قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية ماسة الرعد الجزء الأول للكاتبة أماني فهمي الفصل الثامن والعشرون

رواية ماسة الرعد الجزء الأول للكاتبة أماني فهمي الفصل الثامن والعشرون

رواية ماسة الرعد الجزء الأول للكاتبة أماني فهمي الفصل الثامن والعشرون

مرت الايام ولا جديد غير بتقرب رعد من ماسة
استمرار كريم في التذكير باين شاهد ماسة قبل سابق
ابتدا العرسان بتجهيز الأجنحة الخاصة بهم.

في قصر الحديدي
وصل مازن ويوسف الى القصر وكان في استقبالهم سيف وفهد وبعد الترحيب نزلت لميس وذهبت مع مازن لقضاء اليوم في الخارج
اما منه فرفضت النزول وتحججت بالمذاكرة نزلت مروة وقالت لسيف على رفض منه
سيف: انتي بتستعبطي يا منه
منه: انا مش عوزة أخرج معاه
سيف: بغضب هتخرجى معاه وحالا فاهمة يالا
منه: حرام عليكو انا مش عوزة أخرج
سيف بغضب: اومي البسي خلينا ننزل للراجل
منه بدموع: حاضر.

سيف: امسحي دموعك ده وحطى مكياج داري منظر عيونك اخلصي
منه: حاضر
تذكرت منه رسالة التهديد التي أرسلها يوسف لها
( انا هاجى دلوقتى تقومي تلبسي علشان هنخرج يا حلوة اصلك وحشتينى اوى )
نزلت منه بعد مرور وقت واتجهت إلى يوسف الذي أبتسم بسخرية
توجة يوسف إليها وخدها ومشي.

في عربية يوسف
كانت منه تجلس بجوار الباب وتركا باقى الكرسي وكانت ترتعش من الخوف
ركن يوسف على جمب
منه: هو حضرتك ركنت هنا ليه
يوسف: مالك يا قطة
منه: من فصل حضرتك ممكن نمشي
يوسف: ليه
منه: علشان خايفة وعنيها دمعت
يوسف وهو يقرب منها: بلاش عياط ممكن انزلى
منه بانهيار: ونبي امشي من هنا انا اسفة
يوسف: أهدى يا منه
منه: انا عوزة ماما يا رب اموت واستريح
يوسف: منه انا اسف ارجوكى أهدى.

منه: انت ليه بتعمل فيا كده انا اسفة اسفة
غابت منه عن الوعي بين احضانة عندما نظر يوسف لقلها مغمي عليها اتصل بماسة
يوسف: انتى فين
ماسة: مالك چو
يوسف: منه اغم عليها
ماسة: انا في مستشفي الحديدي تعالى بسرعة
يوسف: حاضر مسافة الطريق
بعد فترة وصل يوسف حاول الممرضين شيل منه ولكن رفض يوسف بشده
ماسة: خلاص شباب هو هيشلها
يوسف: اروح بيها فين
ماسة: تعالى معايا
بعد مدة خرجت ماسة من عند منه ونظرت ليه
ماسة: ورايا على المكتب.

يوسف: حاضر
ماسة: عوزة اعرف ايه الى حصل
يوسف: مفيش حاجة حصلت
ماسة: يووووسف انطق عملت فيها ايه
يوسف: انا وهمتها بانى اغتصابتها
ماسة: نننننعمممم الى هو اذاى.

يوسف: من فترة كبيرة قبل متيجي انتى مصر كنت ماشي بالعربية ووصلت إلى منطقة الأهرامات وشفت عربية مركونة بشكل مريب ولما رحت شفت شاب بيحاول يعتدى على بنت وهي بتصرخ رحت انقذتها وفضلت اضرب في الواد ده ولما لفيت ملقتش البنت كانت خدت العربية بتاعتها ومشيت بسرعة ولما سألت الواد عنها قالى اسمها منه الحديدي حفيدة رجل الاعمال فهد الحديدي وسالتو ليك علاقة بيها قالى انه كان متراهن عليها هو واصحابة علشان يدمر مستقبلها وعرفت انها متكبرة ومغرورة ومبيمهاش حد خرجتها من دماغي بس بعدها بيومين رحت المقابر وشفت نفس العربية ولما اقربت من مكان المقبرة لقيت بنت قاعده جوة بتعبط وبتطلب من ربنا انها تموت قلبي حزن عليها اوى ومشيت محولتش حتى اشفها وبعد أسبوع شفتها في النادى مع جماعة أصحابها وياريتنى ماشفتها شفت امى فيها نفس لون عنيها و كانت عمالة تضحك ولما سألت عليها قلولى انها متكبرة ومغرورة بعد كده ابتديت ارقابها واعرف كل خطواتها لغاية ممرة نزلت من عربيتها.

فلاش باك.

منه: انت مين
يوسف: نعم انتى هبلة
منه: على فكرة انت بقالك كام يوم بتراقبنى ليه
يوسف: مزاجى كده
منه: انت عارف انك بارد
يوسف: تعرفي انك عجبانى اوى
منه برعب: يعني ايه
يوسف بمكر: جسمك حلو اوى وأكيد هتبقى بين ايدى احلى
منه: انت قليل الأدب وضربيته بالقلم
يوسف: والله لدفعك تمن القلم ده غالى
باك.

اتنرفزت اوى وبعد يومين لقيتها راحت عند هضبة المقطم وبعد شوية كنت ادمها فضلت تزعق وتشتم قلتلها انك خلاص كلها أيام وهتبفى معايا وسبتها ومشيت بس هي راحت المقبرة وبعد شوية جيه حرس عليتها وخدوها ومشيو وقبل الفرح بأسبوع خطفتها من المقابر ورحت بيها شقة واحد صاحبى وكانت متخضرة ولما صحيت لقت نفسها من غير ملابس ووهمتها بانى اغتصابتها وكنت كل شوية ارعبها لدرجة رحتلها البيت ودخلت غرفة نومها بس كانت دموعها بتوجع قلبي اوى بس الى عرفته انها ذيك طفلة اكتر إنسان بتحبه رعد هو كل حياتها لان كل همها ان رعد ميعرفش بالى حصل غرت منه اوى.

ماسة: لغاية منهارت وحصلها انهيار عصبي حاد وحاولت تنتحر اكتر من مرة
يوسف: انتى بتقولى ايه
ماسة: جسمها كله جروح وفيه علامة قطع الشرايين
يوسف: ماسة ونبي متخلهاش تموت هي لو جرالها حاجة انا هموت
ماسة بعصبية: دلوقتي خايف عليها عارف انا بس دلوقتى عزرت رعد لما كل ميشوفنى يلاقي معايا واحد منكم وقال عليا باني ومدوراها
يوسف: انتى اختى الى هيتكلم عليكي انا هقتلو.

ماسة: برافو عليك شاطر انت عارف انك زيك زى ادور هو عمل معايا كده وسكتت
يوسف: عمل معاكى ايه انطقي
ماسة برعب منه: مهملش حاجة
يوسف: ضربها بالقلم على وشها انطقى
ماسة بدموع: حاول يختصبني بس انا ضربته على دماغة وجريت على المطبخ وولعت البتجاز ورميت عود كبريت
يوسف: ايه علاقتك باليأس و جاك.

ماسة: ابن اليأس اتولد عنده مشاكل في القلب وانا عملتوا العملية بعد متولد بحوالي ربع ساعة وجاك خال الطفل واخو زوجة اليأس وصحبة المقرب
يوسف: ماسة الحيوان إلى اسمه ادور عمل معاكى حاجة
ماية بدموع: والله العظيم معمل معايا حاجة واليأس هو الى خرجنى من روما من غير محد يعرف والحادثة اتايدت ضد مجهول
يوسف: انتى متأكده انك ولعتى فيه وهو في البيت
ماسة: الشرطة لقت جثه فقالو انها بتعتو وكان شارب خمرة ومخدرات.

يوسف: انا اسف يا حبيبتى
ماسة: المهم انت بجد بتحب منه
يوسف: والله العظيم باعشقها وعوزها تسامحني
ماسة: خلاص روح قعد جمبها لغاية متصحة واحكلها الحقيقة
يوسف: خايف تبعد عنى
ماسة: مش عيب يكون اسمك الذئب ووحدة متقعش في مكرك
يوسف: شكرا يا قلب يوسف
ماسة: سلام.

اتجه يوسف الى غرفة منه وفضل جمبها لغاية مصحيت
منه: حرام عليك أبعد عنى
يوسف: حاضر بس عاوز قولك على حاجة
منه: حاجة ايه
يوسف: انتى لسه عذراء انا ملمستكيش
منه: انت كداب أبعد عنى اه اه اه اه اه
يوسف: خدها في حضنة وفضل يهدئ فيها: والله بحبك انا اسف على الى عملتو معاكى
منه: برااااااااا سبني في حالى بقه انا عوزة رعد هتولى رعد
ماسة: حاضر منه انا هجبلك رعد بطلي عياط
يوسف: انا اسف يا منه ارجوكى سمحينى.

اتصلت ماسة على رعد
رعد: اهلا ماسة اخبارك ايه
ماسة: اهلا رعد انا كويسة كنت عوزة اقولك على حاجة
رعد: ايه هيه
ماسة: منه عندي في المستشفي
رعد: ايه حصلها ايه
ماسة: انهيار عصبي حاد ممكن تيجي
رعد: مسافة الطريق نصف ساعة وهكون عندك
ماسة: تمام انا في انتظارك
رعد: ماسة ممكن تخليكي معاها
ماسة: حاضر يا رعد متخفش
مر الوقت وجيه رعد لقي يوسف قاعد برة الغرفة
رعد: يوسف منه مالها
يوسف: منه هتسبني ذي امي.

رعد: أهدى بس وقولى ايه الى حصل
يوسف: حكي ليه على كل حاجة قلها لماسة
رعد بغضب: انت حيوان وضربه بالبكس
ماسة خرجت على الصوت لقت رعد بيضرب يوسف
ماسة: رعد أبعد عنه حرام عليك
رعد: انتى تخرسي خالص اصلك انتى حيوانة ذيه
ماسة: انا حيوانة يا رعد
رعد: ايوة وذقها ووقعت في الأرض
يوسف: ماسة قومي اقفي حقك عليا
اتجة يوسف لرعد واخذو في الضرب حتى تجمع كل عمال المستشفى وحاولو يحجزو بينهم
فهد: يوسف رعد كفاية فضايح.

رعد: الحيوان ده أذى منه كتير
فهد: هنتكلم بعدين
رعد: خلاص خلصت كل حاجة الخطوبة اتلغت
يوسف: محدش هيقدر ياخد منه منى
فهد: اخرسو انتم الاتنين
يوسف: أرجوك جدو متبعدنيش عن منه
فهد: أهدى بس وانا هعرف كل حاجة منها
ماسة: جدو منه نايمة دلوقتى
فهد: مالك ماسة وايه الدم ده
ماسة: مفيش حاجة
رعد: ماسة انا اسف
ماسة: أبعد عنى رعد انا وحدة زبالة ودلوقتى بقيت حيوانة شكرا.

رعد: والله غصب عنى منه ديه مش بنت عمى لق ده بنتى انا كل حاجة بالنسبالى
ماسة: خلاص رعد انتهينا
فهد: تعالى ماسة عوزك
ماسة: حاضر اتفضل على المكتب.

في مكتب ماسة.

فهد: انا عاوز اعرف كل حاجة
ماسة: انا مش هقدر احكي
فهد: انا عارف كل حاجة من يوم يوسف مخد منه معاه البيت لغاية دلوقتى
ماسة: حضرتك عارف كل حاجة
فهد: الشعر الأبيض ده مش من فراغ
ماسة: طيب هنعمل ايه
فهد: ولا اي حاجة الإتنين لازم يتربو
ماسة: بضحكة شيطانية: وانا معاك يا فوفا
فهد: الله يخربيتك مجنونة
ماسة: انا في الخدمة يا فوفا بس سؤال
فهد: ايه هو
ماسة: لما انت عارف ليه موقفتش كل حاجة.

فهد: منه مدلعة وبقت متكبرة و مغرورة ويوسف راجل بجد وهيعرف يحافظ عليها
ماسة: من غير زعل انا هقف مع منه
فهد: ربنا يستر
ماسة: ههههه متخفش عندما يجتمع السيدات يخاف الرجال اشطا يا فوفا
فهد: يالا يا ختى ادامى
ماسة: هههههههههه ههههههههههههههه يالا.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة