قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية هو والجميلات الجزء الثاني للكاتبة سحر فرج الفصل الثالث عشر

رواية هو والجميلات الجزء الثاني للكاتبة سحر فرج الفصل الثالث عشر

رواية هو والجميلات الجزء الثاني للكاتبة سحر فرج الفصل الثالث عشر

سيف: ملك. ملك
ارجوكى ما تسبنيش انا بحبك اوى يا ملك.
اوعى تموتى وتسبينى يا حبيبتى.
الكل بسرعه كان جه وخرجوا يوسف و سيف بره الاوضه وقفلوا الباب.
وحاولوا يعملوا ليها تنشيط للقلب وصدمات كهرباء بس للاسف.
خرج الدكتور وقالهم البقاء لله.
سيف: لا لا لااااااااا
ووقع يوسف على الأرض من شده الصدمه وكان منهار جدا.
خالد كان جاى جرى بعد ما سمع صوتهم وشاف منظرهم وعرف واتأكد أن ملك حصلها حاجه.

خالد قرب منهم هما الاتنين وقرب من سيف وخده في حضنه وحاول يهديه شويه لكن دموعه غصب عنه نزلت على منظر صاحب عمره ويوسف اللى كان منهار تماما.
وراح وخد يوسف في حضنه وفضلوا التلت صحاب مع بعض وفي حضن بعض وفي حزنهم كمان.
بدءوا يستوعبوا اللى بيحصل حوليهم.
خالد: اهدى يا سيف ما تعملش في نفسك كده.
اهدى يا يوسف انت كمان وفوق وشوف هانعمل ايه وهاتبلغ والدك ووالدتك ازاى.

يوسف: انا اللى عاوز أعرفه ايه اللى حصل بالضبط وايه اللى خرج ملك بره الفندق وكانت بتجرى ليه قولى يا خالد.
خالد، مش وقته خالص الكلام ده يا يوسف سيبه بعدين المهم دلوقتى واللى المفروض يتعمل.
يوسف: مش عارف هبلغهم ازاى الخبر ده مش عارف يا خالد قولى اعمل ايه انا هاتجنن انا مش مصدق اللى بيحصل ده كله.
انا لو قولتلهم إن ملك ماتت ممكن يموتوا فيها.
صحه بابا وماما ضعيفه ومش هايسحملوا الخبر ده.

انا هاتصل بالمهندس اشرف ويجى يخلص هو كل حاجه بسرعه ويحجزلنا على أقرب طيارة علشان ننزل عليها.
يوسف: وانت يا خالد روح لنور ومي وخليهم يجهزوا الشنط وبلغهم بالخبر ده وابقى هاتهم وحصلنا على المطار.
خالد: ساكت ليه يا سيف ارجوك قول حاجه وحد الله كده وفوق علشان نشوف هانعمل ايه وانا هاتصل بى بابا يخلص كل حاجه في مصر والمطار.
علشان خاطرى يا سيف احنا كلنا زعلانين عليها ربنا يرحمها.

وعلشان خاطر البنات اللى معانا انا اصلا مش عارف هاقولهم ازاى الخبر ده.
سيف: ملك ماتت يا خالد انا كنت بحلم انا وهي نشوف ابننا أو بنتنا انا مش عارف اعمل ايه من غيرها.
كل لما اقرب من حاجه واحبها تروح منى ليه يا خالد ليه فهمنى.
يوسف كان سامع كلام سيف وقلبه بيتقطع على أخته الوحيده اللى ماتت في عز شبابها وهي لسه عروسه ما لحقتش تفرح وكانت حامل كمان.
كل حاجه حلوة راحت معاها.

عدى الوقت وخالد كان راح على الفندق وبلغ مي ونور اللى كانوا مصدومين من الخبر ده.
نور فضلت تصرخ وتعيط وتقول انا السبب انا السبب هي ماتت بسببى انا.
انا مش هاقدر اسامح نفسى ابدا.
ربنا كان خدنى انا وسابها هي.
مي: والدموع مغرقاها اهدى يا نور حرام عليكى اللى بتعمليه في نفسك ده.
ربنا يرحمها ويصبر سيف ويوسف على فراقها.
وابوها وامها الله يكون في عونهم ويصبرهم.

خالد: اهدوا يا جماعه ويالا بسرعه جهزوا الشنط علشان هانطلع على المطار.

وصل الكل على المطار وكان سيف ويوسف مع ملك في قلب العربيه بتاعه الاسعاف ودخلوا للمطار من جوا بعد ما اطمنوا انها دخلت الطيارة.
خالد كان وصل ليهم وكان معاه نور ومي.
نور جريت على يوسف واترمت في حضنه وفضلت تعيط جامد.
مي راحت لسيف اخوها وخدته في حضنها وهو ما صدق اترمى فيه وبدأ يعيط اوى اوى وبصوت عالى وكان الحزن هو سيد الموقف على الكل.
يوسف اتصل وهو في المطار وبلغ ابوه
اللى اتصدم اول لما سمع الخبر.

ومكنش مصدق ابدا اللى حصل لابنته.
ركبوا الطيارة وبعد نصف ساعه كانوا وصلوا لمطار القاهرة والكل كان في استقبالهم.
الام كانت في حاله انهيار تام لما عرفت الخبر من جوزها ومن الصدمه ماكنتش قادرة تتحرك ولا تتكلم خالص ونقلوها على المستشفى.
خلص المهندس اشرف وخالد كل إجراءات المطار وخدوها على المسجد علشان يصلوا عليها ويودعوها الوداع الاخير.

الكل كان في حاله من الحزن والأسى على ملك واللى حصل لها فجاه ومحدش كان متوقع ابدا اللى بيحصل ده.
وبعد الصلاه راحوا على مدافن الأسرة ودفنوها وكان سيف في حاله من الانهيار.
يوسف كان ماسك باباه وكان خايف عليه جدا من الصدمه.
خلصوا الدفن والكل راح على المستشفى علشان يطمنوا على الام.
واول لما وصلوا المستشفى راحوا على الاوضه بتاعه الام.
يوسف جرى على أمه وخدها في حضنه وفضلوا يعيطوا جامد جدا.

الام: فين ملك يا يوسف؟
فين اختك يا حبيبى؟
ملك راحت فين يا نور؟
ودوتوا بنتى حبيبتى فين؟
سيف قرب منها واترمى في حضنها وفضل يعيط جامد اوى لحد ما الكل كان عاوز يهديه ويخرجه بأى طريقه.

عدى كذا يوم والحزن كان هو اللى ميسيطر على الكل.
سيف كان رجع لبيته لان امه كانت تعبت جدا بعد موت ملك ومكنتش متخيله انها تموت كده وبالصوره دى.
وده اللى خلى مي وخالد يقعدوا معاهم لحد ما الفترة دى تعدى وسيف يكون رجع لنفسه ولحياته الطبيعيه.
لانه من ساعه موت ملك وهو اكتر الوقت قافل على نفسه ورافض الاكل والكلام مع اى حد حتى مي أخته.

يوسف كان حزين جدا وكان رافض الكلام مع نور خالص وكان بينام لوحده في اوضه تانيه بعيد عنها.
نور حاولت اكتر من مرة انها تتكلم معاه بس هو للاسف كان بيرفض.
و المرة الوحيده اللى كلمها كان عاوز يعرف ايه اللى حصل بالضبط وهما في الحفله وايه اللى ملك شافته أو سمعته وخلاها تفضل تجرى كده لحد ما تخرج بره الفندق والعربيه تخبطها.
لكن الاجابه الوحيده من نور للاسف هي العياط.

وده اللى كان بيخلى يوسف يتأكد أن في حاجه حصلت وخلت ملك تجرى والعربيه تخبطها وتكون النتيجه موتها.
سيف كان في اوضته والباب خبط وكانت مي عاوزة تطمن عليه.
مي: ارجوك يا سيف طمنى عليك لو سمحت.
سيف: لو سمحتى يا مي سبينى لوحدى مش عاوز اكلم مع حد خالص.
مي: ارجوك يا سيف ماما تعبانه علشانك اوى حاول تيجى تشوفها وتطمن عليها.
سيف: قولتلك سبينى لوحدى.
مي مشيت وفقدت الامل أنه يفتح لها الباب بس فجاه سيف فتح ونده عليها.

مي: الحمد لله يا حبيبى طمنى عليك عامل ايه؟
سيف: مش كويس وبموت يا مي وهاتجنن ومش مصدق اللى حصل لملك وأنها تموت كده وعلشان ايه وايه اللى حصل؟
مي: مش وقته يا سيف ومفيش حاجه اصلا حصلت.
سيف: لا في وانا متاكد ان ملك شافت حاجه او سمعت حاجه.
ارجوكى يا مي انا بموت من جوايا علشان اعرف ايه اللى حصل بالضبط.
مي: الصراحه يا سيف انت لما قولتلى روحى شوفى نور بتعيط ليه.

روحت لقيت خالد معاها وكانت منهارة وعماله تكلمه واول لما شافتنى حكينا عن الماضى كله وعن حبك انت وهي وعن موت والدتها.
وللاسف ملك كانت واقفه واحنا مش واخدين بالنا وسمعت كل الكلام اللى قالته نور.
سيف: انتى بتقولى ايه؟
ملك عرفت اللى كان بينى وبين نور.
وهي بتموت بتوصى يوسف عليها.
ازاى. ازاى.
وليه ما قالته ليه ولا جت سألتنى
ليه يا مي ليه؟
مي: اهدى يا سيف علشان خاطرى واللى حصل حصل.

ده نصيبها وربنا اللى كاتب لها كده.
سيف: ملك كانت حامل يا مي فاهمه يعنى ايه.
يعنى مراتى
يعنى حبيبتى
وكل حاجه حلوة ليا.
انا من ساعه ما نور اتجوزت وخلفت مليكه وبقيت اعتبرها ماضى ولازم انساه.
وقربت واتعلقت من ملك وحبتها جدا جدا.
بس عمرى ما تخيلت أن يحصل كده ابدا.
انا بموت يا مي بموت من جوايا وحاسس أن موت ملك كسرنى وكلامك ده هايحسسنى بالذنب أنى ما قولتلهاش عن العلاقه اللى كانت بينى وبين نور.

انا خوفت اقولها لاخسرها لما تعرف كده وان نور مرات اخوها كانت حبيبتى الاولى.
مي: ربنا يرحمها
المهم عاوزين نشوف نور ونطمن عليها وتشوف هي قالت ليوسف حاجه ولا لا.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة