قصص و روايات - نوفيلا :

نوفيلا عشقك جنون للكاتبة لولو الصياد الفصل الأول

نوفيلا عشقك جنون للكاتبة لولو الصياد الفصل الأول

نوفيلا عشقك جنون للكاتبة لولو الصياد الفصل الأول

دارين: اتفضل قول انا سمعاك.
اجمل: بصى اولا انا هتجوزك بس علشان الفضيحه ومش هيكون في اى رابط بينى وبينك يعنى هنكون زى الاول مفيش اى حاجه هتتغير انتى بنت عمى وبس ثانى حاجه هتفضلى هنا في اوضتك عادى جدا وكمان بعد شهر هطلقك وكل حاجه ترجع لطبيعتها ماشى.
دارين: حاضر يا ابيه اللى انت عاوزه هعمله.
اجمل: بعصبيه: ابيه ايه دى انت هبله ولا عبيطه في واحده هتقول لجوزها ابيه اسمى زفت اجمل.

دارين: بخوف: حاضر حاضر.

اجمل: يله بينا: مسك اجمل ايد دارين ونزلوا سوا على تحت وكان كل شى معد بطريقه مميزه وجميله ومنظمه، وتم كتب الكتاب وتوالت المباركات على اجمل ودارين من الجميع ووالكل في سعادة وانبساط ولكن أجمل يحاول رسم البسمه على شفتيه طوال الوقت ودارين ف حاله ذهول بما حولها وتكاد لا تشعر بشىء كانها روح بلا جسد.

انتهى الزفاف ولم يعد موجود سوا أجمل وليلى ودارين.
اجمل: انا طالع اوضتى.
طلع أجمل وظلت ليلى ودارين وحدهم.
ليلى: منها لله اختك حرام عليكم ضيعتوا اخويا منكم لله.
دارين ودموعها تنزل: انا اسفه.
ليلى: انا طالعه لانى مش بحب دموع التماسيح دى.

طلعت ليلى وتركت دارين وحدها في وحدتها وتفكر فيما حدث لها ولماذا هى وحدها حظها عاثر هكذا مستحيل يكون هذا اليوم هو ليله زفافها، طلعت دارين غرفتها وابدلت ملابسها وقررت ان تهتم بنفسها بعد كلمه اجمل لها انها تعر وقررت تغير نفسها نامت دارين بعد ارهاق هذا اليوم واستيقطت على صوت المنبه يدق السابعه قامت وارتدت ملابسها وهى عباره عن جيب قصير يصل للركبه وبلوزه كت عليها وتركت شعرها للعنان ووضعت مكياج رائع وكانت جميله للغايه: ونزلت ولم تجد احد ركبت سيارتها وذهبت الى الجامعه: وكان الجميع ينظر لها بانبهار.

دخلت وذهبت مباشره الى صديقتها نيره.
نيره: يخربيتك معرفتكيش ايه الجمال ده
دارين: انا موزه صح
نيره: نزه المزز امال كنت عماله فيها نجيبه ليه يا اختى.
دارين: اتلمى با جزمه يله على المحاضرة.
مشيت دارين ونيره وسمعت
ولد: يخربيت عيونها قمر كانت مستخبيه فين دى
التانى: لا اموت انا في القشطه دى عسل يا ناس.
نيره: ههههههههه ايوا يا عم هههههههه.

دارين: اتلمى يا بنت يله: ودخلوا المحاضرة: استيقظ أجمل ونزل للفطار وكانت ليلى تجلس وحدها دون دارين.
اجمل: صباح الخير.
ليلى: صباح النور.
اجمل: يسال الخادمه: دارين فين.
الخادمه: دارين هانم خرجت من بدرى جدا معرفش راحت فين.
اجمل: ازاى يعنى هربت هى كمان.
ليلى: يا نهار اسود لا والنبى متقولش كده.
اجمل: والله العظيم اهد الدنيا عليهم.
ليلى: استر يارب.

نيره: ياه اخير الدكتور ده رزل اووى كنت حاسه ان المحاضرة مش هتخلص.
دارين: هههههههه هبله ده لذيذ جدا وشرحه مميز ان اللى جعانه بس.
نيره: فعلا هموت من الجوع وانتى عارفه لما اجوع مش بعرف اركز.
دارين: طيب يله بينا ناكل وبعدين نروح لانى منمتش كويس.
نيره: اشطا اخير هناكل.
ذهبت نيره وداربن للاكل وانتهوا منه وذهبت كل منهم الى بيتها.
ليلى: أهدى يااجمل.

اجمل: اهدى ازاى عايش في بيت عامل زى الشارع اى حد يمشى وانا نايم على ودانى ده معناه ايه.
ليلى: ممكن تكون راحه تجيب حاجه او راحت مشوار.
اجمل: انت ناسيه ان امبارح كان فرحنا يعنى خروجها انهارده فضيحه ليا معناه ايه عروسه تخرج تانى يوم الفرح.
ليلى: ان شاء الله خير بس انت اهدى.
في هذا الوقت وصلت دارين الى المنزل ودخلت من باب الفيلا.
دارين: مساء الخير.
اقتربت منها ليلى بسرعه: كنتى فين.
دارين: اصل انا.

ولم تكمل كلامها فقد فاجئها اجمل بصفعه على وجهها وقعت من شدتها على الأرض.
ليلى: خلاص يا اجمل أرجوك.
اجمل: بعد القلق ده كله داخله ولا في دماغها حاجه اصلها شيفانى مش راجل.
دارين بعصبيه وهى تقوم من الارض: ولم تبكى نظرا لكبريئها: انا عملت ايه علشان اضرب وانت تمد ايدك عليا ليه.
اجمل: وعيونه تلمع غضب: انت ازاى تردى عليا.
دارين: انسى انك تتعامل معايا كده دارين القطه المغمضه فتحت خلاص.
ليلى واجمل ينظرون بصدمه.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة