قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية وعد للكاتبة أماني فهمي الفصل السابع

رواية وعد للكاتبة أماني فهمي الفصل السابع

رواية وعد للكاتبة أماني فهمي الفصل السابع

توقفنا عندما أخذت وعد ادم و الحرس وأمرت باقي الحرس بعدم خروج أحد من القصر ونطلقت بالسيارة وخلفها الحرس وكان هناك مجموعة سيارات انضمو لها فى الطريق وأصبحت تسير في موكب وتوجهت الى احدى الشركات وصعدت بكل جبروت وشر ووزعت الحرس وأخذت ادم و رئيس الحرس التاني وصعدت وصعدت غرفة المدير ودخلت بقوة
المدير: في ايه وانتم مين
وعد وهى تجلس بغرور: انا ماما يالا
المدير: نعم انا مجنونة.

وعد بستهبال: لا هبلة معاية شهادة معاملة اطفال ينفع
شاورت وعد للشخص التاني فذهب الى المدير ورماه تحت أقدامها
وعد بشر: كده نتكلم يا حيله امك
المدير برعب: أنتي مين.

وعد: اسمع اسمي وحفظة كويس لأنك هتفضل تكرره عمرك كله انا وعد البحيري شريكة في شركات السيوفي اللي انت و واحده واطية بتشتغل عندنا خليتو الشركة تخسر ملايين وكنت السبب فى تعب محمد السيوفي وانا بقي اي حد يفكر بس ياذي عيله السيوفي امحيه من على وش الارض
المدير برعب: انا اسف اسف.

وعد بغضب وصوت عالي: اسف اصرفها منين بسبب واحد وسخ ذيك ابويا كان هيضيع وشقي عمره كله كان هيضيع وفى الآخر تقول اسف وانا كمان اسفة على اللي هيحصل هو انا مقولتلكش اخس عليا صفقة الأدوية اللي في المينا زمانهم طلعو منها أدوية فاسدة بضور بالمواطن كمان القري السياحية طلع امر بازالتها علشان مخالفة للقوانين يعني هتخسر كل فلوسك وكمان هيتقبض عليك أشرب بقي يالا يا بوبو همشي انا اه نسيت اقولك رجالتي خدو من الحسابات مبلغ محترم كمان الشيك إللى مضيته من شوية كان ليا والموظف واحد من رجالتي وبكده الحساب اتقفل وبعد كده لما تفكر بس مجرد تفكير انك تاذي عيلتي اعرف ان فيهم وعد البحيري سلام حبوب.

وقفت وعد وغادرت الشركة وخلفها الحرس وتوجهت إلى السيارة وغادرو المكان
اتصلت وعد على شخص
وعد: مساء الخير استاذ اياد الاسيوطي
اياد: ايوه انا اياد مين معايا
وعد: انا وعد البحيري
اياد: اهلا وسهلا انسه وعد كنت مستني المكالمة من بدري
وعد: اسفة على التأخير بس كل حاجه جاهزة
اياد: طبعا كله شي جاهز اول مستر ماكسيوس اتصل عليا وانا جهزت كل شي
وعد: يبقي تنفذ حالا.

اياد: اعتبري كل اومرك اتنفذت وياريت تعتبريني من اللحظة ديه واحد من رجلتك
وعد: اكيد طبعا لما ماكسيوس قالى عليك رحبت جدا وفى انتظارك بكرا
اياد: شي يشرفني يا فندم
وعد: مع السلامه
أغلقت وعد وتوجهت الى القصر ودخلت بكل جنان
وعد بجنان: سمر سمر سماااااااااااااااااار
سمر بخضة: فى ايه مالك
وعد: جعاااااااااااااااااااااااانه جعاااااااااااااااانه ونبي اكلوني حرام عليكو
محمد بضحك: بسرعة سمر حضري الاكل للبت تاكلنا.

طلال: كنتي فين
وعد: كنت برا
طلال بهدوء مخيف: كنتي فين يا وعد
وعد ببرود: كنت برجع حقنا وحق رميه ابونا في المستشفي وحق كل لحظة عشنا فيها بخوف وهم وكسرة
طلال بغضب: عملتي ايه انطقي
وعد بغضب: شركات النجار بقت فى الأرض علشان اي حد يفكر يقف ادامنا همحيه من على وش الارض
طلال بغضب: انتى غبية هو انتى فاكرة ان منصور النجار هيسكت ولا هيرتاح ليه انطقي
محمد بصدمة: انتى عملتي ايه ليه يا بنتي ايه.

وعد بجنون: ايوه عملت كده وعزة وجلاله الله اي حد يفكر يقرب منكم والله هقتله مفهوم هقتله
طلال بغضب وصوت عالى: وانا من عاوز اشوف وشك تاني
وعد بهسترية: لا طلال انا وعد طلال طلال
طلال بغضب: ابعدي عني
يوسف بسرعة: خلاص طلال اخرس شوية وانتى وعد اهدى يا عمري اهدي
سمر بدموع: اهدي وعد
وعد بدموع: عمتو طلال طلال عمتو سابني
محمد بحنان: أهدى وعد هيصالحك بلاش تقلقي
وعد بتوهان: عوزة طلال عوزة طلاااااال.

- سقططت وعد غائبة عن الوعي فحملها بسرعة يوسف وطلع على غرفتها ووضعها على السرير
- اتصلت سمر على الدكتور حتى يأتي بسرعة
- اتصل محمد على طلال حتى يأتي ولكن لم يرد
بعد حوالي ربع ساعة اتي الدكتور وكشف على وعد وعلمهم بأنها مصدومة وأعطى لها ابره لكي تنام حتى الغد تركها الكل ونزلو
سمر: هنعمل ايه
يوسف: ولا حاجة حقنا ورجع مطلوب ايه تاني
محمد: يعني انت شايف كده.

يوسف ببرود: اه وأدام تؤامي عملت كده يبقى انا معاها فى اي حاجة و طالع لاختي
صعد يوسف الى وعد ونام بجوارها وضمها لحضنة.

- تم إسقاط أسهم شركات منصور النجار فى البورصة
- علم جميع رجال الأعمال بأن من انهي شركات النجار هى امرأة وليست أي امرأة فهى ايه من الجمال والدلال والقوة والجنون والجباروت
- اصبح اسم البرنسيسة وعد البحيري يزلزل قلوب الجميع بالخوف منها
- لم يغفر طلال لوعد ما عملته
- نقلت وعد ملابسها واشيائها الى فيلاتها وجلست بها.

فى قصر الجارحي
عاد بدر وامه من الشركة وكانت نورسين تجلس مع فارس ويلعبو بلايستيشن
بيريهان: انا نفسي اعرف هتكبر امتي فارس
فارس بتافف: وانتى مالك انا مش عاوز اكبر انا كدة حلو
بدر بضحك: سبيه بيري هو هيفضل كده بكرا يعقل
فارس بتقليد: سبيه بيري هو هيفضل كده بكرا يعقل بلا ارف انا كنت عايش حياتي بالطول و العرض ايه اللى خلاني ارجع بس
نورسين: خلاص فارسي متزعلش
بدر بضحك: خلاص قبضان مالك بس.

بيريهان: اااااااه يا غلبي منكم والله انتم الثلاثة هتجننوني
فارس بتكهن: على فكرة أنتي اصلا مجنونة
بيريهان: كده ماشي شوفو بقي مين هياكلكم
بدر بسرعة: بيري حبيبتي انا جعان اكليني انا وبس
نورسين: واطي بدري
بدر: طبعا ده اكل يا هبلة
بيريهان بجديه: سمعت بدر على اللى حصل فى السوق
بدر بتعجب: اااااااه مش عارف عملت اذاي ده كله
فارس: هى مين ديه وعملت ايه
بدر: واحدة نسفت شركة كبيرة وضيعت كل شغلهم في السوق.

نورسين: اسمها ايه اوعي تكون الأميرة الم لله ميرال عبدون
بدر: لااااااا ميرال اه شديدة ومستحيل تسامح فى الغلط بس بردو طيبه ديه بتكون البرنسيسة وعد البحيري
نورسين بصدمة: وعد وعد
بيريهان: انتى تعرفيها
نورسين: ايوة أعرفها ديه صحبتي معايا فى الكلية بس ليه عملت كده
بدر: من فترة حصل راجل اعمال هو و السكرتيرة خلو محمد السيوفي يمضي على شحنة مضروبة وتعب ودخل المستشفي
فارس: يبقي هى عملت كده للانتقام.

بيريهان: بصراحة بت بمليون راجل عرفت تجيب حقها بمعلمه.

مر شهر ولم يتحدث طلال مع وعد وامتنعت وعد من الدخول الى المنزل
ارسل محمد احدى الخدم لاخبار وعد بان تاتي وبالفعل ذهبت وعد
وعد: نعم بابي
محمد بحده: اقعدى
وعد: حاضر بس اهدي
شاور محمد لسمر فبعت لطلال ان يأتي وبالفعل نزل ووجد وعد تجلس فجلس ولم يهتم بها مما احزن وعد بشدة
محمد: ممكن أفهم لعب العيال ده هيخلص امتي فات شهر بحاله وانتم مش بتكلمو بعض هتفضلو كده لغاية امتي
طلال: انا مش عاوز اتكلم براحتي.

محمد بغضب: لا يا بيه مش براحتك ديه اختك الصغيرة وانا شايف انها مغلطتش بالعكس عملت الصح ورجعت هيبه العيله في السوق خلت أي حد يفكر يقرب يرتعب خلت اكبر شركات العالم يتسارعو للشغل معانا والبيه بدل ميقف فى ظهرها ويبقي حامي ليها لا سايبها لشوية رجاله منعرفهمش ونسي انها اخته وأنها الصغيرة بس اذاي البيه رجله شالته ونسي كده
طلال: ممكن تهدي بس انا كنت بعاقبها علشان متعملش كده تاني.

يوسف بصوت عالى: تعاقب مين وعد هى وعد اللى تتعاقب
طلال: خلاص في ايه وهى اصلا اللى غلطت ليه متجيش تصالحني
سمر: تصدق انك عيل بارد هى من امتى بتصالح حد
كانت وعد تجلس حزينه وتنزل دموعها فقط قرب طلال منها وجلس أمامها على الارض.

طلال بحنان: هتفضلي ساكته كده كتير وعدي الحلوة اسف خلاص بقي طب مين بياكل الشكولاته بتاعة كل يوم انا بخلى الخدم يحطهم فى الثلاجة ذي كل يوم وعد حبيبتي خلاص اسف ونبي كفاية دموع طيب يارب اموت
وعد بسرعة: بعد الشر عليك طيلو خلاص مسامحاك بس انا عملت كده كنت خايفة عليكم
طلال بحنان و هو يضمها: خلاص يا قلبي انسي بس ايهه يا بت ربيتي الرعب للسوق كله
وعد: احسن خليهم يتربو.

يوسف بفرحة: ادام طلال صالح وعد يبقي انا عازمكم على العشا برا على حساب طلال قولتم ايه
سمر: موافقة طبعا
محمد: ماشي
طلال بحب: يالا اجهزو بسرعة
عادت وعد الى الفيلا وأخذت دش ولبست بدي اسود وبنطلون اسود مقطع وجاكت جملي وحذاء باللون الاسود
وعد بفرحة: انا جاهزة يالا
يوسف بصدمة: يخربيتك ايه اللي انتى لبساه ده
محمد: وانت مالك يا حيوان يالا حبيبتي
سمر: يالا بقي انا جعانه
طلال: يالا جنون فلوس يوسف علشان تدفع.

يوسف: لا طبعا انت اللي هتدفع احنا هناكل بس
وعد: يالا بقي جعانه.

في المطعم
وصلو الى المطعم وجلسو يضحكو و يناكفون فى بعض
وعد: انا جعانة هتاكلني ولا اصوت
يوسف: خلاص اسكتي انتى هتفضحينا
طلال وهو يضمها لحضنه: ملكش دعوة بيها
بعد فترة جاء الطعام وفضلو يكلو وبعد انتهاء الاكل و توجهت وعد الى الحمام وكانت تمشي تلعب بالتليفون ولكن خبطت فى جدار بشري
وعد بالم: ااااااااه دماغي هما بنو الجدار ده امتي
الشخص: لسه بنينه من شوية
وعد: تليفوني الحلو وقع وكسر.

نزل الشخص وامسك التليفون وأعطاه لها
الشخص: متخفيش التليفون سليم
وعد بفرحة: بجد شكرا
الشخص وهو يمد ايده: بدر الجارحي
وعد: وانا، وغمزتله وطلعت تجري
بدر: مجنونة ااااه غبيه دماغها حجر وجعتلي بطني
عاد بدر الى الترابيزة وأكمل الاجتماع.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة