قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية ماسة الرعد الجزء الأول للكاتبة أماني فهمي الفصل الثاني والثلاثون

رواية ماسة الرعد الجزء الأول للكاتبة أماني فهمي الفصل الثاني والثلاثون

رواية ماسة الرعد الجزء الأول للكاتبة أماني فهمي الفصل الثاني والثلاثون

في صباح اليوم التالى نزل الجميع الى الأسفل وتناولو الإفطار
ماسة بحماس: مين يلعب كورة
مازن: انا
الكل: واحنا كمان
ماسة: يالا
مشي الكل وبتدا تقسيم الفريق نظرت ماسة ولم تجد فهد ورعد
ماسة: شباب فين رعد وجدو
ياسين: اكيد جوا
ماسة بصوت عالى: رررررررررررررررررررررررعد
رعد برعب: مالك فيه ايه
ماسة بضحكة حلوة: تعالى العب معانا
رعد بذهول: يعنى انتى كنتى بتندهى عليا علشان العب.

ماسة: ايوة علشان خاطرى رودى تعالى العب معانا
رعد: هو انتى عندك كام سنة
ماسة: خمسة ونصف بس
رعد: وهو يقرص خدها يا صغنن
ماسة: اسمها ثغنن مس صغنن
رعد: هههههه بحب طفلة يا ناس
ماسة: هتبقى في فريقى صح
رعد بسخرية: لا طبعا انا معا الرجالة
ماسة بغضب: ماشي رعد بس مترجعش تعيط زيهم
رعد: ههههههه تصدقى ضحكتينى يا صغنن
ماسة: تمام اوى
ووجهت كلمها للشباب
ماسة: شباب الرهان هيبقى ايه
يوسف: الى تامر بيه يا عسل.

ماسة: الى هيخسر ينفز طلب لكل شخص من الفريق الكسبان
اسر: اشطا
مراد: تشكيل الفريق كالتالى
فريق الشباب
حارس المرمى ياسين
خط الوسط اسر و علاء و عمر
خط المنتصف مازن و يوسف و سليم
الدفاع رعد وياسر وانا و عمار
فريق البنات
حارس المرمي لما
خط الوسط ياسمين وميرا
خط المنتصف لميس ومنه
الدفاع ماسة وسما و ميار
ماسة بصوت عالى: نننننننننعم يا روح امك بقه انتم 11 واحنا 8 ليه
مراد: أولا ملك حامل وممكن تولد دلوقتى.

ثانيا اروي حامل ولسه في الأول
ماسة: بس كده ظلم حرام
رعد: هتلعبي ولا المسحوب مغلوب
ماسة ببرود: تمام اوى
شخص: لو عوزة تكملى باقى فريقك احنا هنا
ماسة: هاهاهاها كريم ازيك
( للتذكير كريم هو الضابط الجيش و حقق مع ماسة علشان علقتها باليأس )
كريم: ازيك ماس
ماسة: انا تمام بس احنا كده هتبقى 9 ناقص 2
كريم: بسي يا ستى ده وائل ومنير أصحابي لو ينفع نلعب معاكم
رعد بغضب: لا طبعا احنا عيلة كمان انت بتعمل ايه هنا.

ماسة: صح كريم انت جيت ازاى هنا
كريم: ههههههه الجهة التانية من البيت جهة أمنية
ماسة: أمنية لا يا شيخ وبص واطي بلاش تكدب عليا انا تمام
كريم بضحك وهو بيلمس دراعها: وفيها ايه يا قمر
ماسة بضحكة صفرا: تمام اوى بس مترجعش تزعل
كريم: عمري مهزعل منك
رعد: هو احنا مش هنلعب يالا
مراد بخبث: لحظة رعد لازم نقسم فريق ماسة تانى
حارس المرمي ماسة
خط الوسط ياسمين وميرا ولما
خط المنتصف لميس ومنه ومنير.

الدفاع كريم ووائل وسما وميار
رعد: الله عليك يابو المفهوميه
اسر: بس الحكم هيتغير
ماسة: ليه بقه
اسر بخبث: الى هينفز الأحكام هيبقة حارس المرمي تمام
ماسة: طيب يا جماعة انا لازم امشى افتكرت انى مسرحتش شعري
رعد: ازبتي مكانك يا عسل
ماسة بدلال: رعد تعالى معايا في فريقى ونبي
يوسف: شيفين بنت اللعيبة
مازن: ونبي ليقول حاضر
ياسر: مكنش يومك يا رعد
ياسين: بصراحة لو انا في مكانة هقبل بصدر رحب
كريم: ماسة بس تأمر والكل ينفز.

اسر: منور كريم
رعد: اكيد ماسة
ماسة: هاهاهاهاها رعد هيبقه معانا في الفريق
رعد بضحك: ماسة اقصد اكيد لا انا مش بتخلىعن فريقى تحت اى إغراء وغمزلها
ماسة بصراخ: ماشي رعد يالا نبدأ الماتش
مر الوقت وادر فريق الشباب إصابة كريم ووائل ومنير بجدارة واصبح فريق البنات 8 مقابل 11
وانتهى الماتش بفوز فريق الشباب
مراد: الحمد لله ننفز الشرط بقه
ماسة: حراااااااااااااااااااااااااااام حرااااااااااااااااااااااام.

رعد: خلاص شباب يالا نبدأ في الرهان
ماسة: حتى أنت يا برودوس
اسر: تعالى دلكيلى رجلى بسرعة
ماسة بقهر: حاضر وراحت دلكتلو رجلة
مراد: روحى هاتى ماية
ماسة: حاضر وراحت جابت مايه
مراد: انا عاوزها سقعة
ماسة: بس انت مقولتش
مراد: يالا يا خسرانة
ماسة: حاضر يا كسبان وراحت جابت ماية سقعة
مازن: توامى الغالى تعالى دلكيلي دماغي
ماسة: طول عمرك جذمة وملكش لزمه
ياسين: اعملى عجين الفلاحة
ماسة: نننننعم يا عمر عجين اه.

ياسين: الفلاحة يالا
ماسة بقهر: حاضر وقعدت تعمل على الهوا
يوسف: روحى اعمليلي اكل
ماسة: حاضر وراحت عملتلو سندوتش جبنه
يوسف: الله يكون في عونك اخرك جبنة
عمر: روحى اعمليلي عصير
ماسة: حاضر وراحت جابت عصير
علاء: روحى هاتى اكل
ماسة: حاضر وراحت جابت بسكويت
علاء بسخرية: الله يكون في عونك
سليم: روحى هاتى ماية
ماسة: حاضر بس ساقعة ولا عادية
سليم: أي حاجة كده كده هخليكى تغيريها.

ماسة: حاضر وراحت جابت ازازتين ده ساقعة وده سخنة ورمتهم عليه
ياسر: روحى هاتى فوطة
ماسة: ليه حامل لاختى
ياسر: يالا يا بت
ماسة: حاضر حاضر
رعد: تعالى اقعدى هنا وكان بيشاور على رجلة
ماسة: نننننعم يا بن مروة انت هتستعبط
رعد: ده حكم ولازم يتنفز
ماسة: حد يتكلم
ياسين بخبث: عادى ماسة هو مش غريب يا قلبى
اسر: وفيها ايه يا ماسة دلوقتى على رجلة بكرة في حته تانيه.
مازن: عادى يا ماسة
رعد: يالا يا عسل معندناش اليوم كله.

ماسة بدلال: حاضر رعدي
ذهبت ماسة وقعدت على رجلة وهو لف ايده على وسطها
رعد: حلو اوى كده وراح شيلها ومشي
كريم: هو وخدها على فين
مازن: ملكش دعوة
ياسين: أبعد عن ماسة فاهم
كريم: انا بحبها
يوسف: بس هي بتحب رعد
اسر: قريب اوى هيخطبو سبهم بقه
سليم: عارف كريم انا مش طايقك
مراد: أبعد عن ماسة علشان مازيكش
كريم بسخرية: بكرة هتندمو سلام موقت
مشي كريم وهو متغاظ من الكل.

عند رعد وماسة.

جلس رعد على الارض واجلس ماسة على رجلية
ماسة: شيل ايدك
رعد: ليه انا مبسوط كده
ماسة: رعد انا وافقت على كده علشان ابعت رسالة معينة تمام
رعد: لكريم صح
ماسة: صح بصراحة حركاته غريبة وانا مش بحب كده
رعد: ماشي يا ستي يعنى انا كبري
ماسة بدهشة: كبري انت اكبر من كده انت المحور
رعد: هههههههه ماشى يا ستي
ماسة: رعد كلمني عن نفسك شوية
رعد: عوزة تعرفي ايه
ماسة: كل حاجة ممكن
رعد: حاضر.

انا رعد سيف محمود فهد إسماعيل الحديدي
خريج إدارة أعمال و بزنس بس درست الميكانيكا من غير محد ميعرف او انا كنت مفكر كده عندى 32 سنة بدير مجموعة الحديدي اعزب وبحبك
ماسة: حبيت قبل كده.

رعد بشرود: كنت مفكر انه حب ولكن طلع طمع حبيت واحده في الجامعة بس طلعت طمعانه في ففلوس العيلة قولت عادى ربنا مدينا فلوس كتير عادى تعمل إلى هيا عوزاة بس عرفت انها اتحدت مع منافس ليا مصدقتش ياسر وكدبدو وحصلت خناقة بينى وبينة جدى عرف خيرنى بينهم وبينها ذى ما بيقولو مرايه الحب اعمي اخترتها هي سبت البيت والعربية والفلوس وقعت في شقة عادية رحت اتقدمت ابوها رفض اقنعتنى بان ارجع لعلتي وتبقى معايا عادى من ورا اهلى صدقتها لغاية ما فيوم ياسر اتصل عليا رفضت ارد عليه لغاية مبعتلى رسالة قالى فيها لو عاوز تشوف حبيبتك في حضني تعالى العنوان ده وفعلا خت العربية ورحت جري والرجالة كانو ورايا وصلت العنوان وطلعت لقيت الشقة مفتوحة سحبت مسدسي ودخلت سمعت صوتها في أوضة النوم دخلت لقيتها بتقولو عنى انى غبى ومبفهمش ولقتها لبسه لبس اقل ما يقال عليه قميص نوم وبتقرب منه بشكل محترف لواحده خبرة ضربتها ورحت لياسر فضلت اضرب فيه مخلصهوش غير الحرس جدى دخل أمر الحرس يودو ياسر المستشفى ومسك البت وسلمها للبوليس مستحملتش وقتلت نفسها وبعد كام يوم ياسر جه وقالى اسف يا صحبي بس كان لازم انقذك منها طرده برا الشركة وفضلنا من ساعتها منكلمش بعض لغاية ماجيتي انتى وسبحان الله كنتى شبة الملايكة اول ماشفته سلمت عليه كان وحشنى اوى وبس كده.

ماسة: حبيتها
رعد بقوة: لا عمرى ماحبتها ولو كانت عايشة كنت قتلتها بايدى بدل المرة الف ومليون
ماسة: خلاص حبيبي انسي ماشي
رعد: انتى قولتى ايه
ماسة: قولت خلاص انسي ماشي
رعد: لا انتي قولتى حبيبي
ماسة: حبيتك عقربة مطلقة يالا نمشي
رعد: ههههه طب خليها أرملة
ماسة: امشي يا اخر صبري
رعد: صبري ولا تفري
ماسة: اصوت ويقولو البت اتجننت
رعد بسخرية: لا وانتى يا بت عقلة دانتى مجنونة.

ماسة: كده عارف المثل الى بيقول ليس على المجنون حرج
رعد: اه عارفة
ماسة: طب تعالى بقه
جريت ماسة ورا رعد لغاية ما وصلو الى البيت
رعد: هم راحو فين
ماسة: معرفش
نارو: انتو كنتو فين
ماسة وهي بطنط على رعد: خضتينى يا نارو
نارو: انزلى سبحان الله هي امك كانت بتحب قرد
ماسة: لا بتحب أدهم
نارو: تقصدى ان ابنى حبيبي قرد
ماسة: عرفتيها لوحدك ولا حد قالك
نارو: يالا اطلعو غيرو هدومكم وانزلو كلو
رعد: هما فين.

نارو: مشيو وهكلم واحد يبعت عربية توصلكم لغاية المحطة
رعد: محطة ايه
نارو: القطر
ماسة: هاهاهاها هركب القطر
رعد: انا هتصل بالشركة يبعتو عربية
ماسة: ونبي يا رعد ننركب القطر
رعد: حاضر يا ستي قولت مجنونة محدش صدقنى
نارو: انا هطلع انام عاوزين حاجة
رعد: لا احنا هنسافر دلوقتى
نارو وماسة في نفس واحد: هههههههههههههههههه
رعد: في ايه
نارو: اصل مفيش قطرة غير الصبح يالا تصبحو على خير
رعد وماسة: وحضرتك من اهلو.

ماسة: يالا علشان انا جعانة
رعد: بتعرفي تضبخي بقه
ماسة بشهقة: اتضبخ وانت موجود لا يمكن
رعد: كده ضمنا ناكل عند امى
ماسة بضحك: اكيد يا روحي يالا انا جعانا
رعد: يالا
اتجة الاثنين الى غرفهم وبعد فترة نزلو ودخلو المطبخ
رعد: تحبي تاكل ايه
ماسة: أي حاجة.

ابتد رعد في تجهيز الاكل بحرفيه عالية جدا وماسة كانت مبهورة وبعد فترة انتهى رعد من تجهيز الاكل واكل هو وماسة واستمر الضحك والهزار حتى منتصف الليل ونامت ماسة على كتف رعد ضحك رعد عليها وشلها واتجه بيها الى اوضتها
كل هذا تحت أنظار عدو يتربص لهم بالشر.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة