قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية مجنونة في عالمي للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل السادس عشر

رواية مجنونة في عالمي للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل السادس عشر

رواية مجنونة في عالمي للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل السادس عشر

ان ادم نزل لقي وعد قريبة اوي من جاك، و بعد ما جاك مشي...
ادم قرب منها ببطء شديد و كان باين عليه الغضب...
ادم: شكلك مبسوطة معاه...
وعد(بخوف و توتر و صدمة): ادم...
و بعدين لقت قلم على وشها لدرجة انها وقعت على الارض و شفايفها نزلت دم...
ادم(بصوت عالي): قوووووومي...
-تميم و عز و ال boss خرجوا من اوضة المكتب، نادين نزلت من فوق، و انس جه، جاك كان بيراقب من بعيد...

وعد كانت لسة قاعدة في الارض و بتعيط بصمت..
ادم(بصوت عالي): مش قولتلك قومي قومي...
وعد حاولت تقوم لغاية ما قامت..
عز: في ايه يا ادم؟
ادم: اخرس...
تميم: طب فهمنا عملت ايه؟
Boss: سيبوه...
ادم مسك وعد من شعرها و قرب منها و ضربها قلم تاني...
وعد(بعياط): ادم اسمعني...
ادم(بصوت عالي): و يا تري اسمع ايه؟ها ردي، كل حاجة كانت قدامي...
ادم مسك وعد من شعرها و جرها على السلالم..
وعد(بصريخ): ادم...

وعد(بصريخ): عز ساعدني...
عز: يا boss اللي الشيطان بيعمله مش صح...
ال boss سابه و دخل اوضته...
نادين: اكيد خاينة...
جاك: ممكن..
تميم بصله بغضب..
تميم: لو انت السبب مش هتعرف الشيطان هيعمل ايه..
جاك: مش انا...
اما عند ادم و وعد...
ادم رماها على السرير و مسك حزامه و ضربها جامد، ده كله و مأثرش فيه صرخات وعد و لا توسلاتها ليه...
و بعد نص ساعة، وعد اغمي عليها و جسمها كله علم و التي شيرت اتقطع...
ادم نزل ليهم...

ادم(ببرود): اتصلوا بدكتورة تطلع ليها...
عز(بزعيق): انت جايب البرود ده منين؟انت غبي يا ادم انت عارف ان ملهاش ذنب صح و لا لا...
ادم(ببرود): اللي انا شوفته قال عكس كدة...
ادم(ببرود): ثانيا صوتك ميعلاش على الشيطان..
ادم: فين ال boss...
تميم(بعصبية خفيفة): خرج...
ادم(ببرود): ايه يا تميم شكلك مضايق علشانها...
تميم(بعصبية): انا ماشي..
تميم مشي و عز اتصل بالدكتورة، جاك كان مبسوط اوي، انس راح مع ال boss...

نادين راحت قعدت على رجل ادم...
نادين: الشيطان من امتي و هو كدة؟
ادم: حصل ايه؟
نادين: مفيش، بحبك...
ادم: تمام...
الدكتورة وصلت...
ادم نزل نادين من على رجله...
ادم(ببرود): She is on the top floor، go up to her، and do the necessary(هي في الطابق إلى فوق، اطلعي ليها و اعملي اللازم)...
الدكتورة: ok..
الدكتورة طلعت و عالجت الجروح اللي في جسمها و غيرت ليها هدومها، و بعدين نزلت لادم...

الدكتورة: she was subjected to a major beating and this could affect her psyche، (هي اتعرضت لضرب كتير، و ممكن يأثر على نفسيتها)...
عز: okay thanks...
عز: ارتحت صح يا ادم...
عز: مش هتبقي معاك تاني، انا هرجعها، تمام خلص الكلام...
ادم(ببرود): حاول بس تنفذ كلامك و ساعتها هقلب و انت عارفني يا عز، بلاش اقلب عليك...

-في مكان تاني...
عند بدر و سيلين...
سيلين كانت قاعدة على الفون و بدر بيشتغل، و بعدين الباب اتفتح و دخلت منه واحدة بنت كدة (عروسة مولد بالظبط)...
البنت: بدر بدورة وحشتني..
و راحت حضنته...
سيلين: و حياة امك...
البنت: يع مين دي يا بدورة؟
بدر: مش حد يا ياسمين...
ياسمين: طب خليها تخرج بره...
سيلين: ده انتي اللي تخرجي بره علشان موركيش الوش التاني انا سكتالك، و انتي عاملة زي عروسة المولد كدة..

ياسمين: يع بنت سوفاچ...
و ياسمين قربت منها...
ياسمين(بتعالي): انتي يا زبالة انتي مش هتقدري تعملي حاجة...
بدر: خلاص يا بنات..
الباب خبط...
السكرتيرة: بدر بيه في مشكلة في ال system...
بدر قام بسرعة...
سيلين كانت هتروح وراه..
ياسمين: تعالي هنا يا روح اهلك..
سيلين: ده انتي طلعتي تربية معيز بقي...
ياسمين: اه يا بت انتي مالك و بيا يا روحي، اه من بنات الشوارع و اعجبك اوي و ممكن اخليكي زي العجينة دلوقتي في ايدي...

سيلين: نعم يا حيوانة انتي بنت بيئة اوي...
ياسمين ضربت سيلين قلم...
سيلين طبعا مستحملتش الاهانة...
سيلين: انتي حيوانة و زبالة و حقيرة و متربتيش و ناقصة تربية و عقل...
بدر دخل على الفاظ سيلين...
ياسمين(مثلت العياط): بدر بدر شايف بتقول ايه؟.
بدر(بعصبية): انتي ازاي تقولي كدة؟
سيلين: بدر هي ضربتني قلم و الله...
ياسمين: هتصدقها يا بدر، ده انا بخاف اقتل نملة، بقرف..
بدر: بره يا سيلين...

سيلين(بدموع): بدر ارجوك اسمعني...
بدر(بصوت عالي): بره...
سيلين خدت شنتطتها و طلعت جري، روحت على البيت و دخلت اوضتها و قعدت تعيط...
ياسمين(بتمثيل): معلش يا حبيبي، انا مرضتش ارد عليها علشان خاطرك...
بدر: و لا يهمك...
ياسمين: طب مش هتخرجني؟
بدر: مش النهاردة معلش يا ياسمين...
ياسمين: ماشي يا حبيبي، طب كنت عايزة فلوس اعمل شوبينج...
بدر: خدي ال credit card اهي...
ياسمين: ربنا يخليك ليا يا حبيبي...

بدر: و يخليكي ليا...
ياسمين مشيت و بدر كمل شغل عادي...
-في مكان تاني...
وليد كان في شقته، لقي الباب بيخبط...
الباب اتفتح...
وليد: عسل..
سيرين: شكرا...
سيرين دخلت و قعدوا اتكلموا...
وليد: طب ايه؟
سيرين: اه، يلا...
وليد: تمام...
و افتعلوا ما حرمه الله...
-ريان عدي على نور و خدها و عدي على حمزة و مرام و وصل مرام الاول، و بعدين وصل حمزة و ونور، و طلع شقته...

-في المساء...
نانسي: انتي مجنونة يا سيلين؟كنتي توضحي إلى حصل...
نور: هو فهم غلط فهم صح براحته المهم تاخدي حقك من البت، و تضربيها...
سيلين: بس هو مش هيفهم و هو صدق البنت دي..
نانسي: ده مبيحسش البعيد...
نور: لازم نعمل خطة نخليه يحس...
سيلين: مش دلوقتي لما ترجع وعد...
نور: يا رب بقي ترجع...
-في امريكا...
وعد بدأت تفوق و اول ما قامت قعدت تعيط كتير...
وعد(بعياط): يا رب يا رب خلصني بقي...

وعد(بعياط): ريان عمره ما زعلني و لا بابا، كانوا دايما يحسسوني اني غالية...
وعد(بعياط): بس بعد دلوقتي انا كرامتي اتهانت و اتذليت، لازم اهرب...
الباب اتفتح...
ادم: ايه دموع التماثيل دي؟لا لا اكيد انتي موجوعة من الضرب...
ادم(ببرود): كنت قاسي في الضرب اوي كدة؟صعبتي عليا...
ادم: انجزي قومي...
وعد بصتله بحزن و ندم و خذلان...
ادم: انتي هتأخدي صورة، انجزي قومي...
وعد(بدموع): عايز ايه؟

ادم: قومي خدي دوش و البسي علشان العشاء...
وعد(بدموع): شكرا مش عايزة...
ادم(ببرود): انا مش بطلب انا بأمر قدامك 10 دقايق...
ادم مشي...
وعد(بخفوت لنفسها): خدي نفس عميق، و انزلي علشان تعرفي تهربي، اهدي يا وعد...
وعد قامت و استحمت و لبست بنطلون و تي شيرت بكم و لبست كوتشي و سيبت شعرها...
و نزلت على السلالم...
عز(بندم): اسف يا وعد مقدرتش احميكي..
وعد حست بصدقه، وعد طبطبت عليه..

وعد(بحنية): و لا يهمك انت اخويا برضو...
عز: بجد انا فعلا ندمان و اسف، انا مقدرتش اساعدك و انتي بتنادي عليا و تستنجدي بيا...
وعد: و لا يهمك يلا بينا...
ادم: ايه تحبوا تطلعوا فوق؟
وعد(بهمس): ربنا يأخدك...
عز: يلا، عز و وعد نزلوا و وعد معبرتش ادم و راحت قعدت على السفرة بكل ثقة...
نادين: اللي يشوفك من شوية ميشفكيش و انتي دلوقتي...
وعد(بابتسامة): شكرا ليكي...
نادين: هو انا بمدحك...

وعد: اصل انتي متفرقيش معايا فبالتالي كلامك مش هيفرق معايا...
نادين: مش غيرانة اني كنت مع حبيبك في السرير النهاردة...
وعد: مبدأيا هو مش حبيبي لان الحبيب اللي انا بتمناه مش دي مواصفاته، ثانيا انا لو غيرت يبقي انتي كدة في دماغي و شغلاني لكن انتي اساسا انا لو شوفتك يبقي كويس اوي...
جاك(بخبث): وعد اسف...

وعد(بابتسامة): و لا يهمك عموما عادي، اللي حصل ده شئ طبيعي، صح مش كل واحد هنا ليه حق انه يلمس اي بنت و لا ايه و اي بنت زي المدام نادين توافق براحتها، و انا بوديك اهو موافقتي...
عز(بهمس): بتعملي ايه يخربيتك؟..
ادم بصلها بكل صدمة و كلامها شل لسانه عن الكلام..
ادم(بصوت عالي): وووووووووعد...
وعد(ببرائة مصطنعة): نعم...
ادم مسك ايديها وشدها و خرج بره القصر كله...
ادم(بصوت عالي): انتي ايه اللي انتي قولتي ده؟

وعد: ايه؟هو مش انت شايفني اني عاهرة و اني موافقة، خلاص اشطا تمام...
ادم مسك من خصرها و شدها ناحيته و كانت انفاسه قريبة جدا منها...
ادم(بهمس): طالما ناوية تبيعي نفسك اوي كدة و بالدور ف ليه مدوقش انا كمان يعني، هو مش انا بني ادم برضو...
وعد كانت خايفة جدا منه و خايفة من كلامه و خايفة من قربه منها و كانت متوترة و مكسوفة اوي...

وعد(بصوت واطي): يا رب رب ارجوك قولي اعمل ايه؟انت عارف كل اللي قولته كدب يا رب...
ادم سمعها...
ادم(بهمس): قولتي ايه؟
وعد(بشجاعة مزيفة): للاسف يا ادم كان نفسي افيدك بس انت مش نوعي المفضل..
و بعدت عنه و مشيت...
ادم اتعصب جدا و كان لسة هيروح ليها..
تميم: ادم...
ادم: خير...
تميم: جاك السبب...
ادم: بمعني...
تميم: خد شوف...
ادم شاف فيديو لجاك و هو بيمسك وعد غصب عنها و سمع الكلام اللي هو قاله ليها...
ادم: الزبالة...

تميم: يعني انت ظلمت وعد وخلاص...
ادم: طيب...
ادم: بقولك...
و بعدين...
ادم سابه و مشي و لقي وعد بتكمل اكلها...
ادم: وعد...
وعد: امم...
ادم: تعالي معايا...
وعد(بخوف): فين؟
ادم: تعالي الاول...
وعد قامت و مشيت اتجاهه ببطء، و ادم طلعها الاوضة...
وعد(بخوف): ادم انا مكنش قصدي...
ادم: هشششش اهدي...
و مسك ايديها و دخل اوضة الملابس، و قعد يدور ليها على فستان...
و بعد كام دقيقة اختار ليها فستان شيك جدا...

كان فستان لونه اسود و حزام فيه فصوص زي الماس بنفس لمعتهم، و قصير لغاية الركبة بالظبط
و الضهر باين و كب...
ادم: البسي ده و اجهزي..
وعد: ليه؟
ادم: متسأليش...
وعد لبست الفستان و حطت روچ بلون النبيذ سيبت شعرها و لبست حلق جميل و انسيال رقيق و صندل باللون الاسود...
و خرجت من الاوضة لقت ادم لابس بدلة لونها اسود شيك اوي...
وعد: مش فاهمة حاجة...
ادم: هاتي ايدك...
وعد بصت لايده كتير، و ادم فهم انها مبقتش تثق فيه...

ادم: خلاص يلا تعالي...
وعد نزلت هي و ادم، و نادين اول ما شافت وعد غارت منها جدا...
نادين(بغيرة واضحة): ايه اللي انتي لابساه ده و ليه؟
وعد(ببرائة): ماله اللبس؟ فيه حاجة وحشة؟
نادين: كفاية انك لابساه اكيد وحش...
عز: بالعكس وعد جميلة جدا و الفستان شيك بيها..
نادين: دي جميلة يا ادم دي جميلة؟
ادم: يلا يا وعد، عن اذنك يا نادين...
ادم مسك وعد و ركبها في العربية و بدأ يسوق...
وعد: رايحين فين؟

ادم: وعد انا زهقت من السؤال ده...
وعد(بدموع): ادم و الله مكنش اقصد الكلام اللي قولته انا قولته بس علشان كنت مضايقة انك ضربتني...
ادم غمض عيونه بآلم...
ادم: متخافيش اهدي...
ادم وصل لمكان كله ضلمة...
وعد: ادم...
ادم: يا بنتي انا معاكي..
و بعدين مسك ايد وعد...
ادم: غمضي عيونك..
وعد: ليه؟
ادم: غمضي بس...
و بعد دقيقة...
ادم: افتحي...

وعد فتحت عنيها ببطء، لقت نفسها ان في بحر على اليمين و في طريق مليان كله ورد و ترابيزة و مكان متزين...
ادم: اتفضلي...
وعد كل ما تمشي تلاقي في ورد بينزل عليها، بصت فوق لقت طيارة بتنزل ورد...
وعد(بفرحة): الله، ايه الجمال ده؟
وعد(بفرحة): ده علشاني...
ادم: اه، ممكن بس تبصي وراكي...
وعد لفت ضهرها لقت بوستر مكتوب عليه آسف..
وعد(بفرحة): انت عرفت الحقيقة؟
ادم: اه...
وعد: تمام، طب ايه مش هتعشيني؟و لاانت بخيل..

ادم: مأثرش معاكي...
وعد: انت غبي اوي...
ادم: ليه؟
وعد: معني انك اعتذرت ليا ده حاجة عظيم طبعا بالنسبة ليك و انت اكيد محروج، فمرضتش اعلق علشان متتحرجش اكتر، بس..
ادم بصلها ببصة فخر بيها...
ادم: يلا نأكل...
وعد: تمام...

وعد و ادم كلوا، و ادم كان متغير اوي في القعدة مش الشيطان اللي بيغضب و مش اللي بيتعصب و مش البارد، بل ادم ادم الطيب الحنين الشاب اللي بيضحك، و وعد نسيت انها قاعدة مع رجل مافيا بل نسيت انه ضربها نسيت كل حاجة نسيت...
وعد: هروح امتي؟
ادم: وعد انا سيبتك تهدي، بس برضو لسة ال bossعايزك...
وعد: طب انا هعمل ايه؟
ادم: قولتلك امانك معايا...
وعد: بس...
ادم: شكلك كنتي نسيتي، فكري، و قرارك قوليه بكره قبل ما نمشي...

وعد: تمام، حاسس بوجع؟
ادم: لا...
و فجأة من حيث لا يدروا ضرب نار اشتغل...

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة