قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية مجنونة في عالمي للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل التاسع والعشرون

رواية مجنونة في عالمي للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل التاسع والعشرون

رواية مجنونة في عالمي للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل التاسع والعشرون

ان وعد و ادم و عز و تميم ركبوا البوكس...
وعد: يا ادم اتصرف...
ادم: عز اتصل بال boss...
عز: انا بعت ماسدج..
ادم: تمام، و امسحها علشان ميتتبعوش المكان...
تميم: بطلي عياط شوية...
وعد: انا من يوم ما قابلتك يا ادم و انا مشفتش يوم عدل ده حتى حفلة الوداع اللي كنت مبسوطة اوي بيها طلعت حفلة جوازي و انا معرفش...
العسكري: انزلوا...
تميم و عز نزلوا و بعدين ادم نزل و مد ايده لوعد...

وعد(و هي بتمد ايديها): على اساس رايحين الجنة..
ادم: بطلي رغي يا بنتي...
وعد: انا اتأكدت من حاجة واحدة بس يا ادم دلوقتي..
عز: اتأكدتي من ايه...
وعد: ان احلامي بتتحقق من ساعة ما شوفتك...
تميم: و يا تري ازاي؟
وعد: انا كان نفسي اتخطف ضرب نار كدة و كان من احلامي اني اركب بوكس و اخش حجز بس دلوقتي بكره اليوم اللي حلمت فيه...
ادم: انتي اللي احلامك غريبة...
عسكري: اخرس ياض منك ليه...

وعد(بضحك): الشيطان بيتقاله ياض...
ادم(بهمس): و ربي لانفخك و انفخه لما اطلع من هنا...
الظابط: ارزعهم هنا و لما اطلبهم دخلهم، و خد منهم كل حاجة...
عز: هي ايه الرزالة دي؟
الظابط: انتوا لسة شوفتوا حاجة!
ادم: اقعدي يا وعد على الكرسي...
وعد: انت تعبان اقعد انت...
عز: و لا انتي و لا هو...
عز قعد هو...
ادم(بعصبية): قوم...
عز: حاضر يا كبير...
عز قام و ادم قعد و شد وعد على رجله...
وعد: يا غبي، وسع..

ادم: انتي اللي رفضتي، استحملي...
وعد: رزل...
-في مكان تاني...
في بيت عائلة النجار...
سيلين: النهاردة يا تيتة سيرين اتكلمت اخيرا...
سلوي: الحمد لله يا رب بس تتعلم من أخطاءها..
بدر(بضحك): بقت كيف البدر...
سيلين: انا هخش اوضتي...
بدر: ما انت قاعد يا جميل...
سيلين: افندم...
نانسي(بهمس): اخويا بيجر ناعم...
نور(بهمس): لازم يتعذب الاول...
نانسي(بهمس): انتي عدو الرجال الاول...
نور: و افتخر...

بدر: انا بكلم تيتة عندك مانع يا سيلين...
سيلين: لا خالص، عن اذنكوا...
سيلين مشيت...
مصطفي: جاي دلوقتي تجر ناعم...
بدر: اعمل ايه يعني؟مكنتش اعرف الله...
نور: اشرب بقي...
بدر: مش انتوا اخواتي حبايبي..
نانسي: ده كان زمان روح العب...
محمود: احنا بقالنا كتير مخرجناش انا زهقان..
ناصر: عندك حق يا اخويا...
سلوي: نتجمع بس..
حمزة: انا عايز اخرج ينعل ابو الامتحانات..
محمود: ولد احترم نفسك...

حمزة: طب حد يعبرني اعزم البت حبيبتي على اي حاجة، انا مش معايا شلن...
مصطفي: هو انت مش راجل؟!
حمزة: شكلي بتهزأ...
و بعدين الباب اتفتح...
حمزة: ريان الحقني يا ريان...
ريان(بخضة): في ايه؟
حمزة: انا بتهزأ...
ريان: انت تافه...
حمزة: متشكرين يا رجولة...
نور: عندك حق يا ريان...
ريان: لسة مفيش اخبار عن وعد؟
مصطفي: كلمتها النهاردة و هي مع جوزها...
ريان: انا مش مقتنع هو مش متجوزها علشان يحيمها و بس...

منال: حبوا بعض و حبوا يكملوا مع بعض، عندك مانع؟
نور قعدت تضحك جامد...
نور(و هي بتضحك): وعد و ادم و حب لا نكتة جميلة..
ريان: نور انتي تعرفي حاجة احنا منعرفهاش ممكن تقوليها!؟
نور: انا معرفش حاجة...
سعاد: اومال بتضحكي على ايه؟غبية..
نانسي: في ايه الله؟احنا بنتشتم كتير...
سلوي: اخبار مايا ايه يا ريان؟
ريان: الحمد لله...
سلوي: لما ترجع وعد هنخطب ليك انت و حمزة...
ريان: هتخطبي مين بقي ليا؟

سلوي: مايا انت مش بتحبها؟
نور: اوبا بقي الانكار مش هيفيدك...
ريان: و انتوا عرفتوا منين؟
بدر(بغمزة): انه الحب من خلال النظرات..
حمزة: طب هو شكله بيستعبط انا عايز اتجوز الله، جوزوووووني...
نانسي: دي هتمسيك بعلقة و تصحبك بعلقة...
بدر: لا حمزة هيبقي مسيطر...
سلوي: خلاص احنا كدة سهرنا كتير...
رايان: انا داخل انام...
و الكل قام نام..
سعاد(بهمس): مش هتتغير...
سلوي: بتقولي حاجة...
سعاد: تصبحي على خير يا حماتي...

كل واحد راح شقته و كل واحد نام في اوضته...
-في مكان تاني...
في امريكا...
جاسيكا: انت عملت ايه لده كله؟
وليد: كنت بنتقم بس هنتقم اكتر و اكتر...
جاك: طبعا انت هتكون دراعي اليمين...
وليد: شكرا يا جاك باشا، بس وعد لازم تتعاقب..
جاك(بحدة): وعد ليا انا، فاهم؟
وليد: طبعا يا باشا، بس دي برضو بنت عمي و انا هعرف ازاي ادخلها...
يونس: كدة اتفقنا متنسوش حفلة المافيا اللي جاية، هنستلم من ال boss الاوامر...

انس: الشيطان في الحجز...
جاك: متأكد؟
انس: طبعا...
جاسيكا: دي فرصة لازم نغتنمها، و فرصة دهبية ليك يا جاك...
جاك(بشر): عندك حق..
انس: انا هبلغ ال boss...
جاك: استني يا انس...
انس: خير...
جاك: سيبسه يتأدب شوية...
جاسيكا(بمكر): و كمان انت علطول كدة بتنفذ اوامر الشيطان، فين شخصيتك يا انس؟!
انس(بتفكير): بس لما الشيطان يعرف مش هيرحمني..
يونس(بشر): هو هيفضل عايش اساسا...
انس: تمام...
ورا الباب...

شخص(بهمس): شوفت يا boss عايزين يلعبوا بيك...
Boss: هندمهم، شكرا ليك، ليك هدية بس اخلص منهم...
شخص: تسلم يا boss، هنعمل ايه في الشيطان؟
Boss: تعالي معايا...
-في مكان تاني...
في القسم عند ادم...
تميم: هو احنا مش هندخل الوقت اتأخر...
العسكري: ما انتوا كدة كدة هتنورونا الليلة...
عز: وعد محملة عليك يا ادم؟
ادم بص لوعد اللي قاعدة على رجله و رأسها على كتفه و نايمة بسلام...
ادم: لا...

العسكري: انجزوا خشوا لحضرة الظابط، من غير البنت دي...
ادم: وعد وعد..
وعد: اممممم..
ادم: وعد يلا قومي بسرعة..
وعد فتحت عنيها ببطء و بدون وعي حطت ايديها على خد ادم...
وعد(بدون وعي): انت جميل جدا يا ادم...
تميم(بهمس): هي جاية تقول كدة دلوقتي..
عز(بهمس): رد فعل ادم ايه؟
ادم: عارف علفكرة، وعد فوقي انجزي...
وعد: في ايه اوف؟
ادم قوم وعد و وقفها...
ادم: احنا داخلين جوا خليكي هنا تمام..
وعد: و انا مش هدخل...

ادم: لا يلا، خليكي هنا تمام...
وعد: تمام...
و قعدت على الكرسي، و ادم و تميم و عز دخلوا للظابط...
الظابط: اتفضلوا اقعدوا...
تميم: ايه اللي حصل؟
الظابط: خدوا و انتوا تفهموا...
ادم مسك التليفون من ايد الظابط...
ادم: الو...
شخص: ازيك يا شيطان...
ادم: حضرة ال boss...
Boss: ادم اسمعني الموضوع خطير..
ادم: ايه؟
Boss: ...
و بعد ما خلصوا كلام...
عز: هنمشي امتي؟
الظابط: دلوقتي..
تميم: ادم انت موافق؟
ادم: موافق...

عز: فكر كويس يا صاحبي...
ادم: المشكلة في وعد...
تميم: هنقدر نخرج منها متخافش، هنبعد خالص يا صاحبي...
الظابط: اتفضلوا امضوا...
ادم و تميم و عز مضوا...
ادم: اخرج اعتذر للبنت اللي بره...
الظابط: نعم!مستحيل!
ادم: شكلك عايز تخسر شغلك...
الظابط: انا مش هعتذر ليها...
عز: شكلك عايز تخسر شغلك يا ابني انجز و اعتذر...
تميم: خلاص يا ادم...
ادم: انجز...
و بعدين وعد لقت الباب اتفتح و الكل خرج...
وعد: ها؟
الظابط: انا بعتذر..

وعد: تمام و لا يهمك...
ادم: يلا نروح...
وعد: تمام انا هموت و انام...
و بعدين الكل راح و ركبوا عربيتهم و روحوا على القصر...
حارس: حضرة الشيطان احنا صلحنا القصر...
ادم: تمام...
و بعدين دخل على القصر...
وعد: فين مايا؟
ادم دخل مكتبه و راح ناحية المكتبة و فتح المكتبة نصين..
مايا: ادم...
ادم حضنها و هي مسكت فيه جامد...
وعد: واو...
مايا: وحشتيني يا وعد...
وعد: و انتي اكتر...
و بعدين وعد راحت حضنت مايا..

مي: هو باقي الخدامين حصل ليهم ايه؟
تميم: شي ميخصكيش...
وعد: يا ابني اتعامل بحنية شوية الله...
تميم: انا طالع اريح...
عز: انا رايح اجهز الورق يا ادم...
ادم: تمام...
وعد: رايح فين؟انت مش تعبان؟!
عز: في شغلنا مفيش تعب يا وعد اللي بيتعب بيموت...
وعد: بتتكلم بالالغاز ليه؟.
ادم: روح يا عز...
ادم: مايا روحي جهزي شنطة هدومك كلها..
مايا: ليه؟
ادم: علشان والدك و والدتك راجعين...

مايا(بفرحة): طب كويس علشان يعرف انك عايش مش ميت...
وعد: لحظة لحظة هو ادم بالنسبة ليكوا كان ميت...
ادم(بعصبية خفيفة): وعد انا بكلم مايا..
وعد: تمام...
ادم: مايا متقوليش لاي حد اني عايش فاهمة..
مايا: بس ليه؟
ادم: علشان خاطري انسي انك شوفتيني لفترة بس..
مايا: حاضر يا ادم...
ادم: اطلعي ساعديها يا مي...
مي: حاضر..
و بعدين ادم حضن مايا و باسها من جبينها..
مايا مشيت هي و مي، وعد قربت من ادم...

وعد: في ايه يا ادم؟حصل ايه؟انت متغير و نبرتك متغيرة..
ادم حضن وعد جامد، و كان بيتنفس بسرعة...
وعد: مالك يا ادم؟
ادم: هششش مش عايز اتكلم...
وعد: تمام...
ادم و وعد قعدوا على الكنبة و ادم في حضن وعد...
-عند مايا...
مايا: بجد يا مي انتي انسانة جميلة...
مي: بجد انتي و وعد هانم من البنات النضيفة و المحترمة اللي دخلت القصر هنا...
مايا: يا قلبي بجد شكرا ليكي...
مي: دي الحقيقة...
عز: جهزتي؟
مايا: اه، انا جاهزة...

عز: يلا...
مايا: هسلم على ادم...
عز: بعدين يا مايا...
مايا: انتوا مش على بعضكوا ليه؟
عز: يلا يا مايا بسرعة...
مايا: تمام...
عز خد مايا و ركبها عربية و وصلها لل؟يلا بتاعتها...
عز: خلي بالك من نفسك يا مايا...
مايا: مش مقتنعة بس ماشي...
مايا دخلت ال؟يلا و عز رجع ال؟يلا تاني...
تميم: ادم هينفذ النهاردة...
عز: تمام...
عز و تميم خرجوا بره القصر، و في شنط كتير نزلت و اتحطت في عربية...
ادم: وعد قومي معايا...

وعد: ادم في ايه احكي، انا اهو و هسمعك عادي..
ادم(ببرود): و انتي مين اسااسا؟
وعد: وعد يا ادم، اعتبرني يا سيدي اي واحدة، و احكي...
ادم(بسخرية): قصدك اعتبرك عاهرة، بس معنديش مانع لو موافقة...
وعد: ادم اكيد مش قصدي...
ادم(ببرود): عايزة ايه يا وعد؟
وعد: مالك يا ادم؟
ادم(ببرود): شي ميخصكيش، و انا مش ادم انا الشيطان فاهمة...
وعد: لا مش فاهمة...
ادم مسك من رقبتها و قربها منه...

ادم(بعصبية): لازم تفهمي، فاهمة لازم تفهمي، علشان معملش حاجة اخليكي تندمي على اليوم اللي شوفتيني فيه...
وعد(بخنقة): وسع يا ادم..
ادم زقها...
وعد: ادم متحاولش تخبي اي حاجة...
ادم مسكها من شعرها و ضربها قلم...
ادم: و انتي مين يا زبالة انتي؟ردي انتي حتة بت حيوانة عادي...
وعد(بدموع): انت غبي ابعد...
ادم: قولتلك ابعدي من سكتي، انتي اللي عنيدة و فضولية، استحملي..
وعد: ادم حصل ايه اتكلم؟

ادم: مفيش اي حاجة انتي مجرد حثالة انتي مجرد حاجة بلا قيمة، انتي حشرة ادوسك برجلي...
وعد(بدموع): ادم انا ممكن استحملك بس قولي بس في ايه؟لاني مش هستحمل اني اتذل يا ادم...
ادم: هجبلك من الآخر...
ادم(بكل برود): انا بكرهك انا بقرف منك انا مش بطقيك انتي بالنسبة ليا بنت زبالة انا بكره نفسي لاني حطيت نفسي في اكبر مشكلة اللي هي انتي، انا بكرهك بكرهك اوي يا وعد، ب ك ر ه ك، فهمتي...

وعد كانت بتعيط بصمت، الباب خبط...
ادم: ادخل...
دخل حارس و معاه ورق في ايده حطاها على المكتب و مشي...
وعد: ادم...
ادم: و لا كلمة و تعالي امضي يا رخيصة...
وعد: امضي على ايه؟
ادم: ورق طلاقنا...
وعد: ادم انا...
ادم(بسخرية): انتي كنتي بتحلمي بيا و لا حاجة، هو انا يوم ما هتجوز هتجوز واحدة زيك رخيصة، يوم ما هحب هحبك، انا بقرف لما بلمس ايدك بس...
وعد(بعياط): المفروض اعمل ايه؟
ادم: وقعي و ساعتها هخلص منك...

وعد بكل انكسار و بدموع راحت وقعت، و لفت علشان تمشي...
ادم: وعد...
وعد بصت ليه...
ادم: بكرهك...
وعد بصت ليه بكل عتاب و خذلان و ندم و حزن، و مشيت، خرجت بره القصر...
حارس: اتفضلي يا هانم...
وعد(بدموع): فين؟
الحارس: شنط حضرتك و هتوصلي لغاية بيتك، و اتفضلي اهو موبايلك...
ادم كان باصص عليها من زجاج اوضة المكتب..
وعد فتحت الباب و طلعت شنطها و خدت الموبايل منه...
و بعدين اتصلت بعربية اجرة، و كانت مستنية...

ادم: الزبالة دي موجودة هنا ليه؟
وعد بصتله و خدت شنطة شنطة و طلعتها بره القصر و استنت عربية الاجرة، و ادم دخل القصر..
السائق: اتفضلي يا مدام...
وعد حطت شنطها و ركبت و العربية بدأت تتحرك...
و فجأة حصل انفجار في قصر الشيطان...
وعد: وقف العربية بسرعة...
و بعدين نزلت جري على القصر...
وعد(بصوت عالي): ادددددم...
و حاولت تدخل القصر و لكن الحراس منعوها...
وعد(بدموع و صريخ): ادم ادم ادددددم...

وعد قعدت تعيط، و جم البوليس، و حققوا في الموضوع، و وعد بتعيط بصمت...
تميم(بصريخ): حصل ايه انطقي؟
عز: وعد اتكلمي حصل ايه؟
تميم: ردي...
و عائلة وعد كلها جت...
نور: وعد حبيبتي ردي...
سلوي: يا بنتي اتكلمي...
الظابط: حضرتك كنتي موجودة وقت الحادثة؟
وعد بصت ليه و بعدها اغمي عليها...
مصطفي: وعد وعد...
الاسعاف كانت موجودة و خدت وعد، و بعدين طلعوا جثة ادم مشوهه، و جثث الخادمين...

وعد في اوضة المستشفي و في غيبوبة لمدة يومين...
و ادم دفنوه و عملوا تصريح الدفن و خلصوا كل حاجة...
ريان: ايه اللي بيحصل لينا ده؟
مايا(بانهيار): اخويا مات يا ريان، اخويا ادم، انا خايفة خايفة اوي...
الدكتور: المريضة فاقت...
نور(بدموع): وعد وعد انتي كويسة؟
وعد(بخفوت): تمام...
ريان: حبيبتي حاسة بحاجة؟
وعد(بتعب): لا انا بخير، قوموني...
وعد قامت و قعدت نص قعدة...
وعد(بتعب): عايزة اروح...

الدكتور: لسة في كذا تحليل...
وعد: عايزة اروح تمام، اتصرفوا...
بدر: يا دكتور خلاص اتصرف اكيد نفسيتها اهم...
الدكتور: تمام...
و وعد جهزت و رجعت البيت...
منال: حبيبتي وحشتيني..
وعد: شكرا يا ماما...
سعاد: حبيبتي انتي كويسة؟ردي...
وعد: انا تمام...
وعد جريت حضنت والدها و قعدت تعيط...
سيلين(بهمس): هي كانت بتحبه؟
نور: مستحيل، هي هتلاقي في حاجة تانية...
نانسي(بهمس): يا تري في ايه؟
نور(بهمس): خلاص...

وعد: انا هدخل انام...
سلوي: عايزة اي حاجة يا روحي؟
وعد: يا جماعة ده كان مجرد جواز على ورق و كان لحمايتي تمام، بس خلص الكلام، كل اللي حصل كان مجرد بس ضغوط و تراكمات انا عشتها، تمام...
وعد دخلت نامت نوم عميق، و الكل راح على اوضته و نام...
في اوضة وعد...
وعد: ادم ادم...
ادم: اممم..
وعد: ليه عملت كدة؟
ادم: معملتش حاجة...
وعد: ادم انا مش بحلم صح...
ادم: بتحلمي، هتصحي من الحلم هتنسيني يا وعد، انسي فاهمة...

وعد شافت ادم قام و مشي من البلكونة...
وعد: ادم ادم...
و بعدها قامت من نومها...
وعد: اهدي يا وعد ده كان حلم، انسيه...
وعد: كانت مجرد تجربة و تجربة سئية انسيه يا وعد، هو مش هيفرق باي حاجة فاهمة، هترجعي لحياتك القديمة وعد الفرفوشة، ده كانت مجرد ذكري انسي...

-في مكان تاني...
في؟يلا مؤمن الشرقاوي...
مؤمن(بحدة): مايا انسي فاهمة انسي، اخوكي ميت بقاله كتير فاهمة..
مايا: بابا لا ادم انا كنت عايشة معاه و هو قالي يا بابا، صدقني ارجوك...
مؤمن: عقلي بنتك يا سهر...
سهر: يا بنتي اخوكي متوفي بقاله كتير...
مايا: اومال مين ادم اللي انا عشت معاه ده؟
مؤمن: انسي فاهمة انسي...
مايا: لا يا بابا مش هنسي..
مؤمن ضرب مايا قلم..
مايا(بدموع): ضربك دليل على ضعف موقفك يا بابا..

و مايا طلعت تجري على اوضتها و تعيط...
سهر: اهدي يا مؤمن...
مؤمن: ادم مات يا سهر...
سهر(بدموع): اهدي...
مؤمن: مقدرتش اقوله اني مسامحه، و لا اقوله يسامحني...
سهر: اكيد هو مسامحك يا مؤمن...
مؤمن: يا رب...
-في مكان تاني...
تميم: حضرة ال boss ايه اللي هيحصل دلوقتي؟
Boss: اللي اتفقنا عليه...
عز: تمام...
عز: بس مش هنطول..
تميم: هنخلص من الاول...
Boss: طبعا...
-في مكان تاني...

شخص نزل من عربيته بجذمته اللي بتلمع و لابس قناع على وشه...
جاسيكا: اهلا...
الشخص: تمام..
جاسيكا: طبعا انت عارف اننا خلصنا من الشيطان..
الشخص: ده انجاز طبعا...
يونس: الشيطان كان علطول مستعبدني...
الشخص: و انت خدت حقك كامل يا يونس...
وليد: انا لسة هاخد حقي منه..
الشخص: ازاي؟
وليد: وعد...
الشخص: مين دي؟
وليد: مراته كان متجوزها علشان يحميها مننا، بس هو خلع و سابهالنا...
الشخص: تمام...
الشخص: نتكلم في الشغل...

جاسيكا: انت حامي كدة..
الشخص: انا مجبنيش غير الشغل...
انس: تمام...
الشخص: صاروخ Rn-36...
يونس: ده كان نفس مشروع الشيطان الجديد..
الشخص: ننسي الشيطان...
جاسيكا: بس القناع و اسمك المجهول، شئ يخوف..
الشخص: انا من طرف ال boss الزعيم...
جاسيكا: بس عنيك بتقول حاجة...
الشخص: و يا تري بتقول ايه؟
انس: تحبوا تطلعوا الاوضة...
الشخص: انا جيت للشغل مش للكلام ده...
جاسيكا: بكرة تندم..
الشخص: بحبه...
يونس: الشغل...

الشخص: قولت ليكوا صاروخ Rn-36...
وليد: بس اللي اعرفه ان صعب انه يتجاب...
الشخص: كلموا جاك بتاعكوا و ظبطوا الامور...
يونس: تمام..
انس: اسمك...
الشخص: المجهول، هنشوف بعض كتير متخافوش...
-في مكان تاني...
عدي اسبوع، منذ وقت الحادثة..
نور: حصل ايه يا وعد؟
وعد: محصلش حاجة، انا بخير...
وعد: اه انا هقدم استقالتي تمام...
نانسي: و انا...
نور: و انا، احنا تؤام يا وعد، اينعم انا اكبر بس يلا هتواضع..
وعد(بضحك): و النبي...

وعد: يلا نقوم نلبس...
سلوي: حبيبتي يا وعد بقيت تمام؟
وعد(بمرح): انا و حبيبتك يكاد قلبي ان يتوقف...
ريان: ليه يا اختي؟
وعد: لقد وقعت في الحب يا سيدي الفاضل...
حمزة: انا وقعت في ام امتحانات مش فاهم في المنهح حرف..
نور: اذا كان والدك هو المعيد و مش فاهم غيرك يعمل ايه؟
بدر: يتجوز...
منال: يلا نفطر...
سعاد: يلا يا ولاد...
الكل راح على السفرة و قعدوا يأكلوا...

وعد: بابي خلينا نفرح شوية و خلي حمزة و ريان يخطبوا و كمان بدر...
سيلين: حمزة هيخطب مرام...
حمزة: و الله البت صبرت كتير...
نور: خلاص هنخطبلك...
نانسي: مستعجل على موتك، البنت مننا نكدية...
بدر: جدا...
سيلين: قصدك ايه؟
بدر: البنات كلهم نكديين...
وعد: عايز تجرب النكد على اصوله، قول و احنا مش هنحرمك من حاجة...
ريان: استسلم احسن...
نور: بدر يا تري هيخطب مين؟
سلوي: طبعا سيلين..
سيلين: انا مش موافقة..

وعد(بهمس): يا حيوانة احنا هنفذ بعد الخطوبة..
سيلين(بلا وعي): موافقة...
الكل قعد يضحك...
وعد: طب يلا...
ريان: اوصلكوا..
وعد: لا بابا جبلي عربية...
مصطفي: المهم متعمليش حادثة..
وعد: يا حاج بنتك راجل...
وعد و نانسي و نور نزلوا راحوا المستشفي..
وعد: لو سمحت مين هنا المدير الجديد؟
ممرضة: دكتورة وعد المدير الجديد صعب جدا يا دكتورة..
نور: احنا مالنا بالكلام ده..
نانسي: طب فين هو؟
ممرضة: في مكتب الشيطان...

وعد بصتلها بسرعة و بصدمة...
ممرضة: الله يرحمه...
وعد: تمام...
نور: وعد روحي قدمي استقالتنا واحنا هنستناكي هنا...
وعد: ليه اتشليتوا؟
نانسي: اجي معاكي...
وعد: لا خليكوا بس اطلبوا بقي اكل..
نور: عيوني...
وعد راحت ناحية اوضة المدير...
الباب خبط...
شخص: ادخل...
وعد فتحت الباب و دخلت...
وعد: لو سمحت..
شخص: مين؟
وعد: انا الدكتورة وعد حضرتك...
شخص: تمام، اعمل ايه يعني؟
وعد(لنفسها): رزل رزل رزل...

شخص: لو بتشتمي احترمي نفسك...
وعد: لا و النبي، و يا تري بقي مكشوف عنك الحجاب و لا ايه مثلا؟
وعد: و كمان انا مش ناقصة و كمان ايه اللي انت لابسه ده؟
شخص: ملكيش فيه، و انجزي قولي اللي عندك...
وعد خدت شهيق و زفير كتير...
وعد: اتفضل حضرتك يا فندم..
الشخص: ايه ده؟
وعد: ورق استقالتي انا و بنتين من صحابي..
الشخص: سبب الاستقالة!
وعد: عدم الراحة و الخنقة تمام...
الشخص: ده مش سبب، طلبكوا مرفوض..

وعد: انت فاكر نفسك مين ياض انت؟
الشخص ده بصلها بصة خلتها تسكت فورا...
الشخص(بحدة): كلمة كمان و خليكي متسويش جنيه في سوق البنات تمام؟
الشخص(بزعيق): تمام؟
وعد: لا مش تمام، و هتمضي غصب عنك يلا امضي..
الشخص(بعصبية): انا صاحب المستشفي الجديد فيا ريت تحترمي نفسك...
وعد: اوف انا عايزة امشي الله..
الشخص: اسمك ايه؟
وعد: ملكش فيه...
الشخص(بزعيق): اسمك؟
وعد: وعد، ده هيفرق في ايه؟

وعد لقته مسك ورق و مضي عليه و رماهم في وشها..
وعد: غليظ..
وعد وطت خدت الورق، و بتبص فيها...
وعد: يا حيوان!

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة