قصص و روايات - نوفيلا :

نوفيلا عشقك جنون للكاتبة لولو الصياد الفصل الثامن والأخير

نوفيلا عشقك جنون للكاتبة لولو الصياد الفصل الثامن والأخير

نوفيلا عشقك جنون للكاتبة لولو الصياد الفصل الثامن والأخير

كان أجمل مصدوم من كلام نادين.
اجمل: مين اللى قتله
نادين: ببكاء هيسترى: والله مكنش قصدى يا اجمل انا مش قتلته بقصدى انا بس
اجمل: احكيلى اللى حصل وكان يتحدث بغضب شديد.
نادين.

فلاش باك
انا شفت دارين وهى خارجه الصبح من غير ماحد يشوفها فنزلت وراها اشوفها راحه فين ومشيت وراها لحد ماوصلت عند الاستاذ ابراهيم وسمعت كلامها معه انها عاوزه فلوسها وعاوزه تسافر اضايقت جدا لانها هتاخد الفلوس بتاعتى لان بابا وماما كتبوا لها فلوس كتير وانا لا وفرقوا بنا بعد ما نزلت الباب كان مفتوح وانا اتاكدت انها نزلت دخلت كان الاستاذ ابراهيم بيقرا في اوارق قدامه.

ابراهيم: نادين ايه في حاجه
نادين بعصبيه: انا عاوزه فلوسى انت لازم تقطع الوصيه دى والفلوس تتقسم بينا بالنص
ابراهيم: مستحبل طبعااخالف ضميرى انى اتجننتى تطلبى طلب زى ده
نادين بعصبيه: لا انت اللى مجنون علشان تتحدانى انا مش هسمحلك تدى فلوسى لدارين
ابراهيم: وهو يقف امامها ويتحدث بعصبيه لا واضح ان الكلام معاكى انتهى اتفضلى اخرجى بره
نادين: بغضب انت بتطردنى انا مش هخرج من هنا اللى لما اخد الوصيه.

وابتدت تبحث في اوراقه حاول ابراهيم منها ولكن كانت نادين في حاله هيستريه وعصبيه شديده زقته جامد وقع على الارض ودماغه اتخبطت في التربيزه في المكتب وفجاه وجدته ينزف على الارض بشده ولا يتنفس سبت المكتب ونزلت اجرى
باك.

نادين: والله مكنش قصدى صدقنى يا فريد وكان في حاله يرثى لها
اجمل: لازم تيجى معايا وتحكى كل حاجه للبوليس علشاندارين
نادين: انا خايفه انا كده هتعدم وانا مكنش قصدى
اجمل: متقلقيش انا مش هسيبك هقف جنبك
نادين: بجد يا فريد شكرا ليك جدا
اجمل: يله بينا.

خرج اجمل ونادين الى الشرطه وحكت نادين ما حدث وتم حبسها والافراج عن دارين
دارين اول ما شافت اجمل: اجمل انا معملتش حاجه والله انا مظلومه وكانت في حاله خوف ورعب شديد
اجمل: وهو يحاول تهدئتها: خلاص هتمشى معايا الموضوع خلص
دارين: ازاى ايه اللى حصل
حكى لها اجمل ماحدث وكانت نادين موجوده وكانت في حاله يرثى لها
دارين: بس ازاى سلسلتى كانت هناك
نادين: ببكاء انا اخدتها علشان اضايقك والظظاهر وقعت منى هناك.

اقتربت منها دارين واختضنتها بشده و
: انا مش هسيبك هقف جنبك لان انتى اختى قبل اى حاجه وبحبك
نادين: انا اسفه سامحينى.

اخذ اجمل دارين وذهبوا ولكن كان الصمت مسيطر على السياره وكان واضح الحزن على وجه اجمل وبررت دارين ذلك انه زعلان على حبيبته
وصلوا البيت وتوجهت دارين على غرفتها مباشره واخدت شاور ونامت لانها كانت متعبه جدا وعدى كام يوم واحمل يتجنب دارين نهائيا ولا يتحدث معها سوى للضروره وكان في تلك الايام اتخدت دارين قرار ان تترك المنزل نهائيا وتستقل بحايتها.

استيقظت دارين مبكرا وقامت بتحضير حقيبتها وارتدت ملابسها عندما سمعت صوت الباب ودخل اجمل
نظر اجمل الى الحقيبه ونظر الى دارين التى شعرت بتوتر شديد
احمل: ايه ده ممكن افهم
دارين: انا همشى وهستقل بحياتى وكل واحد يعيش حياته
اقترب منها ووقف امامها مباشره
اجمل: ازاى وانتى عاوزه تاخدى منى حياتى
نظرت له بعدم فهم.

اجمل: ايوه انتى حياتى حبيبت طفله مشاكسه كل حاجه عند مجنونه شدتنى بتصرفتها وخلت قلبى يدق واحس انى عايش انا بحبك اوووى
دارين: ببكاء بس انت بقالك كام يوم مش بتكلمنى
أجمل. بابتسامه انا كنت بخلص شغل علشان افضى ونسافر نقضى احلى شهر عسل
دارين: انا بحبك اووى
اجمل: وهو يحتضنها وانا بموت فيكى.

نادين مقدرتش تتحمل الصدمه وانتحرت في السجن قبل الحكم عليها
ليلى رفضت الزاوج وسافرت في رحله حول العالم لعلها تقابل فارس احلامها
اجمل ودارين: سافروا فرنسا وقضوا احلى شهر عسل وخلفوا بنت زى القمر سموها فيروز.

تمت
نهاية الرواية
أرجوا أن تكون نالت إعجابكم
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة