قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية ماسة الرعد الجزء الثاني للكاتبة أماني فهمي الفصل السابع

رواية ماسة الرعد الجزء الثاني للكاتبة أماني فهمي الفصل السابع

رواية ماسة الرعد الجزء الثاني للكاتبة أماني فهمي الفصل السابع

توقفنا عند اختطاف لؤلؤة وضرب مايكل بشدة
البداية من شركة ظافر.

كان يجلس ظافر في مكتبة عندما دخل عليه السكرتير وأخبره بوجود أنطوان في الخارج فسمح له بالدخول.

أنطوان: انا جيت
ظافر: خير مش لسه سايبك
أنطوان: حابب نتكلم مع بعض شوية
ظافر: خير
أنطوان: هي فين ظافر
ظافر: هي مين
أنطوان: الماس
ظافر بهدوء: معرفش
أنطوان: أرجوك انا عارف انها لجأت ليك علشان تحميها مني
ظافر بسخرية: وانت فاكر انها مش هتعرف تحمي نفسها
أنطوان: اذاي
ظافر: الماس من عيلة كبيرة جدا وانا مقدرش اسيبها ليك او لغيرك تاذيها
أنطوان: اذاي ائذيها.

ظافر بحده: لما تكون عاوز اعمل معاها علاقة وبعد كده تسبها تسمي ده ايه
أنطوان بذهول: انا ابدا انا عمري مفكر فيها كده انا عارف انها عربية مسلمة وان الشرف عندهم اغلى من رحهم
ظافر: امال ليه هي جتلي وكانت بتعيط جامد وقالت انك عاوز تقضي معاها ليلية وتسبها
أنطوان: ورحمه أخويا محصل وانا مقدرش اعمل كده وكنت برتب كل حاجة علشان أعرض عليها الجواز وكنت هسافر معاها عند أهلها وهطلبها وكنت هعمل المستحيل علشان يوافقو.

ظافر: انت الصبح قولت ان في لعبة اتلعبت وعرفت انى مظلوم من يومين تقصد ايه
أنطوان: فاكر شاهي صحبتها المفروض مقربة جاتلي وقالتلي انكم على علاقة مع بعض كان نفس يوم عيد ميلادها وكنت هعرض عليها الجواز بس هي كسرة قلبي ولما عرفت بقدوم لؤلؤة هنا افتكرت وكان وانت بتقولى انك عمرك مهتفكر تلمس ست غير لؤلؤة ولو خيروك بين الموت و خيانة لؤلؤة هتختار الموت.

ظافر بعصبية: يا بنت، . الحيوانة لبستنا في بعض وهي جاتلي وقالتلي انك بتفكر تاذيني علشان كده بعد عنك
أنطوان برجاء: فين الماس ظافر
ظافر بهدوء: أسألها الأول ولو وافقت اخليك تكلمها
أنطوان بسرعة: طيب كلمها بسرعة علشان خاطري
ظافر: طيب اهدي وهكلمها انا اصلا كنت هكلمها
قطع كلامهم طلب الأذن بالدخول فسمح ظافر بالدخول
السكرتير: مستر ظافر انسة ماسة برا
ظافر بذهول: أي ماسة
السكرتير: انسة ماسة الصغيرة ااااه او الماس.

أنطوان بفرحة: خليها تدخل بسرعة
ظافر: خليها تدخل
خرج السكرتير وبعد قليل دخلت الماس او ماسة
الماس: هاي ظافر
ظافر بهدوء: اهلا الماس
أنطوان: ألماس حبيبتي
الماس بخضة: أنطوان
أنطوان بسرعة: ايوه أنطوان حبيبك
الماس برعب: ظافر انا همشي سلام
أنطوان وهو يمسك ايديها: ارجوكي استني انا بتعذب من بعدك
الماس: ملكش دعوة بيا.

أنطوان وهو يجلس تحت قدميها وبصوت باكي: ارجوكي الماس اسمعيني انا عمري مكنت هعمل فيكي حاجة وحشة انا من يوم مشوفتك وانا بعتبرك بنتي واختي وأمي وحبيبتي مكنتش هاذيكي
الماس بعصبية: كداب شاهي سمعتك وانت بتحكي على الى هتعملو فيا وانت عارف انى مسلمة وعربية والشرف عندنا مش سهل ذي دول أوروبا
أنطوان ببكاء: والله مكنت هلمسك شاهي كدابة جات ليا يوم عيد ميلادك وقالتلى انك بتحبي ظافر وراحت ليكي وقالت ليك الكلام ده.

الماس بضياع: ليه شاهي تعمل فيا كده ليه
ظافر: علشان رمت نفسها عليا وانا موفقتش راحت لأنطوان ورفضها فتعمل ليه توقع الدنيا في بعضها
الماس: انتم عارفين هي عشيقة مين
أنطوان: تولع هي متفرقش عندي المهم انتي
الماس بقوة: لا تفرق عشيقة أدور الفريدو
ظافر بصدمة: الكابوس
أنطوان: احلوت اوي
ظافر: اذاي يوافق
أنطوان: الماس ممكن تسمحيني ونرجع لبعض وانا هسافر معاكى لاهلك وهطلب منهم يجوزني ليكي
الماس: خلاص عليك وعلى لي لي.

أنطوان: لي لي مين
ظافر بفخر: ملاكي الصغير لؤلؤتي الغالية
أنطوان: وانتى تعرفيها منين
الماس: لؤلؤة تبقي بنت عمتو
أنطوان: نننننننععععععمممممم عمتك الى هي ماسة المنصوري
الماس بضحك: ايوة
أنطوان بسخرية: والمفروض اعمل ايه للهانم لؤلؤة
ظافر بضحك: هتعمل المستحيل ورجلك فوق رقبتك
أنطوان بفرحة: هعمل قرد بس توافق
تألم ظافر بشدة وضغط على صدره
الماس برعب: مالك ظافر فيك ايه
ظافر بالم: مش عارف بس في نغزه في صدري.

أنطوان بخوف: تعالى نروح المستشفي
ظافر: ملهاش لازمه
الماس بحده: انت ناسي انك عملت عملية في القلب
ظافر: ده كان من زمان
ولكن اذداد الألم
ظافر بوجع: لؤلؤة
أنطوان: مالها
ظافر برعب: لؤلؤة فيها حاجة
الماس: اتصل عليها بسرعة
ولكن اقتحم عليهم المكتب الذراع الأيمن لظافر بسرعة وبشدة
جورج: ظافر بيه الآنسة لؤلؤة اتخطفت
أنطوان: مين يقدر يدخل قصر الأندلسي
جورج: اتخطفت من برا القصر
الماس بدموع: لي لي يا رب احميها.

أنطوان: ظافر فوق بيقولك لؤلؤة اتخطفت
ظافر بانتباه: يالا بسرعة على القصر
توجهو جميعا الى القصر وعندما دخلو وجدو مايكل طريح الفراش ويتألم بشدة وكان الطبيب يعالجة من أثر الاعتداء عليه وكان جميع جسده ينزف الدماء.

ظافر بهدوء مخيف: فين لؤلؤة
مايكل بصعوبة في الكلام: ا س ف م ي ت ر ظ ا ف ر ا ت خ ط ف ت م م ي
( اسف مستر ظافر اختطف منى )
ظافر: مين قدر يدخل المنطقة ويخطفها
مايكل: م ع ر ف ش ب س ح ت ي ل م ق و ل ت ل ه م ا ن ه ا ت ب ع ك م خ ف و ش
( معرفش بس حتى لم قولتلهم انها تبعك مخفوش )
ظافر بعصبية: يعني ايه مش هنعرف هي فين
أنطوان: اهدي ظافر علشان نعرف نتصرف
ظافر: أقول ايه لرعد و ماس اعمل ايه.

أنطوان: انا هجمع كل الرجالة وهندور عليها
ظافر: هندور فين بس
بعد مرور وقت رن تليفون ظافر برقم لؤلؤة
ظافر: لؤلؤة حبيبتي انتي فين
لؤلؤة بصوت واطي: ظافر انا خايفة
ظافر بحنية: انتى فين يا قلبي
لؤلؤة: معرفش ظافر ب
قطع كلمها دخول حد سمع ظافر صوت صويت لؤلؤة وصوت ضرب
ظافر بصوت عالى: لؤلؤة
صوت شخص: براحة على نفسك يا ظافر
ظافر بحده: فين لؤلؤة
الشخص: معايا بس لازم نتحاسب الأول
ظافر بحده: هقتلك ومش هرحمك.

الشخص: بس لؤلؤة حلوة وجسمها اجمل
ظافر: بس يا حيوان والله لخليك تتمني الموت
الشخص: كلم ماسة ورعد وخليهم يجو وقت الحساب جيه
ظافر: تقصد ايه
الشخص بضحكة رنانة: سلام بقي ظافي
قفل الشخص وهنا هاج ظافر وفضل يكسر الأوضة
أنطوان: اهدي ظافر اهدي
ظافر: اهدي اذاي بس لؤلؤة في خطر لازم الكل يجمع وبسرعة
أنطوان: انا هجمع رجالتى وهما تحت امرك
ظافر: مش هيكفو اطلب الامبراطورة و غضنفر.

أنطوان: اذاي بس الامبراطورة انت عارف مش بترحم
ظافر: وهو ده المطلوب كلم انت الغضنفر وانا هكلمها وانتى الماس كلمي ماسة ورعد
خرج ظافر الجنينة واتصل على الامبراطورة
ظافر: الو
الامبراطورة: اهلا بلوسيفير وحشتني
ظافر: محتاجك ضروري
الامبراطورة: مالك يا صحبي انا فيك ايه
ظافر: لؤلؤة اتخطفت ومحتاجك
الامبراطورة: مسافة الطريق انا اصلا في فرنسا
ظافر: ينفع الكابوس يجي
الامبراطورة: هيجي معايا يا صحبي
ظافر: تمام سلام.

الامبراطورة: سلام
قفل ظافر مع الامبراطورة وتوجه الى الداخل
أنطوان: الغضنفر هيجي
ألماس: ماسة و رعد هيجو
ظافر: الامبراطورة و الكابوس هيجو
أنطوان: هيجو منين
ظافر: الامبراطورة في فرنسا وعلى وصول
في فرنسا.

نزلت الامبراطورة الى الاسفل وكان يجلس أدور مع شاهي
شاهي بسخرية: شيفاكي قعده براحتك هنا يعني
الامبراطورة: براحتي بيتي وانا حره فيه
شاهي: بيتك اذاي
الامبراطورة: اصل بيت أدور بيتي وانتي بس مجرد عشيقة ملكيش لزمة في حياته
شاهي: أدور حبيبي عاجبك الكلام ده
ادور وهو يقوم: ادام الامبراطورة قالت كده يبقي كده
الامبراطورة: هرد على التليفون ورجع وانت روح المكتب
ادور: تمام هسبقك على المكتب.

بعد قليل رجعت الامبراطورة الى الداخل وتوجهت الى المكتب
الامبراطورة: أدور لازم نسافر روسيا حالا
ادور: أنجي في ايه
انجي: ظافر الأندلسي محتاجنا
ادور: فيه ايه
انجي: لؤلؤة اتخطفت
ادور: هجمع الرجالة وهاجي معاكي
انجي: جهز نفسك بسرعة وبلغ الطيارة
بعد فترة كانت انجي و ادور يتوجهون إلى المطار.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة