قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية مجنونة في عالمي للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الرابع

رواية مجنونة في عالمي للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الرابع

رواية مجنونة في عالمي للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الرابع

آخر حاجة وصلنا ليها في:
وعد خرجت في الحديقة اللي ورا المستشفي...
و لقت مكان عبارة عن مخزن بعيد شوية عن المستشفي...
وعد(لنفسها): ايه ده؟
و راحت لغاية ما وصلت لباب المخزن...
وعد: في حد هنا؟
وعد: يا رب ايه ده؟
وعد: في حد هنا؟
شخص: بتعملي ايه؟
وعد: عاااااااااااااااااااااا، و كانت هتقع لولا ان الشخص ده مسكها جامد، و وعد مغمضة عيونها جامد...
الشخص: فتحي عينك...

وعد فتحتها ببطء و اول ما فتحت عنيها جت عنيها في عين الشخص اللي قدامها...
وعد: ابعد...
الشخص سابها...
وعد كانت جاية تمشي الشخص ده مسكها من ايديها و شدها...
وعد: اه انت غبي...
الشخص: هتغلطي هتندمي...
وعد: ويا تري هتعمل ايه مثلا؟
الشخص: انتي متعرفيش انا مين؟.
وعد: لا و الله، و مش عايزة اعرف كل اللي اعرفه انك شخص حقير و مش محترم و مستقوي بالرجالة اللي معاك، بسسسس...
الشخص: انا الشيطان..

نذكر فعلا ان وعد خافت بس حاولت متبينش...
وعد: مخفتش..
ادم: اومال ايديك بترتعش ليه؟
وعد بصت على ايديها لقت انها فعلا بترتعش و انه لسة ماسك ايديها...
وعد: شيل ايديك فورا...
ادم: و لو مشلتهاش؟
وعد: انت ايه يا ابني معندكش اخوات بنات خالص، معندكش دم مش بتخاف على كل البنات اللي يقربوا ليك، ايه هي الرجولة منعدمة عندك اوي كدة...
ادم ساب ايديها...
ادم: اياكي تيجي هنا تاني فاهمة...
مهاب: ادم بيه...

وعد: و ليه بقي مجيش هنا تاني؟
مهاب: هنا مخزن قديم يا وعد و مهجور شوية فانتي بنت ممكن حد يطلعلك كدة يعني...
وعد: انا مش غبية علشان تفتكرني هصدق كلامك يا مهاب، المخزن لو مكنش مهم مكنتش انت جيت هنا و لا صاحب المستشفي بنفسه كان جه...
ادم فعلا اعجب بيها و بإنها فكرت...
تميم: طيب يا اذكي خلق الله اياكي تقربي من هنا تاني علشان هتبقي المرة الاخيرة...
وعد: خفت انا مثلا، مبخافش..

عز: آنسة وعد ممكن تسمعي الكلام...
نور(من بعيد): ووووعد تعالي كلمي ريان...
نور قربت منها...
نور: ريان عايزك على الفون...
نو: ايه ده انتي واقفة هنا ليه؟
ريان كان على التليفون و نور كانت مشغلة الاسبيكر..
ريان: وعد واقفة فين يا نور؟
وعد: لا مفيش يا ريان انا مش واقفة في حتة...
ريان: مش مطمن، عموما اجي اعدي عليكوا امتي..
نور: متنساش تعدي تجيب حمزة...
ريان: هعدي عليكوا امتي؟

وعد: بص يا ريان في حفلة بسيطة هنحضرها و نيجي...
ريان: حفلة ايه انتي نسيتي العريس؟
وعد: الو الو يا ريان ريان بقولك انت سامعني انا مش سمعاك يا ريان...
-وعد شاورت لنور انها تقفل الفون...
نور: كان هيهزأنا اوف...
نور: يلا نكمل شغل يا وعد...
وعد: تمام، هتيجي يا استاذ مهاب...
مهاب: اه كمان شوية...
نور: تمام...
و هما ماشيين...
نور(بهمس): ايه اللي حصل؟
وعد(بهمس): هحكيلك...
ادم: النهاردة هنفذ العملية...

مهاب: موجود 3 افراد...
تميم: تمام كل حاجة هتخلص في الحفلة...
عز: انا أمنت كل حاجة تمام...
ادم: هنخلص الليلة دي...
مهاب: تمام عن اذنك...
مهاب مشي...
ادم: امشوا...
تميم و عز و الرجالة مشيوا...
ادم بعد ما الكل ما مشي...
ضحك بضحكة سخرية كدة...
و بعدين ادم مشي...
وعد(بهمس): يعني ايه الكلام ده انتي فاهمة؟
نور(بهمس): لا يا وعد، بس انا حاسة بحاجة وحشة...
وعد: متخافيش...
نور: انتي فضولية اوي يا وعد...

وعد: ممكن يكون قاصده ايه، و طالما هيستغل انشغال اللي بالحفلة اكيد هيعمل حاجة خطيرة...
نور: طب احنا مالنا؟
وعد: نسيبه يعني يعمل حاجة وحشة و يأذي حد...
-وعد مكنتش تعرف ان ادم شاف وعد و هي بتسحب نور علشان يستخبوا و يسمعوا اللي هيحصل...

وعد و نور كانوا بيشتغلوا، و ادم و عز و تميم راحوا علشان يجهزوا للحفلة...
-في مكان تاني...
عند ريان...
ريان: انا معلش يا انسة مايا هنأجل الشغل...
مايا: ليه؟
ريان: اصل في عريس جاي لاختي فانا لازم اكون جمبها...
مايا: اه تمام، الف مبروك...
ريان: الف مبروك ايه دي مش موافقة اسااسا، هههه...
مايا: هو مش محترم يبقي خلاص...
ريان: ده بلطجي يا بنتي...
مايا: انت عارف انه بلطجي و موافق عادي ليها حق انها ترفض...

ريان: مبدأيا هي بنت عمي و تعتبر اختي ثانيا ده مجرد كلام و انا بحب نور جدا جدا علشان كدة مش هسمح باي حاجة تحصل غصب عنها مهما حصل، انا مرضاش اني اغصب اختي على الجواز انا راجل...
مايا: تمام...
ريان: الحاج مؤمن بقي هيوافق و لا لا...
مايا: الحاج مؤمن بتقول على صاحب الشغل حاج، عموما يا سيدي هكلمهولك...
ريان: احلفي، بس ما هو ممكن ميوافقش برضو...
مايا: هيوافق...
ريان: انتي جايبة الثقة دي من فين يا بنتي؟

مايا: نتراهن...
ريان: ماشي لو كسبتي هعزمك على حمص الشام في يوم...
مايا: تمام خلاص هروح اقوله...
ريان: هنشوف يلا...
مايا دخلت لمؤمن و مؤمن وافق، طبعا ما هي بنته مش هيرفض ليها طلب...
ريان: يا بنت الايه وافق ازاي، ده مبيحبش حد يستأذن و يمشي خالص...
مايا: ملكش فيه، لازم تعزمني على حمص الشام، تمام...
ريان: ماشي يا معلم...
ريان: همشي انا بقي باي...
مايا: ماشي...
ريان و هو ماشي قابل معتز...

معتز: ايه للدرجة دي المزة نستك صاحبك و عشرة عمرك...
ريان: معتز دماغك غير دماغي و كمان انا ورايا حاجة مهمة، سلام...
معتز: سلام يا صاحبي...
-في الكلية...
عند حمزة...
حمزة: آنسة مرام اتمني المدرج يكون عجبك...
مرام: لو سمحت يا استاذ حمزة مش معني اني خليتك تساعدني و توصلني للمحاضرة يبقي بقينا صحاب، و كمان شكرا لحضرتك خلاص كدة مع السلامة...
مرام سابته و هو باصص مكان ما هي ماشية...
يوسف: الصنارة غمزت و لا ايه؟

حمزة لا رد...
امير: ده وقع وقعة سودة و محدش سمي عليه...
يوسف(بزعيق): حمزة...
حمزة: ايه في حد ينادي حد كدة...
امير: احنا بنتكلم من سنة جمبك...
يوسف: شكلك وقعت...
حمزة: خالص انا بس مستغرب من طبيعتها، عموما يلا انا همشي مع السلامة...
امير: سلام...
-وعد و نور كانوا بيشتغلوا في المستشفي...
-في بيت عائلة النجار...
سعاد: لا كدة اتأخرت بنتك اوي...
منال: اهدي يا سعاد...

ريان: يا طنط فاضل لسة 4 ساعات على ما الناس يجوا...
سعاد: انا غلطانة اني سبتها تنزل...
محمود: هو مش ريان قال ليكوا ان في حفلة و لازم يحضروها هيقعدوا 10 دقايق و يجوا خلاص بقي...
حمزة: خلاص يا سوسو بقي علطول قفوشة...
مصطفي: متخافوش وعد و نور قد كلمتهم...
-في مكان تاني...
في قصر الشيطان...
تميم: انا و عز جهزنا...
ادم: تمام...

-كان في شخص بيلبس ادم جاكت البدلة، و بنت بتلبسه الساعة في إيديه و بنت بتلبسه الجذمة...
ادم: انا جهزت، زي ما اتفقنا النهاردة تمام يا عز انت و تميم...
عز: تمام تمام مع اني مش مرتاحلك...
كلهم نزلوا و ركبوا عربيتهم و وصلوا لمكان الحفلة الصغيرة اللي في المستشفى(في ناس هتستغرب لان في مرضي بيبقوا موجودين في المستشفي و هيبقي في دوشة، الحفلة كانت بسيطة و رجال اعمال و مفهاش موسيقي عالية، و كانت في الجنينة)...

وعد و نور كانوا واقفين...
وعد: نور زي ما سمعتي هتكوني مراقبة اللي اسمه تميم ده و لما انا هروح المخزن تكوني بعيدة عني نسبيا ماشي...
نور: وعد بلاش فضولك يتغلب عليكي ابوس ايديك...
وعد: انتي خايفة ليه متخافيش...
ادم و تميم و عز دخلوا...
و كانت الحفلة ماشية تمام...
وعد: نور اللي اسمه ادم ده بيشاور لتميم انا هروح اقف عند المخزن ماشي...
نور: ماشي، يا رب...

وعد اتسحبت و راحت عند المخزن، و بعدها بشوية لقت ادم داخل و معاه رجالة كتير دخلوا المخزن...
وعد اتصلت بنور...
الخط اتفتح...
وعد: نور انا هدخل تعالي هنا و راقبي الجو...
نور: حاضر حاضر يا رب خدني...
وعد لقت باب المخزن مفتوح دخلت اول كام خطوة و لقته ضلمة...
وعد(لنفسها): انا بقول لا انا ايه همشي ينعل ابو الفضول يا شيخ..
وعد: اجمدي كدة، مفيش حاجة...
وعد: لا لا همشي...
وعد: لا مش هخاف...

و هي في صراع بينها و بين نفسها...
اما عند نور كانت بتبص يمين و شمال خايفة لحد يشوفها...
نور: يا رب انا غلطانة بس خليها تخرج سليمة...
نور لقت مرة واحدة حد حاطط ايديه على بوقها و شالها و نور قاعدة عمال ترفص برجليها، و الراجل ده سحبها بعيد عن المخزن...
-عند وعد...
وعد: انا هخرج انا بخاف من الضلمة اسااسا...
و لفت علشان تخرج لقت الباب اتقفل و نور المخزن كله اشتغل...
ادم: وووعد...

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة