قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية عشق بلا قيود للكاتبة إيمان ضانا الفصل الثاني والثلاثون

رواية عشق بلا قيود للكاتبة إيمان ضانا

رواية عشق بلا قيود للكاتبة إيمان ضانا الفصل الثاني والثلاثون

ريان دخل اوضتة وجت ف دماغة فكرة
مسك الموبايل بسرعة واتصل بلوجين وغير صوتةة
ريان: الووو
لوجين: ايوة مين معايا ؟
ريان: انا واحد معجب
لوجين ابتسمت: بجدد وانا كمان

ريان اديق: يعنى اية يا هانم اى حد يقول معجب تقوليلة وانا كمان
لوجين: ههههههههههههه
ريان: اية اللى يضحك ف الموضوع فهمينى
لوجين: ههههه اصلا من الاول وانا عارفة ان انت
ريان: بجد والله
لوجين: اه والله
ريان: ومين قالك ان انا ياست لوجي
لوجين: ممممم محدش قالى انا حسيت
ريان: احبك وانت حسيس
لوجين: هههه مين معايا
ريان: اية يا لوجى انا ريان

لوجين: معقول ريان هو اللى بيتكلم بالطريقة دى
ريان: اه شوفتى رجعتينى زى الاول تانى اللى محدش عرف يعملوا انت عملتية
لوجين: لا هو انت كنت مرح كدةة من الاول
ريان: اهااا كنت مجنون شوية هههه هو بصراحة مش شوية دة اووووى
لوجين: وانا عايزاك ف كل حالاتك بحبها فيك
ريان: طبعا يا بنتى انا اصلا كلة بيتخانق علية
لوجين: مش اوى كدة ههههههههه
ريان: هزعل والله
لوجين: لالا يا حبيبى متزعلش مقدرش ع زعلك
ريان: هييييح قوليها تانى
لوجين: لالالالا انت هتيجى امتى ؟
ريان: مش عاارف
لوجين: نعممم يعنى اية مش عارف
ريان: يعنى مش عارف يا لوجين لسة هشوف
لوجين: ايوووة اظهر ع حقيقتك وقول من الاول ان انت مش عايز ترجع يا استاذ اما صدقت تسافر
ريان: ههههه يا مجنونة والله ابدا دة حتى انت وحشتينى اوى
لوجين: لو وحشااك تعالى عشان تشوفنى
ريان: ماشى يا حبيبتى ان شاء الله هرجع متخافيش ... انت فين دلوقتى
لوجين: انا سايقة العربية ومروحةة من عند اسماا
ريان بغيرة: اسماااااا برضو ممممممم قولتيلى
لوجين: متفتهمش غلط اصلا امير كتب كتابة ع شيماء امبارح والفرح الخميس اللى جاى
ريان: بجد والله مقلش يعنى
لوجين: اصلا بينهم مشاكل وانكل سليم غصبة ع الجوازة دى بجد والله الله يكون ف عونة والله صعبان علية اوى
ريان: ...

لوجين: اية يا ريان روحت فينن ؟
ريان بعصبية خفيفة: يلا كملى صعب عليكى والله يكون ف عونة وشوية هتقولى وحشك واية كمان
لوجين: الله ف ايه يا ريان انت عارف انى نسيت الموضوع ده خلاص ومبقتش احبه وبعتبره زى اخويا وانا بحب شخص تانى دلوقتى وانت عارفه كويس
ريان: هه حتى لسانك مش قادر ينطق اسمى انك بتحبينى
لوجين: رياان انت بتعمل مشاكل من مفيش
ريان بزعيق: ايووة يا لوجيين انا بعمل مشاكل من مفيش عاجبك ولا مش عاجبك
ف اللحظة دى لوجين وقفت العربية لدرجة ان صوت احتكاك كوتشات العربية بالارض وصل لريان
ريان اتخض: لوجين ف حاجة يا حبيبتى
لوجين ببكاء: لالا مفيش حاجة يا ريان مع السلامة
ريان بندم: لوجين اانت بتعيطى
لوجين ببكاء اكتر: لالا
ريان: خلاص يا حبيبتى انا اسف
لوجين: خلاص يا ريان انا هقفل دلوقتى
ريان: يبقى زعلانة صح
لوجين: لا مش زعلانةة
ريان: لا مش مصدقك اثبتيلى
لوجين بزعيق: ريان انا مش فايقة دلوقتى لو سمحت اقفل عشان انا هسوق وممكن اعمل حادثة
ريان بخوف: لالا خلاص وهكلمك تانى سلام
لوجين ودموعها ع وشها وساقت العربية تانى لد ما وصلت للبيت

تانى يوم
بليل ف مصر
اسلام راح المقابلة اللى اتفقوا عليها
حازم: ماشاء الله على جمال صوتك
اسلام: ربنا يخليك يا استاذ حازم
حازم: انا قولت من الاول ان انتى اللى هيتكتب الالبوم دة باسمك انت
اسلام: بجد يا استاذ حازم يعنى انا هغنى اول البوم ليا
حازم: انت حظك حلو كلمات الاغانى موجودة والملحنين كمان وانت موجود مش فاضل غير انك تمضى معايا
اسلام: بس كدة هات الورق وانا امضى
حازم جابلة الورق
حازم: انت هتمضى قبل ما تقراء شروط العقد
اسلام: انا واثق فيك يا فندم
حازم: معلش عشان شغلنا ميبقاش فية مشاكل العقد ع 3 سنين وبعد كدة من حقك تمضى عقد مع اى حد تانى
اسلام: اوكية يا فندم وادى امضتى ... ها هنسجل اول اغنية امتى ؟
حازم: يااه دة انت مستعجل اوى
اسلام: بصراحة انا متحمس اوى ووممكن نبدا من دلوقتى
حازم: هههههههه خلاص ع بركة الله نبدا من دلوقتى

ف انجلترا
ريان عمال يتصل بلوجين ولوجين مش بترد علية
اتخنق وقام لبس ونزل يجرى
وهو بيجرى
لمح جواهرجى قرب من الزجاج وقعد يتفرج ع الخواتم والسلاسل وهو مبتسم وبعدين رجع يجرى تانى
بنت معدية من جمبة
...: يالهوووى عليك مزز
ريان بصلها وضحك وجرى تانى
البنت اتصدمت لما قلتة بيضحك جريت وراة وهى بتقول
...: انت انت يا استاذ انت بتفهم عربى
ريان: اهاا انا مصرى
...: يالهوووووى مصرى انا اسفة جدا والله بس اصل انا مشكلتى اللى ف قلبى ع لسانى
ريان بيضحك: ولا يهمك
وجاى يمشى

...: طب استنى بس رايح فين ؟
ريان: ف حاجةة
...: طيب بما اننا مصرين زى بعض و انا غريبة هنا ومعرفش حد ممكن اتمشى مع حضرتك دة لو مش هيدايقك
ريان: لا طبعا مش مدايق اتفضلى
...: اعرفك بنفسى انا دنيا
ريان: اهلا وسهلا يا دنيا وانا ريان
دنيا: اسمك جميل
ريان: متشكر
دنيا: ع اية انا بقول الحقيقة
ريان: ما عشان نبقى صرحة انا اسمى الحقيقى رامى
دنيا: امال اية ريان دةة
ريان: دة الشهرة
دنيا: ممممم وبرضو اسم رامى احلى واجمل
ريان: ميرسى
دنيا: انت بتشتغل اية ؟
ريان: دكتور نفسى
دنيا: ايية دة بجددد انا من زمان وانا بدور ع دكتور نفسى استريحلةة
ريان: وانا تحت امرك
دنيا: متفهمش غلط يعنى انا مش مجنونة بس عايزة الاقى حل
انى لما اشوف حاجة اقولها من جوايا مش عايزة اتحط ف موقف زى اللى حصل من شوية دة
ريان: وارجع واقول مش كل اللى بيروحوا عند دكاترة نفسيين مجانين ممكن يكون محتاجين حد يفهمهم
ويحس بيهم ويحللهم مشاكلهم
دنيا: ايووة صح
ريان: تحبى نقعد نشرب حاجة
دنيا: اوكية

لوجين قاعدة ف اوضتها لوحدها ومش بتكلم اى حد
مسكت موبايلها لقت 25 مكالمة فائتة من ريان
خدت نفس عميق وشغلت موسيقى هادية ع موبايلها
وفتحت الدرج وخدت ملف من ضمن الملفات بتاعت رسومات الشركة
وهى ماشية وماسكة الملف وقع منة صورة ليها هى وامير
انتبهت لوجين وخدت الصورة وبصت فيها
لوجين: ايية دة كاانت فين دى لما حرقت الاولانين ؟
وفتحت الدرج تانى
وفتشت فية لقت ى صور تانية لسة موجودة
طلعتهم كلهم وخدت موبايلها ونزلت المطبخ
وحرقتهم وصورتهم فيديو وهى بتحرقهم
وبعتت الفيديو لريان ف ماستدج
وكتبتلوا ( اهو يا سيدى يااللى بتقول علية لسة بحبة انا لقيت صور لي عندى حرقتها كلها وقولت اصورهملك فيديو يمكن تصدقنى بس دة ميمنعش انى لسة زعلانة منك برضو )
وبعتتله الماستدج وقفلت موبايلها

عند امير
باب الفيلا بيخبط
فتحوا الباب دخلت منة شيماء
شيماء: ازيك يا انكل
سليم: ازيك يا حبيبتى عاملة اية ؟
شيماء: تمام انا لسة جاية من الاتيلية وجبت الفستان خلاص
سليم: ماشاء الله مش بتضيعى وقتك خالص
شيماء: دة هيبقى فرحى والفرح مش بيجى غير مرة ف الععمر لازم استغل الفرصةة ... هو امير مش هنا
سليم: لا ف اوضتة مش بيخرج من البيت خالص
شيماء: طيب هو انا ممكن اطلع اوريلة الفستان ؟
سليم: ايوة طبعا انت مراتة دلوقتى اتفضلى
شيماء بفرحة: ميرسى يا انكل

وطلعت ع السلم لغاية ما وصلت لاوضتة خبطت خبطتين ودخلت وقفلت الباب وراها
كان امير ف البلكونة دخل الاوضة ع صوت خبط الباب
شيماء: حبيبى وحشتنى
امير: استغفر الله العظيم
شيماء: اية يا حبيبى مالك ؟
امير: متقوليش حبيبى دى انا مش حبيبك
شيماء بابتسامة: طيب خلاص شوفت انا جبت الفستان
امير: يارب يبقى كفنك ان شاء الله
شيماء ببرود: تحب تشوفة ؟
امير: لالا
شيماء: اوك
وطلعت الفستان
شيماء: ها اية رايك ؟
امير بعصبية: يابت ماقولتلك مش عايز اشوفة هو بالعافية
شيماء: طيب خلاص اهو ... جبت البدلة ؟
امير بنفاذ صبر: لالا
شيماء: لا انت بتهزر يا حبيبى الفرح فاضلة 3 ايام بس
وانت لسة مجبتش البدلة ولا حتى حجزت القاعة تقدر تقولى هتروح الفرح باية ؟
امير: ملكيش دعووة ساعتها هبقى اروح بالبجامةة

شيماء بتهديد: بقولك اية يا امير انت لو مروحتش عشان تشترى البدلة وتحجز القاعة انا هقول لانكل سليم وهو يتصرف معاك
امير: اعتبر ان دة تهديد
شيماء: اعتبرة زى ما تعتبرة
امير مبتسم وبيفك حزام البطلون
شيماء بترجع لورا بخوف: ايةة ف ايةة ؟
امير بعد ما قلع الحزام
امير: طب وحيات امك لتاخدى علقةة
شيماء بصويت: عاااااااااااااااااااا الحقوووونىى
امير: هشششششششش اكتمى وحيات ربنا لو سمعت صوتك ماحد هيعرف يعتقكك منى
شيماء بخوف: خلاص خلاص هسكت بس متضربنيش
اميرر: لو مش عايزانى اضربك تروحى قولى دلوقتى حالا لبابا انك عايزة تطلقى منى
شيماء: خلالاص ماشى هقولةة

امير بفرحة: والله ... ماشى وتتجرية مش كلمتين وتسكتى
شيماء: حح حااضر
امير بزعيق: اتفضلى قدامى
شيماء ونازلة قدامة واول ما وصلت لسليم استخبت ووراه
سليم: ف اية يا شيماء
ف الوقت دة سمعت اسما صوت عالى ونزلت
اسما: ف ايية ؟
شيماء بخوف: الحقينى يا اسما ... الحقنى يا انكل من الكائن دة عااا
فهمت اسما انهم اتخانقوا تانى
اسما: يوووة كل شووية تتخانقوا انا زهقت
وسابتهم وطلعت اوضتها
سليم: حصل ايية ؟
شيماء: عايز يضربنى ولما قولتلة متضربنيش قالى انزلى اقولك طلقنى ومنة واترجاك لغاية ما توافق ونطلق
سليم وبحلق لامير: الكلام دة حصل فعلا يا امير
امير بابتسامة: يعنى انا لو قولتلك الكلام دة صح او غلط هتصدقنى ما ف الاخر القرار ف ايدك ويرجع للهانم طبعا
وسابة وطلع اوضتة ورزع الباب وفتح الباب تانى وقال بصوت عالى
امير: حيااااات امك لو عديتى عتبة الباب ليكون اخر يوم ف عمرك اتفوو عليكى وفستانك اهو
وراماه ع السلم ورزع الباب ودخل تانى
وعلى وشة ابتسامة نصر
امير: ولسةة هتشوف منى ايام سووووودةة وحيات امك يا شيماء الموقف دة ماهيعدى ع خيرههههههه

سليم: خلاص يا بنتى يلا خدى فستانك قبل ما يقطعولك
شيماء خدت الفستان ونزلت
شيماء: انكل سليم
سليم: نعم يا شيماء
شيماء بخوف: هو هو هو ممكن يضربنى بعد ما نتجوز
سليم: متخافيش يا شيماء انا هكلمة وهخلية ميمدش ايدة عليكى
شيماء بفرحة: ماشى ... طيب البدلة والقاعة لسة م...
سليم مقاطعا: البدلة هتوصل بكرة الصبح والقاعة محجوزة متخافيش
شيماء: بجددد يعنى كلة تمام
سليم: ايوة انا عملت كل حاجة
شيماء: بجد شكرا جدا يا انكل انا همشى سلام
سليم: سلام

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة