قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية مجنونة في عالمي للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل السادس والثلاثون

رواية مجنونة في عالمي للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل السادس والثلاثون

رواية مجنونة في عالمي للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل السادس والثلاثون

-في الصباح الباكر...
ادم: وعد وعد...
وعد: آآآآآآآآآآه...
ادم: حاسة بوجع...
وعد: اه شوية...
ادم: طيب خدي الدواء...
وعد: تمام اعطيني...
ادم ودي وعد الدواء و الكل نزل من اوضته...
وعد: ريان احنا هنروح نخطب ليك مليش فيه...
ريان: يا بنتي انتي تعبانة...
وعد: ملكش فيه...
مصطفي: خلاص بقي...
و الكل قام جهز...
وعد: ادم هتيجي متخافش انا معاك..
ادم: لا يا وعدي...
وعد: حبيبي ادم روحي عمري...
ادم: لا يعني لا...

وعد(لنفسها): ادلعي انجزي...
وعد(بدلع): يا حبيبي بليز انا بحبك يا روحي انت بليز تعالي يلا...
ادم(بدأ يلين): وعد قولتلك مش هينفع لازم امهد الاول...
وعد قربت منه و حاوطته بإيديه...
وعد(بدلع): ادم بليز هتكسفني كدة، بليز يا روحي...
ادم(بضعف): وعد خلاص متضغطيش عليا...
وعد قربت منه و باسته من خده...
وعد: بليز يا دومي علشان احبك بحبك انا يا دومي...
ادم(بضعف): خلاص...
وعد(و هي قريبة منه اوي): موافق؟
ادم: اه...

وعد بعدت عنه بسرعة...
وعد: يلا بقي قوم البس و انا هنزل يلا باي...
وعد نزلت جري بعد ما خلصت خطتها...
ادم(لنفسه): اه يا مجنونة ضحكتي عليا و ربي لاوريكي...
ادم ضحك و افتكر ازاي كانت بتدلع عليه...
ادم لبس و الكل بقي جاهز و نزلوا...
وعد: يلا يا جدعان...
الكل ركب عربيته و راحوا لبيت مؤمن الشرقاوي...
الباب خبط...
مؤمن: اهلا اهلا بيكوا...
سلوي: اهلا بحضرتك...
سهر: اتفضلوا اتفضلوا...

الكل دخل، و لسة مؤمن هيقفل الباب...
وعد(بمرح): يرضيك تقفل في وشي...
مؤمن: اسف مكنتش اعرف...
وعد: و لا يهمك، انا بقي معايا ضيوفي...
مؤمن: ينوروا...
وعد: ادم تميم عز..
ادم و تميم و عز جم وقفوا ورا وعد...
مؤمن: ادم!
وعد: دي لحظة ابن و ابوه، نمشي احنا بقي...
تميم و عز دخلوا و وعد مشيت و بصت لادم و غمزت ليه...
مؤمن(بدموع): وحشتني يا ابن ال...
ادم و مؤمن حضنوا بعض جامد...
ادم: وانت اكتر وحشتني انا اسف...

مؤمن: هونت عليك...
ادم: مقدرتش يا بابا...
مؤمن: وحشتني الكلمة دي منك..
ادم: ادخل...
مؤمن: ده بيتك...
مؤمن: سهر سهر...
سهر: خير يا مؤمن...
مؤمن: ادم عايش، ادم عايش..
سهر: ادم حبيبي...
سهر حضنت ادم...
مايا(بدموع): ادم...
و جريت عليه حضنته و هو حضنها...
مايا(بدموع): كنت عارفة كنت حاسة يا ادم، بحبك اوي...
ادم: وحشتيني يا لمضة...
مايا: و انت اكتر..
ادم: خلاص بقي احنا جايين نخطب...
مايا: انت في طرفي انا...

وعد: طرف العريس طرف العروسة ريان هيأخدك غصب عنك...
ادم: ليه ملهاش اب او اخ...
وعد: ليها ملهاش هنأخدها، و لا ايه يا رجالة؟
ريان: طبعا...
ادم: طب اتلمي...
وعد: ليه لاكون متبعترة و انا مش عارفة؟!
ادم(بغضب): و النبي...
وعد: بابا حبيبي هنا صح...
مصطفي: طبعا يا روحي...
ادم: ماشي يا وعد...
سلوي: طب ندخل في المفيد...
سهر: اه اتفضلي...
سلوي: احنا جايين نطلب الانسة مايا لابننا ريان...

ريان: و اكيد مش هتلاقوا احلي و لا احسن مني..
مايا: ليه توم كروز...
نور: و الله ما اعرف مغرور و خلاص...
وعد: لا يا روحي طبعا هو احلي من توم كروز..
ادم: ده ميحصلش قرد...
حمزة: لو سمحت بلاش نتكلم في الاعراض..
نانسي: انت اهبل ياض...
حمزة: بت مش علشان اكبر مني تهزأيني...
بدر: دي تعمل اللي هي عاوزاه...
سيرين: و النبي...
محمود: بسسسسسس بطلوا خناق...
ناصر: مبتزهقوش...
مؤمن: احنا طبعا مش هنلاقي احسن منكوا نناسبكوا..

وعد: اكيد بس لازم ناخد رأي البنت الاول، و طبعا البنت موافقة بس خلاص كدة و كتب كتاب حمزة و ريان الاسبوع الجاي خلص الموضوع...
مايا: لا ممكن اكون مش موافقة...
ريان: نعم يا اختي!
ادم: براحتها...
ريان: سمعيني تاني كدة...
مايا: ممكن مكونش مش موافقة...
ادم: ايوه و براحتها...
سهر: نتكلم بقي بجد مايا حبيبتي موافقة...
مايا: يعني...
ريان: هصرفها منين؟
وعد: يا بت وافقي و بعدها عذبيه براحتك...

بدر: و انا كتب كتابي و فرحي مع الباقي خلص الكلام..
سيلين: روح العب في حتة ناشفة...
بدر: انتي اساسا ليا من و انتي صغيرة...
عز: طب و انا مش هتجوز...
سلوي: بما اني كبيرة العائلة...
وعد: طبعا...
سلوي: فرح ريان و حمزة و عز و بدر يوم الجمعة الجاية...
ادم: نعم و اشمعنا هما بس؟!
وعد: انا لسة هعيد النظر في موضوع جوازنا اصلا...
ادم: متخلنيش اشتمك...
مؤمن: و انا مرحب بالفكرة...
و الكل اتفق ان الفرح يوم الجمعة...

-عدت الايام مكنتش بتخلو من التوتر على كلا من سيلين و نانسي و مايا و مرام، و وعد و نور و سيرين مبسوطين بيهم اوي، و مكنتش بتخلو من عناد وعد لادم و تطفلها عليه و غيرته و برود تميم و عصبية نور، و تنظيم الكبار للحفلة...
-في يوم الفرح
ادم: وعد يلا...
وعد: تمام...
ادم: يا بت انجزي...
وعد: اوف خلاص...
ادم خد وعد و وصلها للفندق و نور كانت معاها...
و وصلوا...
نانسي: وعد انا خايفة اوي، مش عايزة اتجوز...

وعد: اهدي يا روحي...
سيلين: بنات انا هتراجع عن قراري...
وعد: بت منك ليها احترمي نفسك...
نور: يا بنانيت اهدوا...
مرام: انا عايزة ماما مليش فيه...
نور: ما هي كانت معاكي بقالها عشرين سنة عادي يعني...
مايا: نادوا ادم اقوله اني مش موافقة بليز...
وعد: بت منك ليها انا لسة ملبستش و اخوكي يا مايا لسة مجابش الفستان اللي هلبسه و انا على اخري فمتخلونيش اتعصب عليكوا زيادة تمام...
الباب خبط...
وعد: اخيرا الفستان جه...

وعد خدت الفستان...
وعد: نور تعالي فستانك جه...
وعد: انا داخلة باي باي...
سيرين: جوزووووووني...
سيلين: روحي اشوفك متوترة بنفس توتري ده يا شيخة...
سيرين: اهدي منك ليها في ايه يعني؟
وعد خرجت من الحمام...
نانسي(بانبهار): واو...
سيلين: ينعل ابو جمالك...
وعد(بفرحة): انا مبسوطة اوي الفستان جميل...

-كان الفستان لونه وردي طويل منفوش كب و فيه فصوص زيداه جمال و كان بسيط اوي و رقيق، و سيبت شعرها و حطت روچ خفيف و كحل...
مايا: اخويا ذوقه حلو اوي...
نور: ايه رأيكوا؟
سيرين: اوبا بقي...
وعد: الفستان جميل اوي عليكي...
-كان فستان نور عبارة عن فستان ابيض بسيط كإنه فستان فرح و منفوش بسيط و طويل و جميل اوي..
و بعدها الباب خبط...
وعد: ادخل...
بنت: انا الميكب ارتسيت فين العروسة الجديدة؟

وعد(بإستغراب): مفيش الكل بقي جاهز...
بنت: اسمها نور...
نور: نعممممممم!
وعد: شكل تميم مقدرش يستحمل...
سيرين: انا و انتي لسة سناجل...
نور: منكوا لله، مش هعمل حاجة انا مش هحضر الفرح اسااسا، انا متوترة لا خايفة روحووووني...
سيلين: اهدوا يا بنانيت مفيش حاجة..
بنت: مفيش وقت يلا...
و الميكب ارتست ظبطت لنور المكياج و الشعر و بقي الكل جاهز...
بنت: هطلع اقول لتميم بيه ان كل حاجة جاهزة...
ادم: عز امنت كل القاعة...

عز: اه...
ادم: خلي بالك...
البنات خرجت...
محمود: بسم الله ما شاء الله يا بنتي...
نور: مش مسامحاكوا تمام خليكوا فاكرينها بقي...
محمود: هو اللي استعجلنا الله، عايزاني اموت يعني..
نور: بعد الشر...
محمود مسك نور...
ناصر: قمر يا نانسي حلوة اوي ربنا يحفظك..
نانسي: تسلم يا بابا، كان نفسي ماما تبقي موجودة...
ناصر: متخافيش عز بعت ليها دعوة...
نانسي: بجد؟
ناصر: اه...
ناصر مسك نانسي...
ادم: يلا يا مايا...

مايا: هو بابا مش هيأخدني...
ادم: بابا هيأخد مرام...
مرام: مش مشكلة هنزل لوحدي...
مؤمن: و دي تيجي يا بنتي...
مرام(بدموع): تسلموا ليا بجد..
ادم: انتي اختي...
ادم: يلا يا مايا هاتي ايدك...
وعد(بغيظ مكتوم): اه و خلي بالك لتقع و هي نازلة...
ادم: طبعا يا وعد دي اختي تمام...
وعد: انا قولت حاجة...
ادم مسك مايا...
مؤمن: يلا يا روحي...
مرام: شكرا يا عمو...
مؤمن: انا بابا فاهمة...
مصطفي: يلا يا سيلين...

سيلين(بدموع): هو بابا مجاش...
مصطفي: يعني امشي...
سيلين: مش قصدي يا عمو...
وعد: يلا يا بت بقي...
سيرين: هيا بنا...
مصطفي مسك سيلين...
و بدأ كل واحد ينزل...
وعد: اه يا سيرين، الحيوان نزل..
اياد: ينفع اجي...
وعد: روحي يا اختي معاه روحي...
اياد: حبيت و ربي...
سيرين: احترم نفسك...
اياد: قلبي يا كبير...
وعد: ربنا يحميكوا، يلا انزلوا...
مصطفي و سيلين نزلوا الاول لقوا بدر واقف في اخر السلالم...

مصطفي: و ربي بس اعرف انك زعلتها هنفخك يا بدر...
بدر: دي في عنيا يا عمي...
بدر: دي قلب البدر...
و بدر باسها من رأسها و خدها و راح مكانهم...
بدر(بهمس): ايه الجمال ده؟
سيلين(باحراج): شكرا...
ناصر و نانسي نزلوا لقوا عز واقف في اخر السلالم...
ناصر: دي روحي يا عز...
عز: و دي حياتي يا عمي متخافش...
عز: تعالي يا مولاتي...
عز(بهمس): كنت عايز اموته...
نانسي: ليه؟

عز: علشان قال عليكي انك روحه و هو ميعرفش انك انتي كل حاجة بالنسبة ليا..
نانسي: بلدي...
محمود و نور نزلوا لقوا تميم واقف في اخر السلالم...
محمود: نور لو رجعت في يوم زعلانة هزعلك يا تميم...
نور: حلو انا بقي زعلانة، متخلهوش يتجوزني ده مستحلف ليا يا بابا...
تميم بصلها بتحذير...
نور: شايف يا بابا بيبصلي ازاي؟
تميم: روحي يا نور يلا و لا نكتب الكتاب الاول...
نور: انتوا خدعتوني...
تميم: نور قدامي...

نور: اوف ماشي...
تميم: كلها ساعات و هعمل فيكي اللي عمرك ما شوفتيه...
نور: مش هسمحلك يا تميم...
تميم: هنشوف...
مؤمن و مرام نزلوا لقوا حمزة واقف في اخر السلالم..
مؤمن: الواد هيموت عليكي...
مرام(باحراج): بجد يا عمو...
مؤمن: بجد يا روحي...
مؤمن: في عنيك يا حمزة...
حمزة: قلبي قبل عنيا يا عمي، بعشقها...
ريان: ما تخلصوا بقي الله...
حمزة: مهدم اللذات...
حمزة: يلا يا روحي...
حمزة خد مرام و راحوا لمكانهم...

ادم و مايا نزلوا لقوا ريان على اخره تحت...
ادم: لو زعلك بس تليفون بسيط و هتشوفي هعمل فيه ايه...
مايا: تسلم يا دومي...
ادم: بطلي الدلع ده...
مايا: طب ما وعد بتقوله...
ادم: وعد بطلع نار من كل حتة دلوقتي...
مايا: و الله بتحبك...
ريان: ما تتأخروا حبة كمان...
ادم: التقل حلو يا ريان...
ريان: هي اختك خلت فيا عقل...
مايا: انا عملت ايه الله؟
ريان: قدامي يا اخرة صبري...
ريان خد مايا و راحوا مكانهم...

وعد(لنفسها): حيوان يا ادم، بكرهك بس اهو...
و وعد لسة هتنزل على السلالم، لقت ادم بيطلع جري على السلالم...
وعد(بخضة): في ايه حصلك حاجة؟
ادم: اتفضلي مولاتي، و مد ايده ليها...
وعد(بابتسامة): شكرا...
ادم: ما انتي كنتي بتطلعي نار من شوية...
وعد: خلاص بقي...
ادم نزل هو و وعد و راحوا لترابيزة العائلة...
منال: شكلهم حلو اوي عقبالك يا وعد..
وعد: سيرين الأول...
اياد: يا رب...
سعاد: ان شاء الله...

فرح: كدة تجوزوا بنتي من غير ما اعرف؟
سلوي: في ايه يا فرح؟
هدي: جوزتوا بناتنا لناس احنا منعرفهاش..
وعد: المهم ان العائلة موافقة و ان البنات موافقين و الشباب ناس محترمة...
رحيم: لا و النبي...
ادم(بغضب): ايه اللي جابك يا رحيم؟
رحيم: جاي فرح بنتي عندك مانع؟
وعد(بهمس): خلاص يا ادم...
ادم خد وعد و قعدها في ترابيزة تانية...
سلوي: وجودك مش مرحب بيه...
هدي: هو عمل ايه عمل ثروة فلوس...

منال: هو انتي ايه ايه يا شيخة بدل ما تحافظي على جوزك من الهلاك...
مصطفي: ليه ياا اخويا؟
رحيم: محدش ليه دعوة...
وعد: دومي دومي دومي...
ادم: عايزة ايه؟
وعد: فك وشك بقي الله، بحبك..
ادم: بموت فيكي..
جت ميعاد الرقصة ال slow...
ادم: تعالي يا مولاتي...
ادم و وعد و نانسي و عز و تميم و نور و ريان و مايا و مرام و حمزة و سيلين و بدر و اياد و سيرين، الكل قام يرقص...
ادم: بحبك يا مولاتي...
وعد: ميرسي...

بدر: ده احلي يوم...
سيلين: الصراحة و انا كنت بحلم بيه...
بدر: اسف..
سيلين: و لا يهمك...
تميم: احم بحبك يعني...
نور: اخيرا، اوف..
تميم: ايه يا بنتي محسساني اني كنت اخرس؟
نور: حاجة زي كدة...
عز: اخيرا اليوم ده جه ده اسعد يوم...
نانسي: افتكرتك بقيت بتكرهني...
عز: و الله ما اقدر بس كان في مشاكل...
نانسي: بحبك يا حمار...
عز: قلبي بقي...
ريان: بحبك يا تعباني...
مايا: انا عملتلك حاجة؟

ريان: يا بت بتجيبي الرزالة دي منين؟
مايا: هبقي اجيبلك حبة و اعمله عشاء...
ريان: بتنقطي سكر...
مايا: لا عسل...
حمزة: بحبك بحبك بحبك..
مرام: بجد يا حمزة انت راجل اوي..
حمزة: قلبي و ربنا...
مرام: بحبك...
حمزة: اموت فيكي...
تميم: يلا كتب الكتاب..
نور: ها عن اذنك...
تميم: تعالي يا بت...
ادم: روحي لصحابك علشان هروح اشهد تمام..
وعد: تمام يا روحي...
و تم كتب الكتاب للكل...
ادم: طب مش يلا يا عم مصطفي و لا ايه؟

وعد: يلا ايه؟
ادم: نوثق جوازنا..
وعد: احلم ان النهاردة يبقي فرحنا...
ادم: كتب كتاب بس متخافيش...
وعد: تومام...
و كتبوا الكتاب...
ادم مسك الميكرفون..
ادم: لحظة...
ادم: النهاردة اتولدت اجمل سيدة في الكون وعد وعدي هتبدأ ال 24 مهما كبرتي او صغرتي هتبقي موجودة في قلبي و في اعماقي بحبك يا مولاتي...
وعد: يا قلبي بحبك...
و بدأوا يغنوا اغاني عيد ميلاد و الكل كان مبسوط...

و الفرح انتهي، و كل عريس خد عروسته و طلع على بيته...
و الاهالي روحوا بيتهم و وعد معاهم هي و سيرين...
سيرين: وعد خديني جمبك البيت بقي وحش...
وعد: اه و الله...
سيرين: انا هنام...
وعد: و انا يلا...
سيرين و وعد ناموا...
-في مكان تاني...
محمد: متأكد يا صاحبي؟
ادم: طبعا يا محمد لازم اخلص عليهم قبل ما اتجوز وعد هتجوز وعد على نضافة...
محمد: و انا معاك...
ادم: تمام الرجالة جاهزة...
محمد: كلنا رهن اشارتك...

ادم: و الطيارات كلها جاهزة يلا...
محمد: زينة خلي بالك من نفسك و من ابني..
زينة: مستنياك ترجع بالسلامة انت و ادم يا محمد..
محمد: ان شاء الله...
ادم: زينة انا لو مرجعتش قولي لوعد اني بحبها اوي..
زينة: هترجع لمرتك متخافش يا ادم...
ادم و محمد و الرجالة ركبوا الطيارات و راحوا لامريكا...
ادم: محمد مش خايف..
محمد: اخاف و انا معاك يا صاحبي..
ادم: انا خايف على وعد...
محمد: زينة هتهديها متخافش..

ادم: انا عارف وعد مجنونة...
شخص: وصلنا يا حضرة الشيطان..
ادم نزل هو و محمد بكل جبروت...
جاك: اهلا اهلا بالشيطان...
ادم: طبعا انت عارف انا جاي ليه..
جاك: علشان انا انهي عليك...
ادم: او العكس...
و بدأ ضرب نار من الطرفين و ادم هو اللي خلص على جاك...
محمد: الحمد لله يا صاحبي فاضل البت جاسيكا دي..
ادم: و وليد...
و ادم و محمد و باقي الرجالة ركبوا العربيات و راحوا ناحية جاسيكا...
و دخلوا البيت...

ادم: اه يا زبالة...
جاسيكا: ادم...
ادم: ازيك يا وليد..
وليد(بخوف): ادم انا مكنش قصدي...
ادم: يلا يا رجالة...
في اشخاص اغتصبت جاسيكا لدرجة الموت و اما وليد كانوا بيكهربوه لغاية ما ودع...
محمد: ناقص حد...
ادم: ال boss...
محمد: بتقول ايه؟
ادم: يلا...
ادم و محمد راحوا لقصر ال boss...
ادم: انس فين ال boss...
انس: في مكتبه...
ادم دخل هو و محمد...
رحيم: ايه االي جاب ده هنا يا boss؟
ادم: جاي اخد حق مراتي...

ادم ضرب رحيم رصاصة في رأسه...
Boss: انتقمت يا ادم..
ادم: اه...
نادين: بابي ازاي تسمحله؟
Boss: ادم اعلنت خروجك من العالم ده...
ادم: اه، بس عايزك انت كمان تخرج..
Boss: مش هعرف..
ادم: هتقدر..
Boss: صدقني ده طريق و انا عارفه..
ادم: كنت عارفه بس انت لازم تنساه، زي ما انا نسيته...
ادم: بنتك حمايتها في ايدك وجودك في العالم ده خطر عليها..
نادين: ملكش فيه...
ادم: هتندمي...
ادم: سلام يا boss...
Boss: سلام يا شيطان...

محمد: يلا يا صاحبي..
ادم و محمد رجعوا مصر و ادم رجع لبيته و محمد راح لمراته زينة...
زينة: وحشتني يا محمد...
محمد: و انتي اكتر يا زينة البنات...
زينة: بجد؟
محمد: اكيد...

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة