قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية هو والجميلات الجزء الثاني للكاتبة سحر فرج الفصل السادس

رواية هو والجميلات الجزء الثاني للكاتبة سحر فرج الفصل السادس

رواية هو والجميلات الجزء الثاني للكاتبة سحر فرج الفصل السادس

سيف وملك استأذنوا من الام وطلعوا على اوضتهم علشان يستريحوا شويه علشان معرفوش يناموا طول الليل وهما في المستشفى.
سيف قلع هدومه ودخل خد شور وخرج من الحمام لقى ملك نامت بهدومها من كتر التعب.
سيف: ملك حبيبتى انتى نمتى.
ملك: اه يا سيف سيبنى انام شويه.
سيف: طيب غيرى هدومك ونامى براحتك.
ملك: مش قادرة يا سيف هانام.
سيف: ماشى يا حبيبتى وانا كمان هانام شويه وبعدين اروح على الشركه.

وفعلا نام الاتنين بعد ما سيف خدها في حضنه.
يوسف كان نزل من الشركه ورجع على البيت ولقى مامته ونور لابسين ومجهزين نفسهم ورايحين على ملك.
الام: اهلا يا حبيبى جيت بدرى يعنى.
يوسف: ابدا يا ماما خلصنا الاجتماع وقولت ارجع علشان هسافر بكرة بدرى على الغردقه.
نور: ايه ده بجد طيب نيجى معاك أنا وملك نغير جو شويه.

يوسف: مش هينفع يا حبيبتى انا رايح علشان تسليم المشروع وفي حفله الشركه عملتها ومش هاكون فاضى ليكم خالص.
الام: مفيهاش حاجه يا يوسف خد نور وسيبولى مليكه الكام يوم دول بتوع السفر وانتم غيروا جو براحتكوا.
يوسف: يا ماما بقولك مش هاكون فاضى خالص الكام يوم دول.
نور: وحياتى يا يوسف خدنى معاك انا زهقانه خالص.
يوسف: ماشى يا ستى بس خلى مليكه مع ماما لحد ما نيجى.
نور: انا خايفه لتتعب ماما.

الام: ولا يهمك يا حبيبتى روحوا انتم وانبسطوا وسيبولى الانسه مليكه انا وهي بنعرف نتصرف مع بعضنا.
نور جريت عليها وباستها وقالت ربنا ما يحرمنا منك يا ست الكل.
يوسف: انتم رايحين على فين كده.
الام: ملك خرجت من المستشفى واحنا رايحين لها انا ونور.
يوسف: ماشى سلموا عليها وانا لما انام شويه هابقى اجيلكم على هناك علشان اطمن عليها.
نور: ماشى يا حبيبى يالا سلام.
يوسف: هاتي بوسه يا مليكه وحشانى يا قلبى.

نور: مليكه بس يا استاذ يوسف ولا ايه؟
يوسف: هو انا اقدر لا طبعا مليكه وام مليكه يا حبيبتى.
الام: يالا يا نور مش وقت الحب بتاعكم ده عاوزة اروح لملك.
مشيوا الاتنين والسواق وصلهم وراحوا على بيت ملك.

خالد ومي كانوا وصلوا على الفندق اللى هاينزلوا فيه وطلعوا على اوضتهم.
خالد: وحشتينى مووووووت يا حبيبتى.
مي: انت كمان يا حبيبى.
خالد: طيب يالا
مي: يالا ايه؟
خالد: يالا نبدا شهر العسل بتاعنا.
مي: ايه ده هاننزل نتفسح.
خالد: نعم يا اختى!
مي: ايوا اومال احنا جينا الغردقه
ليه مش علشان نقضى شهر العسل وخروجات وكده.
خالد: ايوا اديكى قولتى.
خروجات وهانخرج وهالففك الغردقه كلها.
وشهر العسل هانعمل فيه ايه؟

مي: هنعمل ايه؟
خالد: تعالى بقى وانا هقولك هنعمل ايه.
مي: خالد.
اعقل يا مجنون.
خالد، انا فعلا مجنون بس مجنون بيكى يا حبيبتى.
مي: بجد يا خالد.
خالد: بجد يا عيون خالد.
قرب منها خالد وشالها وحس برجفه جسمها ودقات قلبها العاليه.
حطها على السرير وبدأ يلمس كل منحنيات جسمها بشويش جدا وقرب من شفايفها وباسها بوسه بدل على عشقه وحبه ليها وكلها شوق ولهفه.

وراحوا في عالم تانى يقضوا فيه شهر العسل بتاعهم بدون ما يزعجهم حد.
نور وحماتها كانوا وصلوا على بيت ملك اللى كانت في استقبالهم ورحبت بيهم وخدت مليكه وفضلت تبوس فيها.
الام: عامله ايه يا حبيبه قلبي دلوقتى.
ملك: الحمد لله يا ماما افضل بكتير وهامشى على العلاج طول فترة الحمل.
الام: الاهم من كده اتغذى كويس وكلى حاجات فيها فيتامينات ومعادن وكالسيوم كتير علشان صحه البيبى تكون كويسه.

نور: فعلا يا ملك لازم تتغذى كويس علشان صحه البيبى.
سيف كان نزل من فوق بعد ما لبس هدومه وكان رايح على الشركه.
نزل وسلم عليهم وخد مليكه وباسها واستاذن علشان يروح على الشركه علشان مفيش حد غير ابوا خالد بس هناك وطبعا خالد بيقضى شهر العسل.
وطلب من ملك انها تطلب من الطباخ أنه يجهز عشاء للكل علشان مامتها ونور.
وقال انا هايصل بيوسف وباباه ويتعشوا كلهم مع بعض.

ملك: وااااااو. فكرة حلوة يا حبيبى وقامت حضناه و بيساه من خده.
نور عنيها كانت عليهم وعلى معامله سيف الحلوة لملك وكانت مستغربه ان في الفترة القصيرة دى معقوله لحق يحب ملك.
وفجاه عيون سيف جت في عيون نور وحس انها سرحت في اللى عملته ملك ليه.
بس استأذن ومشى وشال التفكير ده خالص من دماغه.
وقال لنفسه انه فعلا بدأ يحب ملك وزاد الحب اكتر بعد ما عرف موضوع الحمل ده.
ايه رايكم؟

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة