قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية ماسة الرعد الجزء الأول للكاتبة أماني فهمي الفصل التاسع والعشرون

رواية ماسة الرعد الجزء الأول للكاتبة أماني فهمي الفصل التاسع والعشرون

رواية ماسة الرعد الجزء الأول للكاتبة أماني فهمي الفصل التاسع والعشرون

ذهب كلا من فهد وماسة الى غرفة منه
ماسة: هاي منه اخبارك ايه
رعد بغضب: انتي بتعملى ايه هنا
فهد: رعد أهدي شوية
ماسة: منه انتى ضعيفة اوى
منه: انتى متعرفيش هو عمل فيا ايه
ماسة ببرود: لا عارفة بس انتى موصقتيش في أهلك
رعد: براااااااا
ماسة: على فكرة يا رعد انا ممكن اطلب الأمن يرميك برة زى شوال البصل
رعد: نعم يا ختى انتى هتستهبلي
ماسة: توتوتوتو هدى اعصابك احسن يجيلك شوجر ( سكر ).

فهد: منه حبيبتي انتى عملة ايه دلوقتى
منه: انا خايفة والله انا معملتش حاجة هو الى عمل
رعد: ششششش خلاص أهدى انا معاكى حبيبتي
ماسة: فوفا هو انت ليه سميته رعد المفروض يبقي غبي
رعد بغضب اعماه مسكاها من رقبتها وزقها على الحيطة
رعد: تحبي تعرفي الغبي ده هيعمل ايه
شخص من خلفة: قولى هتضر تعمل فيها ايه وانا هنا
ماسة وهي بتتنفس بصعوبة: اهلا كرررريييمممم
كريم: اخبارك ايه
ماسة: اناااا تمممامممم اوىىىىى.

رعد: يلعنك يا شيخة انتي مش بترحمي
ماسة: ورحم ليه وكل الرجالة بتحبني
فهد: سبها يا رعد البت هتموت في ايدك
رعد: تموت ولا تطلع رحه
ماسة: مهو انت لو قتاتنى انت هتتسجن
رعد: لا متخفيش مش هتسجن لان محدش يقضر
ماسة: انت اهبل انا خالى وزير الداخلية وعمى النائب العام وكريم في الجيش يعنى هتتنفخ هتتنفخ
رعد: عرفة لو شفت حد من عيلتك قريب من عليتي عمل فيكى ايه
ماسة وأصبح وشها أزرق: ولا تقضر لانك اضعف من انك تعمل شئ.

فهد: رعد سيب ماسة البت بتموت
رعد: لا
كريم وهو يشد رعد: انت غبي
جلست ماسة في الأرض تحاول تنظيم تنفسها
ماسة: رعد رعد انده اى دكتور بسرعة وغابت عن الوعي
توجة كريم حتى يحمل ماسة ولكن صاح فيه رعد بأن يتركها حملها رعد ووضعها على سرير وطلب دكتور بسرعة.

الدكتور: من فضلكم اخرجو كلكم بره
فهد: يالا يا رعد وانت كمان يا بني
ما الوقت ووجد الدكتور يخرج بسرعة من الغرفة ويطلب من الممرضين ان يجهزو جهاز الصدمات حاول الدكتور امام عيون رعد وفهد وكريم افاقتها مرة واتنين وثلاتة واربعة وخمسة الى ان اعلن الدكتور خبر وفاتها انهار رعد وذهب اليها.

رعد: ماسة حبيبتي ردى عليا انا اسف والله غصب عنى
الدكتور: من فضلك لازم نخرجها من هنا وتروح ثلاجة الموتى علشان إجراءات الدفن
كريم بغضب: مفيش دفن لازمن اي قتلها يتسجن
رعد: هي اكيد هتصحي بس بتهزر حبيبتي اصحي بقه
كريم: أبعد عنها وسبها بقه
فهد: سبها يا رعد ان لله وان اليه راجعون
رعد بغضب: ماسة ممتتش هي عايشة
نزل رعد لمستوى ماسة على السرير وقرب منها.

رعد: حبيبتي ايوة انتي حبيبتي من يوم مشوفتك في الطيارة أول مشفت عيونك الزرقة حسيت بسحر غريب اوى سمحيني ضربها على قلبها بس مفيش استجابة وقرب من شفيفها وبسها بوسه طويلة اوى
وبعد كده بعد عنها بردو من غير استجابة بسها تانى بس بحنية اوى حس بحركة تحت شفيفة بص عليها لقاها بتحاول تفتح عنبها اول مفتحتها شفت رعد ادمها وبيضحك وخدها في حضنة.

ماسة: أبعد عنى مش عرفة اتنفس حرام عليك
رعد بصوت مخنوق بالدموع: حمدلله على السلامة يا قلبي
ماسة: كتك وجع قلبك يا بعيد وهو ايه الى حصل
رعد بخبس: بلاش تعرفي اصل انتى موتى وانا بستك مرتين وصحيتي كنتي شبة الأميرة النائمة
ماسةوهى تضربة: ربنا يخدك انت اذاى تعمل كده
رعد: وفيها ايه عادى
ماسة: حرام عليك ليه كان نفسي حبيبي وجوزى هو إلى يبسني يا حيوان براااااااااااا
فهد: انتى كويسة يا ماسة
ماسة: ايوة كويسة.

خرج الكل علشان يسبوها تستريح شوية
كريم: انتى بتحبية
ماسة: بحب انرفزة وجننة
كريم: على فكرة هو مش بيحبك لا ده بيعشقك حفظى عليه
ماسة: كريم انت لسه مفتكرتش شفتنى فين
كريم بضحكة: لا مفتكرتش
ماسة: ولا هتفتكر عارف ليه
كريم: ليه
ماسة: علشان اول مرة شفتك فيها كانت يوم التحقيق
كريم: بس انتى جبتي اسمي بالكامل اذاى
ماسة: اصل انا كنت حاطة سماعة في ودنى واول ما سمع مراد أخوية صوتك عرفك وقلى اسمك بالكامل.

كريم: انتى بتهزري صح كنتى في مبنى الجيش ومحدش عرف انك حاطة سماعة في ودنك
ماسة: ايوة
كريم: ماشى يا ستي بس بصراحة الله يكون في عون رعد دانتى هتجننية هههههه
ماسة: ههههههههههههه هههههههههه
كريم: لو احتجتى حاجة انا موجود اه على فكرة انا عارف انك تعرفى اليأس وجاك
ماسة: انا صحبه كويسة مليش في الغدر لو عوزت حاجة انا موجودة
كريم: تمام سلام ماسي
ماسة: سلام كيمو
خرج كريم وبص على رعد.

كريم: يوم ما هتكسر قلبها انا هكون موجود وهقتلك
رعد: انت حبيتها
كريم: مين ميشفهاش وميحبهاش ربنا يوافقك معاها
رعد: شكرا واوعدك عمري مهازيها
كريم: سلام موقت يا رعد لانى هفضل حوليها
رعد: اهلا بغريمي الجديد
مشي كريم وبص رعد لفهد
فهد: هتفضل غبي ومتهور و ترجع تندم
رعد: غصب عنى والله مستحملتش منظر منه
فهد: هتعمل ايه معاها
رعد: اكيد هخليها تسيبة
فهد بغضب: هتفضل غبي ومتسرع على طول انت ملكش دعوة الموضوع ده انت سامع.

رعد: يا جدي بس
فهد: من غير بس انا مستات انها تعقل شوية
رعد: حاضر هدخل اشفها
فهد: لأ انت هتروح لماسة تعتزرلها
رعد: على فكرة انا كنت أقصد ماسة مش منه
فهد: يا رب صبرنى
رعد: مالك بس يا فوفا
فهد: فوفا في عينك مفيش غير طفلتي بس هي الى تقولها
رعد: ماشي بس تعرف من يوم معرفنها وهي قلبت حياتنا الأول كانت حياتنا مملة اوى بس دلوقتى بقت ليها طعم ولون
فهد: صح حتى لميس من يوم معرفت مازن يقت تضحك.

رعد: الحقيقة عيلة مجنونة اوى
فهد: لأ مش مجنونة بيحبو بعض وبيخافو على بعض مس زينا
رعد: تقصد ايه بي مش زينا
فهد: هما اهم حاجة عندهم الترابط والتجمع والحب والهزار لكن احنا عوتكم على القسوة والقوة
رعد: جدى انا والله العظيم بنحبك
فهد: سالت اختك في يوم بتحب عمار ولا لأ.

سألتها فيوم حبت في أيام الجامعة مين ملك قلبها طبعا لا بس انا قررت انها تتجوز عمار وبس انا عارف ان عمار بيحبها بس هي الله واعلم روح يا بني دور على حبك وامسكة واوع تسيبة بس اوع تخليه كانه صفقة لان الحب عمرة مكان صفقة انا في شخص قالى الكلام ده زمان بس انا استهزاقت بكلامة ياريت ترجع الايام الى فاتت علشان اركع تحت رجليها وخليها زوجتى و استمتع بحبها اوعى يا رعد تسيب ماسة علشان انت الى هتخسر كتير اوى روح يا بني.

مشي رعد لغرفة ماسة
فهد: يا رب تكونى سمحنينى يا نرمين يا حبيبتي انا اسف
( عجبكو كده انا عيط والله يا رب تكونو فرحنين دلوقتى بس والله لنكد عليكم بس ه ).

توجة رعد لغرفة ماسة وخبط ودخل
رعد بابتسامة: وحشتيني اوى
ماسة: وحش يشيلك يا بعيد
رعد: توتوتوتوتوتو أهدي كده علشان ميغماش عليكى تانى واتر افوقك بطريقتي
ماسة: برااااااااااااااا ربنا يخدك
رعد: وانتى معايا يا قلبي
ماسة: جتك وجع في قلبك يا رعد يا بن طنط مروة
دخل فهد بسرعة عليهم
فهد: رعد منه مش الأوضة ومحدش عارف هي فين
ماسة: الى هو اذاى ده
رعد: ليه راحت فين دلوقتى
ماسة: استنا بس يا رعد فين تليفونى.

فهد: تليفونك اهوه
اخدت ماسة تليفونها ودخلت على كاميرات المستشفى ولقت المفاجأة
ماسة: منه اتخطفت
رعد: نعم
فهد: انا هخلى الرجالة يدورو في كل حته
ماسة ببرود: محدش هيلقيها خالص
رعد: ليه مين الى خاطفها
ماسة ببرود: يوسف هو الى خدها من هنا
رعد: والله العظيم
ماسة: ايوة والله هو الى خدها
فهد: الحمد لله
رعد: هو ايه يعني الحمد لله
فهد: يعنى يوسف مش هيازيها لأنه بيحبها
ماسة: والله انت عسل يا فوفا بقولك ايه
فهد: عوزة ايه.

ماسة: متتجوزنى وتلمنى في بيتك
فهد: ههههههههههههه من عيوني يا قمر وغمزلها.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة