قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية عشق بلا قيود للكاتبة إيمان ضانا الفصل الثالث والثلاثون

رواية عشق بلا قيود للكاتبة إيمان ضانا

رواية عشق بلا قيود للكاتبة إيمان ضانا الفصل الثالث والثلاثون

وهم قاعدين بيتكلموا وصلت الماستدج لريان
ريان: اسف يا انسة دنيا ثوانى هشوف الماستدج دى
دنيا: ارجوك فك الالقاب دى انت تقولى يا دنيا وانا اقولك يا رامى اوكية
ريان: ماشى يا دنيا
وفتح الماستدج ولقى الفيديو واتفرج علية وابتسم
دنيا: لو مفيهاش رخامة ممكن اعرف بتضحك ع ايةة ؟
ريان بابتسامة: ثوانى هعمل مكالمة صغيرة وهاجى اقولك
دنيا: ماشى

ومشى ريان عشان يتصل بلوجين
دنيا عمالة تبص ع الولاد اللى قاعدين ع كل طربيزة
دنيا: مممممم الواد دة موز اوى واللى جمبة احلى
نروح لريان

بيحاول يتصل بلوجين وموبايلها مغلق ادايق ورجع تانى وهو مكشر
دنيا: يا ساتر يارب ماانت كنت ماشى فرحان اية اللى جرا
ريان: بصى بقا انت لازم تساعدينى عشان انا تعبت والله
دنيا: اههدى طيب ف ايةة
ريان حكالها قصتة من اول ما عرف لوجين لغاية دلوقتى
ريان: بس يا ستى ودلوقتى قافلة موبايلها تقدرى تقوليلى اوصلها ازاى ؟
دنيا: انت غلطت من الاول ماانتو كنتو بتهزروا ف الموبايل عادى لازم تقلبها يعنى
ريان: بغير عليها جدا مش مستحمل حد يجى يخدها منى انا بحبها اوى
دنيا: يالهوى دة انت واقع ازاى دكتور نفسى وبتحل مشاكل الناس ومش عارف تحل مشكلتك
ريان: مش عارف سبحان الله
دنياا: خلاص يا برنس ولا تزعل نفسك هات رقم موبايلك
ريان: ليية ؟
دنيا: هقولك بعدين
ريان اداها الرقم وهى سجلتة
دنيا: قولى بقا انت نازل مصر امتى ؟
نسيبهم هم بقا يتكلموا

الباب بيخبط جامدد
كل اللى ف البيت جريوا واولهم اسما
اسما فتحت الباب لقت سميحةة
سميحة: الحقينى يا اسمااا
اسما: ايية يا تيتة حصل حاجةة ؟
سميحة: اسلام مغمى علية ومش رادى يفوق ومش لايقة دكتور دلوقتى فاتح
اسما: لا اله الا الله
سميحة: ارجوكى تعالى معايا يا بنتى
اسما بارتباك: ااا اجى ممعاكى فيين ؟
سميحة: تعالى معايا ع البيت
اسما: ااااه ماهو امير هيروح يلا يا امير البس ورح مع تيتة
امير: حاضر ع طول مش هتاخر
وطلع امير وشوية ونزل
امير: يلا يا تيتة اتفضلى
سميحة: ارجوكى يا اسما تعالى معانا
اسما: اجى اعمل ايى يا تيتة امير معاكى وهو هيتصرف
امير: خلاص يا اسما تعالى
اسما: حاضر
وركبوا العربية وشوية ووصلوا

لوجين نايمة ع سريرها ومش جايلها نوم
فتحت الموبايل لقت miss call
لوجين: حرام انا هتصل بية لالا خلاص مش هتصل لا هتصل يالهوووى اهو بيتصل اهو
لوجين: ارد ولا لا ارد ولا لا هرد ... احم احم الوو
رياان: وحشتينى
لوجين: مين معايا ؟
رياان: هيكون مين يعنى
لوجين بتمثيل: ثاانية واحدة ابص اشوف الاسم ... اية دة ريان مكنتش اعرف انك انت
ريان: لا والله
لوجين: ايوة لو كنت اعرف مكنتش رديت
ريان بعصبية: مممممم خلاص انا بقول اقفل احسن
لوجين بسرعة: احسسسسسن اقفل
ريان بضيق: ماشى سلام
لوجين: سلام
وبعد ما قفلت
لوجين: اية اللى انا هببتتة دة زمانة زعلان احسن ططب ماانا كمان زعلانة

وصلوا لبيت اسلام ودخلوا الاوضة لقوا واقع ع الارض
جرى امير علية وطلب ماية وجابوا الماية وفاق
امير: انت كويس ... شايفنى يا اسلام
اسلام بتعب: ااه اية اللى حصل ؟
امير: محصلش حاجة
وحاول امير يشيلوة ومعرفش لوحدة
امير: تعالى يا اسما ساعدينى
اسما بارتباك: حاضر

وراحت تساعدةة
اسلام خد بالة ان بينادى ع اسما ولما جت تمسكة بصلها بعتاب
عملت نفسها مش واخدة باالها
سندوة ونايموة ع السرير
اميرر: انا هنزل اشوف اى دكتور وجاى وانت يا اسما خليكى قاعدة هنا متمشيش
اسما: ماشى
نزل امير ومش فاضل غير اسما و سميحةة
سميحة: الف سلامة عليك يا اسلام اية اللى حصلك ؟
اسلام: الحمدلله يا تيتةة
سميحة: هروح اعملك كوباية عصير
ومشيت سميحةة
اسلام باصص لاسما واسما باصة ف الارض
اسلام بتعب: لازم اتعب يعنى عشان تيجى
اسما: الف سلامة عليك
اسلام: الله يسلمك
وسكتت تانى
اسلام مسك ايديها: اسما انا اسف
اتخضت وشالت ايديها بسرعةة
اسلام باستغراب: ف اية ؟
اسما: ولا حاجةة

اسلام: طيب انا مسمحانى
اسما: خلاص يا اسلام الموضوع خلص ومش هنتكلم فى تانى
اسلام: طيب استنى كدةة
وبيحاول يطلع حاجة من جيبة واخيرا طلعلها
اسلام: امسكى يا اسما
اسما: اية دةة ؟
اسلام: انت شايفة اية ؟
اسما: شايفة دبلةة
اسلام: لا دبلتك يا اسما خدى يلا البسيها ولا اقوم البسهالك انا
اسما: انا مش هلبس دبل
اسلام: وبعدين بقا هنرجع نتكلم تانى ... يااسما انت مكبرة الوضوع ليةة
اسما: انا مكبرة الموضوع
اسلام: لا خلاص انا اسف خدى بقا البسى ولا اقولك استنى
وقام من سريرة
اسما: ماانت فيك صحة اهوو
اسلام برومانسسية: لما شوفتك نسيت التعب
ووقف قدامها وبيقرب منها
اسما بسرعة: يا تيتةةةةةةة
اسلام: خلاص خلاص يخربيتك
سميحة: ف اية يا ولاد اية ... دة انت قومت من ع السرير لية ؟
اسلام: بلبسها الدبلة يا تيتة
سميحة: خلاص بقا يا اسما امحية يابنتى
اسما بتفكير: ماششى يا تيتة عشان خاطرك انت بس
اسلام: لا والله
اسما: اه والله
وخدت الدبلة ولبستها وشوية وامير رجع بالدكتور والدكتور فحصة
الدكتور: عمل مجهود جامد ومكلش كويس
سميحة: والله دايما اقولة كل كويس ووهو عنيد
الدكتور: بلاش عند بقا واسمع كلامها شايف خايفةة عليك ازاى
اسلام: حاضر

تانى يوم
اسما بتتصل بلوجين
لوجين بضيق: الووو
اسما: ايوة يا لوولوو
لوجين: عاملة اية يا اسما
اسما: الحمدلله ... بقولك اية احنا لازم نخرج
لوجين: ياريت لحسن انا مخنوقةة
اسما: طيب انا حجزت شالية ف شرم هنقضى يومين وهنرجع
لوجين: انت نسيتى فرح اخوكى بعد يومين
اسما: خلاص هنقعد يوم واحد
لوجين: ماشى انا هقول لبابا وارد عليكى
اسما: وانا عارفة ان انكل مش هيرفض
نزلت لوجين وسالت على ادهم
لوجين: بابى
ادهم: الوحشة اللى بقالها كام يوم مش بتسال
لوجين: انا وحشة ماشى
ادهم: خدى هنا كنتى عايزة ايةة
لوجين: هو انا لازم عشان بسال عليك يبقى عايزة حاجةة
ادهم: ادخلى ف الموضوع يالوججى هو انا مش فاهمك
لوجين: طيب انا كنت عايزة اروح شرم لمدة يوم واحد بس مع اسماا
ادهم: يوم واحد بس ماشى يا ستى روحى
لوجين بفرحةة: بجد يا بابى
ادهم: بجد يا لوجى
طلعت اوضتها واتصلت باسما وقالتلها انة موافق وحضرت شنطة هدومها
لوجين: انا هتصل بريان واصالحةة
مسكت موبايلها وقررت تتصل بريان بس موبايلة مغلق
لوجين: يادى الحظ

عدى اليوم عادى
وجة يوم السفر
لوجين صحيت وخدت شاور وفطرت ولبست جيبة قصيرة لغاية الركبة لونها ابيض وبدى كات لونة اسود
وجزمة سودا وشنطة سودا وسيبت شعرها واتصلت باسما
اسما: اسبقينى انت بقا وانا هحصلك
لوجين: لية يابنتى ماانروح مع بعض
اسما: اسمع الكلام بس ياا لوجين انا لسه هلبس روحى انت وانا جاية وراكى ع طول
لوجين: اوكية بس متتاخريش
اسما: متخافيش
وقفلت المكالمة وقررت تتصل بريان
وموبايلة مغلق برضو
نزلت وودعت مامتها وباباها وبتفتح الباب لقت امير
اتصدمت لما شافتةة
امير: ازيك يا لوجين ؟
لوجين: كويسةة

امير: ازيك يا انكل ازيك يا طنط
ادهم/سوزان: تمام الحمدلله
امير: عايزك ف كلمتين
لوجين: بعدين يا امير
امير وقف قدامها: لا دلوقتى
لوجين: وبعدين بقاا
ادهم: ف حاجة يا امير
امير: لا يا انكل دة انا عايز لوجين ف كلمتين بس
ادهم: طيب شوفية عايز اية يا لوجين
لوجين بنفاذ صبر: حاضر يا بابى
وطلعوا ف الجنينة
لوجين: ادينى سمعت كلامك اتفضل قول عايز ايةةة ؟
امير مسك ايديها: انا بحبك يا لوجين مش قادر ابعد عنك
لوجين شدن ايديها: بس انا بحب ريان
امير: ريياان ؟!
لوجين: ايوه انا وريان بنحب بعض وانا مقدرش اعيش من غيره وانت زى اخويا ولو اتكلمت معايا
تانى ف الموضوع دةة انا هقول لمراتك وهى تشوف معاك حل
امير: انت فكرانى هخاف منها مثلا
لوجين: لا مش هتخاف منها بس اهى تلمك شوية
امير: لوجين متعصبنيش انت رايحة فين دلوقتى ؟

لوجين: ملكش دعووة
امير: ماشى يا لوجين براحتكك
لوجين: عن اذنك
وركبت عربيتها ومشيت
ومشغلة اغنية بقالك مدة
بعد ما شيلتك من حساباتي و خرجتك من كل حياتي
جاي ندمان بتقول توبه
صعب سنين ترجع في دقيقه جاي وبتاخد خطوه جريئه
خطوه انما مش محسوبه
بعد ما شيلتك من حساباتي و خرجتك من كل حياتي
جاي ندمان بتقول توبه
صعب سنين ترجع في دقيقه جاي وبتاخد خطوه جريئه
خطوه انما مش محسوبه
بقالك مده مش باين وروحت وقولت عدولي
وجاي دلوقتي بتقولي في قلبك شوق شايلهولي
بقالك مده مش باين وروحت وقولت عدولي
وجاي دلوقتي بتقولي في قلبك شوق شايلهولي
وفاكر لما انا هشوفك هقع يا حبيبي من طولي
مش بتعب قلبك وبذله ظنك فيا مهوش في محله
مش عايزاك تترجاني
مش بتعب قلبك عالفاضي انا مش سيئه للدرجادي
بس آمنلك ليه تاني
بقالك مده مش باين وروحت وقولت عدولي
وجاي دلوقتي بتقولي في قلبك شوق شايلهولي
وفاكر لما انا هشوفك هقع يا حبيبي من طولي
وصلت لشرم
ودخلت الفندق واستقبالتها الريسيب شانست
الريسيب: حمدلله ع السلامة يا فندم
لوجين بابتسامة: ميرسى
الريسيب: اتفضلى امضى هنا
مضت لوجين

الريسيب: ثانية واحدة ... اسم حضرتك
لوجين: لوجين ادهم بس اانا معرفش هى الاوضة متسجلة باسمى
الريسيب: ثانية لو سمحت
لوجين: اتفضلى
بعد دقيقة
الريسييب: ايوة يا فندم متسجلة باسم لوجين ادهم غرفة رقم 104
لوجين باستغراب: طيب تمام ممكن مفتاح الاوضة
الريسيب: اتفضلى يا فندم المفتاح
لوجين: ميرسى
خدت المفتاح وطلعت ع الاوضة
ودخلت حطت شنطتها ع الارض وقعدت ع الركنة ومسكت موبايلها
تتصل باسما
لوجين: ايوة يابنتى كل دة وموصلتيش
اسما: ايوة يا بنتى زمانى جاية اهوو انا ف الطريق
لوجين: طيب بسرعةة
اسما: ماشى سلام
بعد شوية لقت باب الغرفة بيتفتح اعتقدت انها اسما
قامت وقفت ادام الباب لقت ...

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة