قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية ماسة الرعد الجزء الثاني للكاتبة أماني فهمي الفصل الثامن

رواية ماسة الرعد الجزء الثاني للكاتبة أماني فهمي الفصل الثامن

رواية ماسة الرعد الجزء الثاني للكاتبة أماني فهمي الفصل الثامن

مر الوقت ببطي شديد ووصل إلياس الى القصر
إلياس: ظافر فين لؤلؤة
ظافر: اتخطفت
إلياس: وانت قاعد كده عادي يا برودك
أنطوان: عمي إلياس ظافر مش ساكت والله
الماس: اهدي بس عمو وان شاء الله هترجع
إلياس: انتم عارفين ان هنا معندهمش هزار وممكن ياذوها
ظافر بغضب أعمى: وعزه وجلاله الله انسف البلد بلفيها
أنطوان: اهدي بس ممكن
سمع الكل صوت من خلفهم: وانا معاك يا صحبي
ظافر: اهلا انجي
انجي: اهلا ظافر عوزاك تعالى وانتم كمان.

توجهو الى غرفة المكتب
انجي: أفهم بقي ايه الى حصل
ظافر: لؤلؤة اتخطفت من ادام بيتي
انجي: مين كان معاها
ظافر: واحد من الحرس ومش هتعرفي تطلعي منه بكلمه متكسر و واخد كذا طعنة
انجي: عوزة كاميرات المراقبة الى حولين المكان كله
ظافر: مطلعتش باي حاجة منهم
انجى: حد كلمك
ظافر: هي كلمتني بس الخاطف شافها وخد منها التليفون
ادور: فين تليفونك
ظافر: اهو
ادور: تمام ده رقم لؤلؤة
الماس: ايوة
ادور: تمام جدا.

اتصل ادور على شخص وأعطي ليه رقم لؤلؤة وأمره بسرعة التحرك
انجي: متخفش بإذن الله هنجبها بسرعة
ظافر بتعب: يا رب يا انجي
انجي: ممكن تطلع تنام شوية ومن غير اعتراض
ظافر: انام اذاي وروحي مختوفة
انجي: والله يا صحبي لريح قلبك وقريب اوى وخلى الى وجع قلبك يتمني رصاصة ذي كلاب الشوارع وميطلهاش وده وعد الامبراطورة
ظافر: عارف وانتى ديونك كتير اوى في رقبتي.

انجى: يوم مقبلت الطرد وانت كبرت في نظري يالا اطلع نام علشان خاطري وخاطر لؤلؤتي
ظافر بغضب: متقوليش لؤلؤتي اسمها لؤلؤة او لي لي
أنطوان: هو ده وقته الرحمه يا رب
ظافر: البيت بيتكو انا هطلع انام
صعد ظافر إلى الاعلى ووجهت انجي نظرها الى ذلك العاشق الذي يستمتع بالنظر إلى معشوقتة.

انجى بسخرية: انا هخرج اصل الاقصر اتملى عشاق حاجة تقرف يع
أنطوان: ياريت تخرجي برااا
انجى: ليه يا روحي حد قلك انى قليلة
صوت من الخلف: الامبراطورة أنجي الكاشف مش اي حد
أنجي: اهلا بالغصنفر اسلان الاعصر
( اسلان الاعصر سوف يكون بطل رواية جديدة بعنوان سبرين )
أنطوان: اهلا اسلان
اسلان: اهلا أنطوان
ادور: اهلا اسلان.

اسلان بذهول: أدور هو في ايه بالظبط معنى وجود الامبراطورة و الكابوس و الذئب و لوسيفير في مكان واحد يبقي الدنيا هتولع حد يفهمني وفين ظافر
إلياس: قعد اسلان
اسلان: عاوز افهم
إلياس: انا هحكيلك
انجي: هو انتم تعرفو شاهي منين
ألماس: هقولك
نسبهم يحكو بقي.

عند الخاطف.

تلق الخاطف مكالمة
الخاطف: الو
المتصل: ...
الخاطف: بتقول ايه يعني ظافر و أنطوان و ادور وانجي و اسلان مع بعض
المتصل: ...
الخاطف: البنت ديه لازم ترجع باسرع وقت
المتصل: ...
الخاطف: اقتل مين انتى اتجننتي يا شاهي ده كانو نسفوني
شاهي: لازم تتقتل عوزة احرق قلب ظافر عليها
الخاطف: يبقي بتحلمي لو جرالها حاجة هيموتنا بالبطئ وهيستمتع بموتنا
شاهي: خليك شجاع انت ناسي ظافر عمل فيك ايه بيتر.

بيتر: يا روحى ده ظافر الأندلسي انا كان فين مخي ساعة موفقت على الجنان ده لا وكمان امرتي واحد من الرجالة يضربها البنت وشها وارم من قلم واحد
شاهى بحقد: احسن يا رب يضربها اكتر
بيتر: عمالة تقوليلي كبيرة كبيرة وانتم في الاخر جيبين طفلة مكملش 16 سنة منك لله
شاهي: كفاية كلام وبعد شوية صورها وبعت صورتها لحبيب القلب خليه يولع في نفسه شويه
بيتر: حاضر حاضر اقفلي
شاهي: اتصل على ماسة المنصوري و رعد الحديدي.

بيتر: حاضر غوري بقي
اجل انها شاهي من دبرت لتلك العملية الخسيسة لحرقة قلب ظافر على حب حياتة لؤلؤته الغالية الذي حرم جميع النساء على قلبه وعلى جسده واكتفى بملكة قلبه وضغيرته المدلله ولم يشي دخول امرأة امرأة حياتة واكتفي بامه وشقيقته والماس فقط.

في جناح لؤلؤة.

صعد ظافر الى غرفة لؤلؤته وفتح الباب ودخل ونظر على المكان بحزن وتوجه الى سرير صغيرته ونام عليه وضم المخده الى احضانة يستنشق منها رائحتها العطرة ولكن شعر بشي يحاول سحب الغطاء من عليه وعندما نظر وجده الأسد الصغير فحمله وضمه الى صدره.

ظافر: ايه لحقت تحبها انت كمان وخايف عليها اطمن والله العظيم هرجعها تانى لحضني.

وتنهد ووضعة بجوارة وضم المخدة ونام بعد فترة كبيرة.

في المكتب.

اسلان: بس بردو انا مش فاهم مين ليه مصلحة يخطف طفلة
أنطوان: انتم شفتها قبل كده
اسلان: مرة واحدة على الطبيعة و الباقي بنت عمي بتبعها على السوشل ميديا
ادور: لا انا معرفهاش بس انجي طلبت منى المساعدة وانا أنفذ اى حاجة ليها
أنطوان: حبيبنك
انجي: حبك برص يا شيخ لا طبعا احنا المسلمات مينفعش نتجوز واحد برا ديانتنا
ألماس: معلش انجي أصله عمره مفتكر دينه هو مسلم بس بالشهادة
انجي بذهول: هو أنطوان مسلم.

ألماس: ايوه مسلم بس بالبطاقة امه روسيا و أبوه تركي مسلم
اسلان: المهم حد فيكو شاكك في حد معين
إلياس: يستحيل يكون حد من المافيا انا سايبها من زمان وليه يخطفو لؤلؤة ومخطفوش لورا
ادور: بس احنا خرجناك من حسابتنا من زمان وهو فعلا لسه لغاية دلوقتي اسمك بيرعب الكل علشان كده محدش يقدر يقرب
انجي: لا مش تبع المافيا الخاطف عاوز يحرق قلب الكل
إلياس: يعني ايه
انجي: يعني عاوز يحرق قلب ظافر و عيلة لؤلؤة كلها.

أنطوان: يعني مين
انجي: ظافر و أنطوان والماس ليهم عدو واحد وإلى قدر يفرق بينكم يقدر يعمل كتير وخصوصا لو كان تحت حماية شخص مهم
ادور: لو الى بتفكري فيه هو نفسه الى بفكر فيه يبقي النهاية الموت
انجي بسخرية: كنت عملت اول مرة
ادور: مفيش دليل
انجي: غبي يا صحبي وهجبلك الدليل
إلياس: حد فاهم حاجة
ألماس: لا محدش فاهم
أنجي: هرجع لؤلؤة تاني قريب
نسبهم يتكلمو مع بعض.

عند الخاطف.

دخل بيتر غرفة لؤلؤة وهو يحمل صنية طعام ووجدها تجلس وتوجه نظرها في نقطة معينة ولا تشعر به فتوجه إليها وجلس أمامها.

بيتر: لؤلؤة كلي علشان متتعبيش
لؤلؤة وهي على نفس النظرة: ليه
بيتر: ليه ايه
لؤلؤة: ليه خايف عليا
بيتر: علشان انتى شبة اختى الصغير اوى شقية ذيك وحبوبة
لؤلؤة: عوزة امشي من هنا ظافر وحشني اوى
بيتر: بتحبيه
لؤلؤة: معرفش بس بفرح وانا معاه
بيتر: طيب كلي بقي علشان اروحك ليه
لؤلؤة بسخرية: يا راجل هو حد قالك عليا انى هبله
بيتر: لا العفو
لؤلؤة: انا سقعانة اوي.

بيتر: ااه صحيح هدومك خفيفة اوى حالا هروح اجيلك حاجة تدفيكي
قادر بيتر الأوضة وعندما عاد كان يحمل في يده بطانية ولكن وجد لؤلؤة متكومه في نفسها وعندما اقترب منها ووضع ايده على وشها اتنفض بشدة من شدة السخونية.

بيتر: كملت البت تعبت شكلي هشتغل دادة
خرج بيتر وهو يحملها بين ايديه وأمر واحد من الحرس بسرعة طلب الدكتور
مر وقت وجاء الطبيب الذي كتب مجموعة من الأدوية ووصف ليها أنواع اكل معينة وذهب.

بيتر: انا عارف انك ملكيش ذنب بس هو السبب خلها تسبني وقتلت نفسها بعد مخد الى هو عوزة منها بس خلاص انا هقف ادام الكل انا مش خايف من حد مهما كان بس الى عاوز اعرفة ليه الامبراطورة و الكابوس و الغضنفر معاه وهو يعرفهم منين كلهم كوم و الامبراطورة كوم لوحدها اسهل حاجة عندها القتل ومش بترحم ديه نهت مافيا كاملة بايديها يالا بينا يستر مش عارف اكلم اهلك ولا اعمل ايه.

في البلد.

انتشر الرجال بكثرة في روسيا بأكملها وتم إغلاق الموانئ البحرية و الجوية وتم قفل الحدود أصبحت البلاد ينتشر بها الرعب والخوف ولما لا وقد فرض لوسيفير و الكابوس و الامبراطورة و الذئب و الغضنفر رجالهم وامروهم باقتحام البيوت وتفتيشها حتى الشرطة أصبحت تخضع تحت حكمهم تم قفل الحانات والملاهي اليلية كما تم فتح اكبر شبكة تجسس على الأشخاص المشكوك في أمرهم.

ولم يستطيع أحد ان يفعل شئ او يجدها كأنها بخار واختفي
أصبحت حاله ظافر لا توصف من يوم يومين وما باله اذا مر فترة سوف يموت بالتأكيد
رفض إلياس إحضار كاث الى القصر وأمر حرسه بتوجهها الى خارج البلاد وحمايتها
استمر اختفاء لؤلؤة ولم يعثر أحد حتى على ثغره صغيرة يستطيع من خلالها البحث من خلالها.

مر أسبوع نعم أيها السادة أسبوع لم يذق ظافر النوم و زاد قلقة على صغيرتة وكان يبكي عليها بشدة وكان امام الجميع كالاسد الصلب ولكن يعرفو جيدا بانه يموت على حبيبته.

عند بيتر.

أصبحت لؤلؤة في التحسن وكانت تشعر بالرعب من داخلها ولكن أمامه ترسم البرود والامبالاه.

دخل بيتر يحمل الطعام ووضعو أمامها وما هي الا لحظات وتم اقتحام الأوضة شخص من النظرة الأولى له يتملكك الرعب والخوف.

وعندما نظرت لؤلؤة إليه شعرت بالخوف ولكن دارت هذا الشعور ببراعة
الشخص: مين ديه بيتر
بيتر: ديه ديه
الشخص: أنطق
بيتر: براحة بس جوزف
چوزف: قولت مين ديه هي صح
بيتر: ايوه هي
چوزف: انا ورا خطف لؤلؤة الاندلسي
بيتر: مسمهاش لؤلؤة الاندلسي اسمها لؤلؤة الحديدي
چوزف: البلد مقلوبة عليها انت اجننت
بيتر: خلى ظافر يدوق الحسرة بسببه ماتت حبيبتي
چوزف: بس ظافر ملهوش دعوة يا غبي هي ماتت لوحدها
بيتر: لا شاهي قالتلي انه السبب.

چوزف: شاهي شاهي شاهي ديه تعبان وحيه وهي السبب في موتها
بيتر: لا مش ممكن
چوزف: اطلع برا حالا وسبني معاها
خرج بيتر من الغرفة وعندما نظر چوزف على لؤلؤة وجدها تاكل عادي وكانها الكل وسط عائلتها وتستمتع.

چوزف: انتى بقي الى الدنيا مقلوبة عليكي
لؤلؤة: ...
چوزف: مش بكلمك يا بت
لؤلؤة: ...
چوزف: تمام الظاهر بيتر موركيش العذاب انا بقي هورهولك
لؤلؤة ببرود: وهتعرف
چوزف: يعني ايه
لؤلؤة ببرود: يعني انت فاكر انى مكنتش اعرف اخرج من هنا بسهولة خالص
چوزف بسخريه: ومخرجتيش ليه
لؤلؤة: لانى كنت تعبانة ومكنتش هقدر اهرب بس
چوزف: ماشي يا قطة
لؤلؤة بسخريه: طيب اوعي القطة تخربشك
چوزف: ماشي خلصي فطارك سلام
لؤلؤة: عمو چوزف.

چوزف بذهول: عمو ماشي نعم يا قطة
لؤلؤة: عوزة ارجع عند ظافر ممكن
چوزف: حاضر
لؤلؤة: امتى طيب
چوزف: اصبري شوية علشان اعرف اصلح المصيبة الى الحيوان ده عملها
لؤلؤة: هو فعلا ظافر السبب في موت حبيبته
چوزف: وانتى تصدقي انه يعمل كده
لؤلؤة بصقة: انا وصقه فيه طبعا بس خايفة
چوزف: طيب يالا كملي فطار وانا هروح اشوف هعمل ايه
لؤلؤة: تمام
غادر چوزف وفضلت لؤلؤة تجلس بمفردها وأخذت تدعي ربها ان تعود إلى ظافرها.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة