قصص و روايات - قصص رائعة :

رواية للفهد عرين للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل السابع

رواية للفهد عرين للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل السابع

رواية للفهد عرين للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل السابع

اخر حاجة وقفنا عندها ان يوسف سمع صوت بنت تاني...
يوسف: ايه الصوت ده؟
الراجل اللي كان معاه: صوت ايه؟انا مسمعتش حاجة...
و بعدين واحد من اللي برا نادي على صاحبه...
الراجل اللي مع يوسف: يلا نخرج..
يوسف: ماشي..
الراجل راح لصاحبه، و يوسف قعد يدور على الصوت لغاية ما فتح باب لقي في جودي...
يوسف: انتي ايه اللي جابك هنا و بتعملي ايه؟
جودي: بعمل سياحة هكون بعمل ايه مخطوفة..

يوسف: حتى و انتي مخطوفة كدة يا شيخة، اصبري.
يوسف خرج و لقي عربيته اتصلحت و الرجالة جابوها لغاية البيت المهجور...
يوسف: شكرا يا رجالة...
و بعدين راح على عربيته و فتحها و طلع مسدسه(مسدس مرخص)و وجهه ناحية واحد من الرجالة...
يوسف: احسنلك طلع البنت اللي جوا...
واحد منهم: انت بتقول اي كلام...
يوسف ضرب رصاصة على رجل الراجل...
يوسف: احسنلك تجيب البنت اللي جوا...

واحد دخل و جاب جودي و زقها على يوسف، يوسف مسكها و ركبها العربية و ركب و مشي بالعربية...
يوسف: انتي ليه كنتي مخطوفة و انتي مين؟
جودي: انا جودي، و معرفش ليه كنت مخطوفة...
يوسف: خلاص ارتاحي..
يوسف وصل لبيته و كانت جودي نايمة فشالها و دخل بيها البيت، حور كانت صاحية و واقفة في البلكونة وشافت المنظر ده، فنزلت ليه...
حور: مين دي؟
يوسف: بعدين..
و طلع بيها و كان داخل على اوضته...
حور: استني استني رايح فين؟

يوسف: داخل الاوضة...
حور: على اوضتي انجز...
يوسف: ماشي...
راح على اوضة حور و حطها على السرير...
و كأي ام مصرية بتفضل مستنية ابنها لغاية ما يرجع فنوران حست بحركة برة، فخرجت لقت اوضة حور مفتوحة فراحت...
نوران: ايه ده؟
نوران: جايب نسوان البيت...
يوسف: ماما اهدي...
نوران: اهدي ايه دي اخرة تربيتي فيك و انتي يا حور...
حور: ماما ايه؟
و خرجت و راحت على اوضتها و صحت ادم...
حور و يوسف راحوا ليها..
ادم: ايه في ايه؟

نوران: مصيبة...
ادم: خير..
نوران: ابنك جايب واحدة البيت..
ادم: الكلام ده صحيح...
يوسف: يا بابا اهدي علشان اشرح و خلي ماما تسكت...
ادم: احكي و نوران متتكلميش...
يوسف حكي كل اللي حصل و ان اسمها جودي و كدة...
حور: بابا مش ممكن جودي دي تبقي اخت فهد...
ادم: تصدقي ممكن...
ادم: خلاص ابقي اتصلي بكرة بفهد و قوليله...
حور: ابقي قوله انت بكرة...
اذم: هي كلمة خلاص...
حور: اوف حاضر ماشي...
يوسف: فهد مين؟

حور: ده شخص بينا business مع بعض...
يوسف: اه..
ادم: طب يلا علشان هنصحي بدري هنزور عائلتي...
حور: ماشي يا بابا، تصبح على خير...
ادم: و انتي من اهله...
حور ويوسف خرجوا...
ادم: إن بعض الظن إثم...
نوران: و لو كنت مكاني...
ادم: نامي يا نوران...
عند يوسف و حور...
يوسف: حور..
حور: اممممم...
يوسف: دي نفس البنت...
حور: بجد، مبروك يا جو...
يوسف: الله يبارك فيكي...
يوسف: حور..
حور: ها ايه تاني؟

يوسف: يعني لو مش هتعرفي تنامي جمب جودي ممكن تأخدي اوضتي و انا انام جمبها...
حور: يا سافل...
يوسف: انا ده انا برئ...
حور: يا حرام ظلماك...
يوسف: يلا تصبحي على خير...
حور: و انت من اهله...
حور راحت على اوضتها حور مبتعرفش تنام جمب حد غريب، فحاولت تنام لغاية ما نامت...

في مكان تاني..
حيث؟يلا عبد الحميد...
محدش في البيت نام لغاية دلوقتي...
عند فهد و فارس و جاسر...
فهد: ازاي اختي تتخطف...
فارس: مش عارف، هتجننن...
جاسر: ممكن يحصلها حاجة...
فهد: اخرس...
فهد: بس اللي عمل كدة ميعرفش مين هو الفهد...
جاسر: هتعمل ايه؟
فهد: هندمه في اليوم اللي فكر حتى انه يبصلها...
رجالة فهد بتدور في كل مكان و كمان اتصلوا بمعاذ علشان مخابرات و كدة ممكن يلاقوها في وقت اسرع...

في الصباح الباكر...
فهد و جاسر راحوا على الشركة علشان الشغل...
فهد و جاسر بيشتغلوا بس فهد عقله مشغول بأخته...
جاسر: فهد فهد يا فهد...
فهد: ايه؟
جاسر: انت معايا؟
فهد: اه..
جاسر: بقولك اعتذرت لشركة ادم الشاذلي..
فهد: ماشي كويس...
عند حبيبة قامت و لبست و نزلت راحت الشغل...
حبيبة راحت الجريدة و كتبت مقال عن الشركات اللي كبرت عن طريق اعمال غير قانونية و كتبت اسم كام شركة و من ضمنهم شركة الفهد...

و قدمته للمديره و كان اسمه(احمد)...
احمد: ايه اللي انتي كتباه ده؟
حبيبة: ايه يا فندم ده مجرد مقال...
احمد: انتي كاتبه بالسوء عن رب عملك...
حبيبة: ايه يعني ايه فندم؟
حبيبة: و كمان اللي معترض يقدر يعمل مؤتمر و ينفي الكلام ده...
في اللحظة دي دخل فارس..
(فارس كان عارف ان حبيبة بتشتغل هنا لما حور كلمت حبيبة في الاسانسير)...
فارس: في ايه؟
احمد: اتفضل يا فارس بيه...

حبيبة ربطت كلام المدير و انها تشوف فارس فاستنتجت ان فارس هو صاحب الجريدة...
فارس راح و قرأ المقال و بعدين بص لحبيبة و بص للمدير. قال..
فارس: انشره...
احمد: نعم ازاي يا فندم...
فارس: زي ما سمعت انشره...
و بعدين سابهم و مشي...
حبيبة استغربت انه ازاي قبل بكدة...
احمد: انتي محظوظة...
حبيبة سابته و مشيت...
في مكان تاني...
في؟يلا ادم الشاذلي...
ادم و نوران و يوسف صاحين...
ادم: يلا يا نوران هنتأخر...

نوران: ماشي خلاص اهو...
نوران: يوسف خلي بالك من اختك و اياك تقرب من البت اللي فوق...
يوسف: في ايه يا ماما هعملها ايه يعني...
ادم: يوسف انت راجل البيت و تخلي بالك من اختك فاهم...
يوسف: حاضر يا بابا.
نوران: كنت عايزة اسلم على حور...
حور في الوقت ده كانت نازلة على السلالم...
حور: كدة كنتوا هتمشوا من غير ما تسلموا...
ادم: احنا نقدر...
حور: ماهو واضح...
نوران: يا قلبي خلي بالك من نفسك...

ادم: حور انا هتأخر خلي بالك من نفسك...
ادم: و اه الشركة في امانتك و متنسيش تكلمي فهد علشان اخته و كمان لو عرفتي تتمي الصفقة تميمها...
حور: حاضر يا بابا...
يوسف و حور: بااااااي...
نوران و ادم: باي...
و بعدين نوران و ادم مشيوا...
حور: دادة إحساااان...
إحسان: إيه في ايه؟
حور: لامفيش بستعبط هههههه...
إحسان: و حياة امك...
حور: في ايه ما تخليكي لارچ...
يوسف: خليكي منفتحة...

إحسان: انا عندي انفتاح واحد هو الشبشب فاهمين...
يوسف و حور(بخوف مصطنع): خلاص خلاص...
إحسان: هههههههه. خوافين...
و بعدين جودي صحيت و إتفأجات انها في مكان متعرفهوش، و بعدين خرجت من اوضتها...
جودي لقت حور و يوسف...
جودي: إنتوا مين؟
حور بصتلها...
جودي: هو انتي و انت!
حور: اه انا و اه هو و علفكرة هو اللي انقذك من الرجالة...
جودي: اوك شكرا...
يوسف: من امتي؟
جودي: نعم ماتحترم نفسك...
يوسف: هبلة...

جودي: بتقول حاجة...
يوسف: لا...
جودي: انا عايزة اروح...
حور: حضرتك اخت فهد و انا هعمل اتصال مع فهد و هتروحي بيتك...
جودي: انتي تعرفي فهد منين؟
حور: في business بينا..
جودي: اوك...
حور: انا هروح الشركة و يوسف رايح مشوار و...
يوسف: استني مين ده اللي رايح مشوار انا قاعد...
حور: مينفعش تقعد معاها لوحدكوا...
يوسف: دادة إحسان معانا...
حور: اوف اوك...
حور: و دادة إحسان ممكن تعتبريها مامتك...

جودي: الخدامة دي مامتي...
حور(بتعصب): اولا الخدامة دي افضل من ناس كتير و بالنسبة لينا هي حياتنا، فاهمة...
يوسف: خلاص يا حور...
دادة احسان اتكسفت...
حور: بقولك ايه يا جميل ممكن تتجوزني...
يوسف: لا دي مراتي انا...
حور: لا انا..
يوسف: بنت انتي اسكتي...
حور: لا انت..
دادة إحسان: بس انتي و هو اسكتوا.

جودي كانت مبسوطة من علاقتهم، و اتمنت لو عندها علاقة زي دي اخواتها مشغولين و مفيش حد بيعبرها غير مامتها، فراجعت نفسها...
جودي: انا آسفة..
حور: عادي و لايهمك...
حور: تعالي معايا بقي علشان خاطر اجبلك حاجة تلبسيها...
جودي: شكرا هتعبك..
حور: لا عادي..
حور ودت هدوم لجودي و جودي لبست و نزلت و حور دخلت تلبس علشان تروح الشركة، حور لبست كدة..


و نزلت راحت الشغل و ركبت عربيتها...
في مكان تاني...
حيث في شقة البنات...
ندى و منة قاعدين بيتكلموا...
منة: يعني انا كدة متهمة اوف...
ندى: طب ما تكلمي معاذ..
منة: لا و اساسا من ساعة ما كلمني متكلمش تاني...
ندى: و برضو جاسر انا بكرهه...
منة: هههه على اساس بتحبيه...
ندى: عندك حق...
ندى: طب انا هقوم علشان اروح الشغل...
منة: هتسبيني لوحدي؟
ندى: تعالي اعديكي على حور اوك...
منة: اوك..

و قاموا لبسوا و نزلوا ركبوا عربية ندى..
في مكان تاني...
عند حور...
حور طلبت السكرتيرة...
حور: رودينا بصي انا عايزة رقم استاذ فهد، و اه ابعتيلي واحد كان اسمه مصطفي و كان عايزني في حاجة كدة...
رودينا: تمام يا فندم...
حور: تاني...
رودينا: خلاص اسفة تمام يا حور...
الباب خبط..
حور: ادخل...
منة: مفاجأة...
حور: احلي مفاجأة، و قامت حضنتها...
الباب خبط..
حور: ادخل...
دخل مصطفي...

حور: اهلا مصطفي انا بعتذر معرفتش اتكلم معاك، انت كنت عاوز تستفسر عن حاجة بخصوص الشغل ايه بقي؟
مصطفي: كنت عاوز اكتسب من خبرة حضرتك علشان حضرتك سافرتي لندن و باريس..
حور: اه اوك هبقي اتفق مع حضرتك على يوم و نتكلم فيه..
مصطفي: تمام يا فندم...
الباب خبط...
حور: ادخل، هو يوم الخبط العالمي..
رودينا: اهو يا حور رقم استاذ فهد...
حور: اوك شكرا..
حور: تقدروا تروحوا...
منة: عاوزاه ليه ها؟
حور: دماغك شمال...

منة: امال في ايه...
حور حكت لمنة على جودي و قصتها..
منة: اه علشان كدة اوك...
حور اتصلت بفهد...
فهد شاف الرقم...
فهد(فهم اتصال حور غلط): انا مش فايق وقت تاني...
حور: مبيردش ابن ال استغفر الله العظيم...
منة: معلش جربي تاني...
في مكان تاني...
حيث عند ندى..
ندى و هي راكبة العربية اتعطلت...
و في نفس اللحظة جاسر بيعدي من نفس الشارع...
جاسر شافها واقفة و استنتج ان العربية عطلانة...
جاسر نزل و راحلها...

جاسر: اساعدك...
ندى: لا شكرا..
جاسر: لا عادي...
ندى: ما قولنا شكرا و كمان احنا نعرف بعض...
جاسر بصلها بإستغراب، و بعدين راح على عربيته و جاب الحاجات الضرورية اللي بتبقي في العربية لاي مشكلة او كدة...
و راح يصلح العربية، جاسر حب يستعبط فقال...
جاسر: العربية لازم تروح للمكانيكي..
ندى: طب هروح الشغل ازاي؟
جاسر: ممكن أوصلك...
ندى: لا شكرا خلاص...
جاسر قرب منها وقال...
جاسر: اركبي احسنلك...
ندى: ماشي خلاص الله..

جاسر: شطورة...
و ركبت العربية...
جاسر: راحة فين؟
ندى: راحة الشغل في(، )...
جاسر: اوك..
و وصلها و بعدين ندى قالت...
ندى(بتردد): تيجي تشرب حاجة بسيطة..
جاسر: يلا...
نرجع لحور تاني...
حور راحة جاية في اوضة المكتب...
منة: اهدي بقي...
حور: انا اتصل بيه 9 مرات ميردش...
منة: اتصلي العاشرة...
حور: انتي عبيطة انا أساسا غلطانة اني بكلمه علشان اخته...
منة: خلاص روحيله...
حور: انتي اتجننتي..
منة: مش انتي عايزة تعملي خير...

حور: اوف...
منة: المفروض تروحيله انتي بتعملي خير...
حور: اوف ماشي...
حور: هناديلك رودينا تقعد معاكي...
منة: اوك..
حور: بطلي لعب games...
منة: ملكيش فيه...
حور: زبالة...
منة: شكرا...
حور خرجت و قالت لرودينا...
حور: رودينا روحي اقعدي مع منة عقبال ما اجي اوك...
رودينا: اوك...
حور نزلت ركبت العربية و راحت على شركة فهد..
في مكان تاني...
في ارجاء الصعيد..
(انا مبعرفش اتكلم صعيدي فهكتب اللي اعرفه)...

في بيت عائلة الشاذلي...
مجدي: كيفك يا ولدي عامل ايه...
ادم: تمام يا بوي عامل ايه...
مجدي: تمام..
مجدي: كيفها بتك...
ادم: تمام يا بوي...
مجدي: و ولدك...
ادم: بخير...
مجدي: طب بما ان بنتك كبرت و بجت (بقت)كيف الورد، فالبت ملهاش غير ابن عمها، صوح..
ادم: بس حور مش هترضي...
مجدي: و من ميته(امتي)حرمه بتمشي كلامها علينا...
ادم: بس يا بوي...
مجدي: مفيش بس...
مجدي: و لا عاوز تخسرني يا ولدي...
عند الستات...

نوران: ازيك يا حماتي...
سعديه(حماتها): برضو مش هتتكلمي صعيدي..
نوران: معرفش..
واحدة من الستات و اسمها(فيروز): كيف معرفاش..
نوران: معلش بقي...
فيروز: مش هتجومي تسوي العجين معنا(مش هتقومي تعملي العجين معانا)...
نوران: اه اوك...
فيروز: ده اللي خدناه من المدارس...
نرجع لحور...
حور وصلت عند شركة فهد، و نزلت من عربيتها...
و طلعت لمكتبه...
حور للسكرتيره...
حور: لو سمحت عايزة استاذ فهد...
السكرتيرة: مين؟

حور: قوليله حور...
السكرتيرة: ماشي، و كانت لابسه لبس فاضح ودخلت لفهد...
السكرتيرة: استاذ فهد في واحدة اسمها حور برا...
فهد(في نفسه): للدرجة دي مش قادرة تستحملي؟..
فهد: بعد ربع ساعة دخليها...
السكرتيرة: تمام يا فندم...
السكرتيرة خرجت...
السكرتيرة: الاستاذ فهد مشغول كمان شوية هدخلك...
حور: طب انا مش هستني...
و دخلت على المكتب علطول...
حور: اعتقد دي العاب عيال يا فهد...
فهد شاور للسكرتيرة انها تخرج...

فهد: اعتقد انه مش من الادب تدخلي مكتبي بالشكل ده...
حور: انت اللي محتاجني، وكمان انا اتصلت بيك...
فهد: و يا ترى بقي محتاجك في ايه؟
حور: اختك جودي...
فهد قرب منها لدرجة ان حور خافت بس مبينتش..
فهد(بصوت كفحيح الافعي): انتي مالك بأختي يا حور...
حور بعدت شوية و قالت..
حور: هحكيلك...
حور حكت لفهد على اللي يوسف عمله و على ان جودي في البيت عندهم...
فهد مسك ايد حور و قال..
فهد: يلا نروح ليها بسرعة..
حور: اوك...

و خرجوا من الشركة...
عند ندى و جاسر...
ندى: لا ده انت مسخرة بجد هههههههه...
جاسر: هههههههه
جاسر: تعرفي ان ضحكتك حلوة...
ندى: بيقولوا...
جاسر: طب ايه رأيك نخرج؟
ندى: فكرة يلا...
عند حبيبة...
حبيبة حست بدوخة و عايزة ترجع و تروح...
حبيبة راحت على اوضة فارس علشان تستأذن تروح...
الباب خبط..
فارس: ادخل...
حبيبة دخلت...
حبيبة: لو سمحت كنت عايزة اخد اجازة...
فارس: السبب؟
حبيبة: تعبانة...

فارس قام من مكانه و راحلها و قال...
فارس: حاسه بأيه؟
اول ما خلص كلمته حبيبة خرجت بشلال ترجيع على على هدوم فارس، و اغمي عليها...
فارس: ياااااا ربي!
شالها و راح على المستشفي...
عند حور و فهد...
و صلوا البيت حور دخلت البيت و لقت...

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة