قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية مجنونة في عالمي للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل السابع عشر

رواية مجنونة في عالمي للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل السابع عشر

رواية مجنونة في عالمي للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل السابع عشر

ان وعد و ادم كانوا قاعدين في مكان هادئ، و فجأة من حيث لا يدروا ضرب نار اشتغل...
ادم: انزلي تحت الترابيزة...
وعد نزلت تحت الترابيزة و ادم هو كمان نزل...
وعد(بدموع): هنعمل ايه؟
ادم طلع مسدسه و بدأ يضرب نار، و لقي ان العدد بسيط جدا، و خلص عليهم...
ادم: اطلعي..
وعد: حاضر...
ادم: اركبي العربية..
وعد: انت قتلتهم؟
ادم: اومال كنت اعمل ايه مثلا..
وعد ركبت العربية و ادم بدأ يسوق، و ضرب نار اشتغل من وراهم...

ادم: انزلي وطي رأسك..
وعد: حاضر حاضر...
و بعدين ادم فتح الشباك و ضرب نار على سواق العربية...
وعد: خلاص...
ادم: لا في عربيات كتيرة ورانا...
ادم: اتصلي بتميم...
وعد: ازاي؟
ادم: خدي التليفون من جيبي...
وعد: ماشي...
وعد بتأخد الموبايل من جيبه، ناس ضربت نار على الازاز و ادم خبي وعد تحت دراعاه..
ادم: هش متخافيش...
وعد(بهمس و دموع): انا عايزة اروح...
ادم: قريب...
و بعدين ادم سرع بعربيته، و وعد خدت التليفون..

وعد: الباسورد؟
ادم بصلها...
ادم: الشرقاوي...
وعد: ماشي...
وعد دخلت الباسورد و اتصلت بتميم...
الخط اتفتح..
تميم: الو يا ادم...
وعد: تميم انا وعد...
تميم: ادم حصله حاجة انطقي؟
ادم: افتحي الاسبيكر...
وعد فتحت الاسبيكر...
ادم: تميم حصل هجوم علينا انجز هات الرجالة و تعالي...
تميم: هحدد موقعك و هاجي...
تميم حدد موقع ادم و اتحرك هو و عز و الرجالة...
ادم حاول يقاوم بس العدد كبير، و كمان الرصاص خلص...
وعد: هنموت؟!

ادم: متخافيش...
ادم: بتعرفي تسوقي؟
وعد: مش اوي...
ادم: تعالي مكاني...
وعد: انت ايدك وجعتك؟
ادم: مش وقته يا وعد...
وعد قعدت مكان ادم و بدأت تسوق و ادم رجع في الكرسي اللي ورا و فتحه و طلع منه رشاش...
ادم: افتحي السقف...
وعد: حاضر...
و بعدين ادم طلع من السقف و بدأ يضرب نار على العربيات، و الناس برضو تضرب عليه نار...
ادم مش عارف يتحكم لان السواقة مش طبيعية اساسا...
ادم: وعد هو انتي بتسوقي عربية ابن اختك اللعبة؟

وعد: انا قولتلك مش بعرف اسوق...
ادم: الصبر من عندك، دوسي شوية بنزين...
وعد: حاضر...
وعد داست بنزين كتير...
ادم: الله يخربيتك هو لبطئ اوي لسريع اوي مفيش وسط...
وعد: يا رب خدني بقي و ريحني، حاضر حاضر...
ادم طلع رشاش تاني وبدأ يضرب على العربيات و العربيات تتشقلب، و بعد ما خلص عليهم...
ادم: وقفي العربية...
وعد: تمام...
وعد وقفت العربية، ادم نزل منها و وعد كمان نزلت..
ادم: عجبتيني...

وعد: اخرس علشان انا مش طيقاك...
ادم: تمام يا وعودة جهزي نفسك علشان هتقضي بكرة حفلة الوداع...
وعد: بمعني؟
ادم: بكرة هنعمل حفلة وداع ليكي، و هتمشي بس كدة...
وعد: يعني مفيش اكشن تاني؟
ادم(بضحك): لا مفيش اكشن تاني...
وعد(بحزن): امممممممم..
ادم: شايفك زعلانة..
وعد: لا على الاقل هخلص منك و من تميم..
ادم قرب منها و حاوطها بينه و بين العربية...
ادم: وعد انتي عارفة طبعا سبب انك تفضلي الفترة دي كلها معايا ايه؟

وعد: ايه؟
ادم: غباءك و فضولك و جنونك، تمام..
وعد: اولا انا مش غبية، ثانيا انا معملتش حاجة لده كله...
ادم: اه انا عارف، انتي لما تروحي يا وعد تنسي اي حاجة عشتيها هنا تمام...
وعد: بص انا هجيب كلور و همسحه متخافش مش عايزة افتكر اي حاجة...
ادم: هتتعاملي في المستشفي عادي جدا...
وعد: انا لو شفتك مش هفتكرك اساسا متنساش اني همسح الذكريات بكلور، متقلقش...
ادم: بالنسبة انك هتقولي لاهلك ايه...
وعد: هقول ايه بقي؟

ادم: انك متعرفيش اي حاجة اتخبطتي على رأسك و وقت الحادثة كله اتمسح من الذاكرة، تمام؟
وعد: تمام...
ادم: تليفونك هتلاقي متسجل عليه رقمي طبعا...
وعد: همسحه...
ادم: لا، قولتلك ال boss مش هيسيبك في اي لحظة حسيتي بخطر تتصلي فورا، تمام..
وعد: لا طبعا مش تمام، مش هتحصل حاجة هتصل بريان او حمزة عادي..
ادم: انا قولت اللي عندي، براحتك بقي...
تميم: فين الرجالة؟
ادم: لا ما خلصت خلاص...

عز: اومال جايبنا بسرعة و العدد كبير...
ادم: خليت وعد تسوق و طلعت الرشاشات...
وعد: اه بس افتكرت، هو في كل عربيات المافيا فيهم رشاشات...
عز: طبعا..
وعد: تمام...
تميم: يلا بينا...
ادم و وعد و تميم و عز رجعوا و كل واحد راح على اوضته...
في اوضة ادم و وعد...
ادم: اطلعي نامي على السرير يا وعد...
وعد: لا شكرا، و كمان عيب و حرام، و اساسا مينفعش انا و انت نكون مع بعض في اوضة واحدة بس نظرا للظروف فهنحط بينا حدود...

ادم: براحتك...
الباب فتح، و وعد كانت خايفة، و حست بحركة على السرير..
وعد(لنفسها): اشوف مين و لا؟انام، طب اقول لادم، طب اعمل ايه يا رب...
وعد قامت شافت مين...
وعد شهقت و غمضت عيونها و قامت فورا...
وعد(بزعيق): ايه السفالة دي؟
نادين: ايه محصلش حاجة؟
وعد: انتي حيوانة كدة ليه و رخيصة يعني؟
وعد: و انت ازاي تسمح بكدة؟عايزين تعملوا اي حاجة اخرجوا بره الاوضة دي فورا...
ادم: نادين روحي اوضتك...

نادين: ماشي يا بيبي...
وعد(بهمس): ربنا ياخدكوا و ارتاح بقي...
و وبعدين وعد كملت نوم...
-في اوضة عز...
عز: اكلمها و لا لا؟
عز: اكلمها...
عز: و لا لا...
عز فتح تليفونه و اتصل...
الخط اتفتح...
عز: الو..
شخص: مين معايا؟
عز: مش لازم...
شخص: الرقم متصل من بره البلاد مين معايا..
عز: انا عز يا نانسي...
نانسي: اه اهلا، في حد يتصل دلوقتي...
عز: انا...
نانسي: طب انا عايزة انام..
عز: تصبحي على خير...
نانسي: شكرا..

عز قفل و نانسي كمان قفلت..
نانسي: غبي ده و لا اهبل...
نانسي: نامي نامي...
-في الصباح الباكر...
في بيت عائلة النجار...
سلوي: وليد من بكرة تنزل تدور على شغل مفهوم...
وليد: لا يا تيتة...
سلوي: هو انت مش راجل زي ريان و حمزة و بدر؟!
وليد: تمام يا تيتة...
مصطفي: اخبارك ايه دلوقتي ياماما.؟
سلوي: الحمد لله...
سلوي: انا عندي فكرة حلوة...
منال: اتفضلي يا ماما...

سلوى: ايه رأيكوا بعد ما وعد ترجع ان شاء الله نروح نعيش في؟يلا واحدة كلنا...
محمود: هي فكرة حلوة، بس فين ال؟يلا دي؟
سلوي: قريبة كدة من قصر كبير مسمينه قصر الشيطان...
نور: نعم!
ريان: في ايه يا بنتي؟
نور: ها مفيش، بس لما وعد بقي ترجع عن اذنكوا...
حمزة: يلا على الشغل انا اجازة و مرام سافرت و جاية بكرة...
نور: مش قادرة اروح...
سلوي: مرام مين؟
حمزة: احم يعني واحدة زميلتي في الكلية...

سلوي: لو بنت حلال و حلوة نروح نخطبها..
حمزة: احلفي..
سلوي: هكدب ليه؟
حمزة: بحبك يا احلي تيتة..
سعاد: مبروك يا حبيبي...
ريان: تمام هروح انا الشغل...
سيلين: خدني معاك يا ريان اقابل مايا شوية...
ريان: مايا بتشتغل هتقابليها ازاي بقي؟
سيلين: ملكش فيه...
ريان: ايه البواخة دي؟
نور: ولد اسمع الكلام...
نانسي: انا واخدة اجازة يومين اريح دماغي...
بدر: اهلا يا جماعة، صباح الخير..
نانسي: اهو صباح زي اي صباح...

بدر: روح قلبي زعلانة ليه؟
نانسي: مفيش...
نور: شوف انت عملت ايه امبارح؟..
بدر: انتوا متفقين...
سيلين: يلا يا ريان...
ريان: تمام..
بدر: انتي لحقتي ذيعتي الخبر؟
سيلين: افندم...
نور: محدش يعرف غيري انا و نانسي...
بدر: و طبعا اكيد مقالتش انها غلطانة..
سيلين: انت عايز تفهم افهم اللي انت عاوزه..
بدر(بزعيق): اومال هزأتيها من اول ما دخلت ليه و مكنتيش طايقاها...

سيلين(بصوت عالي): علشان للاسف للاسف الشديد اني بحبك انت حبي الاول بس مش الاخير عارف ليه، اللي يذلني و يدوس عليا مقبلش انه يكون في حياتي كل حاجة، تمام...
سيلين مشيت و سابت بدر في صدمته، ريان جري وراها...
ريان: سيلين سيلين...
سيلين(بدموع): نعم...
ريان: اهدي طيب، تعالي معايا...
سيلين: تمام...
ريان خد سيلين و خلاها تهدي..

ريان: كوني عارفة ان الحب مش عيب، و عارف ان اكتر حاجة مؤلمة انك تشوفي حبيبك في ايد حد غيرك، خليكي انتي سيلين اللي الكل بيحبها اللي طيبة، كوني عارفة انه هيتمني في يوم لو كان حس بيكي، فهماني..
سيلين: اه...
ريان: يلا بقي انزلي...
ريان و سيلين دخلوا...
ريان: مايا..
مايا(بهمس): و ربي لانفخك...
مايا: نعم استاذ ريان...
ريان: سيلين عايزة تقعد معاكي...
مايا(بفرحة): سيلين...
و حضنوا بعض و قعدوا...

مايا(بابتسامة صفراء): المدير عايزك اي انه هترجع موظف..
ريان: تمام...
الباب خبط...
مؤمن: ادخل...
ريان: حضرتك طلبتني...
مؤمن: اهلا بيك يا ريان، بجد اناممتن ليك على المجهود اللي عملته في عدم وجودي...
مؤمن: انا هخليك تمسك الفرع ده...
ريان: طب و حضرتك و كمان انا موظف..
مؤمن: متقلقش، انا مسافر همسك الفرع اللي في الاسكندرية المدام عايزة تغير جو...
ريان: تمام يا فندم ده شرف ليا، كنت عايز حضرتك في حاجة...

مؤمن: اتفضل...
ريان: ...
مؤمن: ...
ريان: ...
و بعدين قعدوا يتكلموا...
مؤمن: تمام يا بني، هشوف..
ريان: شكرا، عن اذن حضرتك...
مايا: ايه يا ريان بقيت شغال في ايه؟
ريان: و لا اي حاجة همسك الفرع ده...
مايا(بصدمة): ايه؟
ريان: و انتي السكرتيرة...
سيلين: الف مبروك يا ريان..
ريان: شكرا...
ريان(بهمس سمعته مايا): هتندمي يا مايا...
مايا: تعالي معايا يا سيرين...
مؤمن مشي و ريان مسك الشركة، و الدنيا فل...
-اما عند بدر...

بدر نزل و لف بالعربية كتير و كلامها بيتردد في دماغه، و بيعيد كل تصرفاتها معاه و انها كانت بتحاول تفهمه بس هو مفهمش...

-في مكان تاني..
-في امريكا...
ادم: عمري ما اشوفك صاحية قبلي مرة...
ادم(بزعيق): ووووووووعد...
وعد(بخضة): ها ايه في ايه حصل ايه اتكلم انطق؟
ادم: مش هتجهزي للحفلة...
وعد: الحفلة بتبدأ بليل...
ادم: الساعة 6، و الحفلة هتبدأ 9..
وعد: انا نمت كتير اوي كدة، انا من ساعة و انا معاك نومي مش متظبط حرام عليك...
ادم: طب قومي علشان في حد هيجبلك تشكيلة فساتين و ميكب ارتست يلا يا بنتي...

وعد: ده حفلة وداع، يعني اخرنا انا و انت و تميم و عز بس...
ادم: انا الشيطان و انا اللي عامل الحفلة تخيلي كام واحد جاي يا وعد...
وعد: الشيطان الشيطان، اوف زهقت...
ادم(بخبث): يلا علشان حفلة الوداع...
وعد: حاضر، اخيرا هخلص منكوا...
ادم: طب يلا خدي دوش و اجهزي...
وعد: تمام، بس جبلي ناس بيتكلموا عربي انا مبحبش اتكلم انجليزي، انا بحب لغة بلدي تمام..
ادم: تمام...
الباب خبط...
ادم: ادخل...

بنت: احنا جينا يا حضرة الشيطان...
ادم: ادخلوا...
ادم: وعد الفستان اللي تختاريه اشوفه الاول، تمام؟
وعد: ليه بقي؟
ادم: قولت كلمة خلاص...
ادم خرج و ساب وعد مع 3 بنات...
وعد: انتوا بتتكلموا عربي...
بنت: اه انا اسمي سمية..
بنت: و انا نادية..
بنت: و انا سندس...
وعد: و انا اسمي وعد، اساميكوا جميلة..
سمية: اسمك احلي...
وعد: شكرا..
نادية: اتفضلي اختاري فستان و بعدين خدي دوش...
وعد: تمام، وروني...

وعد شافت الفساتين و اختارت واحد لونه اسود في ابيض و مفتوح من الجانبين و من الصدر و من الضهر...
وعد: حلو ده؟
سندس: شيك اوي بس مفتوح...
وعد: انا قولت كدة برضو...
سمية: هوريه للشيطان...
وعد: تومام...
نادية: انتي ازاي بتتعاملي مع الشيطان محدش يقدر يتعامل معاه؟..
وعد: و الله يا بنتي هو بالف حالة و الف شكل، يعني بصي انا في معاناة...
و بعدين البنات سمعوا صوت زعيق تحت..
وعد: في ايه؟
نادية: معرفش...

وعد و نادية و سندس نزلوا لقوا ادم بيزعق و سمية بتعيط و ادم بيقطع الفستان...
وعد: في ايه؟
ادم(بزعيق): هو ده اللي انتي اختارتيه؟
وعد(بتوتر): اه يعني هو عادي يعني احنا مش في مصر...
ادم(بزعيق): مش هتختاري فساتين بعد كدة، انا هختارلك...
جاك(بهدوء يعصبك زيادة): ايه يا شيطان مالك عصبي كدة ليه؟و كمان دي حفلتها و حريتها الشخصية...
ادم(بعصبية): ملكش دعوة يا جاك، خليك في حالك..

Boss: على اخر الزمن بنت هي اللي تخليكوا تقفوا قصاد بعض...
وعد: حضرتك انا...
ادم: وعد اطلعي على فوق...
وعد: بس..
ادم قرب منها و قرب على ودنها...
ادم(بهمس): اسمعي الكلام و اطلعي فوق هتلاقي فستان جايلك كمان ربع ساعة تمام...
وعد(بصت في عيونه): تمام...
وعد طلعت هي و البنات...
Boss: اجتمعوا و تعالوا على المكتب..
الكل راح على اوضة ال boss...
-ادم و تميم و عز و جاك و انس و نادين...
Boss: في ايه فهموني؟

ادم: جاك السبب...
تميم: جاك بدأ الحرب معانا..
عز: و بنتك نادين تشهد و انس...
جاك: كلكوا بقيتوا عليا يعني...
نادين: بابي المشكلة بدأت لما انت فضلت الشيطان على جاك، و من ساعتها جاك بيكره ادم...
انس: و جاك حاول الاعتداء على وعد...
ادم: علشان كدة انا مش عايز اتعامل معاه تاني، و كل واحد يكون ضلع لوحده، و انت عارف اني اقدر اعمل كدة لوحدي، لكن معرفش اذا كان هو هيقدر و لا لا؟
جاك: طبعا اقدر...

تميم: تمام، نشوف...
Boss: تمام هديكوا فترة شهر تثبتوا فيه انكم تقدروا...
ادم: تمام، عن اذنكوا، يلا يا تميم يلا يا عز...
نادين: شيطان انت فعلا ناوي تعمل اللي انت قولت عليه النهاردة...
ادم: الشيطان مبيرجعش في كلمة هو قالها...
ادم مشي هو و تميم و عز...
ادم: جهزتوا كل حاجة؟
تميم: اه..
عز: تمام...
ادم: روحوا اجهزوا...
وعد في اوضتها..
وعد: الربع ساعة عدت فين ام الفستان؟..
سندس: اهدي...
وعد: ذوقه اساسا وحش...

الباب خبط...
وعد: ادخل...
خدامة دخلت بالفستان حطته و مشيت من غير و لا كلمة...
وعد: هي خارسة و لا ايه؟
نادية: لا لا تعالي نشوف الفستان...
وعد: يلا...
وعد مسكته و طلعته من الشنطة بتاعته...
وعد(بفرحة)واو ايه الروعة دي!
سمية: الفستان خيال...
سندس: يلا الحقي استحمي علشان تخرجي تلبسيه..
نادية: يا بنتي ساكتة كدة ليه؟
وعد: انا هلبس ده! ده شبه فساتين الاميرات و انا بحب اوي النوعية دي من الفساتين...

وعد: الحق اخش استحمي...
وعد جريت استحمت و خرجت و لبست الفستان و نادية الميكب ارتست حطت ليها مكياج خفيف...
نادية: انتي اسااسا جميلة، مش محتاجة مكياج كتير زي اللي ما تتسمي نادين..
وعد(بصدمة): هي نادين دي وحشة...
سمية: دي بالنسبة لجمالك متجيش 1% من جمالك الطبيعي...
وعد: مكنتش اعرف...
وعد: انا فرحانة بالفستان اوي...

-(الفستان كان فستان طويل منفوش من تحت زي فساتين الاميرات و كان بحمالة عريضة و مايلة على الكتف و كان باللون البنفسجي و لبست سلسلة رقيقة اوي في رقبتها و حلق شيك، و شعرها سيبته و حطوا زي ما يكون تاج على رأسها جميل مزخرف حلو اوي و لبست صندل نفس لون الفستان)...
وعد: الله انا شكلي حلو اوي، بجد تسلموا..
سندس: انتي حلوة من غير اي حاجة...
وعد: يا قلبي شكرا...
نادية: بجد انتي خيال اوي...

سمية: نادين هتغير منك اوي...
وعد(بتواضع): مش للدرجة دي...
سمية: انتي طيبة و ربي ايه اللي دخلك عالمهم...
نادين: خلاص يا سمية...
سندس: فاضل خمس دقايق و تنزلي...
وعد: انا عمري ما شوفت حفلة وداع و اكون لابسة كدة، بس طالما هنبسط لا توجد اي مشكلة...
التليفون رن...
الخط اتفتح...
سندس: الو يا حضرة الشيطان...
ادم: وعد جهزت...
سندس: اه هي تمام...
ادم: تمام خليها تنزل...
سندس: حاضر...
سمية: يلا...

وعد خرجت من الاوضة لقت القصر متزين..
وعد(لنفسها): الله هي حفلات الوداع عندهم كدة...
وعد وصلت عند السلالم، لقته مفروش ورد و في اخر السلالم ادم واقف(ببدلته السوداء الشيك و لابس قميص اسود و ريحة البرفيوم بتاعته و دقنه اللي زادته وسامة و طريقة تسريحة شعره)...

وعد اتصدمت جدا انه واقف مستنيها و لابس كدة و السلالم متزينة بالورد، اما هو فجمالها خلته واقف مش عارف يقول ايه و لا يعمل ايه و ساكت و كل اللي بيقوله..
ادم(في سره): بسم الله ما شاء الله...
وعد نزلت لادم على السلالم، و لقت ادم مد ايده ليها، و هي حطت ايديها في ايده...
ادم: اتفضلي...
وعد(بهمس): هو ليه في كل الناس دي؟و ليه بيبصولي كدة؟

ادم(بهمس): متنسيش انك هتبقي نجمة الحفلة، و كمان متنسيش انها حفلة وداع خاصة بيكي...
وعد(بفرحة): بجد شكرا شكرا ليك اوي، انا فرحانة..
ادم: تمام، يلا بينا..
ادم خد وعد و طلع بيها للجنينة...
وعد لقت برضو الجنينة متزينة و ادم و تميم و جاك و انس و عز و نادين و ال boss، و مجموعة ناس كدة...
ادم: عجبك التزيين؟
وعد(بفرحة): اه اوي، تسلم بجد...
ادم: طب يلا نروح ليهم...
وعد: تمام...
وعد و ادم راحوا لترابيزة ال boss...

عز: بجد انتي طالعة حلوة اوي اوي يعني بجد يا وعد، ربنا يحفظك و يحميكي...
وعد(بإحراج): شكرا...
تميم: شكلك جميل...
وعد(بصدمة): ايه ده؟تميم بيه بيمدح فيا لا كدة في حاجة شكلي هموت...
تميم: بلاش او؟ر...
وعد: الدبش ظهر اهو...
نادين: انا شايفة انها مش حلوة خالص يعني، ده كله صناعي...
وعد: شكرا ليكي...
Boss: يلا يا شيطان...
ادم: تمام، تعالي يا وعد..
وعد: فين؟
ادم: تعالي بس...
ادم خد وعد و دخلها القصر و ملقتش حد فيه..

وعد: فين الناس اللي كانت هنا؟
ادم: كلهم خرجوا...
وعد: طب ايه في ايه؟
ادم: هتمضي على شوية ورق...
وعد: ورق ايه؟..
ادم: ال boss عايز يتأكد انك مش هتقولي على مكانه او هتبلغي البوليس بعمليات القتل اللي هتحصل...
وعد: ازاي بقي مش فاهمة؟
ادم: ده ورق تعهد على حياتك...
وعد: بس...
ادم: الورق هيبقي معايا، بس علشان يتأكد...
وعد فكرت لمدة دقيقة و بعدين...
وعد: موافقة...
ادم: امضي...
وعد وقعت و ادم وقع...
وعد: انت وقعت ليه؟

ادم: هيكون ليه؟
انس: انسة وعد تعالي ثانية...
وعد بصت لادم...
ادم: روحي...
وعد مشيت مع انس...
عز: هات يا اخرة صبري...
تميم: فين يا صاحبي؟
ادم: هنا..
عز و تميم وقعوا...
عز: وعد لما تعرف هتنفخك...
تميم: مبروك يا عريس...
عز: و يا تري هتقضوا شهر العسل فين؟
ادم: ظريف منك ليه اوي، انا اتجوزت وعد علشان احميها من ال boss، هي دلوقتي بالغة و تقدر تجوز نفسها...

-(بصوا يا بنات انا دخلت على النت علشان اتأكد من حكاية البكر ينفع تجوز نفسها و لا لا، في اقوال قالت ينفع و في اقوال قالت مينفعش، تمام، فانا مشيت روايتي على انه ينفع، و في الاول و الاخر دي رواية، تمام؟)...
تميم: يلا نطلع ليهم...
ادم و عز و تميم خرجوا للجنينة، و ادم راح جمب وعد...
ادم: تعالي هنا يا وعد..
وعد: تمام...
ادم و وعد وقفوا جمب بعض...
وعد: هو في ايه؟
ادم: هدايا...
وعد: ليه؟

ادم: عادي حفلة و بنقدم فيها هدايا عندك مانع...
وعد: طلعت حفلات المافيا حلوة اوي كدة...
ادم: اتعودي اتعودي...
و بعدين ال boss و نادين قدموا من ادم و وعد...
Boss: خدي...
وعد خدت منه علبة و فتحتها...
وعد(بصدمة): ايه ده؟
نادين(بسخرية): عمرك ما شوفتي عقد زي كدة ابدا، ده عقد غالي جدا و من الآثار يعني سعره يساوي مليارات يا بنتي...
وعد: لا شكرا مش عايزاه...
ادم: خلاص يا وعد...

ادم خد منها الهدية و وداها لحد قريب منه...
نادين: يا ريت تعرفي تحافظي عليه...
ادم: شكرا يا boss...
الboss و نادين مشيوا...
وعد(بهمس): ادم انا مش عايزة اتحبس بام العقد ده، خده انت تمام...
ادم: تمام، بس متخافيش مش هتتحبسي...
و بعدين عز و تميم راحوا...
عز: اتفضلي يا ستي...
وعد خدت منه الهدية و فتحتها...
وعد: الله خرافة بجد، تسلم..
وعد: انا بحب الفضة جدا و كمان صورتي انا و نور حلوة اوي، شكرا بجد يا عز...

تميم: اتفضلي...
وعد خدت منه الهدية و فتحتها...
وعد: تسلم شيك...
تميم: مكنتش اعرف انك متبحبهوش...
وعد: لا عادي و لا يهمك، شكرا، بس هو شيك يعني انسيال الماظ حلو...
و بعدين جاك قرب منهم، و وداهم الهدية...
وعد لسة هتفتحها...
ادم خدها منها و وداها للراجل اللي جمبه...
ادم: شكرا يا جاك...
ادم: يلا نقعد..
وعد: تمام...
ادم و وعد قعدوا...
وعد: بجد شكرا تسلم اوي، بجد فرحت...
ادم: عادي على ايه؟
نادين: شيطان ما تيجي نرقص..

ادم: لا يا نادين تعبان...
نادين: الشيطان و يتعب اومال هتقضي باقي الليلة ازاي..
ادم: عادي...
نادين مشيت و هي متعصبة..
وعد: دي بجد عيلة رزلة يا ادم...
ادم: هنعمل ايه بنت ال boss...
وعد(بسخرية): علشان كدة بتعمل اللي هي عاوزاه بدون اي كلمة...
ادم فهم هي قصدها على ايه...
ادم(بحدة بسيطة): علفكرة بيبقي بمزاجي تمام، و مش هتيجي بنت على اخر الزمن هتمشيني فاهمة انا الشيطان يا وعد...
وعد: تمام..
ادم: قومي..
وعد: فين؟

ادم: هنرقص..
وعد: اوكي...
ادم و وعد رقصوا slow و كانوا مبسوطين، و جاك و نادين كانوا مضايقين...
بعد ما خلصوا رقص...
وعد: انت متعرفش ده اسعد يوم في حياتي...
ادم: تمام...
انس: ال boss بيناديكوا...
ادم: تعالي...
ادم و وعد راحوا ناحية ال boss...
Boss: ده رجل اعمال من روسيا يا شيطان عايز يتعامل معاك...
ادم: تمام نجرب...
و قعدوا اتكلموا في الشغل و وعد واقفة مش فاهمة حاجة...
وعد(بهمس): ادم عايز اروح الحمام...

ادم(بهمس): دلوقتي...
وعد(بهمس): اه...
ادم: تمام روحي...
وعد راحت الحمام بعد ما سألت الخدامين...
و هي خارجة، لقت جاك قدام الباب...
وعد: وسع...
جاك: لا...
وعد: احسنلك وسع علشان مقولش لادم...
جاك(بسخرية): مش هيقدر يعملي حاجة...
وعد(باستفزاز): بإمارة انه ضربك كتير لدرجة انك مكنتش قادر حتى تقوم و لا قدرت حتى تسدد ليه ضربة واحدة، انا مش شيفاك راجل اساسا انت مجرد ذكر...

جاك اتعصب جدا و مسك رقبتها و زقها للحمام، و قفل الباب...
جاك(بعصبية): شكلك عايزة تشوفي اني راجل صح..
وعد(بخنقة): وسع، الحقوني...
و كانت نادية في الوقت ده ماشية...
وعد: ادم الحقوني...
جاك: ردي اوريكي...
وعد: بتخنق ابعد...
نادية جريت بسرعة لادم...
نادية: شيطان جاك مع وعد جوه الحمام و بيخنقها...
ادم جري بسرعة للحمام و حاول يفتحه، لقي انه مقفول من جوه كسر الباب، و دخل بسرعة..

وعد كانت خلاص فاضل دقيقة و تنتهي...
جاك اول ما شاف ادم سابها بسرعة...
وعد قعدت تكح و تأخد نفسها بسرعة...
ادم(بغضب): ايه اللي انت عملته ده؟
جاك: هتعمل ايه يعني؟عادي متقدرش تقتلني...
ادم طلع مسدسه و ضربه في كتفه...
جاك صرخ بآلم...
ادم راح ناحية وعد اللي خايفة و بتأخد نفسها بصعوبة...
ادم: اهدي انا جمبك...
وعد حضنت ادم اوي و كإنها لقت امانها...
وعد(بدموع): كنت هموت يا ادم...
عز: خلاص هنوديه المستشفي...

Boss: شيطان انت ازاي تعمل كدة؟
ادم(ببرود و هو بيشيل وعد): اللي يقرب على ممتلكات الشيطان يستاهل الموت...
ادم خد وعد و طلع بيها للاوضة و نيمها في السرير...
وعد: هخش اغير...
ادم: نامي بهدومك عادي...
وعد: طب هنام على الارض...
ادم(بحدة): انا نيمتك على السرير خلاص، نامي..
وعد لفت و نامت...
و ادم قلع جاكت البدلة و قميصه و قعد على الكنبة...
-اما في مصر...

ريان خد سيلين و روح، و حمزة اتكلم مع مرام، و نور و نانسي فضلوا يتكلموا، و الاهالي قعدوا يتكلموا مع بعض، و الكل لاحظ تغير سلوي...

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة