قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية هو والجميلات الجزء الثاني للكاتبة سحر فرج الفصل الحادي عشر

رواية هو والجميلات الجزء الثاني للكاتبة سحر فرج الفصل الحادي عشر

رواية هو والجميلات الجزء الثاني للكاتبة سحر فرج الفصل الحادي عشر

وصل الكل عند القاعه المحددة للحفله علشان افتتاح المشروع الكبير اللى شركة يوسف وباباه نفذته في الغردقه.
نزل يوسف ونور من العربيه ومسك ايديها ودخلوا على بابا القاعه.
وسيف وملك ومي وخالد بعدهم والكل كان بيرحب بيهم وكان في استقبالهم المهندس اشرف المسئول عن المشروع.
دخل الكل وقعدوا في الاماكن المخصصة ليهم.
جت واحده لابسه فستان شبه عريان وحاطه مكياج كتير بس كانت موزة موزة وقربت من يوسف وسلمت عليه.

يوسف حب يعرفها على كل اللى معاه.
يوسف: الانسه انجى السكرتيرة بتاعتى ومديرة مكتبى.
الكل اهلا وسهلا بيكى.
يوسف: نور مراتى
وملك اختى وجوزها المهندس سيف والمهندس خالد ومي مراته.
انچى: اهلا بحضراتكم ونورتوا الغردقه كلها.
خالد: الغردقه منورة بيك يا جميل.
مي بصتله وضربته بايديها في كتفه فسكت على طول.
يوسف استأذن منهم كلهم وقام معاها علشان يرحب بالضيوف.
نور: ايه ده انتى هاتسبنى لوحدى مش هاجى معاك ولا ايه.

يوسف: تيجى معايا فين بس يا نور انا رايح العب.
انا رايح اقابل الناس اللى جايه للافتتاح وارحب بيهم.
نور: طيب ماشى.
سيف بص على نور ولاحظ انها حزينه وزعلانه بس طبعا مش قادر يعمل لها حاجه.
ملك كانت عماله تتكلم مع سيف وسيف بيهزر معاها وهي تدلع عليه وكانوا كأنهم في شهر العسل.
وكذلك خالد ومي عمالين بيحبوا في بعض وخالد عمال بيهزر معاها.
وده اللى خلى نور مش طايقه نفسها وكانت غيرانه من طريقه سيف مع ملك.

قامت تتمشى في الحفله وعيونها جت على يوسف واد ايه كان الكل بيحبه وبيحترمه.
انجى كانت واقفه جنبه وعماله تقرب منه وتحط اديها على كتفه بس هو مش في دماغه خالص.
قربت منهم نور واول ما شافها يوسف رحب بيها.
يوسف: اهلا يا حبيبتى زهقتى ولا ايه.
نور: اه زهقت من القاعده لوحدى وقولت اشوف انت فين واقف معاك.
يوسف: اومال الجماعه فين؟
نور: هناك ماكنهم بس كل واحده معاها جوزها عمالين بيهزروا ويتكلموا مع بعض.

يوسف: معلش حبيبتى انتى عارفه ظروفى ولازم اكون في استقبال الضيوف.
نور: ماشى يا يوسف انا هاروح اكلم احمد وماما واطمن على مليكه.
يوسف: ماشى يا حبيبتى وانا شويه وهاحصلك.
خرجت نور بره القاعه خالص وراحت على ركن هادى اوى في الجنينه وبدأت تعيط جامد اوى اوى.
هل من غيرتها على سيف؟
ولا علشان يوسف من ساعه ما جم الغردقه مش مهتم بيها خالص ومهتم بشغله اكتر.
ولا مليكه وحشتها هي واحمد لانها اول مرة تبعد عنهم كده.

بس هي بدأت تعيط جامد جدا لما افتكرت مامتها وحنيتها معاها واد ايه هي مفتقداها وكانت تتمنى انها تكون موجوده وتترمى في حضنها كل لما تحس بالخنقه اللى هي حساها دى.
وفجاه وهي بتعيط قرب منها شخص.
سيف: نور
نور: سيف
سيف: مالك يا نور بتعيطى ليه؟ وليه خرجتى بره وسبتينا.
نور: انت اللى بتسأل يا سيف مالى.
سيف: في ايه يا نور مالك قوليلى.
نور: ماليش يا سيف واتفضل سبنى لوحدى وارجع لمراتك حبيبتك وعيطت جامد وبصوت عالى.

سيف: لو سمحتى يا نور قوليلى فيه ايه علشان خاطرى.
نور: سيبنى يا سيف لو سمحت مش عاوزة اشوفك سيبنى.
سيف: براحتك يا نور بس ارجوكى اهدى لو سمحتى وسابها ومشى.
دخل سيف على جوه وشاف خالد ومي وهما بيتكلموا وكانت ملك راحت على الحمام واستاذن خالد أنه يخرج يشرب سيجارة بره وقال لسيف خليك مع مي عقبال لما ارجع.
وفعلا خرج خالد علشان يشرب السيجارة بره.
مي: مالك يا سيف في حاجه ولا ايه وشك قالب كده ليه؟

سيف: نور يا مي نور عماله تعيط برة ومش عارف ليه.
مي: انت بتقول ايه وهي بتعيط ليه
وانت خرجت وراها ليه انت اتجننت.
انا كنت خارج بره اشرب سيجاره وسمعت صوت حد بيعيط قربت منها ولقيت نور هي اللى بتعيط وسألتها مالك قالتلى امشى وسيبنى لوحدى.
مي: طيب ليه وفي ايه.
سيف: روحلها يا مي لو سمحتى وشوفيها مالها.
مي: حاضر يا سيف خليك انت هنا علشان ملك لو جت.
خالد كان خرج على الجنينه وشاف نور وهي قاعده لوحدها وبتعيط.

خالد: مالك يا نور في ايه وبتعيطى ليه.
نور: مفيش يا خالد أصل تعبانه شويه.
خالد: اكيد بتعيطى لان مليكه وحشاكى صح.
نور: اه مليكه وحشانى وماما كمان وحشانى اوى اوى كان نفسى تكون عايشه واترمى في حضنها واحكيلها كل الوجع اللى جوايا.
خالد: انا زى اخوكى يا نور لو سمحتى قوليلى في ايه.
نور: عيطت جامد وجت مي على صوتها وشافت خالد وهو معاها وبدأت تهديها.
خالد: اهدى يا نور لو سمحتى واحكلنا في ايه وبتعيطى ليه.

نور: غصب عنى
غصب عنى.
انتم اكتر اتنين عارفين انا وسيف كنا بنحب بعض اد ايه وايه الظروف اللى احنا مرينا بيها.
وربنا اعلم انا سبته ليه وعشان ايه.
كان لازم أنقذ أمى وكان لازم تعمل عمليه كبيرة وهاتتكلف فلوس كتير جدا.
ماكنش فيه حل غير أنى اوافق على يوسف بعد ما ماما شرطت أنها مش هتعمل العمليه غير لو اتجوزت يوسف.
وانا وافقت وسبت سيف وخليته افتكر أنى وافقت على يوسف علشان فلوسه.
بس سيف ما يعرفش الحقيقه.

مي: بس ده في الماضى يا نور كل الكلام ده وانتى دلوقتى واحده متجوزة وعندك بنت ولازم تنسى سيف نهائى.
خالد: فعلا يا نور لازم تنسى الماضى ومع الوقت هاتقدرى تنسى.
نور: انسى اذاى بس وهو طول الوقت اودام عينى هو وملك.
كل لما اشوفه مع ملك بحس انى بموت من جوايا.
غصب عنى والله مش بايدى.

يوسف انسان كويس جدا وانا مش عاوزة اخسره وحاولت احبه واقرب منه وكنت فعلا بدأت أحبه وبذات لما جبت مليكه بس مش عارفه ايه اللى حصل من ساعه ما اتجوز سيف من ملك.
مي: معلش يا حبيبتى لازم تضغطى على نفسك علشان خاطر يوسف وملك هما مالهش ذنب في اى حاجه.
نور: والله يا مي انا بحب ملك جدا وبعتبرها اختى بس غصب عنى والله.
خالد: اهدى كده يا نور وصلى على النبى وان شاء الله ربنا هايقف معاكى ويخليكى تنسى كل حاجه.

نور: ان شاء الله يا خالد.
وفجاه
مي: ملك
الكل بص بزهول لما شافوا ملك بتعيط ودموعها مغرقاها واكيد سمعت كل اللى نور قالته لخالد ومي.
مي قربت منها.
مي: تعالى يا ملك.
ملك: الكلام اللى سمعته ده حقيقى يا مي.
مي: اهدى يا ملك لو سمحتى.
ملك: نور وسيف كانوا بيحبوا بعض
خالد: اهدى يا ملك ده كان حوار كده زمان وهما في الكليه بس هي دلوقتى متجوزة من يوسف وعندها مليكه.

ملك: يعنى كانوا يعرفوا بعض وبيحبوا بعض ولا لا قولولى الحقيقه لو سمحتوا.
نور كانت عماله تعيط جامد ومش عارفه تتكلم خالص لأنها في موقف زى الزفت ومحدش كان يتخيل أن ملك تسمع الكلام ده كله.
ملك قربت من نور
ملك: انتى يا نور انتى!
انتى اللى سيف كان بيحبها في الكليه؟
انتى يا نور اللى اعتبرتك اختى وحبيتك وقولت ربنا عوضنى باخت وبقيتى مرات اخويا.
نور: غصب عنى والله يا ملك
انا حبيبتك جدا واعتبرتك فعلا اختى.

وعمرى ما عملت حاجه وحشه ليكى.
ملك: اومال ايه الكلام اللى سمعته ده يا نور.
انتى لسه بتحبى سيف ومش قادرة تنسيه.
انا مش مصدقه انا بحلم صح انا بحلم ده اخر شىء كنت أتوقعه انتى يا نور انتى.
فجاه.

جريت ملك وفضلت تجرى وتجرى وتخبط في ناس موجوده في المكان ووقعت على الأرض وقامت تانى وجريت لحد خرجت من باب الفندق وخالد كان بيجرى وراها ويادوبك خارجه من باب الفندق جت عربيه سريعه جدا جدا وخبطت ملك ووقعتها على الأرض وفي ثوانى كانت ملك على الأرض وكانت غرقانه في دمها والأرض كانت غرقانه دم.
خالد: ملك ملك ملك
ردى عليا ارجوكى ويادوبك جت جرى مي ونور وشافوا منظر ملك وهي غرقانه في دمها وخالد جنبها على الأرض.

خالد: حد يتصل بالاسعاف بسرعه بسرعه.
يا ترى ايه اللى هايحصل لها؟

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة