قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية معشوقتي المجنونة ج2 للكاتبة ابتسام محمود الصيري الفصل الثاني والعشرون

رواية معشوقتي المجنونة ج2 للكاتبة ابتسام محمود الصيري الفصل الثاني والعشرون

رواية معشوقتي المجنونة ج2 للكاتبة ابتسام محمود الصيري الفصل الثاني والعشرون

في الكافيه
ابراهيم بص ل الحارس: اتأكد انه مات و لو مامتش موته.

رنا واحد شالها و بيطلع بيها شافت عمرو بيقع: عمرو، عمرو سيبني ارحله، و فضلت تضرب الراجل و تخربشه
و جتلها صدمه عصبيه و صوتت جامد
الحارس راح حس نبض و دقات قلبه لقاه مات، بص ل ابراهيم مات يا باشا
ابراهيم بعصبيه: يالا بسرعه نمشي من هنا.

اسعاف دخلت اخدت عمرو
في كيس اسود
مهيمن وصل الكافيه و معاه فريق: هتروح ع فين؟
ابراهيم: خير يا باشا هو انتم موراكمش شغله غيري
مهيمن اخد منه الشنطه: لا ان شاء الله بعد دلوقتي هيبقى ورايا غيرك و فتح الشنطه لقاها فاضيه
و بص حواليه يدور ع سوزي مش لقاها
مهيمن رمى الشنطه و ضم ايده جامد و بصله بحده
ابراهيم ضحك
مهيمن بهدوء و حده: افتكر ان الدنيا صغيره و هتقع تحت ايدي يا مان
مهيمن انسحب ب رجالته.

عند اللي اخد رنا
احمد اتصل ع مهيمن ب اللاسلكي: كابتن البنت اللي اخدتها من الكافيه بتصوت جامد و بتكسر في العربيه و بهدلتني
مهيمن بعصبيه: هجيلك و ساب اللاسلكي و عمل مكالمه.

في الاسعاف
دكتور: ايوه يا كابتن
مهيمن: اديني عم كازانوفا
فلاش باك
مهيمن اول ما حس ان ابراهيم كشف عمرو و كان هيقتله امرالقناص بقتله
الرصاصه دي عباره عن سن رفيع و اخره حاجه عريضه فيها سائل بتوقف القلب و النبض لمدت 30 دقيقه
اول ما اخدوه في الاسعاف ادوله حقنه فاق بيها
باااك
عمرو بدوخه: الو
مهيمن بحده: انت متخلف يالا
عمرو يقوم من ع سرير الاسعاف: كابتن رنا فين.

مهيمن قفل في وشه و راح ل رنا لقاها مهيبره خالص بعد عنها و اتصل ع كرم
كرم: ابو نسب
مهيمن: كرم رنا مهيبره خالص
كرم بقلق: فهمني حصل ايه
مهيمن قاله ع الموضوع
كرم هاتها المستشفى بسرعه قبل ما يجيلها انهيار عصبي
مهيمن: تمام و قفل الفون و راح ل رنا.

عند كرم
مريم برقه: هسيبك باين عندك شغل
كرم بصلها: دي رنا صاحبة نايا، ايه رأيك تتكلمي معاها انتي
مريم بقلق: بس انا لسه في سنه اولي، بلاش يا كرم
كرم: بس انا واثق في فراشتي انها هتقدر، و غير كده نفس الحاجه اللي لسه مذاكرها ليكي
مريم: خليني مره تانية
كرم: شكل تلميذتي مافهمتش الدرس و كده يدل ع فشلي
مريم: لا طبعا فهمت جدا
كرم: يبقى نطبق
مريم هزت راسها: اوك و انا مش مسئوله لو البنت حصلها حاجه.

كرم ابتسم: هتبقى زي الفل.

عند مهيمن وصل ل رنا امر الحارس يفتح باب العربيه
اول ما الباب اتفتح كانت هتنزل مهيمن مسكها: رنا اهدى
رنا: اوعى سيبني اروح لعمرو
مهيمن: طيب اهدي و بص ل احمد يسوق العربيه و قاله ع المستشفى النفسيه و العصبيه.

عند نايا.

مشيت كتير جرحها بيزيد كل ما تفتكر ان حته من مهيمن ملك غيرها، كانت بتتمنى تبقى هي و بس في حياته، كان عندها امل يوم من الايام ان مهيمن يسيب ديرو، قلبها بينزف، مش قادره تتخيل ازاي هتعيش من غيره، حست ان الدنيا بتضيق جدا لدرجة ان عضمها بيتكسر، حتى الاكسجين حاست انه خلص من الدنيا بقت مخنوقه بصت حواليها لقت البحر اللى بياخدها عالم تاني، كله بقى ذكريتها الحزينه المؤلمه مع كل موجه، لقته غريب مش هو ده البحر اللي كانت تعرفه، امواجه عاليه و موجه بتطلع ع موجه صوته عالي و حزين كأن بيشاركها اوجعها: قالت بصوت مبحوح و بدموع: انا اللي غلطانه، انا اللي جيت ع نفسي من الاول، ليه فضلت ماشيه ورا قلبي كل ده عشان حبيته، و بصويت ليه تجرحني ليه دموعها تنزل تمسح وشها بعصبيه انا واثقه انك بتحبني بس ليه ليييييه، عمري ما هقدر انسى حضنك انت هتبقى ليا زي ازازة البرفيوم الفاضيه هي فضيت لكن رحتها فيها، راحتك هتبقى معايا حبك هيفضل ياكل في قلبي لحد ما امووت.

مهما اوصف حزنها صعب انى اخد وجع و الم من دقات قلب ميعرفش الا الحزن و الاسى و المرار و احوله لمجرد كلام بحبر ع ورق.

عند مهيمن
وصل المستشفى اتصل ع كرم: كرم انزلها مهيبره خالص
كرم: ثواني و هكون عندك قفل الفون و بص ل مريم مستعديه تستقبلي اول حاله عندك
مريم تهز راسها ب اه
كرم يمسك ايدها يبوسها و ياخدها و ياخد ممرضتين معاه و ينزلو
مريم اول ما قربت للعربيه لقت بنت بتصوت جامد و احمد اللي سايق وشه بيجيب دم و دراع مهيمن كله دم
رنا بصت ل كرم: انت متأكد عايزني اعالج دي.

كرم هز راسه ب اه و فتح باب العربيه رنا نزلت تجري مسكوها الممرضات و طلعوها
مهيمن: اوعى تعاملها بعنف
كرم بص ع مريم: قول ل اختك
مهيمن بصلها و ابتسم
مريم حضنت اخوها: وحشتني
مهيمن بحب: و انتي يا حبيبتي، خلي بالك منها و من نفسك
مريم برقه و قلق: دعواتك يا ابيه
مهيمن: ربنا يقويكي يا اجمل دكتوره، هاسيبكم انا عندي شغل، اي جديد كلمني
كرم: اووك
مهيمن اتحرك و كلم نضال قاله.

نضال بحزن ع حالها: البنت دي صعبانه عليا، بس هي مالها و مال عمرو
مهيمن مرضيش يقوله اللي عمله عمرو اكتفى بقول: كان فيه بنهم اعجاب
نضال بتأثر: طيب عمرو فعلا مات
مهيمن: مش شغلك يا نضال و قفل الفون.

عند رنا
مريم قربت ل رنا و بصت ل كرم اللي مربع ايده و بيبصلها: اديها حقنة مهدئ
كرم: احنا هنغش
مريم: معلش المره دي و بس
كرم هز راسه ب اه
مريم سحبت الحقنه و الممرضات ماسكين رنا مريم ادتها الحقنه
رنا فضلت تعافر شويه لحد ما نامت
كرم بص للمرضات: ريحيها ع السرير اول ما تفوق بلغيني
مريم: انا هفضل معاها
كرم: اووك، لو حصل اي حاجه كلميني.

عند نضال
مرضيش يقول ل ويزو عشان متزعلش و هي حامل و تتعب، كلم فوزي و قاله
فوزي زعل عليها، عرف مكانها و نزلها.

عند دانيه
بتأكل توتا
توتا بدموع: لا مث هاكل انا عايزه ماما
دانيه بهدوء: ما انا بحاول اكلمها مش بترد عليا
توتا: يبقى مث هاكل
دانيه: طيب الساندوتش ده بس
توتا: بث بقى مث هاكل
فادي يروحلهم و يمسك ساندوتش: طيب عشان خاطري يا ضحى
دانيه رفعت حاجبيها و قامت حطت ايدها في وسطها: و مين ضحى دي كمان
فادي يحط ايده ع شفايفه و يشاور ع توتا: هي مش ضحى
دانيه بغيظ: ده انت يومك مش معدي
فادي يبعد عنها: اهدي يا عيوني.

دانيه بصوت عالي: ايوه بقى هي دي اللي بتخوني معاها اعترف
فادي يرجع ل ورا و بهزار: والله ابدا مش هي دي
دانيه بغيظ: و حياة ماما، هما كام واحده
فادي بتركيز: يا حبيبتي اهدي البنت بتعيط
دانيه مسكت سكينه
فادي بصلها: انا واثق انك لسه عقله
دانيه تقرب عليه: لا انا بقا مجنونة و ستين مجنونة
فادي ينادي: يا حماتي تعالي الحقيني من بنتك
دانيه: مافيش حد هينقذك من ايدي يا خاين ماما روحت من بدري.

توتا قامت راحت ل فادي حضنته و بصت ل دانيه: انتي نوتي امثي بعيد عنه انا هقول ل ماما تعاقبك
فادي حضن توتا: ايوه دي لازم تتعاقب النوتي دي
دانيه بغيظ: انا نوتي ماشي ماشي يا فادي والله ما هقعدلك فيها يا خاين يبتاع ضحى
فادي يناديها و هو مكانه: يا دانيه خدي بس اقولك، و بص ل توتا مشيت الحمدلله
اتصل ع نايا و اخيرا ردت: نايا تعالي الحقي صاحبتك المجنونة كانت هتقتلني
نايا بصوت حزين: حصل ايه؟

فادي: كل شويه تحلم حلم و تقوم تقولي انت بتخوني
توتا بعياط: ماما تعالي خديني
نايا سمعت توتا: فادي توتة مالها
فادي: عايزاكي
نايا تقوم من ع السور بسرعه و تمسح دموعها اديهالي
توتا: ماما انتي فين؟
نايا وقفت تاكسي: توتة حبيبتي انا جيالك اوعي تعيطي
توتا بدموع: مث تتأخري هنا فيه طنط نوتي
نايا: مش هتأخر خالص هجيلك بسرعه.

عند مهيمن
وصل للمكان اللي فيه عمرو اول ما دخل ضربه بالبوكس
عمرو وشه طار و بقه كله دم: فيه حد عاقل يعمل اللي عملته
عمرو بحده: فين رنا؟
مهيمن: كنت هتموتها و تموت نفسك و لسه بتسأل عليها
عمرو بقلق وحده: فين رنا يا كابتن؟
مهيمن: في امان، ممكن اعرف ازاي تتصرف كده و انت في مهمه
عمرو: انت عايزني اشوف حد بيلمسها و اسكت
مهيمن بعصبيه: كان لازم تسكت و تتحكم في نفسك اكتر.

عمرو: ازاي يا كابتن انت تقدر تشوف نايا بيحصلها حاجه و تسكت
مهيمن بصله و قلبه وجعه: انا وجعت نايا وجع مفيش بني ادم يتحمله، نايا مش زي اي بنت، نايا بيزيد حبها في قلبي كل ثانيه ل تحملها كل اللي بيحصلها بسببي
عمرو: انا عايز اطمن ع رنا
مهيمن بعصبيه: انسى خالص انك هتشوفها لحد ما المهمه تخلص انت لازم تبان انك مايت
عمرو: انا مش هقدر لازم اطمن عليها
مهيمن بحده: ياريت نركز في شغلنا.

عمرو بضيق: النهارده كان بيستلم تمثال عشان يسلمه مع باقي التماثيل
مهيمن: تمام اووي عرفت الميعاد
عمرو: بعد اسبوع الساعه تسعه في .
مهيمن: تمام سابه و لسه هيفتح الباب بصله
بحذرك يا عمرو اياك تنزل من هنا و سابه و طلع
عمرو حدف الكرسي جامد و راح ناحيت الشباك ل اول مره قلبه يوجعه ع حد ل اول مره ميكونش ملك نفسه، نفسه يكسر الدنيا عشان يوصل ل البنت اللي غيرت عمرو بالكامل فضل يضرب ايده ع الحيطه جامد.

عند فوزي
وصل المستشفى دخل قلقان وشه حزين ع بنته و سأل ممرضه: لوسمحتي فين الاقي بنتي رنا
الممرضه: اللي لسه جايه
فوزي: ايوه
الممرضه: اتفضل عند دكتور كرم هو اللي متابع حالتها
طلعو عند كرم خبطت ع الباب
كرم: ادخل
دخلت الممرضه و فوزي: الاستاذ بيسأل ع رنا
كرم: وقف اتفضل حضرتك
فوزي قرب عليه: هي بنتي مالها
كرم لسه هيتكلم لقى الباب بيخبط، اذن بالدخول و كان نضال دخل سلم عليه.

كرم: رنا ان شاء الله هتبقى كويسه بس لازم تقعد معانا ع الاقل النهارده
فوزي: هي حالتها ايه
كرم: عندها انهيار عصبي بسيط مش عايزك تقلق عليها
نضال قام: تبقى تطمنى عليها و بص ل فوزي قومه
فوزي: ممكن اشوفها
كرم: طبعا بس هي نايمه و وداه اوضتها
اطمن لما لقا معاها مريم و بتقرا ليها قرآن.

عند دانيه
نايا توصلها: ازيك يا فادي
فادي: طول ما صاحبتك ع زمتي هتموتني
توتا بفرحه: ماماااا جت هيييييه
نايا ميلت عليها شالتها: قلب ماما عامله ايه
توتا: زعلانه
دانيه طلعت من اوضتها
توتا تشاور ع دانيه: زعلانه من دي
دانيه تحضن نايا: شفتي بنتك بتقول عليا نوتي
نايا مكنتش قادره تسمع اي حاجه محتاجه هي اللي تتكلم و تطلع اللي جواها
نايا نزلت توتا خليكي مع عمو شويه
توتا: اوعي تسيبيني تاني
نايا: متقلقيش.

و ميلت ع دانيه عايزه اتكلم معاكي لوحدنا
دانيه: تعالي اوضتي
نايا اول ما دخلت الاوضه اترمت في حضن دانيه و فضلت تعيط
دانيه بقلق: فيه ايه يا حبيبتي
نايا: مرات مهيمن حامل
دانيه: ينهار اسود عليه
نايا: ماتغلطيش فيه
دانيه: والله هتفضلي طول عمرك خايبه جمدي قلبك و ارمي ورا ضهرك
نايا تبصلها: هو بالنسبه ليكي الموضوع سهل
دانيه: بس ده لو بيحبك كان عمره ما عمل كده.

نايا بثقه: مهيمن بيحبني يا دانيه، بس انا لازم ابعد عشان ابنه يتربه في حضنه
دانيه: ايوه يا نايا ابعدي و انسي
نايا قامت بحدن: مفتكرش اقدر انسى حياتي ونبض قلبي
دانيه اخدتها في حضنها خمس دقايق
توتا كانت بتجري من فادي فتحت باب اوضة دانيه و نطت ع السرير
فادي دخل وراها لقه نايا منهاره راحلها: نايا مالك
دانيه: طول ما انتو فيه حياتنا هتخلصو علينا كلكم صنف خاين
فادي بتهرب: اخ نسيت اصلي العصر و طلع.

دانيه: ماشي يا فادي
توتا قعدت جنب نايا و فضلت تطبطب عليها
نايا قامت حضنتها و بصت ل دانيه: انا همشي
دانيه: استني يا نايا
نايا: معلش يا دانيه مش هقدر حاسه اني مخنوقه اووي و طلعت من الاوضه
فادي بهزار: هنزل معاكي ل دانيه تستفرد بيا و تموتني
و نزل معاهم
في العربيه
فادي: نايا مهيمن بيحبك
نايا: خلاص يا فادي الحب مابقاش ينفع
وصلت البيت دخلت سلمت ع مامتها: ماما هموت نوم خلي معاكي توتة
هاله: انتي اتخانقتي مع مهيمن.

نايا بصوت ضعيف: خلاص يا ماما مبقاش فيه مهيمن قالت كلمتها بوجع و حزن و دخلت اوضتها
هاله كان مذهوله من كلام نايا: هو مهيمن مات
نايا طلعت من اوضتها: بعد الشر ودخلت تاني.

في المستشفى
كرم دخل ل مريم: مريوم الوقت اتأخر يالا اوصلك
مريم: عايزه اقعد معاها بتتكلم كتير و كلامها هينفعني
كرم ابتسم: ماشي خليكي، هكلم ماما اطمنها عليكي
مريم ابتسمت: مرسي يا حبيبي
كرم طلع و كلم مامتها طمنها عليها.

عند دانيه
اول ما فادي دخل: لسه بدري
فادي: دانيه انزلي من ع دماغي انا تعبان
دانيه: انا بقى اللي بتعبك
فادي: ولا اتعبك ولا تتعبيني انا نزل
دانيه بغيظ: ماشي يا فادي.

عند مهيمن الساعه 11 بليل
يوصل بيته و يقعد ب تعب
ديرو تطلع: هيمو وحشتني كل ده بره
مهيمن بصلها بلا مبالاه: كان عندي شغل
و قام دخل اوضة توتا مش لقاها طلع دخل اوضة نايا مش لقاها، قعد ع الكنبه و طلع فونه اتصل بيها.

عند نايا
اول ما الفون رن قلبها دق جامد دموعها زادت و صوت شهقتها عليت قفلت الصوت و نزلت وشها ع المخده.

عند مهيمن
استغرب انها مردتش اتصل تاني
نايا قفلت الفون خالص
مهيمن قلق و اتصل بكرم: كرم نايا عندكم
كرم: معرفش والله انا في المستشفى مستني رنا تفوق
مهيمن: هتفوق امتى؟
كرم: ممكن تفوق الصبح جسمها محتاج ينام، مالها نايا
مهيمن: معرفش والله رجعت البيت مش لاقيها
فادي: طيب كلم ماما
مهيمن: تمام و قفلو الفون اتصل ع هاله
هاله: حبيبي عامل ايه
مهيمن: الحمدلله نايا عندك
هاله: اه جت من بدري و دخلت نامت
مهيمن: هي تعبانه.

هاله: والله معرفش يابني هي كل اللي قالته خلاص يا ماما مبقاش فيه مهيمن
مهيمن يقف و ينسى كل تعبه: امال فيه مين؟ هو فيه ايه!
هاله: والله معرف هي تقصد ايه
مهيمن بعصبيه: ادهالي اكلمها
هاله: ثواني و راحت ل نايا خبطت ع الباب
نايا مهيمن عايزك
نايا تمسك دموعها و تحاول تظبط صوتها انا مش عايزه اكلم حد عايزه انااام
مهيمن سمعها: هي دي مالها؟ اقفلي انا جايلها
هاله بحزن: نايا ما تقوليلي فيه ايه و ريحي قلبي عليكي.

نايا من ورا الباب: انا كويسه يا ماما و عايزه انام
هاله: ربنا يريح قلبك يا نايا و تروح ل توتا تنيمها.

عند فادي
لف كتير بالعربيه لحد ما راح كافيه و كان متضايق جدا و اول ماقعد جاتله جرسونه
الجرسونه: تشرب ايه
فادي بضيق: قهوه
الجرسونه تضحك رقيعه: انت تاني
فادي بصلها و يشاور ع نفسه: انتي تعرفيني
الجرسونه: الا اعرفك انت ع طول متعصب كده
فادي باستغراب: انتي مين؟ و ركز في وشها اه انتي اللي كنتي معايا في فندق 00
الجرسونه بضحك: هي.

فادي قام مسك ايدها قعدها: انا عايزك تحكيلي كل حاجه حصلت بالتفصيل الا انا مش فاكر حاجه خالص
الجرسونه تحرك شفايفها: واكسه عليك توكسك، احكيلك ايه
فادي: كل حاجه حصلت و بالتفصيل
الجرسونه: وسع كده عندي شغل
فادي طلع من جيبه 500 جنيه: و كده
الجرسونه اخدتهم: كده احكيلك
اول ما دخلت الاوضه زقتني ع السرير و قلعت التيشرت و بصتلي كتير و في الاخر نمت يا عنيا
فادي حاول يفتكر حاول يلمسها داخ و نام.

كأن عقله رفض تماما اللي هيحصل و حاول يحمي فادي من خطوات الشيطان
فادي بفرحه: يعني معملتش حاجه خالص خالص
الجرسونة شالت الفلوس: ولا حتى لمستني وكسه ع الرجاله اللى ب الاسم و بس و قامت
فادي قام فرحان جدا و راح بيته.

عند مهيمن
يوصل عند نايا يخبط هاله تفتحله يدخل بهدوء: هي فين؟
هاله: حبيبي سيبها تهدا و بعد كده اتكلم معاها
مهيمن بحده: هي فين؟
هاله تشاور ع اوضتها
مهيمن يخبط عليها ملقاش رد خبط تاني: نايا افتحي
نايا: -
مهيمن بهدوء: نايا ردي عليا
نايا تحاول تطلع الكلام: مهيمن امشي و ياريت متجيش هنا تاني و ورقتي توصلني كل اللي بينا خلص.

مهيمن الكلام نزل عليه زي الصاعقه: انتي بتقولي ايه، نايا افتحي، بقولك افتحي، وحياتي عندك افتحي.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة