قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية مجنونة في عالمي للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الرابع عشر

رواية مجنونة في عالمي للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الرابع عشر

رواية مجنونة في عالمي للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الرابع عشر

وعد كانت بتتمشي في الجنينة و ملاحظتش اللي كان بيبص ليها بعيون غضب..
وعد بتتمشي...
و بعديها لقت قدامها حد...
وعد(بصريخ): ادددددددددددددم...
-ادم كان في اوضة الملابس و ملحقش يلبس الجزء اللي فوق، و نزل ليها جري...
وعد قعدت تجري هنا و هناك و قفت على الترابيزة...
ادم: في ايه؟
وعد(بصريخ و هي بتشاور): ذئب ذئب...
ادم بص مكان ما هي ما بتشاور...
تميم: في ايه؟
عز: خير...
ادم: نار...
عز: اه اخيرا رجعته...

وعد: انتوا بتتكلموا و سايبين الذئب ده كدة، اقتلوه فورا...
تميم: ده كلب مش ذئب...
عز: في كلب كدة...
ادم راح للكلب ده و قعد يلعب معاه..
ادم: انزلي يا وعد من عندك...
وعد: مش نازلة الا لما تقتلوا الكلب ده او تمشوه، اتصرفوا...
عز: نار ده لطيف جدا هتحبيه...
وعد: نار!في حد اسمه نار...
وعد: و مين الباشا اللي كان واقف جمبه ده اللي عامل زي الغوريلا؟
ادم: الخدام بتاعه...
وعد كان هيغمي عليها...

وعد: عندك كلب و ضخم و اسمه نار و جايب ليه خدام، اه يا قلبي...
ادم: تعالي قربي منه...
وعد: انا لا انا لا انا لا...
تميم: مش فاضي ورايا شغل...
وعد: نور رجعت؟
تميم(ببرود): اه، و خلصت منها عقبال ما نخلص منك...
وعد: انت جايب البرود ده منين؟و كمان انا اللي عايزة اخلص منكوا انتوا اللي خاطفني انا مش جاية بمزاجي و ربي...
عز: فكك منه...
وعد: تمام، مشوا بقي الذئب ده علشان انزل...
ادم: تميم خليهم يحضروا الفطار..

تميم: اوك...
ادم: وعد انزلي...
وعد: لا هفضل واقفة كدة، لغاية ما تمشي الذئب ده..
عز: هو انت مش سقعان يا ادم؟
ادم بصله و فهم هو بيتكلم على ايه، و وعد كانت مركزة على ادم...
و بعدين وعد لقت ادم قدامها و قال..
ادم(بهمس): علفكرة عارف اني حلو، و غمز ليها...
وعد(بآحراج): لا لا خالص مش قصدي، انا بس، يعني هو...
ادم: بس بس...
ادم: فادي(خدام الكلب، اه يا قلبي؟)ودي نار لاوضته...
ادم: انا طالع البس...
ادم مشي...

عز: انزلي بقي...
وعد: لما الكلب يمشي الاول...
الكلب بصلها جامد...
وعد(بخوف): هو هو بيبصلي كدة ليه؟
عز: متخافيش ادم مش هيخليه يعمل حاجة، انزلي بقي...
الكلب مشي، و وعد نزلت..
عز: وعد...
وعد: امممممم...
عز: مش احنا اخوات و اصحاب...
وعد: من امتي يا تري بقي؟
عز: احم يعني ممكن نبقي اخوات...
وعد: ريان و حمزة كانوا بيعملوا كدة لما يكونوا عايزين حاجة، انجز عايز ايه؟
عز: ايه ده مكشوف اوي انا كدة...
وعد: ارغي...

عز: نانسي...
وعد: مالها حصلها حاجة؟
عز: لا، بس هي يعني هو انا كنت عايز يعني اشوف نظامها فهماني...
وعد: مش طريقك يا عز...
عز: و الله العظيم معجب بيها...
وعد: معجب لسة، لما تحب ابقي قول بقي، باي...
وعد سابته و لقت تميم و ادم قاعدين على السفرة...
وعد راحت قعدت و عز راح هو كمان...
وعد بدأت تأكل، و لاحظت ان كل الخدم واقفين...
وعد: ما تمشوا يا جماعة...
بنت: دي اوامر الشيطان...

وعد: يعني انت بتعذبهم يعني، انت بتأكل و هما بيتفرجوا عليك...
تميم: بلاش الطيبة الزايفة دي...
وعد: الصبر من عندك يا رب...
ادم: وعد انتي كام يوم و تمشي، مش هتيجي تبوظيلي نظامي تمام...
وعد: بس لو حاجة غلط المفروض نغيرها...
عز(بهمس): ده مينفعش معاه الكلام...
ادم: كل يا عز...
عز: حاضر حاضر...
وعد: اوف طيب، انا همشي امتي؟
ادم: معرفش...

وعد: عايزة اروح اشوف اهلي، اشوف وليد بعد ما اتخرشم، اشوف نور وحشتني اوي، اشوف منولة اشوف مصطفي، ريان و حمزة يغرقوني شيكولاتات، حمزة يضايقني و يقولي وعودة، انا و نور نخلي ريان يصرف مرتبه كله، افضل ازهق طنط سعاد و منال، و تيتة افضل اعاند فيها و اثبت ليها وجهة نظرنا، نهيص...
ادم قام و ساب الأكل...
وعد: هو قام ليه؟
تميم: ايه يا شيخة معندكيش دم؟انتي حيوانة انتي و نور اوي...
عز: تميم خلاص...

تميم: خلاص ايه، اه طبعا ما انت بتقتل القرايب و اللي بتحبهم، انا زهقت منك، و انا بكلمك بس علشان انت صاحب ادم فاهم، انت مش بتعني ليا اي حاجة، و انتي يا بتاعة انتي يستحسن تحلي عننا و عن ادم، علشان و ربي لو لقيتك بتتكلمي نص كلمة هتتهزأي فاهمة...
تميم مشي...
عز(بحزن): معلش يا وعد، متزعليش...
وعد(بدموع): انا قولت ايه غلط؟
وعد: و كمان هو بيكلمك كدة ليه؟هو للدرجة دي منعدم الاحساس...

عز(بحزن): انا مش زعلان من كلامه على قد ما انا زعلان على علاقتنا...
وعد: ممكن تحكي و احاول اساعدك...
عز: لا بلاش، باي...
عز قام، و وعد قعدت تعيط...
مي: وعد هانم بلاش تعيطي أرجوكي...
وعد(بعياط): انا عايزة اعرف عملت ايه؟
مي: خلاص اهدي...
وعد: هو فين ادم؟
مي: في اوضة الرياضة...
وعد: فين دي؟
مي: مبيحبش حد يدخله و هو في الاوضة دي...
وعد: قوليلي بس فين الاوضة و امشي...
مي: بس الشيطان هيزعق..
وعد: متخافيش...

مي ورت وعد الاوضة اللي فيها ادم...
وعد دخلت براحة بس ادم حس بيها...
ادم: بره...
وعد: انا..
ادم: اعتقد الخدامة بلغتك انه مبحبش حد يبقي معايا هنا، بره..
وعد: اسمعني بس...
ادم سكت...
وعد: انا آسفة...
ادم: علي؟
وعد: معرفش...
ادم بصلها بإستغراب كبير...
ادم: اومال بتعتذري ليه طالما انتي مش عارفة؟
وعد: لقيتك قومت، و تميم قعد يزعق ليا و لعز، و انا معرفش السبب، فقولت اجي اعتذر ممكن اكون ضايقتك و انا مخدتش بالي...

ادم: خلاص روحي...
وعد: لا لما تقبل الاعتذار...
ادم: هو انتي مش فاكرة انك مخطوفة او كدة، بس علشان افهم...
وعد: امممممم، انه امر يستحق التفكير بيه...
ادم استغرب منها جدا و من برائتها...
وعد: انا بقول اني تخنت شوية هلعب رياضة...
ادم: لا، الاجهزة دي بتاعتي انا بس...
وعد رفعت حاجب(و هي مبتعرفش؟)...
ادم: مبتعرفيش ترفعي حواجبك..
وعد: اوف...
ادم: تعالي...
وعد(بفرحة): بجد...
ادم: هغير رأيي...
وعد: لا و على ايه؟

-في مكان تاني...
-في بيت عائلة النجار...
نور: يلا يا نانسي هنتأخر...
نانسي: اهو جيت...
سيلين: خلوا بالكوا من نفسكوا...
سعاد: يا بنتي متروحيش ابوس ايديك...
نور: يا امي، هيحصل ايه متخافيش، انا راحة الشغل عادي، متقلقيش...
مصطفي: عندك محاضرات النهاردة يا محمود؟
محمود: اه...
مصطفي: ماشي انا هنزل، يلا يا بنات اوصلكوا...
ريان: اومال احنا روحنا فين يا حاج؟
مصطفي: خليكوا يا حبايبي...
حمزة: كدة برضو البنات في عنينا...

محمود: ان شاء الله وعد هترجع...
منال: يا رب...
ريان: طب نروح كلنا مع بعض...
بدر: هي عربية سبعة راكب يا ابني...
حمزة: اخد انا و ريان نور و نانسي، و انت خد عمو محمود، تمام...
بدر: مش ناوي تشتغل يا وليد و لا ايه؟
وليد: الفلوس بتيجي لحد عندي، اتعب ليه؟
محمود: لازم نتعب علشان نلاقي...
ريان: يلا...
ريان و صل نور و نانسي، و حمزة وصل لجامعته و لقي مرام مستنياه، ريان وصل لشركته...
-في المستشفي...

نور و نانسي دخلوا...
تميم: متأخرين خمس دقايق...
نور: عادي يعني...
تميم: فعلا عادي، مخصوم منكوا اسبوع...
نور(ببرود): تمام، متشكرين ما تزودهم شوية...
نانسي: في ايه؟يا استاذ تميم دول بس خمس دقايق، و كمان نور كانت مخطوفة و لسة راجعة...
تميم(ببراعة): ايه ده بجد؟لا حمد لله على السلامة، و يا تري عرفتوا مين اللي خطفها؟
نانسي: ناس مشافتش وشهم...
تميم: اه تمام...
تميم سابهم و مشي...
نور: ده بارد اوي...

نانسي: معلش يا نور...
نانسي: نسيت اقولك تيتة دخلت غيبوبة...
نور: ايه ده بجد ازاي؟
نانسي حكت ليها كل اللي حصل...
نور: ايه الجبروت ده...
نور و نانسي اشتغلوا و عز مجاش المستشفي خالص...
-في الجامعة...
محمود راح و خلص المحاضرات، و هو ماشي شاف حمزة قاعد مع مرام...
محمود: حمزة...
حمزة(بهمس): يا نهار اسود...
محمود: حمزة...
حمزة: ها يا بابا...
محمود: انت خلصت محاضراتك يلا معايا، عمك مصطفي جاي يأخدني...

حمزة: لا انا بحب المواصلات...
محمود: حمزة...
حمزة غمز لابوه بمعني انه يمشي...
محمود: همشي يا حمزة بس اول ما ترجع تعمل اللي اقوله...
حمزة: ماشي يا كبير...
محمود: باي يا مرام...
مرام: باي يا دكتور...
حمزة: يا رب...
مرام: انت هتتقدم امتي ياض؟
حمزة: لا بعد ياض دي معتقدش اني هتقدم خالص..
مرام: و ربي اعلقك فاهم...
حمزة: لا و على ايه؟
حمزة: حاضر يا روحي هكلم لبابا، بس وعد ترجع...
مرام: انا نسيت اسفة يا حمزة...

حمزة: و لا يهمك يا قلبي...
مرام: اعزمني بقي...
حمزة: انا ماشي...
مرا: تعالي هنا...
و حمزة و مرام خرجوا...
-عند ريان...
ريان: انسة مايا شوفيلي ورق الصفقة الجديدة...
مايا: تمام...
ريان: و اعملي اجتماع للموظفين...
مايا: تمام...
ريان: مش متعود..
مايا: على ايه؟
ريان: على الرقي...
مايا: اه يا زبالة ماشي يا ريان...
ريان: ماشي يا مايا...
ريان: اه مايا اعملي قهوة...
مايا: حاضر..
ريان: لا عصير، و لا اقولك شاي...

مايا: تمام...
ريان: لا سحلب..
مايا: تمام...
ريان: لا...
لقي دوسيه في وشه...
مايا: ايه رأيك في الدوسية شكله حلو، صح..
ريان: و ربي لربيكي يا مايا..
مايا: هنشوف...
مايا سابته و راحت اشتغلت و هو كمان كمل شغل...
-في مكان ما...
سيلين كانت ماشية في الشارع و حد سرق منها الشنطة بتاعتها...
سيلين(بصريخ): الحقوني، الحقوني حرامي...
الناس اتلمت حواليها...
بنت: طب حافظة اي رقم يجي يأخدك؟
راجل: بلغي البوليس..

سيلين(بدموع): ممكن حد يديني تليفونه اتصل بحد قريبي...
الناس مشيت...
و بنت: اتفضلي..
سيلين اتصلت بالرقم اللي هي حافظاه عن ظهر قلب..
الخط اتفتح...
سيلين(بدموع): الو الو يا بدر الحقني...
بدر: مين؟
سيلين: انا سيلين..
بدر: في ايه؟
سيلين: حد سرق شنتطتي و انا واقفة في الشارع مش عارفة اعمل ايه...
بدر: طب اهدي اهدي، انتي فين بالظبط؟
سيلين: انا في شارع(، )...
بدر: خليكي مكانك انا جايلك...
سيلين: تمام...

سيلين: شكرا شكرا بجد ليكي...
بنت: لا ولا يهمك، احنا بنات زي بعض، استني معاكي...
سيلين: لا ابني عمي جاي علطول...
بنت: تمام، باي..
سيلين فضلت مستنية بدر لغاية ما جه...
بدر نزل من عربيته...
بدر: انتي كويسة حد عملك حاجة؟..
سيلين(بدموع): لا...
بدر: خلاص اهدي، بتعيطي ليه؟
سيلين: شتطتي و موبايلي كل حاجة اتسرقت..
بدر: هنبلغ البوليس متقلقيش، اركبي...
سيلين: ماشي...

سيلين ركبت مع بدر، و بدر اشتري ليها عصير. و راحوا بلغوا، و رجعوا البيت...
سيرين: حصل ايه؟
بدر: اتسرقت...
سيرين: بلغتي؟
سيلين: اه...
وليد: ماشي يا بدر شكرا، امشي بقي...
سيلين: ايه قلة الذوق دي...
وليد: اخرسي...
بدر: تمام عن اذنكوا يا ولاد عمي...
-في قصر الشيطان...
وعد: لا لا يا ادم تعبت بس كفاية، حرام عليك...
ادم(بضحك): منظرك فظيع...
وعد: غلس، لا لا مش قادرة...
وعد كانت هتقع ادم شالها قبل ما تقع..

وعد(بتوهان و تعب): ازاي لسة فيك حال بعد كل التمارين دي اه، آآآآآآآه...
ادم: انتي اللي طرية مليش فيه، و كمان انتي اللي زنيتي عليا انك تتمرني، علشان تحرمي...
وعد: يعني كنت قاصد...
ادم: حاجة زي كدة...
وعد نزلني بقي...
ادم: لا...
ود: نزلني يا رزل...
ادم: انا رزل، شكلك اتعودتي على ادم اللطيف يا وعد، متخلينيش اقلب على الشيطان...
ادم نزلها، و بعدين وعد لقت الكلب جاي عليهم جري...
وعد(بصريخ): شلني شلني...

ادم: لا...
وعد: ابوس ايد اهلك شلني او خليه يبعد...
و الكلب جه جمب رجل ادم و وعد...
وعد(بدموع): ارجوك يا ادم خليه يمشي...
ادم: نار...
الكلب بصله، و ادم خلاه يخرج من ال؟يلا...
وعد: مشفتش حد بيسمي نار انا و الله...
ادم: اديكي شوفتي...
وعد: تمام اطلع بقي افتح الباب علشان اخش الاوضة استحمي...
ادم: عز عز...
عز جاله...
عز: خير...
ادم: هات الجهاز الالكتروني...
عز: تمام ماشي...

وعد: طب انا عايزة اطلع استحمي علشان تعبت و عرقت...
عز جاب ليه الجهاز...
عز: انا هجهز علشان الجوكر...
ادم: ماشي...
وعد: طب يا ادم اطلع افتح الباب...
ادم عمل حاجة في الجهاز...
ادم: هاتي ايديك...
وعد: ليه؟
ادم مسك صباعها و حطه على الجهاز...
و بعدين داس على كذا حاجة في الجهاز...
وعد: انت عملت ايه؟
ادم: اطلعي انتي افتحي الباب...
وعد: مش فاهمة...

ادم: بكرة و النهاردة بليل مش هبقي هنا فانتي بقي ليكي بصمة بس، اطلعي...
وعد: تمام...
وعد طلعت و استمحت و خرجت...
وعد: البس ايه؟بقالي كتير ملبستش فساتين، هشوف لو عنده حاجة تانية محترمة...
وعد دخلت و دورت في الفساتين، وعد لبست فستان ابيض و فيه ورود سودة و اخضر غامق و طويل و مفتوح من قدام و مفتوح من عند الصدر و بنص كم...
ادم دخل عليها اوضة الملابس...
وعد(بصريخ): انت ازاي تدخل كدة؟

ادم: مبدأيا صوتك ميعلاش، و كمان الاوضة اوضتي..
وعد: و افتكر بقي اني مكنتش لبست حاجة بقي لسة..
ادم: اوف انا رايح استحمي...
وعد: رزل و حيوان...
ادم استحمي و خرج كانت وعد قاعدة في الصالة اللي في اوضة ادم، (اوضة ادم عبارة عن سرير في النص و تلت ابواب عرفناهم قبل كدة، و بعدين في مكان تاني في زي صالون كدة و تلفزيون)...

-ادم خرج و لبس بدلة شيك اوي، و خرج ليها...
وعد: اكيد رايح حفلة للمافيا صح...
ادم: فضوليه اوي...
وعد: عايزة اخرج بقي...
ادم: يا رب الصبر...
ادم: انا نازل باي...
ادم خرج و قابل عز...
عز: تمام يلا...
وعد: ادم ادم بليز خدني معاك..
عز: وعد مينفعش يلا يا شيطان...
وعد(و شبه هتعيط): بليز خدوني معاكوا...
ادم: يا بنتي خشي الاوضة و متطلعيش منها فاهمة...
وعد: يا ادم، زهقت مبحبش كدة، و كمان هشوف بتعملوا ايه..

عز: الفضول هيقتلك و ربي...
ادم: يلا يا عز...
وعد: و النبي و النبي، بليز علشان خاطري علشان خاطر عز طب علشان خاطر تميم، علشان خاطر اغلي حاجة عندك خدني معاك و النبي و النبي و النبي، ادم ادم ادم ادم يلا بقي و النبي...
ادم(صوت عالي نسبيا): انجزي البسي...
وعد(بفرحة): بجد، دقيقة و اكون قدامك...
وعد طلعت بسرعة علشان تلبس...
عز: بس يا ادم...
ادم: عارف...
عز: و لو حصلها حاجة...
ادم: انت وظيفتك ايه؟..
عز: ماشي...

وعد لبست فستان احمر بكم شفاف، و شفاف من فوق اوي و شفاف برضو من الضهر، قصير اوي و لبست حلق جميل شيك و حطت روج نفس لون الفستان و لبست صندل اسود، و نزلت جري لادم، و هي بتنزل على السلالم بسرعة...
وعد: انا جاهزة...
و بعدين اتكعبلت و كانت هتقع، ادم مسكها...
ادم: حاسبي...
و بعدين مسك ايديها...
ادم: ملقتيش غير ده...
وعد: ده اشيك واحد...
ادم: للاسف...
وعد: ايه؟
عز: يلا يا جماعة...
ادم خد وعد و ركبوا العربية...

-في بيت عائلة النجار...
ريان و حمزة رجعوا...
نور و نانسي اتأخروا علشان كان في حالات كتيرة..
سعاد: لا لا رجعولي بنتي...
حمزة: ماما ما تبطلي او؟ر شوية، لسة متصلين بيهم قالوا في شغل كتير...
منال: ليها حق تخاف عليها...
محمود: خلاص يا جماعة...
مصطفي: حضروا العشاء...
محمود: تعالي يا حمزة عايزك...
حمزة: ها انا ورايا مذاكرة...
ريان: عملت مصيبة ايه؟
حمزة: و الله ما اعرف...
محمود: حمزة ورايا..
حمزة: امي...

سعاد: معرفكش..
حمزة: ابقي افتكريها و شوفي مين هيجيب ليكي هدية عيد الام...
سعاد: نور و ريان عادي يعني و وعد...
حمزة: ماشي...
محمود: حمزة انجز...
محمود دخل اوضته و حمزة دخل وراه...
محمود: حكايتك لمرام ايه؟
حمزة: حب...
محمود: اخرته؟
حمزة: جواز ان شاء الله...
محمود: اياكي تعشمها و تكسرها يا حمزة...
حمزة: لا طبعا يا حبيبي...
محمود: ربنا يكتبهالك يا قلبي...
حمزة: شكرا يا حاج...
-في المستشفي...

نور و نانسي خرجوا و مش لاقين حاجة يركبوها...
تميم: يلا اركبي بدون نقاش...
نور بصتله...
نور: لا شكرا...
تميم: الساعة واحدة بليل هتركبوا ايه؟
نانسي: يلا يا نور، معلش هنتعب حضرتك يا دكتور..
نور: لا يعني لا..
تميم: براحتك...
تميم مسك ايديها و شدها للعربية و ركبها...
تميم: انسة نانسي اتفضلي...
نور(بزعيق): نزلني يا تميم...
تميم بصلها بصه خلتها تخرس...

و بعدين مشي بالعربية، و هما ماشين كانت في عربية جمبهم فيها ناس سكرانة..
شخص1: مش كفاية عليك واحدة يا معلم...
-(عربية تميم كانت مفتوحة السقف)...
شخص2: طب سبلنا اللي جمبك، اصلها صاروخ...
شخص3: ها ايه رأيك؟
و بعدين تميم طلع مسدسه و وجهه ناحيتهم...
اللي بيسوق طلع بسرعة، بس تميم ضرب نار على عجل عربيته خلت العربية تتشقلب...
نو(بصريخ): ايه ده؟
نانسي: مكنش ينفع حضرتك...
تميم: خلص الكلام...
تميم: مجرد خدوش...

نور: انت ايه بقي بالظبط؟
تميم(بنظرة تحذير): نور متنسيش نفسك...
نور سكتت و نانسي...
تميم وصلهم...
تميم: انزلوا...
نانسي: شكرا لحضرتك...
تميم: تمام...
-(في بنات هتستغرب ان نانسي سكتت على اللي تميم عمله، لكن نانسي حسبتها بإنه صاحب مستشفي و ليه مركزه و اسمه مش هتتلبس ليه، ده نوع مش حلو اوي يعني جبان بمعني اصح، )...
نانسي: يلا يا نور...
تميم: انسة نانسي عايز الانسة نور في حاجة...
نانسي: تمام هطلع انا...

نور: خير...
تميم: شكلك لسة مشفتيش وشي التاني يا نور..
نوو: ليه ان شاء الله...
تميم: قلة ادبك مش هعديها المرة الجاية، تمام...
نور لسة هتتكلم...
تميم: خلص الكلام انزلي..
نو بصتله بغيظ و بعدين نزلت...
و تميم طلع بعربيته ناحية ادم و عز...
-في عربية ادم..
وعد: احنا هنروح فين؟
ادم: اخرسي...
وعد: الله لازم اعرف هروح فين..
ادم: اومال زنك وفضولك اللي كان من شوية ده ايه؟
وعد: احم عادي يعني...
عز: كل البنات زنانين...

وعد: لا مسمحلكش...
ادم: طب اخرسي علشان وصلنا...
العربية وقفت و عز نزل...
وعد لسة هتنزل...
ادم: وعد...
وعد بصتله...
وعد: ايه؟
ادم: ايه حاجة هقولها او هعملها اياكي تعترضي علشان هتندمي...
وعد: ليه هو انت مش خارج تتفسح؟
ادم: غبية اوي و فضوليه اكتر..
ادم: كلامي يتسمع اتفقنا...
وعد: تمام...
عز فتح الباب لادم، ادم لف و فتح الباب لوعد، و ادم مد ليها ايده، وعد مسكت ايده...
تميم(و هو نازل من العربية): اتأخرت؟

تميم: انت جبتها معاك ليه يا شيطان؟
عز: قعدت تزن كتير زي الاطفال...
وعد(بغضب طفولي): مش طفلة...
عز: واضح اوي...
ادم: اخرسوا...
تميم و عز وقفوا ورا ادم، و ادم مسك وعد و دخلوا..
اول ما دخلوا...
وعد: ينهار اسود ايه ده؟
عز: ملهي ليلي حاجة زي كدة...
وعد: كل البنات قالعين كدة ليه؟
عز: ما هما لابسين اهو يا وعد...
وعد: هو ده لبس..
ادم(بهمس): اخرسي يا وعد حبة...
وعد: عايزة اروح...
ادم بصلها بصه خلتها تسكت...

يونس: اهلا بالشيطان...
ادم: تمام...
يونس: اتفضلوا اتفضلوا...
و بص لوعد بصة شهوانية...
ادم مسك وعد و مشي من جمبه...
ادم(بهمس): عينك ابعدهم علشان مشلهمش انا...
يونس(و هو بيبتلع ريقه خوف): حاضرحاضر حاضر...
ادم خد وعد و تميم و عز وراه، ادم وصل لحيطة...
وعد(بسخرية): لا بجد فظيع جايبنا قدام حيطة، ويا تري بقي دي هتتفتح، -و لسة هتكمل كلام...
لقت الحيطة اتفتحت...
وعد فتحت بوقها من الصدمة...
وعد(بصدمة): ايه ده!

ادم(باستخفاف): متقوليش كلام انتي مش قده يا وعد...
وعد: اتفتحت ازاي؟
عز: كل رجال المافيا ليهم بصمة هنا...
تميم: و علفكرة مش لازم تعرفي و مش لازم تقول ليها..
وعد: يا ابني هو انا عملتلك حاجة علشان تكرهني كدة، الله...
وعد و ادم دخلوا و تميم و عز و شوية من رجالة ادم، و الحيطة اتقفلت تاني...
و بعدين ادم خدها لاوضة القمار...
جاسر: اهلا اهلا بالشيطان...
و كل اللي قاعد اتفاجأ بوجود وعد...

جاسيكا: الشيطان ليك وحشة...
وعد بصت ليها بتقزز...
ادم: ازيك يا جوكر...
الجوكر: اهلا بالشيطان..
ادم دخل قعد مكانه...
ادم: عز...
عز: تمام...
عز(بهمس): اقعدي على الكنبة دي يا وعد...
وعد: ماشي...
وعد راحت قعدت على الكنبة، و ادم بيلعب و كل الرجالة بيلعبوا...
جاسيكا راحت تقعد على رجل ادم...
و قعدت تملس على وشه...
ادم(بنفور): لما الشيطان يجرب حاجة مرة مبيجربهاش مرة تانية...
ادم: مكانك...
جاسيكا: بس...
ادم: مكانك...

جاسيكا قامت و قعدت على كرسي...
و وعد مستغربة من اللي هما بيلعبوه...
جوكر: انا شايف اني هكسب الشيطان الليلة..
ادم: مفيش حد بيكسب الشيطان...
جوكر: الكسب مش لازم يبقي في اللعبة..
و الجوكر بص للشيطان...
و كملوا لعب...
ادم بص في ساعته و شاور لعز...
عز(بهمس): قومي يا وعد...
وعد: هنمشي..
عز: اه...
وعد: طب يلا نادي ادم و تميم...
عز: هما جايين ورانا، انجزي تعالي معايا..
وعد: لا، خلي ادم يجي...
عز: وعد انجزي تعالي...

ادم لاحظ ان وعد مش راضية تخرج...
ادم: لحظة...
ادم راح ناحية وعد...
ادم(بهمس): وعد انتي قولتي انك مش هتعترضي..
وعد: بس...
ادم: اخرجي جاي وراكي...
وعد: اوعدني..
ادم: اوعدك...
وعد خرجت مع عز...
جاسيكا: مين دي يا شيطان؟
جوكر: الضحية الجديدة...
ادم: ملكش فيه...
عز خرج بوعد...
عز: مهما حصل متخرجيش من العربية فاهمة...
وعد: لا طبعا...
عز: اسمعي الكلام...
عز دخل تاني لادم و تميم...
وعد سمعت ضرب نار...

وعد نزلت من العربية، و رجالة ادم حاولوا يمنعوها و هي قاومت و سابتهم و دخلت لجوا لقت الناس وقفوا اغاني لكن متأثروش...
وعد(بخوف): هخش ازاي؟
لقت واحد فتح الحيطة، وعد في اقل من ثانية دخلت وراه قبل ما الحيطة تقفل...
الراجل: انتي ايه اللي دخلك؟
الراجل: اخرجي...
وعد سابته و راحت لاوضة القمار...
وعد لقت كإن حرب شغالة...
وعد(بصريخ): ادم...
ادم انتبه ليها و كان رايح ليها، و في اقل من لحظة ادم خد رصاصة في كتفه...

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة