قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية مجنونة في عالمي للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الثالث عشر

رواية مجنونة في عالمي للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الثالث عشر

رواية مجنونة في عالمي للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الثالث عشر

ادم جاله تليفون بإن جاك عرف طريقهم...
ادم مسك وعد و نزل جري و اول ما فتح باب الكوخ لقي قدامه جاك و رجالته...
جاك(بابتسامة استفزاز): اهلا بالشيطان...
ادم بص لوعد...
ادم: عايز ايه يا جاك؟انت عارف انك مش هتقدر تقتلني...
جاك: تؤ تؤ تؤ انا اقدر اقتل الشيطان، دي تبقي عيبة في حقي...
ادم: عايز ايه؟
جاك بص لوعد من تحت لفوق بنظرات وقحة...
وعد مسكت في ايد ادم جامد، ادم خباها ورا ضهره...
ادم: انجز يا جاك...

جاك: مش هتقولي اتفضل كدة هتتحسب عليك يا شيطان...
ادم: ادخل...
جاك راح قعد بكل وقاحة و فرد ايديه على الكنبة...
و رجالته حاوطت ادم و وعد...
ادم بص على عدد الرجالة لقاهم كتير، و بعدين بص لجاك لاحظ نظراته لوعد...
وعد(بهمس): ادم انا خايفة...
ادم غمض عنيه جامد بألم، (لانه عارف انه مهما حصل مش هيقدر على العدد ده كله)..
ادم: جاك نتفاهم بره...
جاك: بس اللي انا عايزه مش محتاج تفاهم، صح يا وعد...

وعد مسكت في ادم اكتر...
جاك شاور لحد من رجالته...
و بعدين ادم اضرب على رجله (بسلاسل من حديد) وقع على ركبته...
وعد(بدموع): ادم...
ادم حاول يقوم بس ضربوه تاني...
واحد مسك وعد من دراعها و بيشدها، و هي ماسكة في ايد ادم اوي، مش عايزة تسيبه...
وعد(بدموع و صريخ): ادم ارجوك، ادم...
جاك قام مسك وعد و شدها...

جاك(باستفزاز): بقول نطلع فوق علشان هنا هجرح كرامتك اوي يا شيطان، مع ان ال Boss ميعرفش اي حاجة عن عداوتنا، باي...
و شد وعد علشان يطلع على السلالم...
وعد(بصريخ): ادم ادم ارجوك...
و رجالة جاك بدأت تضرب ادم...
جاك: يلا...
و شد وعد لغاية ما طلع الاوضة و رماها على السرير، و بدأ يفك قميصه...
وعد(بصريخ و دموع): بليز معملتش ليك حاجة، ادم ادم، ادم رد ارجوك...
جاك(بابتسامة): لا ادم مش هيعرف يعمل حاجة...

وعد كانت بتقاوم بشدة و جاك مش عارف يسيطر عليها...
و بعدين فجأة باب الاوضة اتفتح و دخل ادم بكل غضب و مسك جاك قعد يضربه يضربه جامد...
و وعد بتموت من الرعب و بترتعش و بتعيط...
عز: ادم خلاص كفاية متنساش انه مينفعش...
ادم: و ربي لربيك يا جاك...
ادم راح ناحية وعد...
ادم: وعد...
وعد بصت ليه لقت وشه متعور و باين عليه التعب...
ادم قعد قصادها و مسك وشها بين ايديه...

ادم: هششششش، اهدي اهدي مفيش اي حاجة هتحصل، كله بخير، و مفيش حاجة حصلت، اهدي انا جمبك اهو...
وعد حضنته و ادم حضنها، و وعد قعدت تعيط و ادم بيحاول يهديها...
عز: احم لازم نتحرك...
وعد بعدت عن ادم و اتحرجت اوي...
ادم: ابعت رسالة لأنس يجي يأخده...
عز: تمام...
ادم شال وعد..
وعد: بس...
ادم: هششش اسكتي...
وعد خبت وشها في ادم...
و بعديها راحت في نوم عميق...

ادم خد وعد و نيمها في الطيارة و في مضيفة غيرت على الجروح اللي في وشه، و هو كمان نام، و عز نام...
-(عز لما كان بيتصل بأدم كان هو ركب الطيارة و متجه ناحية ادم، لانه عارف انه لوحده)...
و عز دخل هو و رجالته ضربوا رجالة جاك و ادم طلع بسرعة لوعد...
-في مكان تاني...
عند تميم و نور...
تميم: نور...
نور: ها...
تميم: مش هعيد كلامي تاني تمام...
نور: خلاص فهمت، انا نسيت كل حاجة خلاص...
تميم: تمام، ما هصدق اخلص منك...

نور: متشكرة...
تميم: يلا نحضر عشاء...
نور: مليش نفس اكل...
تميم: طب كلي شيكولاتة...
نور: لا، عايزة انام، باي..
تميم: زعلانة من ايه؟
نور: مفيش عن اذنك...
تميم(ببرود): تمام...
-انس راح جاب جاك و اتصل بالدكتور و عالجه و سابه و مشي...
-(ملحوظة صغننة: انس اينعم مساعد ال Boss بس هو برضو بيخفي عليه اعمال الشيطان و جاك، )...

-عند ادم و وعد...
المضيفة: ادم بيه ادم بيه...
ادم: ايه؟
المضيفة: وصلنا...
ادم: تمام، وعد هانم صحيت..
المضيفة(بكره): لسة...
ادم: تمام، صحي عز بيه...
ادم راح لوعد و شالها...
عز: شكلك بقيت مبسوط بالشيل...
ادم: شكلك عايزك تتعرف على الشيطان من الاول...
عز: و على ايه؟براحتك يا عم...
ادم طلع على اوضته في قصره و نيم وعد في سريره، و غير هدومه و نام جمبها...
عز راح على اوضته...
-في الصباح الباكر...
تميم: نور نور...

نور: ها...
تميم: يلا علشان تمشي...
تنور: انت مستعجل اوي كدة...
تميم: اكتر مما تتخيلي...
نور: تمام وسع بقي...
نور قامت استحمت و لبست اللبس اللي هي اتخطفت بيه...
تميم: يلا قدامي...
نور: تمام...
تميم ركب نور عربيته و ساق هو...
و بعدين تميم و صل نور على مكان قريب من بيتها...
تميم(هو باصص قدامه): انزلي...
نور: تمام..
تميم: متنسيش، فيها موتك و موت بنت عمك...
نور: حفظت...
تميم بصلها و هي بصتله...

تميم(خد نفس عميق): انزلي...
نور: باي...
نور نزلت و راحت على البيت...
تميم طلع بعربيته بسرعة لقصر الشيطان...
نور طلعت و خبطت على بيت والدها...
سعاد: حاضر...
الباب فتح...
سعاد(بفرحة): نوووووووور، حبيبتي...
سعاد قعدت تحضن نور اوي و تبوس فيها...
نور(بدموع): وحشتيني يا ماما...
سعاد(بصوت عالي): نور رجعت نور رجعت يا منال..
منال نزلت ليها...
منال: مبروك يا روحي، فين وعد؟

نور(بتمثيل): فين وعد؟مش مفروض انا اللي اسأل السؤال ده، وعد فين يا ماما؟
منال: ان شاء الله هترجع، مبروك يا سعاد، بنتي الاولي رجعت...
سعاد: عقبال وعد يا روحي..
سيلين: ايه ده! نور...
سيلين حضنت نور...
نور: وحشتيني...
سيلين: و انتي اكتر...
سعاد: خدي دش، اومال انتي كنتي فين؟
نور: معرفش يا ماما اتخطفت من ناس انا و بنات غيري و قدرنا نهرب...
سيلين: بس هدومك نضيفة..

نور(بتفكير): روحت لواحدة من البنات اللي هربت الاول غسلت هدومي و قعدت يوم ومشيت، لان البيت بتاعها كان اقرب...
منال: ماشي يا روحي...
نور دخلت غيرت هدومها و نامت علطول...
-في مكان تاني...
عند ريان...
ريان: هو متعرفيش المدير عايزني في ايه؟
مايا: اعرف ازاي؟
ريان(بهمس): مش انتي بنته؟
مايا: اه، بس قولتلك محدش يعرف و انا موظفة هنا...
ريان: ربنا يستر يا رب...
ريان دخل للمدير، و خرج فرحان...
موظف: في ايه يا ريان؟

ريان: انا اترقيت...
مايا: مبروك...
ريان(بدون وعي)شال مايا و لف بيها شوية تحت صدمتها و صدمة الكل، و صدمته بعد ما استوعب الامر(؟)...
ريان: احم انا اسف...
مايا(بلوم): يا شيخ حرام عليك منظري دلوقتي قدام الكل ايه؟
معتز: مدوراها...
ريان(اتعصب): معتز احترم نفسك علشان مهزأكش...
معتز: بقول الحقيقة...
مايا: لا احترم نفسك علشان متتهزأش بجد يعني...
معتز: هي مش دي الحقيقة؟
ريان ضربه بوكس و بوكس...

مايا: ريان ريان خلاص...
الموظفين فضوا الاشتباك...
معتز: مش هسيبك يا ريان...
ريان(بغضب): اعلي ما في خيلك اركبه...
مايا: خلاص خلاص...
معتز مشي على مكتبه...
ريان: انا سف يا مايا...
مايا: خلاص...
مايا: مبروك الترقية...
ريان: الله يبارك فيكي...
مايا: عندي مفأجاة...
ريان: ايه؟
مايا: انا السكرتيرة الخاصة بيك...
ريان: يعني كنتي تعرفي...
مايا: اه بس متزعلش...

ريان: مش زعلان، بس ممكن ازعل لو انتي اللي خليتي والدك يعمل الترقية دي...
مايا(بصدق): لا و الله...
ريان: تمام، ابوكي هيسافر و انا اللي همسك الشركة اه يا قلبي، حمل تقيل...
مايا: انت قدها...
ريان: يا قلبي...
مايا اتحرجت جدا...
تليفون ريان رن...
الخط اتفتح...
ريان: ايه يا حمزة...
حمزة(بفرحة): نور رجعت...
ريان(بفرحة): بجد، و وعد؟
حمزة: للاسف لا يا ريان..
ريان: ان شاء الله خير، وعد اكيد هترجع...

حمزة: ان شاء الله...
مايا: مين رجع؟
ريان: نور...
مايا: و وعد اكيد هترجع ان شاء الله...
ريان: يا رب...
مايا: يلا بقي هو السكرتيرة هي اللي هتمشي المدير الجديد و لا ايه؟
ريان: لا يلا...
-عند حمزة و مرام...
مرام: هاجي معاك يا حمزة...
حمزة: تمام تعالي...
حمزة و مرام راحوا للبيت...
حمزة(بصوت عالي): نووووووووور...
حمزة فتح عليها باب اوضتها...
حمزة: نوووووووور..
نور: ايه في ايه؟
حمزة(بدموع): وحشتيني...

نور قامت حضنته و فضلوا حاضنين بعض...
نور: و انت و الله...
سيلين: انتي زميلة حمزة في الجامعة؟
مرام: اه...
نور خرجت ليهم...
نور: ماما جعانة...
نور افتكرت لما كانت هي و تميم بيعملوا الاكل...
نور(لنفسها): انسي الجزء ده من حياتك...
مرام: حمد لله على السلامة...
نور: الله يسلمك...
حمزة: مرام يا نور...
نور: اه مرام طبعا عارفاها، اهلا يا روحي..
محمود: نور حبيبتي نوري...
نور(بدموع): بابا وحشتني اوي...

محمود: كنتي فين يا قلب ابوكي؟
مصطفي: طمنينا يا بنتي...
نور: حكت ليهم اللي حصل(او بمعني اصح اللي تميم قاله)...
و بعدين ريان رجع و فرح برجوع نور...
-اما و ليد و سيرين مقضينها...
-عند ادم وعد(في قصر الشيطان)...
وعد و ادم كانوا نايمين...
و وعد كانت بتحلم بكابوس فمسكت ايد ادم اوي و قعدت تصرخ...
ادم صحي...
ادم: وعد وعد...
وعد(بصريخ): اددددددددددددددم...
ادم: هش اهدي بس...
وعد: يا رب، انا زهقت بقي...
ادم: احسن؟

وعد: اه...
وعد لاحظت انه عنده جرح في شفايفه و جرح في حاجبه و في رأسه...
ادم: قومي استحمي يا وعد...
وعد: تمام...
وعد قامت استحمت و خرجت لابسة بنطلون و سويت شيرت...
وعد: انا لبست...
ادم: تمام انزلي عقبال ما استحمي و البس...
وعد: هنزل ازاي؟
ادم فتح ليها باب الاوضة ببصمته...
وعد: ربنا يكون في عون مراتك المستقبلية...
ادم: لو اتجوزت...
ادم دخل استحمي...
و وعد نزلت و انبهرت بشكل القصر و اثاثه و تنظيمه...

مي: تؤمري بأي حاجة يا ست هانم...
وعد: اه متقوليش يا ست هانم تمام، انا اسمي وعد، تمام...
مي: بس الشيطان..
وعد: ملكيش دعوة بالشيطان، اوك متفقين...
مي: تمام...
مي مشيت، و وعد كملت لف في القصر و خرجت للجنينة...
وعد كانت بتتمشي ملاحظتش اللي كان بيبص ليها بعيون غضب..
وعد بتتمشي...
و بعديها لقت قدامها حد...
وعد(بصريخ): ادددددددددددددم...

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة