قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية ماسة الرعد الجزء الثاني للكاتبة أماني فهمي الفصل التاسع

رواية ماسة الرعد الجزء الثاني للكاتبة أماني فهمي الفصل التاسع

رواية ماسة الرعد الجزء الثاني للكاتبة أماني فهمي الفصل التاسع

نزل چوزف الى غرفة المكتب ولقي بيتر يجلس
چوزف: هنعمل ايه
بيتر: كلم الامبراطورة
چوزف: ليه علشان يعني عرفه ظافر
بيتر: لا علشان هي فرضة رجالتها ومتحدة مع ظافر
چوزف: الله يخدك اعمل فيك ايه
بيتر: خلاص بقي
چوزف: خلاص لو ظافر مسكك هيقتلك بدم بارد يا غبي
بيتر: أتصرف
چوزف: دلوقتى أتصرف دانا هولع فيك غور على اوضك مشوفش وشك تاني
صعد بيتر الى غرفه لؤلؤة ودخل بغضب.

بيتر: كل حاجة بسبب ظافر انا هخليه يموت نفسه بموتك هو هيموت
لؤلؤة بغضب: انت مجنون أخرج برا
بيتر: تعرفي انتى صح انا مجنون وهخلى ظافر يقتلك بايده
هجم بيتر على لؤلؤة وحلول يبوسها بالعافية فضلت لؤلؤة تصرخ بشدة وتنده على چوزف وفضلت تضرب بيتر الى أن وصلت إلى احدي التحف وامسكتها وخبطته بيها على رأسه.

في نفس الوقت كان چوزف يجلس في غرفة المكتب يفكر بما يحدث ولكن قطع تفكيرة صوت صوات خرج يجري وصعد وصعد غرفة لؤلؤة وجد بيتر ينزف من رأسه ولؤلؤة تحمل إحدى التحف وتقف بقوة.

چوزف: في ايه
لؤلؤة ببرود: مفيش البتاع ده حاول يعتدي عليا وانا قمت معاه بالواجب
چوزف بصوت عالى: انتى الى عملتى فيه كده
لؤلؤة: ايوه وخاف على نفسك انت كمان
چوزف: لا والله
لؤلؤة ببرود: يالا خد البتاع ده معاك وخرج برا
نده چوزف لإحدى الحرس حتى يحمل بيتر وانتظر حتى خرج وتقدم منها وجدها تجلس على الكرسى بكل عظمة وقوه وبرود.

چوزف: اذاي انتى في سنك ده بالقوة والعظمة والبرود ده
لؤلؤة بابتسامة سخرية: على فكرة انا عندي 16 سنة يعنى مش صغيرة مفهوم وانا قوية بربي و عيلتى و ظافر
چوزف: يعني مسالتيش عن عيلتك
لؤلؤة: عادى هما عارفين انى من ظافر ومطمنيين عليا
چوزف: وانتى واثقة ظافر للدرجة ديه
لؤلؤة: طبعا لازم اثق فيه ظافر بالنسبة ليا كل حاجة
چوزف: اممممممممممم
لؤلؤة: عاوز اقول ايه
چوزف: وانتى عرفتي منين انى عاوز حاجة.

لؤلؤة: ظافر علمني اذاي اقري الى ادامي وبسهولة جدا اعرف هو عاوز ايه
چوزف: طيب انا عاوز ايه
لؤلؤة: انت خايف على الغبي ده من ظافر بالرغم انك بسهولة جدا تعرف تحافظ عليه بس مش هتعيشة في رعب وهروب طول عمره وانت بردو عارف ان ظافر هيوصله حتى لو رجع بطن امه تانى فأنا من رأي تخلى ظافر يعاقبة وانا همنع ظافر من قتله لانى مش حابه ان ظافر يوسخ ايده بالدم علشانى.

چوزف: بصراحة ابهرتيني وفعلا انا كنت عاوز كده ينفع اسالك سؤال تانى
لؤلؤة بضحكة رنانة: انت مسالتش اولنى علشان تسال تاني
چوزف: ماشي يا برنسيسة هو انتى ايه مش خايفة منى
لؤلؤة: لانى عارفة انى لو جرالى حاجة انت واخوك هتتقتلو بدم بارد كمان انت چوزف الفريدو ولقبك السلطان رئيس المافيا الروسيه
چوزف: صح بس انتى عرفانى اذاي
لؤلؤة بلا مبالاه: عادي مانتا شغال من خالو
چوزف: خالك مين
لؤلؤة: ياسين الالفي.

چوزف: مش معقول انتى بنت اختوه
لؤلؤة بسخرية: لا بنت عمتوه
چوزف: ظريفة
لؤلؤة: هو ينفع اتفرج على القصر بتاعك
چوزف: هو انتى هبلة يا روحي انتى مخطوفة
لؤلؤة بتعجب: بجد طيب تعال فرجني عليه
بالفعل امتثل چوزف لطلب لؤلؤة وفرجها على القصر.

في مصر.

في فيلا الحديدي.

رعد: ماستي هي ليه لي لي بقالها أسبوع منزلتش حاجة على النت
ماسة: انت عارف انها لما بتكون مع ظافر بتنسي الدنيا
رعد: والقرد الصغير
ماسة: متقولش على ابني حبيبي قرد
رعد: مالك بيه فين
ماسة: مالك و لورا سافرو رحله
قطع كلامهم صوت رسالة على تليفون ماسة وعند فتحها شلت حركتها ودموعها نزلت بغزارة.

رعد بخوف: مالك يا قلبي في ايه
ماسة: لؤلؤة اتخطفت
رعد برعب: بنتي اتخطفت اذاي
ماسة: بص الصور ديه
شاهد رعد صور لؤلؤة وهي متكتفة وصور أخري ليها وهي مرميه على الارض
ماسة بخوف: رعد انا عوزة اسافر ونبي
رعد: جهزي نفسك وانا هكلم المطار حالا
ذهبت ماسة وجهزت شنطة هدوم وقام رعد بالاتصال على المطار لتجهيز الطائرة وعند نزولهم وجدو يوسف و مازن على علم بالصور وذهبو الى روسيا.

في قصر السلطان.

بعد تفريج لؤلؤة على القصر دخلت وجلست على الكرسي بتعب
چوزف بسخرية: مالك لي لي مش كنتي عمله فيها قوية
لؤلؤة: ربنا على المفتري حرام عليك يا شيخ عوزة اروح بقي
چوزف: ليه بس د
قطع كلامه صوت تليفونه وعندما تحدث علم بقدوم رعد و ماسة الى قصر ظافر
چوزف: لؤلؤة في مشكلة
لؤلؤة: مشكلة ايه
چوزف: اهلك وصلو لقصر ظافر.

لؤلؤة: ايه اكيد بابي مش هيسكت و هيبهدل ظافر بليز چوزف عوزة ارجع حالا قبل ميحصل مشكلة كبيرة بليز وعلى بيتر انا هعرف اهدي ظافر
چوزف: حاضر اطلعي البسي بسرعة
صعدت لؤلؤة بسرعة الى الغرفة وارتدت ملابسها ونزلت وخرجت مع چوزف الى السيارات وانطلقو ال قصر ظافر.

في قصر الأندلسي.

وصلت سيارة رعد الى قصر الأندلسي وتوجهو الى الداخل وجدو ظافر والياس يجلسون مع اشخاص.

رعد بصوت عالى: ظافر فين بنتي
ظافر بزهول: رعد ماسة انتم هنا
ماسة: فين لي لي ظافر فين بنتي
إلياس: اهدي ماس تعالى قعدي تعال رعد
يوسف: فين لي لي الأول
شاهي ببرود: اتخطفت من أسبوع
انجي بعصبية: شاهي اخرسي خالص
شاهي: انا بقول الحقيقة
رعد بحده: اخرسي وانت يا بيه فين لؤلؤة هي ديه الأمانة الى المفروض تحافظ عليها أنطق
ظافر: و الله انا مكنتش هنا واحنا قلبين الدنيا عليها مش سكتين.

انتبه الكل لصوت ضحك عالى وفؤجي الكل بدخول لؤلؤة و مالك و لورا مع بعض
لؤلؤة بفرحة: رودي ماسي انتم جيته امتي
توجه إليها رعد و ماسة بسرعة واخدها بين احضانه بشدة وفضل يبوس فيها
ماسة: انتى كويسة يا قلبي
لؤلؤة: ايوة كويسة مالكم
رعد برعب: هو انتى كنتي مخطوفة
لؤلؤة بضحكة رنانة: والخطفين سبونى علشان باكل كتير صح
رعد بصوت عالى: امال كنتي فين.

لؤلؤة: مالك بس رودي ابنك المبجل اتصل عليا وقالى تعالى بسرعة فرحت بسرعة وملقتش حد ابلغة ديه كل حاجة
يوسف: انتى متأكدة
لؤلؤة بفرحة: يوسسسسسسف حبيبي وحشتني وحضنته
يوسف: حلو شغل التسبيت ده
لؤلؤة بارف: انتى بقي شاهي
شاهي بصدمة: ايوة انا حبيبية ادور
لؤلؤة بابتسامة جميلة: هاي ادور شكرا على فكرة
ادور بزهول: على ايه يا قمر
لؤلؤة بصوت واطي: على الى هتعمله في عشقتك
ادور: فهمت
ظافر: انتى كويسة يا لؤلؤتي.

لؤلؤة بهمس: محتاجاك اوى ظافي
إلياس: يالا ماس اطلعي انتى ورعد على اوضك وستريحي ووصلي يوسف و مازن على اوضتهم
ماسة: تمام إلياس يالا نطلع
صعد الجميع الى الاعلى وفي لمح البصر كانت لؤلؤة بين احضان ظافر ويضمها بشدة لصدره ولكن شعر بمياة سخنة على صدره ففضل ضممها الى صدره.

ادور: شاهي على اوضك حالا
شاهي: بس
ادور: حالا
صعدت شاهي الى الاعلى وهي مرعوبة من ادور وبعد قليل دخل المجلس چوزف الفريدو
إلياس: چوزف انت بتعمل آيه هنا
چوزف: في الحقيقة أخويا هو
لؤلؤة بهدوء: ايوه بيتر هو الى انقظنى من الخاطف وعرف منه أنه مكلف بخطفي بأمر من واحده
ظافر: حد عملك حاجة يا قلبي
لؤلؤة: لا ظافي
أنطوان: وانتى معاه من امتى لي لي
لؤلؤة: من كام يوم بس
ظافر: وليه مرجعكيش على طول.

لؤلؤة: ببساطة لانى تعبت اوى وكنت نايمة ومش بتحرك
ظافر بحده: عمل ايه فيكى الحيوان ده
لؤلؤة: متعليش صوتك عليا مفهوم
ظافر بغضب أعمى: انتى تتكلمي من غير اعتراض مفهوم
أنطوان: براحة ظافر البنت خايفة
لؤلؤة بدموع: اسأل ست شاهي وهي تجوبك
ادور: تقصدي انها
لؤلؤة: ايوه هي الى امرت علشان هي عارفة انك هتحميها من اي حد مهي العشيقة بقي والباقى يتحرق صح
ظافر: شاهى جابت آخرها والدنيا مش هتستحمل نكون مع بعض.

لؤلؤة: لو فكرت توسخ ايدك بدمها يبقي اخر يوم بينا وانت عارف ان كلمتى واحدة
ظافر: انتى اكيد اتجننتي خلاص يعنى بعد متعذبك عوزة تسبيها كده عادى
لؤلؤة: علشان خاطري ظافي بلغ عنها البوليس اتهمها باي حاجة بس متوسخش ايدك
أنطوان: طيب ليه چوزف الى جايبك مش بيتر
چوزف بضحك: أصله هيلازم السرير فترة
إلياس: ليه يعني
چوزف: اصل في واحدة كانت بتلعب معاه وحدفته بتمثال جاي دماغة نصين
ألماس: اكيد واحدة مفترية وقوية.

لؤلؤة: اتلمي انتى علشان امشي الجوازة
أنطوان بلهفة: لؤلؤتي اعملى الى انتى عوزاه
ظافر: بس يا حيوان
چوزف: بعد اذنكم انا همشي
لؤلؤة: هتيجي عيدميلاد صح
چوزف: اكيد هاجي برنسيسة
لؤلؤة: تمام عوزة رقم تليفونك ممكن
چوزف: اكيد طبعا اتفضلي ده رقمي الخاص باي وباسها ومشي
ظافر: اجيب شجرة واتنين لمون
لؤلؤة: عوزة انام ظافى
ظافر: تعالي يا قلبي اطلعى نامي
انجي: انتى يا بت هو انا كنت نايمة في حضنك
لؤلؤة: مبحبش حد ينام في حضني.

ظافر: قصف جبه بصراحة
انجي: بت انتى عارفة انا مين
لؤلؤة: انجي الكاشف عارفة
ظافر: تعالى نامى يالا
لؤلؤة: مش هنام لوحدى تعالى معايا
ظافر: حاضر لؤلؤتي
صعدت لؤلؤة الى غرفتها واخدت شور وطلعت ماما بين احضان ظافر وبعد قليل أخذ جسدها في الرعش فضمها ظافر لحضنة بشدة حتى تهدي
لأول مرة ينام بطلنا بسعادة وهي يضم معشوقته الى احصانه
ونامت شاهي برعب من المجهول.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة