قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية هو والجميلات الجزء الثاني للكاتبة سحر فرج الفصل الثاني عشر

رواية هو والجميلات الجزء الثاني للكاتبة سحر فرج الفصل الثاني عشر

رواية هو والجميلات الجزء الثاني للكاتبة سحر فرج الفصل الثاني عشر

ملك فضلت تجرى وتجرى لحد ما خرجت برة الفندق خالص ولسه بتجرى بسرعه وفي ثوانى جت عربيه سريعه جدا خبتطها ووقعتها على الأرض.
خالد كان بيجرى وراها ولسه يا دوبك خارج من الباب شاف ملك والعربيه بتخبطها.
خالد: ملك ملك
ارجوكى قومى يا ملك وفجاه شاف الدم نازل من كل جسمها وراسها بتنزف جامد.
وفي ثوانى كانت وصلت مي ونور وشافوا ملك مرميه على الأرض وغرقانه في دمها وخالد جنبها.

مي: خالد في ايه وايه اللى حصل وملك جرالها ايه ارجوك قولى يا خالد.
نور قعدت جنب ملك على الأرض وكانت منهارة وعماله تصرخ جامد ومش مصدقه اللى حصل لملك كده وكانت عماله تفوقها لكن للاسف ملك كانت مش بترد.
خالد بسرعه اتصل على سيف وقاله اطلع برة الفندق بسرعه وهات يوسف.
سيف: في ايه يا خالد نور حصلها حاجه.
خالد: بقولك بسرعه اخلص.

سيف كان خرج بسرعه من غير ما يقول ليوسف وجرى وخرج على الباب برة واتصدم اول لما شاف الكل قاعد على الأرض وناس كتير ملمومه.
قلبه كان حاسس ان اللى في الارض دى نور كام خايف يقرب لاتكون فعلا نور اللى غرقانه في دمها مش في دماغه ابدا انها ملك.
قرب بسرعه بس شاف نور ومي وخالد وللاسف لقى ملك مراته وحبيبته واللى حامل في ابنه هي اللى غرقانه في دمها.
سيف: ملك ملك ايه اللى حصل حد يقولى.

مي: مش وقته يا سيف هاتوا بسرعه عربيه.
سيف...
هات العربيه بسرعه يا خالد.
خالد قام بسرعه يجرى وجاب عربيته وشالوا ملك من الأرض وبسرعه راحوا على أقرب مستشفى.

يوسف كان في الحفله وكان بيرحب بضيوفه والناس اللى جت من اوربا مخصوص ومن كذا دوله عربيه علشان المشروع الجديد ده.
لكن للاسف جه المهندس اشرف واستأذن من الناس اللى كانوا مع يوسف وطلب أنه يكلمه على انفراد.
يوسف: خير يا اشرف في ايه.
اشرف: الصراحه يا باشمهندس في خبر مش حلو لسه عارفه دلوقتى حالا.
يوسف: خبر!
خبر ايه يا اشرف انطق.؟

اشرف: في واحده من اللى كانوا مع حضرتك عربيه خبتطها بره الفندق ونقلوها على المستشفى وهي غرقانه في دمها.
يوسف: انت بتقول ايه يا اشرف ومين فيهم ومستشفى ايه.
اشرف: اهدى يا باشمهندس وتعال نروح بسرعه وراهم على المستشفى.
وفي ثوانى كان يوسف خرج هو وأشرف وركبوا العربيه وراحوا على المستشفى.
وصلوا على هناك ودخلوا بسرعه على الاستقبال وسألوا على الحاله وبلغوهم انها فوق في الطوارىء.

جرى يوسف بسرعه لحد الاسانسير وطلع على فوق ونزل اودام الطوارىء.
اول لما خرج شاف سيف قاعد على الأرض وعمال يعيط جامد.
وخالد واقف جنب مي اللى عماله تعيط وكان فستانها كله غرقان دم.
وبسرعه عينه كانت بدور على ملك وعلى نور بس للاسف شاف نور كانت منهارة من العياط وعماله تعيط جامد.
جرى عليها ومسك ايديها وقالها ملك فين يا نور؟
ملك اختى فين يا خالد.
ملك اختى فين يا مي.
ملك مراتك فين يا سيف.
حد يقولى اختى فيييييين.

خالد: اهدى يا يوسف ان شاء الله هاتكون كويسه وهاتقوم بالسلامه ما تقلقش.
يوسف: ايه اللى حصل؟
وايه اللى خرجها بره اصلا؟
وانتم كنتم معاها ليه كلكم.
حد يفهمنى هاتجنن
الدكتور فتح الباب وخرج الكل جرى عليه وسأله على ملك.
الدكتور: اهدوا يا جماعه لو سمحتوا الحاله خطيرة جدا وعندها نزيف على المخ ونزيف من الرحم هي كانت حامل.
سيف: ايوا يا دكتور كانت لسه في شهورها الاولى انا جوزها ارجوك طمنى.

الدكتور: للاسف يا استاذ الخبطه كانت جامده جدا وحصلها نزيف داخلى ونزيف على المخ واكتشفنا ان في نزيف من الرحم كمان ولازم ننقلها فورا على العمليات.
مي ونور كانوا عمالين يعيطوا جامد ومنهارين جدا.
يوسف كان مش مصدق اللى بيحصل حوليه ومش مصدق كل اللى حصل لأخته.
سيف قعد على الأرض بعد ما قال للدكتور اللى حضرتك تشوفه وفعلا الدكتور طلب بسرعه انها تتنقل على اوضه العمليات فورا.

خالد قعد جنب سيف اللى منهار على ملك ومش مصدق اللى حصلها.
نور: انا السبب يا مي انا السبب
مي: اهدى يا نور علشان خاطرى وان شاء الله هاتقوم بالسلامه.
نور: انا السبب انا لا يمكن هاسامح نفسى ابدا.
يوسف: انتى السبب ليه يا نور انتى عملتى ايه لملك.
مي: اهدى يا يوسف وبعدين هاتفهم كل حاجه.
يوسف: اهدى ايه حد فيكم يقولى ايه اللى حصل لاختى انطقوا.

خالد: ارجوك يا يوسف مش وقته خالص الكلام ده اهدى كده ووحد الله وادعيلها انها تقوم بالسلامه ان شاء الله.
يوسف مسك ايده وبعزم ما فيه وخبطها في الحيطه.
وفي لحظه تليفون يوسف رن وكان أبوه اللى بيرن عليه.
يوسف: الووو
الاب: ايوا يا يوسف يا ابنى خير اخبارك ايه واخبار الحفله ايه.
يوسف بصوت حزين: الحمد لله يا بابا وكله تمام.
الاب: اومال صوتك زعلان كده ليه في حاجه يا ابنى ولا ايه.
يوسف: ابدا يا بابا تعبان شويه.

الاب: واختك وجوزها عاملين ايه عمال ارن عليها مش بترد.
يوسف: كلهم كويسين يا بابا بس تلاقيها مش سامعه من صوت الموسيقى اللى في الحفله.
الاب: ماشى يا ابنى ربنا معاكم ابقى سلم عليها وعلى سيف ونور.
يوسف: حاضر يا بابا حاضر.
قفل الموبيل وكان الكل خايف ومتوتر وحزين على اللى حصل لملك وعدى اكتر من اربع ساعات ومفيش اى حد خرج علشان يطمنهم على ملك.
فجاه الباب اتفتح وخرج الدكتور وعلى وشه التعب والحزن.

سيف ويوسف جريوا عليه وسألوه طمنا يا دكتور ملك عامله ايه.
الدكتور: العمليه كانت كبيرة جدا وخطيرة واحنا عملنا كل اللى علينا وقدرنا نوقف النزيف.
بس للاسف البيبى نزل.
وادعوا ربنا أن الكام ساعه الجايين يعدوا على خير وتعدى من المرحله الخطر اللى هي فيها.
سيف: مش مشكله البيبى المهم عندى ملك ارجوك يا دكتور اعمل كل حاجه علشان تقوم بالسلامه ارجوك يا دكتور.

الدكتور: والله عملنا كل الى نقدر عليه والباقى على ربنا ادعولها تقوم بالسلامه وبعد الكام ساعه الجايين على خير.
نور كانت عماله تعيط جامد ويوسف مستغرب من عياط نور وكان هايتجنن ويعرف ايه اللى حصل لأخته.
عدا كذا ساعه والنهار بدأ يطلع والكل كان قاعد بلبس الحفله والتعب والارهاق والخوف في نفس الوقت على ملك كان ظاهر عليهم.

يوسف: خالد خد مي ونور وارجع على الفندق وغيروا هدومكم واستريحوا شويه وانا وسيف هانفضل هنا ما تقلقوش.
سيف: يوسف عنده حق خد البنات يا خالد وغيروا هدومكم وابقوا تعالوا لو عاوزين تانى.
خالد: انت بتقول ايه بس يا سيف انت ويوسف انا مش هامشى واسيبكم لوحدكم في الظروف دى.
يوسف: علشان خاطرى يا خالد خدهم خليهم يغيروا لبسهم وابقى تعال يا عم تانى.
خالد: ماشى يا جماعه هاروح اوصلهم على الفندق وارجع لكم على طول.

سيف: ماشى يا خالد.
وفعلا خالد خد نور ومي ونزلوا على تحت وخد عربيه يوسف ورجع على الفندق.
الدكتور جه ودخل اطمن على ملك وبلغهم ان الحاله زى ما هي لسه خطيرة.
سيف: لو سمحت يا دكتور عاوز ادخل اشوفها.
الدكتور: هي مش حاسه خالص ولا هاتحس بيك لما تدخلها.
سيف: انا عارف يا دكتور بس ارجوك انا حاسس لما ادخل لها انها هاتفوق وهاتحس بيا وبيوسف كمان.

الدكتور: ماشى بس ارجوكم تلت دقائق مش اكتر من كده وواحد واحد اللى يدخل لها.
سيف: حاضر يا دكتور متشكرا جدا ليك.
سيف لبس لبس خاص بالعنايه المركزه علشان يدخل لملك وكان أعصابه متوترة جدا اول لما شافها وهي على السرير ومتربطه من دماغها ووشها ظاهر عليه كدمات كتير.
سيف قرب من ملك وبدأت دموعه تنزل على حالها وعلى منظرها وكان ماسك نفسه بالعافيه.
قرب من ملك ومسك ايديها وغصب عنه دموعه نزلت وبدأ يعيط.

سيف: فوق يا ملك.
فوقى يا حبيبتى
انا مش هاقدر اعيش من غيرك.
انا بحبك اوى اوى يا ملك اوعى تمشى وتسبينى.
ارجوكى يا ملك ارجوكى
وفي لحظه ملك فتحت عينيها وحركت اديها ومسحت دموع سيف.
سيف مش مصدق نفسه انها فاقت وصحيت وفتحت عيونها.
سيف: ملك حبيبتى الحمد لله الف حمد وشكر ليك يارب.
ملك: سيف
سيف: عيون سيف وحياه سيف يا ملك.
ملك: انت كنت بتحب نور.
سيف: ارجوكى يا حبيبتى بلاش تتعبى نفسك وانا عمرى ما حبيت حد غيرك انتى وبس.

ملك: انت بتحبنى يا سيف.
سيف: انا بموت فيكى يا حبيبتى.
ملك: وانا كمان بحبك اوى يا سيف.
سيف: وانا بموت فيكى يا قلبى.
ملك: انا اسفه يا سيف كان نفسى احققلك اللى نفسك فيه واجبلك البيبى اللى انت عاوزة.
سيف: انا عاوزك انتى وبس يا حبيبتى انتى كل حاجه ليا.
ملك: يوسف اخويا فين؟
سيف: يوسف بره هايتجنن عليكى.
ملك: طيب لو سمحت خليه يجى عاوزة اشوفه.
سيف، ثوانى وهايكون هنا يا حبيبتى.

وفي ثوانى كان دخل يوسف بعد ما لبس البس بتاع العنايه وقرب من أخته وهو بيعط عليها.
ملك: يوسف حبيبى ما تزعلش ارجوك انا كويسه وهارجع تانى زى الاول ونضحك ونهزر ونلعب مع مليكه.
يوسف: ما تتعبيش نفسك يا حبيبتى ارجوكى.
ملك: لازم اقولك على حاجه يا يوسف.
سيف قلبه كان هايقف اول لما ملك قالت كده وكان خايف لا ملك تكون سمعت حاجه عن نور.
ملك: يوسف نور بتحبك خلى بالك منها وخلى بالك على مليكه وماما وبابا.

يوسف: ما تقوليش حاجه يا ملك ارجوكى ما تتعبيش نفسك.
ملك: انا فرحانه أن آخر اتنين هاشوفهم هو انت يا يوسف وسيف حبيبى.
سيف قرب منها ومسك ايديها وباسها وقالها ارجوكى لو سمحتى ما تقوليش حاجه وان شاء الله هاتقومى بالسلامه ونرجع نهزر ونضحك زى الاول.
ملك: خلى بالك على سيف يا يوسف علشان خاطرى وغمضت عينيها.
وفي ثانيه أعلنت الأجهزة في العنايه عن توقف القلب.
يوسف جرى ينده الدكاترة بسرعه.
سيف: ملك
ملك.

ملك ارجوكى ما تسبنيش
انا بحبك يا ملك
اوعى تموتى وتسببنى يا حبيبتى.
الكل كان جه بسرعه وخرجوا يوسف وسيف بره الاوضه.
وحاولوا يعملوا ليها تنشيط للقلب وصدمات بالكهرباء.
لكن للاسف خرج الدكتور وبلغهم انها ماااااتت.
الدكتور: البقاء لله
سيف: لا لا لاااااااااا
يوسف وقع على الأرض من شده الصدمه وكان منهار جدا.
خالد كان جاى جرى بعد ما سمع صوتهم وعرف واتأكد من منظرهم وحالتهم وحزنهم أن ملك ماااااتت.

يا ترى ايه تواقعتكم الايام القادمه.
معلش انا عارفه أن الحلقه حزينه بموت ملك بس للاسف غصب عنى.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة