قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية مجنونة في عالمي للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل السابع والعشرون

رواية مجنونة في عالمي للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل السابع والعشرون

رواية مجنونة في عالمي للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل السابع والعشرون

و بدأ ضرب نار يشتغل...
و فجأة رصاصة اخترقت جسم شخص...
-شخص(بالميكرفون): الشيطان اتصاب...
وعد(بصريخ): ادم...
واحدة: محدش من الستات يخرج فاهمين...
وعد: ابعدي من وشي انتي اتجننتي...
وعد زقتهم و جريت على مكان الرجالة، و دخلت و قعدت تزق في الرجالة...
وعد دخلت لقت ادم غرقان في دمه و جمبه الشيخ عزت و محمد و عبده...
وعد جريت عليه و حطت رأسه على رجلها...
وعد(بدموع): ادم انت سامعني، ادم رد...

ادم(بحدة و تعب): انتي ايه اللي جابك هنا؟
وعد: ده مش وقته...
و بعدين ادم بدأ يغيب عن الوعي...
محمد: يلا على الجبل بسرعة...
وعد: انت مجنون جبل ايه على المستشفي...
محمد(بحدة): سيبينا نلحق الموقف...
و الرجالة شالت ادم و ودوه على الجبل...
عزت: تعالي يا بنتي معايا...
وعد(بدموع): انا دكتورة تمام خلوني انا اللي اعالجه..
عزت: طب يلا...
وعد راحت مع عزت و زينة و ركبوا العربية و راحوا ناحية الجبل...
عزت: هتعرفي تطلعي؟

وعد: اه...
وعد حاولت تطلع و فعلا طلعت...
وعد: فين ادم؟
محمد: يلا يا زينة خشي شوفي شغلك، لازم يعيش...
وعد: انا دكتورة سيبوني الله ده جوزي انا...
عزت: سيبها يا محمد...
وعد: محتاجة معدات..
محمد: كل حاجة في الاوضة، خشي معاها يا زينة...
وعد دخلت الاوضة اللي فيها ادم، و بدأت تقطع الجزء اللي فوق من العباية، و بدأت تطلع الرصاصة(الرصاصة كانت في جمبه تحت القلب بشوية)، و خيطت مكان الجرح و خلصت...

زينة: انتي شاطرة اوي...
وعد(بابتسامة باهتة): شكرا...
و بعدين في رجالة جت خدت ادم و حطوه في اوضته...
وعد: في بعض الادوية انا عايزاها...
محمد: اكتبي كل اللي عايزاه...
وعد: هات ورقة و قلم...
عزت: خدي يا بنتي...
وعد كتبت كذا دواء و كذا حقنة و مرهم...
وعد: اتمني متجيش حاجة ناقصة...
زينة(بتخفيف للجو): وعد طلعت شاطرة اوي...
محمد(بحدة): مش وقته...
وعد: هي مقالتش حاجة تمام، انا راحة لادم...

وعد راحت دخلت الاوضة و فردت جسمها جمبه و مسكت بإيد ادم و قعدت تملس على شعره، و بعدين نامت...

-في مكان تاني...
عند تميم و نور...
تميم: عز يعني ايه متعرفش ادم فين؟
عز: يا ابني كل اللي حصل انه خد وعد معاه علشان يعاقبها و رجع من غيرها و مايا اصرت انها تكلم وعد طلع تليفونه اتكلم فيه و بعدها طلع جري من القصر..
تميم: مطلعتش وراه ليه؟
عز: قالي خليك مع مايا، اكيد يعني الشيطان مش هيحصله حاجة...
تميم: مش مرتاح يا عز...
عز: اكدب لو قولت اني مرتاح...
تميم: لازم نجيب ادم فاهم، حراسه اسألهم...

عز: انت فين؟.
تميم: انا راجع قريب..
عز: خلي بالك من نفسك، باي...
نور: هو انا هرجع امتي؟
تميم: بكرة...
نور: نعم!
تميم: افهمي ادم و وعد مختفين تمام، لازم امشي و مش هينفع اسيبك هنا لوحدك، تمام...
نور(بخوف): وعد وعد حصلها حاجة، صاحبك عملها حاجة...
تميم: ادم مختفي هو كمان...
تميم: مش هستني لبكرة يا نور، تعالي هرجعك النهاردة، علشان اعرف ارجعهم...
نور: موافقة ماشي ماشي...

نور طلعت خدت حاجتها و نزلت لتميم، و تميم خدها، و ركبها عربيته...
و وصل لغاية اول الشارع...
تميم: انزلي...
نور نزلت و لقت تميم نازل معاها..
نور: رايح فين؟
تميم: ملكيش فيه قدامي..
نور مشيت و تميم وراها لغاية ما وصلت للبيت...
نور: امشي بقي..
تميم مسك ايد نور و طلع ليهم، و خبط الباب...
سعاد: نور...
نور: ماما..
سعاد حضنتها جامد و قعدت تبوس فيها...
حمزة: اخيرا رجعتي، كنتي فين؟
محمود: حصل ايه يا نور؟

نور بصت لتميم بمعني هتقول ايه؟!
تميم: الانسة نور كانت مع وعد في البيت عند الشيطان، و معرفتش تتصل بيكوا، وللاسف وعد و ادم مفقودين، فهنزود حراسة عليكوا تمام...
مصطفي: وعد حصلها ايه فهمني؟
تميم: لسة منعرفش، و لو مشيت دلوقتي يبقي احنا بنكتسب وقت اكبر علشان نلاقيهم...
منال: رجعلي بنتي ارجوك، هو واحدة تتخطف التانية ترجع ايه اللي احنا فيه ده...

سيلين: متخافيش يا طنط و كمان ادم معاها و جوزها اكيد هيحميها يعني...
تميم: عن اذنكوا ادعوا بس...
تميم مشي...
منال: يا رب بنتي يا رب...
مصطفي: ايه اللي بيحصل لينا ده؟
-في مكان تاني...
في المستشفي...
اياد: هموت هتشل يا بت ردي...
سيرين بصتله بغضب...
اياد: بت بتضايقك طب بت بت بت بت بت بت بت بت بت بت بت بت بت بت بت بت بت بت بت بت..
سيرين(بعصبية): مسميش بت...
اياد(بفرحة): اخيرا اتكلمتي، اوف.

ادم: الاستفزاز طريقة حلوة و جديدة...
سيرين(بهمس): غبي..
اياد: لا يا حلوة لسانك علشان ميتقصش...
سيرين: طب احترم نفسك علشان متترفضش من هنا فاهم...
اياد قرب منها و سيرين خافت...
اياد: هترفضيني ازاي و انا صاحب المستشفى؟
سيرين بصتله بصدمة و بعدين اتكسفت...
سيرين: ابعد، و امشي عايزة انام..
اياد: مش معني انك اتكلمتي يبقي اتعالجتي تمام، باي..
اياد خرج و سيرين نامت...
-في مكان تاني...
عند ريان و مايا...

ريان: هتروحي على فين؟
مايا: قصر ادم...
ريان: تعالي هوصلك...
مايا: تمام يلا...
ريان خد ماايا و وصلها...
ريان: مايا خلي بالك من نفسك...
مايا: تمام شكرا، باي..
مايا دخلت القصر...
مايا: عز مالك؟
عز: مفيش مفيش...
مايا: كإنك كنت بتعيط...
عز: ادم مش موجود و مختفي و وعد كمان...
مايا: ازاي ده؟ اكيد هو بخير..
و بعدين تليفون عز رن...
الخط اتفتح...
عز: الو...
نانسي: عز الحقني...
عز(بخضة): في ايه؟
نانسي: انا في القسم..

عز: ايه ليه و اسمه ايه؟
نانسي: اسمه(، )..
عز: تمام جايلك متخافيش...
مايا: في ايه؟
عز: نانسي في القسم هروح ليها، و انتي خلي بالك من نفسك و في حراسة و متخافيش مش هيحصل حاجة ساعة و جاي..
مايا: تمام...
عز راح و ركب عربيته و راح للقسم علطول...
عز اول ما دخل...
عز: نانسي..
نانسي(بدموع): انا اهو يا عز...
عز اتعصب اول ما شاف دموعها...
ادم(بعصبية): حد عملك حاجة؟

نانسي(بدموع): الظابط عمال يشتم في عائلتي ده كله علشان مش معايا بطاقة و نسيتها معرفش ليه..
عز(بعصبية): مين فيهم؟
نانسي: اللي في المكتب...
عز دخل و فتح الباب بكل غضب...
الظابط: انت ازاي تدخل كدة، هي وكالة من غير بواب...
عز: انا عز الدين، و اللي هيخلي ليلتك سودة...
الظابط: و ده بقي الشمام بتاعك يا بنت ال...
عز ضربه بوكس في وشه، و طلع مسدسه...
عز: و ربي كلمة كمان مش هتردد اني اقتلك...

الظابط: ارموه في الحجز، و البت بنت ال دي هي كمان...
العسكري كان لسة هيأخد عز لقي انه متحاط من كذا حارس و موجهين مسدساتهم على الظابط و العسكري...
نانسي: عز...
عز: اهدي...
و طلع تليفونه..
عز: الو ازيك...
عز: عايز ارفض حد من شغله...
عز: اسمه(، )...
عز: تمام..
عز: متشكرين...
و بعدها بدقيقة تليفون الظابط رن...
الخط اتفتح..
الظابط: الو يا فندم..
الظابط: يا فندم ده ظلم...
الظابط: يا فندم...
الخط اتقفل..

نانسي: عز بلاش يخسر شغله هو معملش حاجة خلاص...
عز: اللي يخلي دمعة واحدة تنزل من عنيكي يبقي ميستاهلش انه يعيش اساسا...
نانسي: عز لو ليا غلاوة عندك رجعه تاني، ارجوك..
عز بصلها و بص لدموعها...
عز طلع تليفونه ورجع الظابط شغله...
الظابط: انا اسف اسف جدا لحضرتك و شكرا جدا ليك..
عز: يلا يا نانسي...
نانسي خرجت مع عز و عز وصلها بيتها...
عز: خلي بالك من نفسك..
نانسي: شكرا ليك..

نانسي طلعت و نامت، و عز ركب عربيته بسرعة و طلع على القصر...
-في القصر...
تميم: انت سايب مايا لوحدها اتجننت...
عز: نانسي كانت...
مايا: خلاص يا تميم..
تميم: اطلعي نامي يا ماايا، تعالي يا عز...
عز راح لتميم المكتب...
تميم: حاول تتبع تليفون ادم...
عز: تمام...
و قعد يحاول على الاب بتاعه...
تميم: ايه؟
عز: مفيش اشارة واضحة المكان كله صحراء..
تميم: فين طيب؟
عز: استني استني...
تميم: ايه؟

عز: في؟يلا ملك لادم في الصحراء دي...
تمم: طب جهز الرجالة هنتحرك حالا...
عز: تمام، بس مين هيقعد مع مايا؟
تميم: هتقعد في المكان السري لادم، يلا..
عز: مايا، تعالي..
مايا: ايه؟
تميم: اربطي دي على عينك و انتي يا مي...
مايا ربطت زي رباط على عنيها و مي زيها...
و عز و تميم خدوهم لمكان و زي كإنه تحت الارض..
عز: فتحوا...
مايا: ايه ده؟
تميم: هتفضلي هنا لغاية ما نرجع، و معاكي الخدامة علشان لو عوزتي حاجة..
مايا: بس ليه؟

عز: لحمايتك و علشان خاطر ادم، تمام...
مايا: ماشي...
تميم: غمضوا عنيكوا...
و تميم و عز خرجوا من غير ما مايا و مي يعرفوا ازاي؟
و تميم خد عز و رجالة و راحوا لمكان ال؟يلا...
-في الجبل...
وعد كل شوية تقوم تبص على ادم...
و بعدين خرجت تقف شوية بره...
محمد(بزعيق): طار ادم لازم بتأخد الطار طارين فاهمين...
الرجالة: تمام يا محمد بيه...
الرجالة مشيت..
محمد: خرجتي ليه؟
وعد: قولت اشم هواء...
محمد: تمام...
وعد: بتحبه؟

محمد: ده اخوي..
وعد: يبقي متجبش طار ليه...
محمد(بإستغراب): كيف؟
وعد: انت لما تموت حد من عندهم، هينتقموا من مين؟من ادم صح، و ادم اساسا ليه اعداء في المافيا فمش ناقص، انت كدة بتقلل عدد الاعداء بس...
محمد(بتفكير): هشوف، خشي نامي...
وعد: تمام...
وعد راحت نامت جمب ادم تاني...
وعد(لنفسها): مالك قلقانة كدة ليه؟
وعد: معرفش...
وعد: اكيد؟
-الحوار بين وعد و نفسها...
وعد: معرفش معرفش..
وعد: طيب ليه مش بتبعدي؟

وعد: برضو معرفش..
وعد: لتكوني؟
وعد: مستحيل، ده انا برد الجميل بس...
وعد: اومال قلبك كإنه وقف اول ما عرفتي انه اتصاب، ليه رفضتي تسمعي كلام الست..
وعد: هو حاجة بس اكيد مش حب، تمام انسي...

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة