قصص و روايات - قصص رائعة :

رواية للفهد عرين للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الثامن

رواية للفهد عرين للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الثامن

رواية للفهد عرين للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الثامن

حور و فهد دخلوا و لقوا جودي و يوسف و دادة إحسان بيلعبوا استغماية، فهد إستغرب جدا لما لقي جودي مستمتعة كدة...
جودي انتبهت ليهم...
جودي: فهد، و جريت عليه حضنته..
فهد: وحشتيني، حد عملك حاجة؟
يوسف كان هيموت من الغيرة...
يوسف: مين ده يا حور؟
حور: استاذ فهد أخو آنسة جودي...
يوسف: اه اوك، اتفضل اتفضل...
حور بصت ليوسف بصة غضب و بعدين بصت لفهد و قالت...
حور(بغيظ): اه طبعا اتفضل...
فهد دخل و قعد و جمبه اخته...

حور: دادة إحسان...
إحسان: إيه يا حبيبتي...
حور(بهمس): في غداء؟
إحسان: اه...
حور: اوك اتصرفي بقي...
إحسان: ماشي..
فهد: شكرا ليك يا استاذ يوسف...
يوسف: لا عادي و لا يهمك...
جودي: وكمان حور يا فهد هي جابت ليا لبس و نيمتني في اوضتها...
حور: متبالغيش يا جودي...
فهد: اوك...
حور كانت هتموت من الغيظ ده مفكرش يشكرني إشمعنا شكر يوسف و انا لا اه يا حيوان يا قليل الذوق..

في مكان تاني...
حيث في المستشفي، فارس و حبيبة...
الدكتور: مجرد ارهاق و برد في المعدة...
فارس: اوك شكرا يا دكتور، ممكن اشوفها؟
الدكتور: اه طبعا..
فارس دخل الاوضة بتاعت حبيبة كانت حبيبة قاعدة نص قاعدة(عارفينها دي)و لا انا؟
فارس: حمد لله على سلامتك، عاملة ايه دلوقتي؟
حبيبة(بإحراج بعد ما رجعت على هدومه): احم انا تمام، و اسفة على الترجيع...
فارس: و لا يهمك، اهم حاجة سلامتك...
حبيبة: شكرا...

فارس: طب تحبي اوصلك اي مكان؟
حبيبة: لا شكرا مش هتعب حضرتك..
فارس: طب يلا حبيبة قدامي احسنلك...
حبيبة: لا يعني لا، هتعمل ايه يعني، مش هتعمل اي حاجة مجرد كلام..
فارس عيونه احمرت و بدأ يقرب منها براحة جدا لغاية ما وصل ليها، و حبيبة كانت هتموت من الرعب بس بتحاول متبينش...
فارس: هعمل كدة مثلا، و فجأة شالها و خرج بيها من الاوضة...
حبيبة: انت مجنون نزلني فاهم نزلني...

فارس: انتي كنتي بتسألي هعمل ايه و اديني بعرفك...
حبيبة: انت غبي و حيوان و بهيمة و و زبالة و...
فارس: و طيب و لذيذ و كل البنات بتحبني...
حبيبة: و مغرور؟
فارس: و مش عجبك..
و بعدين فارس وصل للعربية و نزلها و ركبت و هو ركب..
فارس: هتروحي فين؟
حبيبة: على؟يلا حور...
حبيبة: عارف مكانها؟
فارس: اوصفيلي...
حبيبة: اوك...
في مكان تاني...
نروح لندي و جاسر...
جاسر قالها يلا نخرج قالتله ليه لا يلا...
جاسر: هنروح فين؟

ندى: بص انا مش عايزة اخرج...
جاسر بصلها باستغراب اوي...
ندى: بس عايزة اخرج، فاهمني...
جاسر: الحاجة الوحيدة اللي فاهمها انك مجنونة...
ندى: متقولش كدة تاني فاهم...
جاسر: خلاص ماشي ماشي...
جاسر: برضو نروح فين؟
ندى: اطلع على؟يلا حور...
جاسر: اوصفيلي مكانها...
ندى: اوك..
في الصعيد...
نوران: مالك يا حبيبي سرحان ليه؟
ادم: ابوي عايزني اجوز حور لابن عمها...
نوران: نعم مستحيل لا...
نوران: حور مستحيل توافق..
ادم: عارف...

نوران: هنعمل ايه؟
ادم: مش عارف، لو موافقتش هخسر ابوي...
نوران: و لو واقفت هتخسر حور...
ادم بصلها بحزن شديد، راحت هي حضنته و قالت...
نوران: كله هيعدي اهدي متخافش...
الباب خبط...
ادم: ادخل، دخلت فيروز...
فيروز: الوكل(الاكل)يا اخو جوزي...
نوران: اوك نازلين...
نزلوا و قعدوا...
مجدي(والد ادم): ها جولت(قولت) ايه يا ولدي؟
ادم بص لنوران علشان يستمد منها القوة...

ادم: هعاود(هرجع)القاهرة الاول و هكلم حور و اجولك(اقولك) يا بوي..
خالد(ابن عم حور): و من ميته(امتي)بنأخد رأي حريمنا؟
مجدي: سيبه يا خالد...
مجدي: متعوجش (متتأخرش)يا ادم...
ادم: حاضر يا بوي...
نرجع لحور و فهد في؟يلا ادم الشاذلي...
كانوا يوسف و فهد بيتكلموا و حور و جودي برضو...
و بعدين حور انتفضت و هي بتصرخ...
حور: عاااااااااااااا...
الكل اتخض حتى دادة إحسان.
يوسف: ايه في ايه؟
إحسان: في ايه يا حور مالك؟

حور: منة في الشركة و قولتلها هأجي اخدك...
إحسان: ده انا اللي هأخد روحك يا بعيدة، و قلعت شبشبها و كانت هتنزل بيه على حور...
حور: خلاص خلاص و الله سماح المرة دي...
إحسان: ماشي يا مجنونة...
ده كله كان وسط دهشة فهد و جودي لانهم ملقوش حب زي كدة...
يوسف: جتك نصيبة في شكلك يا شيخة...
حور: اتلم...
حور اتصلت على منة...
الخط اتفتح...
منة: إنتي فين يا زبالة؟
حور: و الله اسفة اخر مرة روحت على البيت و كدة...

منة: و انا اروح ازاي؟
حور: هبعتلك يوسف...
يوسف(بهمس): مش نازل فاهمة...
حور بصتله بغيظ و قامت تضربه و هي بتكلم منة...
حور: اه يا حبيبتي لا متقلقيش هبعتلك عربية بسواق...
حور: مستنياكي، هخلص مهمة عقبال ما تيجي...
حور: خلي بالك من نفسك...
منة: اوك يا حبيبتي باي...
حور: باي...
حور: يا واطي دي صاحبتي و اختي مش قادر تجيبها...
يوسف: هي معندهاش صاحب اعمل ايه انا مالي...
حور: ذنبها انها محترمة...

حور: دادة قولي للسواق يروح يجيب منة من الشركة و اه و يجيب رودينا معاه...
حور اتصلت برودينا...
الخط اتفتح...
حور: الو يا رودي بقولك...
رودينا: ايه؟
حور: هبعتلك السواق هيجيبك انتي و منة...
رودينا: بس..
حور: مفيش بس و اه ادي اجازة للموظفين...
رودينا: اوك حاضر...
يوسف: ابوكي لو عرف هيعمل منك صوابع كفتة...
حور: و انا ممكن اقول لماما على مين اللي بوظ العربية و عمل بيها حادثة...

يوسف: احم في ايه يا قلبي مالك قفوشة ليه...
حور: ايوه كدة اتعدل...
فهد: طب نستأذن احنا.
يوسف: لا ابدا لازم تتغدي، و بعد محاولات
فهد و جودي قعدوا...
باب الفيلا خبط...
حور راحت فتحت...
فتت لقت..
ندى و جاسر حبيبة و فارس...
حور: انتوا متقفين؟
حبيبة: لا وسعي...
دخلوا و راحوا مكان فهد فارس اول ما شاف اخته راح حضنها و شالها...
حبيبة كانت بتولع و قاعدة عمال تسأل مين دي...
قعدوا و سلموا...
حور: طبعا الكل مستغرب...

حور حكت كل حاجة حصلت و فارس و جاسر شكروا يوسف و حور...
ندى: إحنا لو متقفين مش هنعملها...
حبيبة: عندك حق، هههههه
حور: بس انتوا كنتوا فين وبتعملوا ايه؟
حبيبة: ها كنا بنعمل ايه؟
ندى: مكناش بنعمل حاجة...
حور: اه ما انا عارفة...
جاسر: طب ما نتصل بمعاذ...
حور: عندك حق يلا و نتجمع...
يوسف: بس ثانية انتوا تعرفوا بعض منين و مين معاذ؟
حور: روق يا چو هبقي احكيلك...
يوسف قام و مسك حور و قالها..
يوسف: قدامي يا روح چو...

حبيبة و ندى قعدوا يضحكوا...
حور: طب و ربنا لوريكوا...
حور: ياااااااا دادة..
إحسان: في ايه تاني؟
شافت يوسف ماسكها من شعرها..
إحسان: نزل ايدك يا ولد...
يوسف: شكلك وحشتك ايام زمان...
حور و حبيبة و ندى ضحكوا من قلبهم جدا كانوا بيشرقوا من كتر الضحك، لدرجة ان الخدامات جابت ليهم مايه...
حور: ههههههههه لا مش قادرة لسة فاكرة منظرك...
حبيبة: و انا لما كنتي بتحكيلي كنت بموت من الضحك..

ندى: و انا مرة شفته و مكنتش قادرة...
جودي: هو ايه اللي كان بيحصل زمان؟
يوسف: لما تكبري احسن...
جودي: انا كبيرة فاهم...
فهد: خلاص يا جودي...
عند منة و هي في العربية هي و رودينا...
كانت في لجنة و في ظابط أمور حليوة، واقف بيسأل على الرخص...
جت عربية حور...
الظابط: الرخص...
السواق: دي عربية سيدة الاعمال حور، و الرخص خلصانة..
الظابط(بعصبية): انا مالي انزلي..
منة اتعصبت ازاي يعلي صوته على راجل كبير..
منة نزلت...

منة: انت ازاي تكلمه كدة انت غبي...
السواق و كان اسمه(عبد الرحيم)...
عبد الرحيم: اركبي انتي يا ست هانم...
منة: ده شخص عديم الذوق و التربية، و مش محترم و مش متربي و اللي لبسه بدلته دي يبقي غلطان، شخص حقير وو
منة لقت قلم نزل على وشها...
منة(بصدمة): انت انت عملت ايه؟
الظابط: انا عملت اللي واحدة زيك تستحقه؟
رودينا نزلت و قالت...
رودينا: آسفين يا فندم و منة ارجوكي يلا...
منة: انا مستحيل اسيب حقي...

الظابط: هتعملي ايه يعني؟
منة جاية تتكلم، جه واحد شكله زميل الظابط اسمه (وليد)...
وليد: خلاص يا مالك عديهم...
مالك: و لو شغلنا الحفاظ على البلد من اشكالهم...
رودينا سحبت منة و ركبتها في العربية..
وليد: خلاص امشي بس متكررهاش...
عبد الرحيم: شكرا يا باشا...
عبد الرحيم مشي و منة مصدومة و راحوا على بيت حور و نزلوا، و الخدامة فتحت و منة راحت على مكانهم...
منة اول ما شافت حور حضنتها جامد...

منة(بدموع): حور انا انا مش غلطانة صح؟
حور(بقلق): اهدي في ايه يا منة فهميني؟
ندى و حبيبة قاموا ليهم...
ندى: منة في ايه طمنينا؟
حبيبة: لو في حد عملك حاجة قوليلنا و احنا نعلمه الادب...
حور: في ايه يا منة هو في حد يزعل القمر ده قمر في السماء...
ندى: صح ده اللي يعمل كدة يبقي حمار...
حبيبة: و اعمي مبيشوفش..
حور: طب ما هي هي ايه الغباء ده...
فضلوا وراها لغاية ما ضحكت و رحبوا برودينا...

و معاذ كانت عينه على رودينا طول الوقت لغاية ما رودينا لاحظت، و اتحرجت..
حور: طب يلا على الغداء...
حور: استاذ فارس روح مع يوسف هيجيب لحضرتك غيار علشان الترجيع و كدة...
فارس بص لحبيبة فحبيبة اتحرجت لانها السبب...
فارس ضحك على احراجها...
يوسف: هو انتي زنقاني في اي مشوار...
حور: اعتقد ان بابا قال انك راجل البيت ده المفروض...
يوسف(بغيظ): اتفضل معايا يا استاذ فارس..

و راحوا كلهم على السفرة و فارس و هو بيغير بلغ والده انهم لقوا جودي و هما شوية وراجعين...
و والدة جودي فرحت جدا...
عند السفرة بقي...
قعدوا كلهم...
حور: دادة يلا اقعدي..
إحسان: لا يا بنتي مينفعش...
حور: اوك مش هأكل انا قايمة...
حبيبة: و انا...
ندى و منة: و احنا...
إحسان: انتوا هتعملوا اضطراب، خلاص هأكل...
حور: اموت في اللي بيسمع الكلام...
إحسان: فين الشبشب؟
حور: خلاص يا حاجة...
و قعدوا يضحكوا و يهزروا...

وفجأة...
واحد من الخدم اسمه(شفيق)جاي بيجري بسرعة ناحية حور، الكل اتخض...
شفيق: ست حور ست حور الحقي...

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة