قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية وجع حنين للكاتبة ريحانة الجنة الفصل الرابع والعشرون

رواية وجع حنين للكاتبة ريحانة الجنة الفصل الرابع والعشرون

رواية وجع حنين للكاتبة ريحانة الجنة الفصل الرابع والعشرون

وقضي يوسف وحنين اول اسبوع ليهم سوا وكان من احلي ايام عمرهم حاجة كدة من الخيال حبهم لبعض كان بيخلي كل ثانية ليهم مع بعض ليها طعم جديد وفي يوم وحنين ويوسف كانوا بيتمشوا علي البحر ويوسف حاضن حنين وبيتكلموا كان في بنت حلوة وبيضة وشعرها بني وكيرلي ولابسة بيكيني ومعاها شاب طول بعرض وعضلات بقربوا من يوسف وحنين
البنت: مش معقول يوسف شهاب وحشتني موت. وحضنت يوسف وباسته بسرعة من غير مايلحق يمنعها.

يوسف: اااهلا هايدي ازيك
هايدي: كويسة بس قولي ايه الحلاوة دي هو انت مبتكبرش ابدا
يوسف: حس انها ممكن تعملو مشكلة مع حنين. قام يوسف حاوط حنين بإيده. اعرفك حنين مراتي ودي هايدي معرفة قديمة
هايدي: مراتك؟ انت اتجوزت تاني امتي
يوسف: لسة من اسبوع بس
هايدي: اهلا يا مدام
حنين: اهلا
هايدي: اعرفك يا يوسف. تامر صاحبي
يوسف: اهلا يا تامر فرصة سعيدة
تامر: انا اسعد. قوليلي يا ديدي هو ده يوسف اللي حكتيلي عنه.

يوسف: ايه ده انته بتجيبه في سيرتي كمان
هايدي: طبعا يا روحي انت اصلك صعب تتنسي مفيش ست تعرف يوسف شهاب وتقضي معاه وقت كمان وتقدر تنساه. اصل مقولكيش يا مدام حنين يوسف كانت الستات بتحبه ازاي طول الوقت بيتعاكس وبصراحة هوكمان شقي اوي ويتحب
يوسف: حس انها قاصدة تضايق حنين وكمام حس ان حنين جرس الانظار عندها ضرب وفاضلها دقيقة وتجيب هايدي من شعرها
يوسف: طيب استأنكم يا جماعة علشان لازم نروح نتغدي.

هايدي: حشوفك تاني امتي
يوسف: معلش يا هايدي زي ماقلتلك احنا لسة عرسان ومش عازين نسيب بعض خاليها بظروفها
مشي يوسف وحنين وحنين كانت خلاص مش قادرة من كتر الغيظ
يوسف: انا عارف انك زعلانة بس والله غصب عني
حنين: غصب عنك ايه بالظبط انت ازاي تسمحلها تحضنك كدة وتبوسك
يوسف: حبيبتي طيب انتي بتعيطي ليه بس انت عارفة انها قاصظة تضايقك. وبعدين والله انا اتفاجأت بيها ملحقتش امنعها.

حنين: اه ولسة يا ما حشوف شكلي حيطلع عيني كول شوية حتطلعلي. واحدة وتقولي انا كنت علي علاقة بجوزك وانا بقي دمي يتحرق
يوسف: حضنها. حقك عليا الظاهر ان انا حتعاقب بذنوبي اللي عملتها بس مكنتش احب اتعاقب فيكي وتتوجعي بسببي وبسبب البلاوي اللي كنت بعملها انا فعلا مستهلش واكدة زيك. انا كان أخري الاشكال الزبالة دي.

حنين: لا يا حبيبي اوعي تقول كدة انا مكنش قصدي ازعلك بس كنت غيرانا من الحيوانة دي. انا لولي ان مش عايزة احسسها انها غظيتني كنت جبتها من شعرها
يوسف: ههههههههه طيب اضحكي بقي وبطلي عياط بدل والله ارفعلك النقاب ده وارزعك بوسة تلم علينا البحر كله.

(في بيت أمير )
إيمان: اه والله يا رانيا زي مابقولك كدة أمير اللي حكالي كل ده
رانيا: كدة يعني مجنونة. طيب عموما كلها شهر وانزل ان شاء الله طالقهم حيكون علي ايدي يوسف ده بتاعي انا وبس انا احق واكدة بيه وبفلوسه
إيمان: طيب ماانتي بقالك سنين بعيد عنه اشمعن لما اتجوز.

رانيا: انا لما سبت يوسف كان نفسي اخلف ولما ماخلفتش واتطلقت كنت ناوية ارجعلوا. اصل كنت عارفة انه مش عايز يتجاوز علشان موضوع الخلفة دي. فقلت اني ممكن ارجعلوا في اي وقت
إيمان: بصي ية رانيا انا ممكن اكون فيها عيوب كتير بس مش لدرجة اني اخرب بيتهم وأبقي السبب في طلاقهم
رانيا: لا متقلقيش انتي ملكيش دعوة انا اللي كعمل كل حاجة انتي بس عليكي تقوليلي اخبارهم اول بأول ماشي.

إيمان: ربنا يستر بس رانيا أمير لو عرف اني حكتلك حتبقي مصيبة انتي عارفة هو بيحب يوسف قد ايه
رانيا: بخبث لا متقلقيش مش حيعرف
(في الجونة)
حنين قاعدة علي المرجيحة في الجنينة وسرحانة ويوسف جه قعد جنبها
يوسف: انتي لسة زعلانة
حنين: لا خلاص مفيش حاجة
يوسف: عنيكي مبتعرفش تجدب انتي لسة مضايقة من كلامها.

حنين: انا مخنوقة اوي وغيرانة انت يمكن قلتلي الكلام ده قبل كدة وكنت ساعتها غيرانة بس مش زي دلوقتي لاني اتجوزتك وحسيت وفهمت كل كلمة هي قالتها ان فعلا انت تعلم في حيات اي ست. وسامتك. كلامك. هزارك ودمك الخفيف. رجولتك اللي مفتكرش ان في زيها. كل مابفكر كام ست نامت في حضنك مكاني كام واحدة بوستها وكام واحدة...
ببقي مش قادرة حاسة ان قلبي بيتقطع يا يوسف.

يوسف: حضنها جامد اوييي. انا أسف والله أسف اني خليتك تحسي بكدة انا ممكن اموت نفسي يا حنين بس محسش بوجعك ده أرجوكي كفاية محسسنيش بالذنب اكتر من كدة
حنين: تعرف انا لو أقدر امحي ذاكرة كل ست عرفتها كنت عملت كدة علشان حتى ميفكروش فيك
يوسف: لا تقدري
حنين: ازاي
يوسف: انك تتجاهلي اي كلام تسمعيه وتصدقي بس حبي ليكي وتتأكدي انك الوحيدة اللي قلبي وعقلي ومتخليش اي حد يفرق بينا
حنين: انا بحبك اوي يا يوسف اوي اوي.

يوسف: وانا يا قلب يوسف بحبك اوي اوي اوي اوي اوي. حنين انا لو اقدر اشق صدري واخبيكي بين ضلوعي علشان متبعديش عني لحظة كنت عملت كدة. تعالي بقي نطلع ننام علشان الصبح في مفاجاة كبيرة لحبيبة قلبي
حنين: انا ابتديت اخاف من مفاجأتك دي حاسة اني في مرة قلبي حيقف
يوسف: بعد الشر عنك يا روحي ان شالة يارب البت هايدي ام شعر منكوش
حنين: ههههههه يا سلام دلوقتي مش عاجبك ماانت كنت زمان بتحبه.

يوسف: عمري عمري متحبيت غيرك انتي وغير ملامحك انتي. هي واللي زيها مانت وقت فراغ مش اكتر. تعالي بقي علشان عايزك في كلمة سر
حنين: لا مش جاية
يوسف: شكلك كدة استحليتي الشيلةوانا معنديش مانع تعالي يا حلوة
حنين: لا لا بقي حرام عليك مش كل شوية. كدة ظهرك يوجعك
يوسف: ظهر مين اومال الجيم والعضلات دي تبقي ايه. تعالي...
(في الصباح )
يوسف: بصي بقي انا عايزك تغمي عنيكي.

حنين: ليه بقي حرام عليك دي هي اللي باينة مني كمان حتغطيها
يوسف: ههههههه لا يا لمضة انا بس مش عايزك تشوفي المفاجة الا وانتي جواها
حنين: اممممم مش فاهمة مفجأت ايه ادي اللى حبقي جواها
يوسف: بطلي لاماضة بقي وغمي عنيكي
حنين: طيب خلاص اهو هات وكمان محضر الغطي
يوسف: ، ايوة كدة بس اوعي تغشي فاهمة
حنين: والله ماشايفة حاجة انا خايفة اقع.

يوسف: عيب عليكي تقعي وانتي معايا. ثواني انزل من العربية واجي انزلك، تعالي يا قمر انزلي
حنين: يوسف بجد خايفة اقع
يوسف: ما قولتلك متخافيش انا ماسكك ومش حسيبك، تعالي، ايوة، شطورة، بس خلاص استني بقي حشيلك وارفعك
حنين: ترفعني فين انا مش فاهمة حاجة
يوسف: حالا حتعرفي متستعجليش، تعالي، اقعدي هنا بقي واوعي تشيلي الغطا فاهمة
حنين: ، ايه الصوت ده زي مايكون صوت ماتور.

يوسف: متستعجليش حتعرفي دلوقتي، تعالي بقي يا ستي حفكلك الغطا
حنين: اول مايوسف شال الغطا صرخت مش مصدقة. يوسف انت مجنون يخت وكمان وسط البحر. مش ممكن.

يوسف: طبعا يا روح قلبي فاكرة اول يوم نزلنا فيه علي البحر وكان نفسك تنزلي وخايفة من الناس وقلتلك حتصرف واخليكي تنزلي البحر بالبيكيني ومحدش حيشوفك. من يومها وانا بحضرلك المفجاة دي واستعجلت اكتر بعد البت المنكوشة اللي اسمها هايدي دي ماضيقتك قلت لازم اخدك بعيد علشان منشوفش حد تاني. انا مش عايز حاجة تضيع سعادتنا وفرحتنا ببعض.

حنين: اتعلقت في رقبت يوسف وحضنته اوييي. حبيبي ربنا يخليك ليا انا بحبك اوي. مش مصدقة انك بتعمل كل ده علشاني
يوسف: حبيبتي انا قولتلك اناجيت حياتك علشان احققلك كل اللي بتتمنيه. انتي بس احلمي وملكيش دعوة، يلا تعالي غيري هدومك علشان تلبسيلي المايوه الاحمر البيكيبني ده النهاردة حتبقي مجزرة
حنين: هههههههه. بس انت متأكد ان مفيش حد ممكن يشوفني.

يوسف: مستحيل مفيش غيرنا انا وانتي والبحر والسماوبس البسي انت بس وتعالي علشان انا ناوي اعمل حاجات في الميه حتعجبك اوي
حنين: انت مش ممكن. مش حتبطل قلة ادب. بس تعرف انا ابتديت احب قلة أدبك دي
يوسف: ابتديتي. لا يا ماما انتي حباها من زمان بس كنتي بتأوحي. هههههههه.
حنين: دايما كاسفني كدة
يوسف: لا يا قلبي متتكسفيش انا كلي ليكي وملك. يالا بسرعة البسي وتعالي ولا اقولك انا حاجي البسك بنفسي...

(في البحر)
حنين: لا لا يا يوسف. هههههههه كفاية مش قادرة خلاص
يوسف: مش قادرة ايه هو احنا لسة عملنا حاجة
حنين: لا كفاية انا كدة مممكن اغرق منك
يوسف: عيب عليكي جوزك بطل سباحة وعايزة تغرقي وانتي معاه
حنين: لا بجد خايفة المكان هنا غويط اوي
يوسف: خلاص خليكي متعلقة في رقبتي كدة انا اصلا بتلكك
حنين: يوسف. انا بجد حاسة ازي بحلم
يوسف: تحبي اخليكي تتأكدي انك مش بتحلمي
حنين: يا ريت
يوسف: تعالي طيب...

حنين: يوسف. بس...
وقضي يوسف وحنين اسبوع علي اليخت في وسط البحر. اسبوع احلي واجمل من الاسبوع الاول ومكنوش عايزين يرجعوا. بس لازم علشان حنين ولادها وحشوها وعايزة تشوفهم.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة