قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية مجنونة في عالمي للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الحادي عشر

رواية مجنونة في عالمي للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الحادي عشر

رواية مجنونة في عالمي للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الحادي عشر

أخر حاجة وقفنا عندها في الفصل العاشر..
ادم و وعد دخلوا مكتب ال Boss، وعد لقت شخصين قاعدين على كنبة، و شخص قاعد على كرسي المكتب و مديهم ضهره، و بعدين لف وشه...
شخص: اهلا بالشيطان...
وعد اتصدمت جدا...
وعد(بهمس و زقت ايد ادم): ادم ادم ده هو نفس الشخص اللي في الفلاشة...
الكل لاحظ زقها لإيد ادم...
ادم بصلها بإبتسامة صفراء...
ادم(بإبتسامة صفراء و همس): اخرسي حبة...
Boss: ازيك يا وعد...

وعد(بهمس): ده عارفني يا ادم...
ادم: معلش يا Boss مش فاهمة حاجة...
Boss: و لا يهمك...
Boss: مش حرانة يا وعد؟
وعد لسة هتتكلم...
ادم(بغضب مكتوم): لا مش حرانة..
جاك: ايه يا ادم مالك؟سيبنا نتعرف على القمر...
وعد بصتله بغضب...
وعد(بزعيق): طب احترم نفسك علشان مهزأكش ياض...
جاك: واو شرسة بحب النوع ده...
ادم(بغضب): جااااك احترم نفسك...
Boss: في ايه يا شيطان؟خليك صابور...

انس: حضرة الشيطان وعد هتبقي في شرف ال Boss النهاردة...
وعد خافت جدا و مسكت في ايد ادم اوي...
ادم بصلها و مسك ايديها كإنه بيقولها متخافيش...
ادم(اتكلم الماني لانه عارف ان وعد مش بتفهم الماني)، و لا انا و الله فالحوار هيبقي عربي؟..
ادم(بالالماني): حضرة ال Boss اعتقد ان ملهوش لازمة اننا ننهي عليها...
جاك(بالالماني): انت مجنون؟دي خطر علينا كلنا...
Boss: وجهة نظرك يا ادم...

ادم(بص لوعد): انها هتبقي حرم الشيطان...
-ده كله تحت انظار وعد المستغربة لان الكل وجه نظره ليها، و هي مش فاهمة حاجة...
جاك: الحق يا Boss ده عايز يجبلنا مصيبة كبيرة فوق دماغنا...
انس: انت واعي يا شيطان؟
ادم: كلامي مع ال Boss...
Boss: واثق فيها يا شيطان...
ادم: طبعا...
Boss: تمام...
انس: انت موافق يا سيدي؟!
جاك: دي مهزلة...
Boss: كلامي مش برجع فيه يا جاك انت و انس.

جاك كان غضبان اوي و قرب من وعد علشان يضربها، ادم خباها ورا ضهره...
وعد مكنتش فاهمة حاجة كانت بتتنفس بصعوبة و ماسكة في كتف ادم اوي...
ادم: اياك و لو تقرب منها، هتندم، فاهم يا جاك...
انس: هي وصلت للدرجة دي يا شيطان، علشان خاطر بنت تقف قدام جاك...
ادم: خلص الكلام...
Boss: اي غلط هتتحمل نتيجته انت يا شيطان...
ادم: موافق...

وعد كانت خلاص بيغمي عليها، و فعلا بدأت تغمض عنيها و بتحاول تقاوم، لغاية ما كانت هتقع، بس ادم لحقها في اخر لحظة...
ادم(بخضة): وعد وعد وعد، ردي...
و بعدين ادم شال وعد...
ادم(بزعيق): اطلبوا دكتور على ال؟يلا...
ادم شال وعد و ركبها عربيته و لسة شايلها على رجله...
-عند ال Boss...
جاك: البنت دي خطر علينا...
انس: لازم نتخلص منها...
Boss: هنشوف هيحصل ايه؟

ادم وصل ل؟يلته و شال وعد و دخلها الاوضة و كان الدكتور وصل، و كشف عليها...
الدكتور: It is just fatigue(انه مجرد ارهاق)، she needs rest، (انها تحتاج للراحة)
ادم: okay thanks، (ماشي شكرا)...
الدكتور مشي...
ادم نادي على الخدامة...
ادم: When she wakes up, let her eat and take a shower، and call me(لما تفوق خليها تاكل و تاخد شاور و ناديني)...
الخادمة: ، Yes, sir(تمام يا سيدي)...
ادم راح عمل تليفون...

الخط اتفتح...
تميم: اهلا بالمصيبة اللي لبستني فيها دي...
ادم: حصل حاجة؟
تميم: ابدا شوية تعيط و تقول عايزة وعد، و شوية انا عايزة اكل، و شوية انا زعلانة، و شوية عايزة امشي، و شوية بابا وحشني، بمية حال مرة تضحك و مرة تعيط مش عارف اتعامل معاها خالص...
ادم: بقي بنت تميم بيه اللي مجنن البنات مش عارف يتعامل معاها خسارة...
تميم: و النبي...
ادم: المهم جهز حفلة بسيطة كدة احتفالا بجوازي...

تميم(بصدمة): ادم اتجوز، انت بتهزر فهمني...
ادم حكي ليه على كل حاجة...
تميم: و مسبتهاش تموت ليه و كنت هبعتلك نور تموت هي كمان و ارتاح...
ادم: هتصدقني لو قولتلك معرفش...
تميم: معرفش...
ادم: اتصل بعز و بلغه...
تميم: اتصل بيه انت...
ادم: تميم وقت الشغل شغل...
تميم: تمام...
ادم قفل الخط و سأل على وعد الخادمة قالت انها لسة مفاقتش...
ادم غير هدومه و اشتغل...
-عند تميم و نور...
تميم كان تحت و نور فوق...

نور(بصريخ): تميمممممممم...
تميم اول ما سمع صوتها جري علطول لفوق، و اول ما دخل الاوضة لقي حد رافع مطوة في وشها...
نور(بدموع): تميم...
تميم: عايز ايه؟
الشخص: كل الفلوس و كل الدهب بسرعة...
تميم(ببرود): مفيش حاجة...
نور: ده وقت برود...
و بعدين تميم في لحظة شد نور ناحيته وضرب الحرامي ضربه خلته ميقومش بعدها...
نور كانت ماسكة فيه اوي...
تميم: هششششش، اهدي انا هنا اهو...
نور(بعياط): عايزة شيكولاتة...

تميم: عيطي يا نور، يا شيخة غوري من وشي جتك القرف...
نور: حمزة و ريان كانوا بيجيبوا ليا شيكولاتة و بيبسي لما بكون بعيط و زعلانة...
تميم طلع تليفونه و اتصل على حد...
نور(بهمس): هتجبلي شيكولاتة؟
تميم: الو يا ابني ابعتلي كام واحد يأخد جثة حرامي هنا...
تميم: يلا انجزوا...
نور: يعني مش هتجيب شيكولاتة...
تميم مسك نور من ايديها و نزل بيها للمطبخ و فتح تلاجة صغيرة كدة...
تميم: خلاص كدة...
نور(بفرحة): الله...

و قعدت تأكل كتير في الشيكولاتة...
الباب خبط، تميم فتح الباب...
تميم: الجثة فوق...
شخص1: تمام يا بيه...
و فعلا كذا واحد خدوا جثة الحرامي و خرجوا من ال؟يلا...
نور: تميم بليز عايزة اكلم وعد...
تميم: لما تفوق...
نور(بخضة): حصلها حاجة؟
تميم: لا هي بخير بس نايمة...
نور: تمام الحمد لله...
-في مكان تاني...
عند عائلة النجار...
مصطفي: البوليس قال ايه يا بدر؟
بدر: بيدوروا يا عمو...
سيلين: متقلقش يا عمو، خير...

منال: البنات يرجعوا، يا رب رجعلي بناتي يا رب...
سعاد: ارجوك يا رب ملناش غيرك..
رحيم: محمود للاسف انا و ناصر و فرح و هدي مضطرين نرجع امريكا...
محمود: ماشي يا رحيم...
ناصر: طمنني على ماما يا مصطفي...
فرح: اصل الشغل بتاعي مش مستني الصراحة...
هدي: و لا انا...
بدر: تروحوا و ترجعوا بالسلامة...
فرح: ماشي يا حبيبي، باي يا نانسي...
نانسي: باي يا ماما...
هدي: بنات طمنوني على وليد، متنسوش...
وليد: انا اهو يا امي...

هدي: حبيبي، وحشتني، حصلك ايه؟
وليد: وعد السبب...
مصطفي: تعرف حاجة عن وعد يا ابني؟
منال: لو تعرف ارجوك اتكلم...
وليد: ايه اللي حصل؟
سعاد: اختفت هي و نور..
وليد: كنت بكلم وعد لقيت حد اتهجم عليا و ضربني جامد و مش بس هو ده ده عشان مقدرش عليا لوحده راح جاب حراسه، و وعد نادته بادم...
(كداب اوي وليد ده؟)
محمود: يا رب...
رحيم و ناصر و فرح و هدي سافروا لامريكا...
ريان: وصلتوا لحاجة؟
محمود: لا لا...

مصطفي: اه بجد مش قادر فينك يا وعد، فينك يا وعدي انتي يا روح قلب ابوكي...
حمزة: احنا لازم نلاقيها...
-عند ادم و وعد...
وعد بدأت تفوق و لقت الخدامة قاعدة قصادها...
وعد: لو سمحت لو سمحت...
الخدامة:؟Do you speak English(هل تتكلمين انجليزي)
وعد: Yes، (اه)
وعد:؟Where am I(اين انا)
الخدامة: In America، (في امريكا)
وعد:؟Where is Adam(اين ادم)
الخدامة: In the sitting room، (في غرفة الجلوس)
وعد: ok، (تمام).

وعد: ، Thank you (شكرا لكي)
الخدامة نزلت لادم...
الخدامة: ، The lady woke up(السيدة فاقت)
ادم: ok، (تمام)
ادم كان طالع ليها لقاها نازلة...
ادم: كنت طالعلك..
وعد: تمام...
ادم: خدي دوش، و كلي، و بعدين نتكلم...
وعد: اوك...
وعد خدت دوش و لقت شورت و تي شيرت و لبستهم و نزلت...
لقت ادم مستنيها على السفرة...
هي و هو كلوا بصمت...
ادم: تعالي على اوضة المكتب...
وعد: تمام...
ادم: اقعدي يا وعد...
وعد: قعدنا، خير..

وعد لقت عصير...
ادم: اشربي العصير...
وعد: هو في ايه مش مطمنة...
ادم خد نفس عميق عارف ان وعد هترفض و بشدة..
ادم: احم وعد علشانك و علشان عائلتك، انا قررت اتجوزك...
وعد تفت كل إلى في بوقها، و قعدت تكح...
ادم قام و شربها ماية...
ادم: هششش اهدي...
وعد: ادم انت بتهزر صح...
ادم ركع قدامها(و كانت اول مرة يعملها)...
ادم(بهدوء): وعد ممكن تفهميني، للاسف ال Boss حطك في دماغه و اكيد فهمتيني...

وعد خدودها احمرت و اتحرجت و وطت رأسها...
ادم(بنفس هدؤه): مصلحتك و مصلحة عائلتك في ايدي يا وعد، ليكي الخيار...
وعد: بس انا مخطوبة و تيتة مصممة على الجواز...
ادم: دي مش مشكلة يا وعد...
وعد: طب ما هو مينفعش انا و انت نتجوز...
ادم: ليه؟
وعد(بانفعال): انت رجل مافيا و انا مستحيل اتجوز واحد مجرم...
ادم قام بسرعة...
ادم: تمام، تقدري توعديني انك هتنسي اللي شوفتيه في الفلاشة، انتي و بنت عمك...

وعد: بس دي حقيقة لازم الكل يعرفها...
ادم اتعصب جدا، و مسك دقنها...
ادم: اياكي ثم اياكي دماغك توزك يا وعد، لانك هتندمي كل اللي شوفتيه مجرد نقطة في بحر، و مش معني اني مورتكيش وشي التاني يبقي تشوفي نفسك فاهمة يا روح اهلك...
وعد(بدموع): سيبني يا ادم..
ادم شاف خدودها و شفايفها و ركز على وشها اوي و لسة بيقرب منها...
ضرب نار اشتغل كسر زجاج المكتب...
وعد صرخت و ادم حماها بجسمه...

و خد سلاحه بسرعة و مسك بإيد وعد و طلع على الطابق اللي فوق...
وعد: هنعمل ايه؟
ادم: متتكلميش و اهدي...
طلع تليفونه...
الخط اتفتح...
ادم: جهز عربيه ورا ال؟يلا فورا...
حارس1: تمام يا فندم...
ادم مسك ايد حور و راح عند مكتبة...
وعد: في ايه فهمني؟
ادم: هششش اخرسي...
ادم فتح المكتبة بالبصمة و دخل هو و وعد، تحت صدمة وعد...
و نزل وعد سلم صغير، و وعد لقت نفسها في مكان غريب...
وعد: احنا فين؟
ادم: ملكيش دعوة...

ادم لقي حارس...
ادم: حطيت كل حاجة...
حارس: تمام يا شيطان...
وعد ركبت العربية هي و ادم...
و ادم كان بيسوق جامد...
وعد: براحة هنموت...
ادم لقي عربية وراه...
لف بعربيته و ضرب نار على عجل العربية اللي قدامه خلي العربية تتشقلب...
وعد: ايه ده ايه ده؟انت قتلتهم انت مجنون...
ادم: لو مكنتش قتلتهم مكنتيش عايشة يا وعد...
ادم ساق بسرعة كبيرة و لمسافة بعيدة...

وعد نامت من كتر التعب و الضغط النفسي اللي اتعرضت ليه في اليومين اللي فاتوا...
ادم وصل لغابة...
ادم: وعد وعد...
وعد لا رد، (بتنام في ايه حتة البت دي؟)..
ادم ضرب نار...
وعد(بخضة): ايه في ايه حد حصله حاجة؟
ادم: انزلي...
وعد بصت حواليها لقت شجرر كتير و طويل...
وعد: احنا فين؟
ادم: مش مهم...
وعد نزلت و ادم فتح شنطة العربية و طلع شنطة ضهر و شنطة متوسطة في الايد...
ادم: مدي قدامي...
وعد: هات اساعدك...

ادم: انجزي امشي قدامي...
وعد: طيب...
وعد و ادم مشيوا في حدود ربع ساعة...
وعد: هنوصل امتي؟
ادم: تعبتي؟
وعد: اه...
ادم امسكي الشنطة دي...
وعد: بقولك تعبانة تقولي امسكي الشنطة...
ادم: اسمعي الكلام...
وعد مسكت منه الشنطة، و لقت ادم بيشلها بين ايديه...
وعد: ايه ده لا مينفعش...
ادم: تعرفي تخرسي شوية...
وعد: بس...
ادم: وعد لو سكتي لمدة 10 دقايق هعملك اللي انتي عايزاه...
وعد: بجد...
ادم: اه...

وعد فضلت ساكتة دقيقة و اهي داخلة التانية..
وعد: و انت يا ادم مش بتخاف؟..
ادم: مكملتيش دقيقين يا وعد..
وعد: انا بكره الصمت اوف...
ادم: خلاص وصلنا...
ادم نزل وعد، وفتح باب خشبي..
وعد: ده كوخ..
ادم: اه...
ادم فتح الباب و دخل وعد و دخل هو كمان...
وعد: هموت و انام...
وعد لقت كنبة اترمت عليها في اقل من دقيقة نامت...
ادم(لنفسه): تعبت من يومين، الرحمة...

و بعدين ادم شالها و نيمها في سرير جميل و في اوضة شيك و حلوة...
و ادم نام جمبها...

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة