قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية هو والجميلات الجزء الأول للكاتبة سحر فرج الفصل التاسع عشر

رواية هو والجميلات الجزء الأول للكاتبة سحر فرج الفصل التاسع عشر

رواية هو والجميلات الجزء الأول للكاتبة سحر فرج الفصل التاسع عشر

عدى ايام واسابيع والإمتحانات جت وبدؤا يمتحنوا وكان آخر يوم في الامتحانات.
لكن الوضع كان بين يوسف ونور زى ما هو والكلام قليل جدا بينهم وكان كل واحد بينام في اوضه بعيد عن التانى بعد فشل محاولات نور المستمرة علشان يرجع تانى ليها.
بالنسبه لملك وسيف كانوا بيتقابلوا على طول وكانت بتروح تطمن عليه في بيته بعد الحادثه وبدا سيف يقرب لها بس مش قادر ينسى نور برده وكان على طول اكتر الوقت بيفكر فيها.

نور خرجت من الامتحان وكان الحمد لله سهل علشان كانت بدأت تزاكر كتير الفترة الأخيرة دى قبل الامتحانات بس لوحدها مش مع سيف وكانت رضوى هي اللى بتروح تزاكر معاها.
بس فجاه نور حست بدوخه وقالت لرضوى أنها تعبانه ودايخه شويه ولسه ما كملتش كلامها وقعت على الأرض.
سيف كان واقف على بعد وشاف نور وهي بتقع جرى عليها وشالها وراح على أقرب كرسى وحطها وبدأ يفوقها.

طلبه كتير بدأت تتلم ويوسف كان خارج من الامتحان وشاف ناس ملمومه كتير بس ما كنش عارف فيه ايه.
بيسأل واحده زميلته فيه ايه قالته الحق نور مغمى عليها والطلبه بيحاولوا يفوقوها.
جرى بسرعه يوسف وقرب من نور وشاف سيف ورضوى جنبها وبيحاولوا انها تفوق بس للاسف فشلت محاولاتهم.
يوسف قرب جنبها وشالها وبسرعه كان حدف لخالد زميله مفتاح عربيته علشان يودى نور على أقرب مستشفى.

وفعلا وصلوا على المستشفى وفي ثوانى كان جم الممرضين وشالوها ودخلوها على الاستقبال.
يوسف وخالد ورضوى كانوا واقفين برة الاوضه وكان يوسف على أعصابه وهايتجنن على حبيبته.
الدكتور فتح الباب و خرج فأجرى عليه يوسف وقاله.
يوسف: خير يا دكتور نور مالها؟
الدكتور: مبروك يا يوسف نور حامل.
يوسف: انت بتتكلم جد نور حامل.
الدكتور: ايوا يا يوسف حامل بس صحتها ضعيفه جدا ولازم تتغذى كويس علشان البيبى.
خالد: الف مبروك يا يوسف.

رضوى: الف مبروك يا يوسف.
يوسف: الله يبارك فيكم والحمد الله.
ممكن ادخل لها يا دكتور؟
الدكتور: اوى اوى.
دخل يوسف عند نور في اوضتها وقرب من السرير اللى هي نايمه عليه ومسك اديها وباسها.
نور: يوسف أنا فين وايه اللى حصل.
يوسف: حبيبتى انتى في المستشفى وتعبتى شويه وبقيتى احسن دلوقتى.
نور: طيب ايه اللى انا حسيت بيه ده انا كنت دايخه اوى.
يوسف: مبروك يا حبيبتى انتى حامل.
نور: انت بتقول ايه.
انت بتتكلم جد يا يوسف.

يوسف: روح قلب يوسف وعيون يوسف وحيات يوسف.
نور: لسه زعلان منى يا حبيبى؟
يوسف: انتى بتقولى ايه؟
نور: بقول حبيبى.
يوسف قرب من نور وباسها بوسه كلها شوق وحب ولهفه.
الباب خبط ودخلت رضوى وخالد.
خالد: احم. احم نحن هنا يا معلم مش وقته اللى بيحصل ده ليكم بيت تتلموا فيه.
رضوى راحت على نور وباركت لها على الحمل.
نور: الله يبارك فيكى يا قلبى.
خالد: مبروك يا نور.
نور: الله يبارك فيك يا خالد.

تليفون خالد رن وكان سيف هو اللى بيتصل.
خرج خالد بره الاوضه علشان محدش يسمع.
خالد: ايوا يا سيف.
سيف: الو ايوا يا خالد طمنى على نور.
خالد: اطمن يا سيف هي كويسه بس كل اللى حصل لها ده بسبب الحمل.
سيف: حمل!
خالد: وبعدين يا سيف مش قولنا ننسى بقى الموضوع ده وعلينا في ست ملك.
سيف: المهم هي عامله ايه دلوقتى؟
خالد: الحمد لله كويسه.

في الفيلا كانت ملك قاعده هي واحمد بيهزروا ويضحكوا وكانت فرحانه بيه علشان تفوقه ونجاحه في الاعداديه بمجموع كبير اوى.
ووعدته انها هاتخرجه خروجه حلوة اوى وهديه كبيرة كمان.
شويه وطلعت على جنينه الفيلا واتصلت على سيف علشان تطمن عليه بعد الامتحان.
ملك: ازيك يا سيف عملت ايه طمنى.
سيف: الحمد لله.
ملك: مالك يا سيف صوته في حاجه؟
سيف: مفيش يا ملك تعبان شويه.
ملك: طيب هاشوفك امتى؟

سيف: بقولك تعبان انتى ما بتفهميش وقام قافل الموبيل.
ملك استغربت اوى من تصرف سيف معاها وبدأت تعيط.
مامتها كانت جت وشافتها وهي بتعيط.
الام: مالك يا حبيبتى بتعيطى ليه في ايه قوليلى.
ملك كانت بتعيط ومنهارة من معامله سيف ليها وقررت انها تحكى لامها على الموضوع كله من الاول.
وفعلا حكت لامها كل حاجه وامها كانت مستغربه انها خبت عليها الفترة دى كلها من غير ما تقول ليها.

ملك: انا بحبه اوى يا مامى ومش هاقدر ابعد عنه.
الام: اهدى بس يا حبيبتى أهدى وانا هاتصرف.
بس يا ملك ده لسه اودامه كتير اوى لما يكون نفسه ويبنى مستقبله.
ملك: انا تعبانه اوى يا مامى تعبانه اوى.
فجاه موبيل الأم رن وكان يوسف هو اللى بيتصل علشان يبلغها موضوع نور.
الام: ايوا يا حبيبى انتم فين واتاخرتم ليه.
يوسف: احنا في المستشفى نور تعبت شويه بعد الامتحان.
الام: انت بتقول ايه وهي عامله ايه دلوقتى.

يوسف: اهدى يا ماما نور كويسه وبقت احسن وهاتجبلنا ولى العهد.
الام: ما شاء الله الف مبروك يا حبيبى انا هالبس واجيلكم بسرعه أنا وملك وهاتصل بباباك وأبلغه.
وفعلا كانت بلغت جوزها بالموبايل وخدت ملك وأحمد وراحوا على المستشفى ووصلوا لاوضه نور.
جرى احمد عليها وحضنها وباسها وبارك لها على النونو.
الام: الف مبروك يا بنتى انا فرحت اوى اوى بالخبر ده.
نور: الله يبارك فيكى يا ماما.
ملك: مبروك يا نور مبروك يا يوسف.

يوسف: مالك يا بنتى بتقوليها بالعافيه كده ليه؟ ولا زعلانه علشان هايجيلك اللى بقولك يا عمتو؟
الام: سيبها في حالها يا يوسف أختك تعبانه شويه.

في بيت سيف كان قاعد في اوضته وكان عمال يفكر في اللى حصل لنور وكان زعلان عليها اوى وفي نفس الوقت قرر بينه وبين نفسه أنه يحاول ينساها علشان دى بقت زوجه وهاتكون ام قريب اوى كمان.
وبدأ يفكر في ملك ومعاملته الجافه ليها وحس هو أد ايه قاسى عليها وقرر أنه يتصل بيها ويتاسف لها وأنهم يتقابلوا.

وفعلا مسك موبيله وطلبها وملك كانت في الاوضه عند نور ولما موبيلها رن وشافت المتصل عيونها فرحت وخرجت برة وردت عليه.
ملك: اهلا يا سيف.
سيف: انا اسف يا ملك حقك عليا ياريت تسامحينى.
ملك: سيف انا عمرى ما ازعل منك انا بح...
سيف: بتقولى ايه يا ملك؟
ملك: لا ابدا انا هاقفل دلوقتى يا سيف علشان انا في المستشفى اصل مرات اخويا تعبانه شويه.
سيف: ماشى يا ملك سلام ولما تروحى ابقى كلمينى.
ملك: حاضر يا سيف سلام.

ملك من جواها كانت فرحانه اوى للتغير المفاجىء لسيف بس في لحظه لقت يوسف واقف جنبها.
يوسف: بتكلمى مين يا ملك ومين سيف ده.
ملك: اتخضت لما شافت اخوها واقف جنبها وكانت خايفه تقوله مين ده.
يوسف: مين سيف يا ملك؟
ملك: ده سيف زميلك في الكليه انت وخالد.
يوسف: بتقولى ايه سيف زميلى انا.
وانتى بتكلميه ليه وبتكلميه من امتى انطقى.

ملك قالتله على موضوع الحادثه وأنها خبتطه بالعربيه وشافت خالد عنده في المستشفى ومن ساعتها وهي تعرفه.
يوسف: متكلمهوش تانى
ملك: في ايه يا يوسف وماله يعنى لما أكلمه.
يوسف: سيف ده يا هانم كان: وسكت.
ملك: ماله يا يوسف؟
يوسف: مالوش ومش عاوزك تكلمى الانسان ده تانى أبدا انتى فاهمه.
سابها ودخل على جوا وفضلت ملك مستغربه من تصرف يوسف معاها.

على باليل كانوا رجعوا على الفيلا وملك كانت في اوضتها واتصلت على سيف علشان تقوله أنها روحت.
سيف: حمد الله على السلامه
ملك: الله يسلمك.
سيف: لازم اشوفك يا ملك بكرة شوفى الوقت اللى يناسبك.
ملك: بجد يا سيف عاوز تشوفنى؟
سيف: بجد يا ملك.
في اوضه نور كانت نايمه على السرير ويوسف كان قاعد جنبها وبيحسس على شعرها بكل حنيه.

يوسف: بحبك اوى يا نور بعشقك. انتى كل حاجه ليه في الدنيا ونفسى انا كمان اكون كل حاجه ليكى انتى كمان.
نور: يوسف أنا نسيت الماضى كله وانا بقيت كل حاجه ليا انا عمرى ما هانسى وقفتك جنبى انا وامى وعمرى ماهلاقى حد يحبنى زيك انت يا حبيبى.
يوسف: بعشقك يا نور واوعدك أنى اكون جنبك طول عمرى انتى و بنتنا.
يوسف بدأ يحسس على بطنها وقال انا نفسى في بنوته حلوة زى مامتها عينيها ملونه زي عيونك بالضبط.

نور: ان شاء الله يا حبيبى.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة