قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية مجنونة في عالمي للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل التاسع عشر

رواية مجنونة في عالمي للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل التاسع عشر

رواية مجنونة في عالمي للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل التاسع عشر

وعد و هي عند موظفة الاستقبال...
لقت جاك داخل المستشفي و معاه عدد كبير من الرجالة...
وعد جريت بسرعة على اوضة ادم، و دخلت من غير استأذان...
ادم: ازاي تدخلي كدة من غير استأذان؟
وعد(بخوف): جاك بره يا ادم...
ادم: طب فيها ايه؟انتي متعرفيش اي حاجة عني، روحي على شغلك...
وعد: طب ماشي..
وعد لسة هتمشي و ادم لاحظ ان جاك خلاص داخل و في اقل من لحظة...

ادم في اقل من لحظة مسك وعد من خصرها و سند ضهره على الحيطة و قربها منه...
وعد(بخضة): في ايه؟
ادم(بهمس): غمضي عينك...
وعد: مش واثقة..
ادم: بسرعة..
وعد غمضت عنيها و ادم قربها منه جدا، وعد كانت خايفة اوي...
و بعدين باب الاوضة اتفتح فجأة..
ادم(بعصبية خفيفة): مش المفروض كنت تخبط؟
جاك: تعرف اني مبعرفش اخبط على ابواب انا، ابقي علمني..
وعد(بهمس و كسوف): ادم ابعد عني...
ادم بعد وعد عنه لكن لسة ماسكها من خصرها...

ادم: خير يا جاك...
جاك: هنتكلم في الشغل قدامها...
ادم: اه اوك...
ادم: حبيبتي روحي كملي شغل لغاية ما اخلص شغل...
وعد بصتله بدهشة كبيرة و صدمة...
ادم ضغط على وسطها علشان تفوق...
ادم: وعد حبيبتي..
وعد: ها...
ادم: روحي كملي شغلك..
وعد: تمام...
وعد خرجت و كانت مصدومة جدا..
وعد(لنفسها): ايه اللي حصل ده؟و قلبي ماله كان هيقف كدة ليه؟لا انا لازم اعرف هو عمل كدة ليه...
نور: وعد انتي بتكلمي نفسك؟

وعد: ها لا انا راحة اشتغل...
في مكتب ادم...
ادم: ها يا تري عايزني في ايه؟
جاك: عايز اكتر من مريض من عندك...
ادم: ليه؟
جاك: هيكون ليه! اكيد تجارة اعضاء...
ادم: و ليه اختارتني انا بالذات؟
جاك: الشخص اللي يقدر يخلص كل حاجة بسرعة..
ادم: هفكر...
جاك: مستني موافقتك...
جاك كان لسة هيمشي...
ادم: مع اني مش مصدقك...
جاك: دي وجهة نظر...
جاك مشي هو و رجالته، و اول ما وعد شافت جاك مشي، دخلت لاوضة ادم من غير استأذان...

وعد: عايزة اعرف ايه اللي انت عملته ده من شوية؟
ادم(ببرود): خبطتي الاول؟
وعد: ده كل اللي فارق...
ادم(ببرود): اطلعي خبطي و انا اقول اذا كنتي تدخلي و لا لا...
وعد(و هي بتحاول تتكم في عصبيتها): ادم بص انا بحاول اكون هادية بعد اذنك قولي سبب واحد للي انت عملته...
ادم(ببرود): في الوقت المناسب هتعرفي...
وعد: اووووف، محدش بيطلع منك بمعلومة، بكرهك اوف..
وعد خرجت و هي مضايقة جدا...
عز: خير؟

وعد: قول لصاحبك ده يحترم نفسه و يعرف اني بنت مش هقبل باللي هو عمله ده تاني ابدا، و انه لو ليه وجهة نظر يجي يقولها تمام..
و سابته و مشيت...
وعد: و اه قوله اني بكرهه حد الجنون، و ببغضه كمان، بس...
عز دخل لادم..
عز: في ايه يا ابني؟مالها وعد خارجة متعصبة كدة ليه؟
ادم: خليها كدة براحتها...
عز: طب في ايه؟
ادم: اعتقد ده شئ بيني و بين مراتي تمام...
عز: ماشي يا عم، عموما..
و لسة هيكمل كلامه، تميم دخل...

ادم: كمل يا عز...
عز: عايز اتجوز..
تميم: طب ما تتجوز ايه طفل بيبي هنروح نخطبله..
عز: عايز يكون ليا كبير، و انت كبيري يا ادم انت و وتميم...
تميم بصله ببصة حنان و بعدين نفي الفكرة...
ادم: مين العروسة؟
عز: احم نانسي بنت عم وعد...
ادم و تميم قعدوا يفكروا...
عز: بتفكروا في ايه؟
ادم: تمام موافق، و انت يا تميم...
تميم(ببرود): براحتكوا...
-في مكان تاني...
عند ريان...
ريان: هو محدش شاف مايا؟
موظفة: لا يا فندم...

ريان: طب هي قدمت على استقالة او اجازة او اي حاجة...
موظفة: لا برضو يا فندم..
ريان: تمام روحي...
ريان حاول يتصل ب مايا كتير مبتردش...
ريان: لا في حاجة مش طبيعية...
ريان نزل ركب عربيته و راح على عنوان ال؟يلا...
لقي مفيش اي حراس، و دخل البيت سمع صوت بنت بتصرخ...
ريان بسرعة جري و كسر الباب و طلع مكان ما البنت بتصرخ...
البنت(بصريخ): رياااااااااان...
ريان: مايا...
معتز: اخيرا اتلميتوا، اخلص منكوا بقي مرة واحدة..

ريان: معتز سيب مايا هي معملتش ليك حاجة..
معتز: لا عملت عملت كتير فضلتك عليا ضربتني قلم قدام الموظفين، خلتني اكرهك يا صاحبي...
ريان: معتز اعقل و سيبها..
معتز: لا هعذبها، انا عارف انها بتحبك و عارف انك بتحبها...
ريان: معتز سيبها علشان خاطري...
نعتز: انت مبقتش صاحبي...
مايا استغلت انشغال معتز مع ريان و مسكت قطعة اثاث و ضربت معتز في رأسه و جريت على ريان...
ريان: هش اهدي اهدي يا حبيبتي...

مايا: يلا نهرب يا ريان...
معتز: انتوا لو هربتوا هأذيكوا برضو و هخلص منكوا..
ريان: معتز فوق قبل فوات الآوان..
معتز: انا فايق يا صاحبي...
ريان(بهمس): اهربي...
مايا(بهمس): مش هسيبك...
معتز: بتتعازموا على بعض و لا ايه؟
ريان مسك ايد مايا و خرج من بره ال؟يلا خالص و ركبها عربيته، و ساق باقصي سرعة و معتز ملحقهمش...
مايا: هنروح فين؟
ريان: عندي في البيت...
مايا: ازاي يعني؟
ريان: متخافيش...

ريان خد مايا و طلعها على البيت...
منال: يا مصيبتي ايه اللي حصل؟
ريان: اهدي يا ماما...
منال: مين عمل كدة؟
-مايا كانت مجروحة في ايديها و وشها...
ريان: ماما ممكن تساعديها تلبس حاجة و تستحمي و ترتاح و بعدها نتكلم...
مصطفي: ريان عنده حق يا منال..
منال: ماشي، تعالي يا بنتي...
منال خلتها تستحمي و لبست لبس من عند وعد و نيمتها...
مصطفي: طب و ناوي تعمل ايه؟
ريان: معرفش..
منال: طب بلغ ابوها..

ريان: مامتها تعبانة و بتغير جو اقلقهم...
مصطفي: تمام هتقعد معانا لغاية ما الامور تهدي...
ريان: يعني هتروح معانا ال؟يلا؟
منال: اه..
ريان(بارتياح): تمام...
ريان قام غير هدومه و نام...
-في مكان تاني..
عند بدر...
بدر: طب اعمل ايه دلوقتي؟
الباب خبط...
بدر: ادخل...
موظف: الانسة سيلين في الميتم يا بدر بيه...
بدر: تمام شكرا...
بدر خد عربيته و نزل راح للميتم...
اما في الميتم...

سيلين كانت بتلعب و بتجري مع الاطفال و فرحانة...
و بدر اول ما شافها ابتسم على طفوليتها...
بدر: احم ممكن العب معاكوا يا ولاد؟
ولد: تعالي يا عمو...
سيلين: طب انا همشي يا حبايبي، تمام..
بدر: سيلين..
سيلين: نعم يا ابن عمي...
بدر: ممكن بس نتكلم خمس دقايق...
سيلين: تمام، فين؟
بدر: اي مكان تحبيه..
سيلين: النيل..
بدر: تمام تعالي...
بدر خد سيلين و وصلوا للنيل، و فضلوا ساكتين...
بدر: النيل حلو صح؟

سيلين: لو جايبني هنا علشان تقول ان النيل جميل فامشي احسن...
بدر: انتي بتحبيني من امتي؟
سيلين اتفأجات من سؤاله...
سيلين: تقصد كنت بحبك من امتي، انت دلوقتي مبقتش في حياتي شئ اساسي...
بدر: كنتي بتحبيني من امتي؟
سيلين: من و احنا صغيرين لما كنت بدافع عني دايما و انا صغيرة...
بدر: تمام...
بدر: ممكن احم يعني نودي علاقتنا فرصة...
سيلين لسة هتتكلم...
بدر: فكري مش عايز رد دلوقتي...

و طلع بالعربية وصلها قدام باب البيت...
سيلين طلعت جري و بدر طلع دخل شقته...
سيرين: في ايه مالك؟
سيلين(بفرحة): قالي نودي علاقتنا فرصة انا مبسوطة اوي...
سيرين: هبلة اكيد مش بيحبك..
سيلين(بحزن): تفتكري...
سيرين: طبعا.
سيلين: بس انا بحبه..
سيرين: الحب مش كل حاجة..

سيلين: لا الحب كل حاجة الحب هو شئ اساسي في يومنا، و الحب مش بيقتصر على الحبيب و بس بل الحب بيشمل كل انوع الحب حب اخوي او حبيب او ابوي او اموي او صداقة، بيشمل حاجات كتير يا سيرين انتي اللي مش فاهمة في الحياة، جريك ورا الفلوس و كلام ماما نسوكي كل حاجة...
سيلين سابت سيرين في دوامة الكذب و الخداع اللي هي محطوطة فيها...

-في مكان تاني...
وعد: انا هتمشي شوية عقبال ما عربية اوبر تيجي تمام...
نانسي: تمام...
نور: لا انا هخاف عليكي يا وعد...
وعد: متخافيش انا هبقي بخير...
وعد اتمشت و كانت الشوار ضلمة مفيش غير الاعمدة هي اللي منورة الطريق...
وعد حست بإن حد بيمشي وراها...
وعد(لنفسها): الف و لا لا، الف..
وعد(لنفسها): و لا ملفش...
وعد(لنفسها): لفي...
وعد لفت نفسها ببطء...
وعد(بصريخ): عاااااااااااااااااااااااااااااا..

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة