قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية ماسة الرعد الجزء الأول للكاتبة أماني فهمي الفصل الحادي والعشرون

رواية ماسة الرعد الجزء الأول للكاتبة أماني فهمي الفصل الحادي والعشرون

رواية ماسة الرعد الجزء الأول للكاتبة أماني فهمي الفصل الحادي والعشرون

خرج مازن من عند فهد واتصل بلميس
مازن: حبيبي وحشتيني اوي
لميس: وانت اكتر هو انت فين
مازن: انا فين
لميس: مازن انت فين بقولك متجننيش
مازن: حاضر انا جيت قبلت جدك فهد خلاص كده استريحتي
لميس: الله يحرق يا بعيد
مازن: بس انا مش بعيد انا قريب منك اوى
لميس: انت فين
مازن: من وراها انا هنا
لميس كانت هتصوت
مازن حط يده على بقها: اسكتي هتفضحينا
لميس: عارف انا هرفض الجوازة ده
مازن: ليه بس.

لميس: انت هتموتني قبل حتى منخطب امال لو اتجوزنا هتعمل ايه
مازن: اتجوزيني بس وانا هعقل
لميس: والله هشك هو انت متاكد انك وماسة اخوات
مازن: وتوام يا اختي والله
لميس: امشي الله يكون في عوني منك حبيت واحد اهبل
مازن: انا اهبل ماشى بس متجيش تطلبي منى ارجع زى الأول
لميس: مازن انت اسفة والله
مازن: بجدية انتهى الكلام والظاهر كده لما كنت بهزر معاكى فكرتيتي خرع بس اوعى تنسي انى ضابط مخابرات سلام.

لميس بدموع: مازن انا اسفة ونبي سمحنى
مازن: سلام
نظرت لميس على الارض وأخذت في البكاء بحرقة دخل رعد عليها لقاها اعده في الأرض وبطعيط
جري عليها وخدها في حضنة وطبطب عليها
لميس: بدموع خليه يسمحني يا رعد انا اسفة
رعد: أهدى بس فيكي ايه
لميس: بانهيار انا اسفة اسفة اسفة اسفة
رعد: مالك يا حبيبتي مالك
لميس: لا رد
رعد: لميس لميس ردى عليا لقاها مغمي عليها
حملها رعد تنزل بسرعة على عربيتة وطلع على المستشفى.

وصل رعد المستشفي وطلب الدكتورة ماسة بسرعة
دخلت ماسة الأوضة وقالت في ايه
رعد: ماسة لميس مش عارف مالها
ماسة: طيب ممكن تهدى شوية
رعد: طيب اكشفي عليها
ماسة: يا بني أفهم انا دكتورة قلب ومش دكتورة بطنة
رعد: مليش دعوة اصرفي
ماسة: ارحم امي يا رعد هبعتلك دكتور سبني في حالى
رعد: انتي ريحة فين
ماسة: حمرا
رعد: هي ايه الى حمرا
ماسة بضحكة: البطيخة حمرا منك لله يا رعد جننتني اكتر ماما مجنونة سلام يا كوتش.

رعد: هي البت ده بتتكلم معايا كده ليه
دكتور دخل: من فضلك اطلع برة علشان اكشف عليها
رعد: انت اهبل يالا اكشف عليها وانا هنا
الدكتور: حاضر يا رب صبرني
رعد: أنجز بسرعة
الدكتور بخنقة: حاضر حاضر الآنسة عندها إرهاق بس وشوية وهتفوق سلام يا كوتش
رعد: كوتش هو انت متاكد انك دكتور
الدكتور: ايوة بس لسه تحت التمرين يعنى دكتور على ماتفرج
رعد: امشي يالا من هنا
الدكتور: خلاص يا عم ماشى
رعد: هو مين جابك هنا.

الدكتور: الموزة ام شعر أصفر وعيون زرقة
رعد: هي مين ده
الدكتور: حلم كل الشباب د / ماسة ده جامدة اوى
رعد: موزة وحلم كل الشباب امشي يالا من هنا منك لله يا ماسة حتى الشباب الصغير اتجنن بسببك يا رب اقوينى على ما ابتلتني
لميس بهزيان: مازن مازن اسفة حبيبي مازن
رعد: اهلا وسهلا انتي وصلتي
لميس: هو ايه الى حصل وانا فين
رعد: انتي في المستشفي يا روحى والى حصل انتى انتى هتحكى
لميس: رعد انا عوزة امشي من هنا ممكن.

رعد: ماشى صحيح في واحد اسمة مازن اتصل
لميس: بفلعة مازن اتصل فين التليفون
رعد: القومي يا ختي خلينا نروح
لميس: ربنا يبعتلك وحدة تجننك
رعد وهو يضربها: اكتر من الى انا فيه امشي.

في مكتب فهد.

اتصل فهد على شخص وطلب منه كل المعلومات عن مازن أدهم محمد ضابط في المخابرات وطلب منه سرعة المعلومات.

في مكتب مازن.

وصل مازن وكان مخنوق جدا علشان ساب لميس بتعيط بس هو مخنوق منها علشان هو بيحب يعملها زى ماسة بالظبط دخل عليه مراد.

مراد: مالك يا بني مصدر الوش الخشب ليه
مازن: لا رد
مراد: لا اااااه ده في حاجة كبيرة اوى مالك
مازن: بحبها اوى وزعلتها منى
مراد: هي مين يا مازن
مازن: لمي تليفونة رن وكانت هي قفل عليها
مراد: هي الى بترن
مازن: اه
مراد: رد عليها حرام عليك
مازن: لا
مراد: على فكرة شكلها ندمان رد عليها
مازن جتلو رسالة وعرف ان لميس راحت المستشفي وتعبت اوى جري خرج برة المكتب
مراد: واد رايح فين في اجتماع مهم استنى بس.

مازن: يا عم نفض وقول للمدير أني في مهمة
المدير: مهمة ايه يا حبيبي
مازن: مهمة حب
المدير: اتعدل يا سيادة المقدم
مازن: انت عاوز ايه دلوقتي
المدير: عاوز ايه في جواب رفد شكلة هيطلع
مازن: ومين يقضر يرفض التعلب سلام يا رئاسة
المدير: رئاسة منك لله امشي من قدامي.

في سيارة منه.

اتصل عليها الشخص المجهول
الشخص: ألو انتي فين يا هانم
منه: انا في دهية انت مالك
الشخص: دهية تخدك يا شيخة
منه بعياط: منك لله ابعد عنى بقه وقفلت الخط
مشيت بالعربية بسرعة جدا لغاية ما وصلت للمقابر ودخلت وجلست امام قبر امها وأبوها.

منه بدموع: انا تعبت اوى ليه ممتش معاكم ليه سبتونى لوحدى هنا يا رب خدنى
الشخص: هيخدك بس مش دلوقتي
منه بخده: انت عرفت منين اني هنا
الشخص: انا عارف كل حاجة عنك يا حلوة
منه: ابعد عنى بقه انا زهقت منك ربنا يخدك
الشخص بخبث: عوزانى ابعد عنك
منه: ايوة
الشخص: خلاص الى كان هيحصل وحنا متجوزين يحصل دلوقتى
منه: انت مجنون
الشخص: هوريكي حالا
وضرب منه على رسها وخدها ومشى.

استطاعت ماسة عمل اكثر من عملية في اليوم التاني ودخلت المكتب تستريح شوية ونامت
شخص: ماااااااااااسة
ماسة بخضة: الله يحرك يا عمر
عمر: حبيبتي وحشتيني
ماسة: عاوز ايه يا جذمة
عمر: الحق عليا جاي اطمن عليكي سلام يا ختي
ماسة: سلام يا قلبي.

بعد مرور وقت فتحت منه عيونها لقت نفسها في غرفة نوم وأخذت تتذكر وافتكرت انها كانت في المقبرة وبعد كده الشخص ضربها وفقدت الوعي بصت على الارض لقت هدومها وشافت الشخص خارج من الحمام من غير هدوم.

الشخص: صبحية مباركة يا عروسة
منه بهسترية: انت عملت فيا ايه حرام عليك منك لله
نزل كف على وشها وقالها
الشخص: قومي البسي خلينا نروح
منه بكسرة: ممكن تطلع برة
الشخص ببرود: وليه انا شفت كل حاجة وغمزلها
منه بدموع: من فضلك اخرج برة
الشخص: حاضر خارج
منه: منك لله ضيعت مستقبلي ولبست وخرجت انا جهزة
الشخص: يالا بينا
منه: حاضر.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة