قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية ماسة الرعد الجزء الأول للكاتبة أماني فهمي الفصل الرابع والعشرون

رواية ماسة الرعد الجزء الأول للكاتبة أماني فهمي الفصل الرابع والعشرون

رواية ماسة الرعد الجزء الأول للكاتبة أماني فهمي الفصل الرابع والعشرون

وصل كلا من مراد ومازن ويوسف بسرعة البرق الى المستشفي التي تعمل فيها ماسة
مراد لإحدى العمال: لة سمحت فين الدكتورة ماسة
العامل: الدكتورة في مكتبها
مراد: شكرا
توجهو الى المكتب ودخلو وكانت المفاجأة حيثو وجدو ماسة مع جاك ويتناولون الطعام
يوسف: ماسة مين ده
ماسة: فيه ايه انا اتخضيت
مازن: مرضتيش مين ده
ماسة: وانت مالك
مراد: مااااااااسة ردى عدل
ماسة بنرفزة: فيه ايه صوتكم عالى على فكرة.

يوسف بهدوء: انتي عرفة مين ده
ماسة ببرود: عرفة هو مين
مازن: يعني ايه عرفة
ماسة: من الاخر كده ده الجلاد الذراع الأيمن لالياس الأندلسي
يوسف: صلاة النبي احسن
مراد: انعم واكرم
مازن: والأخت عرفاه منين
ماسة: عادى جدا أصحاب
مراد: انتى عرفة أنه ذراع الأيمن لقائد المافيا الروسيا
ماسة: بطلو زن بقه انا ورايا عمليات سلام
جاك ببرود: ماس انا هنام لحد متخلصي تمام
ماسة: تمام سلام
مراد: عليه النعمة البيت ده مجنونة.

يوسف: او متخلفة
مازن: لا وانت الصادق ده جامدة طحن
مراد: رئيس المافيا الروسيا صاحب اختى لولولولوى
مازن: زغرطى يأم فاروق
يوسف: داحنا هنشوف أيام سودة
مازن: او سومة عادى يعني
مراد: هههههه امشي انت وهو من هنا
يوسف: الا هو مدير المخابرات هيعمل فيما ايه
مراد بفخر: اكيد هينفخنا
مازن: صقة في الله هنتنفخ
نزلو وركبو العربيات ومشيو.

في شركة لميس.

اتصلت لميس على مازن
لميس: حبيبي انت فين
مازن: قلبي يا ناس انا هنا
لميس: ايوة يعنى هنا فين
مازن: في قلبك يا عمرى
لميس: انا جعانة اوى
مازن: روحى انا هروح مكانا دلوقتى
لميس: تمام وانا هتحرك حالا
مازن: ماشي يا عمري
لميس: سلام يا مجننى
مازن: سلام يا حبيبتي
( معدش عارف أننا عندنا جفاف عاطفي ).

ندخل مكان اول مرة نروحة
في جامعة منه.

وصلت منه الى الجامعة وكانت منهارة من الدموع فضلت في العربية فترة كبيرة لحد تليفونها رن.

منه: نعم
الشخص: لسه منزلتيش من العربية لحد دلوقتي
منه: ايوة
الشخص: عندك محاضرة بعد ربع ساعة بسرعة تكونى هناك
منه: لا رد
الشخص: يالااااااا
منه: بدموع حاضر نزلة
نزلت منه وعنيها كلها دموع مخدش بالها من السلالم ووقعت ورجليها اتجرحت اوى
منه شافت الدم وفضلت تترعش جامد لحد مواحد من الرجالة رحلها بسرعة وطبطب عليها ومسح الدم.

تليفونها رن
الشخص: والله العظيم لو مقمتيش حالا لهوريكى
منه: حاضر حاضر
الشخص: اومى حالا ولا نسيتي الفديو
منه بخوف: حاضر
قامت منه وراحت المحاضرة وفضلت مش مركزة في حاجة
جيه رسالة ليها
( ركزى يا روحي في المحاضرة علشان هسمعهالك كلها وانتى فحضني ).

في جهة امن الدولة.

اسر: الله يحرقك يا ماسة
سليم: ماسة مش عاوزة الحرق ده عوزة تتصفة في مدان عام
عمر: هو كل ده ليه
اسر: يا برودك يا اخى
عمر: لا بجد انا عاوز اعرف ماسة عملت ايه
سليم: الحلوة مصاحبة الجلاد الذراع الأيمن لالياس الاندلسي
عمر: اه مانا شفته امبارح
اسر: نعم يا روح امك شفتوة فين
عمر: عند ماسة في المستشفى
سليم: عمرررررر براااااا
اسر: حسبي الله ونعمة وكيل قيمة يا ماسة انتى وعمر
سليم: ههههههههه ههههههه.

اسر: بتضحك على ايه يا اهبل
سليم: اصل انا افتكرت اني شوفته اقبل كده
اسر: الطم والا اجيب لطامة
عمر: مالك يا ام فاروق
اسر: تعبانة يا ختى اه اه اه
سليم: هههههههههههههه.

في مكتب فهد.

دخلت السكرتيرة الى مكتب فهد
السكرتيرة: فهد بيه حاتم بيه برة وعاوز يقبلك
فهد: خليه يدخل فورا وامنعى اي مكالمات
السكرتيرة: حاضر يا فندم
خرجت السكرتيرة الى حاتم ودخلتة الى فهد
حاتم: صباح الخير يا فندم
فهد: اهلا حاتم اذيك
حاتم: الحمد لله ولدى قلى على كل حاجة والملف ده فيه كل حاجة
فهد: تمام جدا
حاتم: انا بس عاوز أعرفك على حاجة
فهد: حاجة ايه
حاتم: سياتك ده شخص مهم جدا في جهة أمنية وصعب اوى اني اوصل لكل حاجة.

فهد: امال الملف ده فيه ايه
حاتم: أساسيات بس عن حياتة الشخصية
فهد: تمام سلامي لولدك
حاتم: بعد إذن سياتك
فهد: اتفضل
مشي حاتم وفهد فتح الملف واخذ يقرأ في الملف
مازن أدهم محمد
ضابط في المخابرات العامه
برتبة مقدم
لقبه التعلب
السن 27 سنة
يعيش مع والدية
والده دكتور مخ واعصاب
وولدته دكتورة أمراض نسا
وشقيقته دكتورة قلب
اقفل فهد الملف ورماة على المكتب ههههه اكيد ضابط مخابرات يعنى هلاقي ايه في الملف بتاعة.

في مكتب رعد.

علم بما حدث في المستشفى من انفجار خرج رعد من مكتبة بسرعة ذى اسمة وراح على المستشفى وعندما وصل ودخل إلى مكان الانفجار ولكن لم يجد أي شئ أخذ يضحك بشدة وذهب الى مكانه المفضل.

عند ماسة.

خرجت ماسة من المستشفي وتوجهت إلى مكانها المفضل
وصلت ماسة إلى هضبة المقطم ونزلت من العربية وقعدت على الارض وغمضت عينها وسندت عليها.

وفي نفس المكان وصل رعد ونزل من العربية وقعد على الارض وغمض عينة
بعد مرور وقت كتير كان الليل قد دخل قامت ماسة من مكانها وحاولت تدور العربية ولكن لم تدور أخذت تضرب على دركسيون العربية بغيز نزلت من العربية واقفلتها ومشيت
لقت ماسة عربية فيها شباب نزلولها
الشاب الاول: مالك يا حلوة
شاب الثانى: هو فلسعك
شاب الثالث: احنا موجودين يا قمر
ماسة: يالا يروح امك انت وهو من هنا
الشاب الأول: يا جامد انت.

الشاب الثانى: وحش انت بس عليكي عيون تدبح
الشاب الثالث: ولا جسمها حاجة تهبل
ابتد الشباب يقربو يقربو منها قامت ماسة بضربهم وأخذت تجري
الشباب جريو وراها ومسكوها حاولو يشدوها ويخدوها على العربية فضلت ماسة تصوت أحد ملقت شاب بيقع على الارض ضربت ماسة الشاب الثانى وفي نفس اللحظة توجة يد راجل ومع يد ماسة وضربو الشاب الثالث
لفت ماسة الى الرجل حتى تشكرة وجدة رعد
ماسة: اهلا اصل هيا نقصه
رعد: ماسة وحشتينى.

ماسة: يا رب ارحمنى أصلها كانت ناقصة
رعد: ماسة انتي كويسة انا عرفت بالحادثة الى حصلت
ماسة: بقولك ايه أبعد عنى احسلك
رعد: انتي ليه كده
ماسة: أبعد رجالتك عنى يا رعد مش انا سفلة
رعد: ماسة انا
ماسة: انتهى الكلام ومشيت
رعد: استني هنا هتمشي ازاى
ماسة لسه هتتكلم لقت عربيات دخلت ونزل منها جاك وخدها ومشي
ماسة: بصت عليه وركبت مع جاك
رعد: انا اسف يا ماسة.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة