قصص و روايات - نوفيلا :

نوفيلا عشقك جنون للكاتبة لولو الصياد كاملة

نوفيلا عشقك جنون للكاتبة لولو الصياد كاملة

نوفيلا عشقك جنون للكاتبة لولو الصياد كاملة

مقدمة النوفيلا

في بعض الأحيان تكون القسوه هى رد فعل عن شئ معين وليست طبع فيه.
هو: هربت ازاى وامتى وليه.
شقيقته: هربت يا حبيبى وسابت ورقه بكده هنتفضح المعازيم تحت هنعمل ايه هنقول للناس ايه عروسه اخويا هربت يوم الفرح يادى المصيبه.
هو: انا مش هارف افكر: دماغى وقفت.
شقيقته: انا عندى حل يمنع الفضيحه وينقذنا.
هو: ايه هو.

شقيقته: المفروض محدش يعرف مين العروسه غيرنا وكمان احنا سيبنها مفاجاه، ونظرت الى بطلتنا بغضب ومدام الاخت الكبيره هربت فالصغيره موجوده هنا.
هو: ايه الكلام ده يا اختى مستحيل دى عيله لسه 18 سنه وكمان انا مش بطيقها مش شايفه منظرها ده يعر اى حد.
شقيقته: وافق بس دلوقتى وطلقها بعد كده.
هو: بتفكير: ماشى بس خلصونى الناس تحت.
شقيقته: حاضر: واقتربت الى بطلتنا الواقفه في زوايه في المنزل ولا تعلم ماذا يحدث لها ولما هربت شقيقتها وتركتها وحدها.
نتعرف الاشخاص.

البطل: هو أجمل الهلالى رجل الأعمال المصري المعروف يبلغ من العمر 32 عام طويل القامه عريض المنكبين شعره اسود ناعم قصير بشريه قمحيه اللون عيونه سودا في الغالب انه جذاب ولكنه ليس جميلا يجذب اى انثى بحديثه وثقته بنفسه.

البطله: هى دارين: هى فتاه في اولى جامعه كليه هندسه تتميز بالهدوء والطيبه شعرها اصفر لون الذهب عيونها زرقاء وبشرتها بيضاء ولكنها تخفى جمالها بنظاره بشعه وترفع شعرها دائما الى الاعلى عاى هيئه كحكه وتلبس ملابس تشبه الرجال لدرجه ان بعض الاشخاص اطلقوا عليها نجيبه متولى الخولى: دارين والدها ووالدتها توفوا منذ عام وانتقلت هى واختها لتعيش في منزل ابن عمها بناء على وصيه والدهم.

شقيقه اجمل: فهى ناديه الهلالى تتميز بالقسوه وعدم مراعاه مشاعر الآخرين وكل ما يهمها هى المناظر والمكانه لم تتزوج الى الان رغم بلوغها سن الثلاثين ووتتميز بجمال رائع عيون عسليه وشعر بنى وبشره بيضاء ناصعه.
الاخت الهاربه: نعمهى اخت دارين تبلغ من العمر 25 عام فتاع طائشه كل ما يهمها اللبس والموضه وغيرها من الاشياء التافهه وافقت على الزواج من اجمل لسبب معين هنعرفه بعدين تتميز بشعر اسود وعيون رمادي وبشره قمحيه وغمازات رائعه بوجه عام رائعه وطبعا اسمها نادين.

دارين: لو سمحتى انتى بتعملى معايا كده ليه.
ليلى: علشان اختك السبب في الفضيحه اللى هتحصل ولازم الليله دى تعدى باى تمن.
دارين: بس انا مش عاوزه اتجوز ابيه اجمل وكمان هو بيحب نادين.
ليلى: اسمه اجمل واختك هربت وانتى دلوقتى العروسه واسكتى بئه خالص.
سكتت دارين وهى لا تعلم ماذا يحدث ايعقل ان يكون هذا حقيقى وليس مجرد حلم لالا اكيد انا بحلم وهصحى.
بعد مرور بعض الوقت
ليلى خلاص خلصنا.
رفعت دارين نظرها ونظرت للمرأه وجدت انثي اخرى رائعه الجمال والاناقة.
دارين: الله شكلى حلو اوي.
ليلى: طيب انا هنادى لاجمل ثوانى وجايه.

دارين: لنفسها بعد ما خرجت ليلى كده يا نادين كل مره تعملي مصيبه وانا اتحملها مع انى الصغيره بس عمرك ما حسستينى انى اختك ابدا طيب ليه ودلوقتى سبتينى اتحمل غضب أجمل لوحدى ده انا بقالى سنه هنا عمرى كلامى ما زاد عن ازيك اهلا ابقى في لحظة مراته: قطع تفكيرها دخول اجمل وحده دون ليلى.

وقف اجمل لحظة مبهور بما امامه من جمال خلاب ورائع وصافى: ولكنه نفض الفكره.
اجمل.في حاجه قبل ما ننزل لازم تعرفيها.
دارين: اتفضل قول انا سمعه.

فصول نوفيلا عشقك جنون

- نوفيلا عشقك جنون للكاتبة لولو الصياد الفصل الأول

- نوفيلا عشقك جنون للكاتبة لولو الصياد الفصل الثاني

- نوفيلا عشقك جنون للكاتبة لولو الصياد الفصل الثالث

- نوفيلا عشقك جنون للكاتبة لولو الصياد الفصل الرابع

- نوفيلا عشقك جنون للكاتبة لولو الصياد الفصل الخامس

- نوفيلا عشقك جنون للكاتبة لولو الصياد الفصل السادس

- نوفيلا عشقك جنون للكاتبة لولو الصياد الفصل السابع

- نوفيلا عشقك جنون للكاتبة لولو الصياد الفصل الثامن والأخير

تمت
الآراء والتعليقات على الرواية
W