قصص و روايات - قصص رائعة :

رواية للفهد عرين للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل التاسع

رواية للفهد عرين للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل التاسع

رواية للفهد عرين للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل التاسع

وقفنا آخر حاجة في الفصل التامن على..
شفيق جري ناحية حور و هو بيقول...
شفيق: ست حور ست حور الحقي...
حور(بفزغ): في ايه؟
الكل اتخض...
شفيق(هو بيحاول يأخد نفسه): رامي بيه هنا و مضروب بالنار...
حور(بشهقة): راااامي، و قامت تجري على برا...
يوسف: ازاي مستحيل! مستحيل...
حبيبة: ده لو حصله حاجة حور مش هتسامح نفسها...
ندى: ادعي بس ربنا يصبرها و يصبر يوسف...
منة: يلا نقوم...
فارس: هو مين ده؟

حبيبة: ده يبقي اخو يوسف في الرضاعة و حور بتحبه اوي...
ندى: احنا بنتكلم يلا على بره...
كلهم خرجوا لقوا حور حاضنة رامي و بتعيط و يوسف راكع و قاعد جمبه و بيعيط بصمت...
حور: انتوا مستنين ايه؟اتصلوا بالاسعاف...
جاسر اتصل بالاسعاف و عدا وقت بسيط على ما الاسعاف جت...
دخلوا رامي اوضة العمليات...
جاسر كان واقف مع ندى، فارس واقف مع حبيبة...

معاذ قاعد جمب رودينا و منة، جودي راحت تواسي يوسف و فهد بيبص على حور و مستغرب انها ضعفت للدرجة دي...
جودي: متقلقش خير...
يوسف: ان شاء الله خير، شكرا...
جاسر: طب انتي ايه النظام؟
ندى(بإستغراب): ايه؟
جاسر: زعلانة و لا...
ندى: انا زعلانة على حور بس...
جاسر: الحمد لله...
ندى: قصدك ايه؟
جاسر: لا مفيش...
فارس: هو انتي زعلانة عليه؟
حبيبة: اه طبعا...
فارس(بعصبية خفيفة): نعم هو يبقي اخت صاحبتك تزعلي عليه ليه...

حبيبة: اعتقد ده مش وقته...
فارس: ليكي روقة...
الدكتور طلع حور جريت عليه...
حور: ايه؟
الدكتور: دخل غيبوبة...
حور: نعم ازاي؟
الدكتور: بس هو كل شوية و هو تحت تأثير البنج كان بيذكر اسم حور كتير و كلمة خطر...
يوسف: ده معناه انك في خطر يا حور...
حور: مش مهم المهم رامي...
طلعوا رامي على حمالة و ودوه على العناية المركزة...
حور(بعياط): رامي ارجوك متخلنيش اضعف اكتر من كدة...

و بعدين افتكرت حاجة و قامت فجأة و مسحت دموعها و قالت...
حور(بكره): مش بنت حواء اللي تتكسر يا ابن ادم..
الجملة دي كان رامي بيقولها لحور علطول...
حور: شكرا ليك يا استاذ فهد و لحضرتك يا فارس و استاذ جاسر و استاذ معاذ معلش تعبناكوا معانا و شكرا ليكي يا جودي...
فهد: إحنا هنفضل هنا...
فارس: إحنا يعتبر بقينا اخوات...
جاسر: طبعا...
جودي: و انا اعتبرتك يا حور انتي و منة و ندى و حبيبة اخواتي...

حور: شكرا ليكوا بس مش عايزة اتعبكوا...
و بعدين جه الظابط اللي هيحقق مع الناس اللي تعرف المريض...
منة اول ما شافته...
منة: انت!ايه اللي جابك هنا بره...
مالك(ببرود): ملكيش فيه احسنلك...
حور: منة ده مش وقته...
منة: بس ده اللي ضربني بالقلم...
حور(اتعصبت لما استنتجت ان منة كانت بتعيط بسببه)...
حبيبة: خلاص يا منة بعدين حور مش فايقة...
ندى: نسيب حق صاحبتنا كدة يعني...
حور: اسكتوااااا كلكوا...
حور: حضرتك جاي ليه؟

مالك: علشان احقق في قضية الاستاذ رامي...
حور: اتفضل حضرتك...
بعد ما مالك خد اقوال كل اللي يعرفوا رامي و خلاص هيمشي...
حور: بس ثانية...
مالك: اتفضلي...
حور ضربته قلم نزل يرزع على خده...
حور: ده علشان إتجرأت و مديت إيديك عليها...
حور: منة تعالي خدي حقك...
منة: خلاص يا حور، و خرجت..
مالك كان هيمد إيديه على حور...
فهد مسك إيديه...
فهد: تتقطع قبل ما تفكر، و احسنلك تمشي من هنا...
مالك خرج و كان متعصب...

مالك خرج لقي منة واقفة قرب منها..
مالك: هتندمي...
منة(اتخضت بس مبينتش): بعشق الندم؟
مالك مشي...
منة رجعت ليهم...
حور: خلاص يلا كل واحد على شغله...
حور: حبيبة بما إنك تعبانة روحي على الفيلا بتاعتي، و انتي يا ندى مفيش شغل لمدة يومين كدة...
ندى: بس يا حور...
حور: ارجوكي ده لسلامتنا كلنا...
حور: و بما إنك يا منة موقوفة لفترة يبقي كلكوا هتروحوا على؟يلتي، لسلامتكوا...
حبيبة محبتش تعارض علشان صاحبتها، و نفسيتها..

حبيبة: خلاص ماشي...
حور: و بعد إذنك يا أستاذ فارس حبيبة هتأخد إجازة...
فارس: اوك ماشي...
فهد كان مندهش ازاي قادرة تمسك نفسها...
حور: و يوسف هنقسم الشركات عليا انا و انت، لغاية ما بابا يجي...
يوسف: ماشي...
حور: و اتصل على قاسم، عايزة اقابله في الشركة كمان ساعتين، يأخد طيارة خاصة و يجيلي من باريس، فاهم...
يوسف: خلاص يا بنتي اهدي هعملك كل اللي انتي عايزاه...

حور: و حضرتك يا استاذ فهد بما ان اختك رجعت بالسلامة يا ريت نحدد ميعاد قريب علشان الصفقة...
فهد: كمان يومين ينفع؟
حور: اه اوك...
حور: شكرا تعبتكوا معايا كلكوا...
و فهد و جاسر و فارس و جودي و معاذ مشيوا...
حبيبة: هتعملي ايه يا رودينا؟
رودينا: هرجع على الشركة...
حور: انتي هتيجي معايا في الفيلا...
حور: هو هيدمر كل اللي اعرفهم...
يوسف: قصدك إيه و هو مين؟
حور(انتبهت للي قالته): لا مفيش...

حور: يوسف خد حبيبة و منة و ندى و رودينا معاك...
حبيبة و ندى و منة عرفوا قصدها إيه...
بعد ما الكل ما مشي...
حور طلبت من الدكتور انها تدخل تشوف رامي و تتكلم معاه، الدكتور وافق لان ده ممكن يساعد الإنسان على انه يفوق من الغيبوبة او يديله دافع للحياة...
حور دخلت...
حور: انت الوحيد اللي عارف قد ايه انا ضعيفة...
حور: انت اللي لما كنت بضعف تقويني...

حور: دلوقتي انا ضعيفة اوي محتجاك ارجوك، قوم علشان خاطري، انت اللي بتقويني، هو قاصد يحرق قلبي هو قاصد يخليني وحيدة و اخسر كل اللي بحبهم...
و بعدين حور قامت و راحت على الشركة...
و بعدين قاسم جه من باريس و راح على الشركة...
الباب خبط...
حور: ادخل، قاسم دخل..
حور: ازيك يا قاسم...
قاسم: بخير و اخبار رامي ايه؟
حور: مش محتاجة اقولك رامي فين او حصله ايه صح؟
حور: قاسم انا عايزة اعرف كل اللي حصل..
قاسم: هحكيلك...

Stop...
طب يا جماعة دلوقتي احنا عايزين نعرف مين اللي حور تقصده و رامي ليه اضرب بالنار...
-من 3 سنين، كانت حور عندها 21 سنة، في مرة كانت في رحلة مع والدها و والدتها و حبيبة و منة و ندى، كان يوسف مسافر لشغل...
و كانت حور بتتمشي على البحر..
شخص: لو سمحت...
حور: نعم اتفضل...
الشخص: شوفتك ماشية لوحدك قولت اجي و نتكلم...
حور: لا شكرا ليك انا مش لوحدي...
الشخص: الصبر يا حلوة...

حور بصتله و جاية تمشي لقت حراس الراجل ده محاوطينها، الناس كلها كانت خايفة تقرب لان الناس عارفة مين هو فتحي الشناوي...
فتحي: ها ايه رايك؟
حور: انت مين و عايز ايه؟
فتحي: انا مين فأنا فتحي الشناوي، عايز ايه فانا عايزك انتي يا حور...
حور: انت تعرفني!
فتحي: هسيبك تفتكريني، بس احسنلك متقوليش لادم...
فتحي سابها و مشي و حور بتحاول تفتكر الاسم ده...

و بعدين حور افتكرت، ان لما حور كانت بتتدرب في شركة والدها، كان في صفقة و هي اللي كسبتها و خسرت الطرف التاني اكتر من 2 مليار جنيه...
حور(في نفسها): يعني هو عايز ايه بقي؟و قصده ايه بإنه عايزني...
حور محطتش في دماغها و روحت نامت...
تاني يوم، حور حكت لحبيبة و منة و ندى..
ندى: يا ستي كبري اعتبريه شخص عابر و خلاص..
حبيبة: ندى عندها حق متشغليش نفسك...
منة: يا ستي فكك هيعمل ايه...

حور: صح فعلا هيعمل ايه يلا نستمتع...
حور شالت من تفكيرها الكلام ده، و بعدين رامي جالهم على مكانهم و رحبوا بيه...
و كانوا مرة حور خرجت، و اتأخرت..
حور: يا ربي انا ايه اللي خلاني الف لوحدي و كمان الفون فصل اوف...
حورلاحظت ان في ناس مراقباها...
حور حاولت تهرب و جريت برضو جريوا وراها...
لغاية ما وصلوا ليها و رشوا في وشها رشاش اغمي عليها...
الدنيا كلها اتقلبت لان حور مختفية...
حور في مكان تاني صحيت...

حور: آه ايه اللي حصل؟
وبعدين حور افتكرت، و لقت ايديها مربوطة، قامت و حاول تفك ايديها لغاية ما بابا الاوضة اتفتح...
حور: مين؟
فتحي: اهلا بالقطة...
حور: هو انت!
فتحي: شوفتي السرعة...
فتحي لرجالته: جبوها على السرير...
في اللحظة اللي خدوها حور شغلت نظام التتبع، رامي دايما بيخليها هي و ندى و منة و حبيبة يلبسوه، بس حور مكنتش بتحبه فمبتشغلهوش...

كانوا بيدورا على حور في مكان قريب من مكانها الاصلي لغاية ما وصلت إشارة لرامي...
رامي: قريبة من هنا...
و راحوا كلهم ناحيتها...
حور فتحي كان بيحاول يغتصبها و لكن هي كانت بتقاوم و ضربته في بطنه برجليها...
و بسرعة رامي اول واحد وصل للمكان...
و بعدين الكل وصل و رامي دور على حور لغاية ما دخل الاوضة لقي فتحي بيحاول اكتر و حور بتقاومه...
رامي ضرب فتحي كتير..
و بعدين اتقبض على فتحي و اتحكم عليه ب بسنتين...

فتحي: هتندمي هتندمي، راجع يا حور راجعلك...
كلهم قفلوا على الموضوع، و قالوا انهم مش هيقولوا لحد و لا صحافة و لا اي حد حتى يوسف...

نرجع بقي لقاسم و حور...
قاسم: هحكيلك...
قاسم: انا و رامي كنا في مرة بنشتغل و جه جواب لرامي رامي فتحه لقي مضمونه...
الجواب هتندم يا رامي انت و حور
رامي محطش في دماغه و قعد 6 شهور و محصلش حاجة و بعدين مرة رامي كان سايق و اتفأجي ان مفيش فرامل و اضطر انه ينط من العربية و الحمد لله بقي بخير و بعدين جاتله رسالة...
الرسالة قربت النهاية قربت اوي.

رامي قرر يعرف مين هو و كدة لغاية ما عرف مين و اكتشف ان ده شخص اسمه فتحي الشناوي و عضو من اعضاء المافيا، و اول ما عرف قرر ينزلك و يشوفك و بعدين حصل اللي حصل...
حور: خلاص يا قاسم شكرا...
حور: قاسم انا بثق فيك انت هتكون مكان رامي هناك...
قاسم: امرك يا حور..
حور: شكرا، تقدر تمشي...
حور روحت بيتها...
حور: اهلا يا جماعة...
يوسف: تمام، ابوكي و امك اتصلوا و قولتلهم انك في الشغل...
حور: اوك، اتعشيتوا؟

حبيبة: لا مليش نفس...
حور: ليه منك ليها؟
حور: دادةاحسان...
إحسان: نعم يا بنتي..
حور: جهزي العشاء...
ندى: مفيش داعي...
حور: ده حتى عندنا رودينا حسوا..
حور: معلش يا رودينا تعبينك...
رودينا: لا عادي و لا يهمك..
حور: يلا قوموا، و فرفشوا محصلش حاجة، فترة و هتعدي، انا طالعة اغير...
حور طلعت و غيرت و لسة هتنزل جاتلها رسالة...
الرسالة متقلقيش كل حاجة هتبقي بخير
حور: انت تاني!
حور: انت مين و عارفني من فين؟

الشخص: مش مهم المهم انك تبقي قوية و متخليش حاجة تأثر فيكي...
حور: و انا بقي المفروض استمع لنصايحك يا مجهول...
الشخص: المفروض...
حور: المفروض عند المكواجي...
و قفلت حور، و نزلت و اتعشوا كلهم...
كل واحد طلع على اوضته، كانت الساعة لسة9..
حور: هتصل ببابا...
حور بتتصل على والدها...
الخط اتفتح...
حور: ازيك يا معلم عامل ايه...
خالد(ابن عمها): كيفيك يا حور؟
حور: مين معايا؟
خالد: انا ابن عمك...

حور: حور اه تشرفت، فين بابا؟
خالد: مع جدي علشان يتحددوا(يتكلموا) في العرس(الفرح)..
حور(بإستغراب): عرس ايه و لا عرس مين؟
خالد: عرسنا...
حور: نعمممممم!
حور: وديني بابا فورا...
حور: او ماما انجز...
خالد: ما تهدي اومال...
حور: اسكت انت خالص، وديني ماما...
نوران سمعت صوت حور شدت التليفون منه...
نوران: الو يا حبيبتي...
حور: ماما ايه اللي الجدع ده بيقوله؟
نوران: متخافيش يا حور احنا جايين كمان يومين...

حور: ماشي يا ماما لكن لو اللي قاله صح متزعلوش مني...
حور حاولت تنام و كل ما تنام تفتكر فتحي و اللي كان بيعمله، قامت و راحت على اوضة حبيبة...
حور: حبيبة حبيبة...
حبيبة: اممممم
حور: نيميني جمبك...
حبيبة: ليه؟
حور: علشان مبحبش انام لوحدي وسعي يلا...
حور نامت جمب حبيبة و اليوم بالنسبة لعائلة الشاذلي خلص...
نروح لمكان تاني...
عند فهد...
معاذ: ايه من ساعة ما حور و ندى و حبيبة ظهروا مبقتوش زي الاول ليه؟

فارس: نعمل ايه يعني.؟
معاذ: مززز خمرة ديسكوا، كدة يعني...
جاسر: اتلهي...
جاسر: انا قررت ارتبط بندي...
جاسر: و هتقدملها بكرة...
جاسر: باي احنا صحاب اه لكن انا بعتزل من الدنيا دي..
فارس: مش عارف بحس ان حبيبة فيها شخصية بنت كيوت و عسل و بعدين بتقلب اعوذ بالله واحدة شرسة و مجنونة...
معاذ: و الله و وقعتوا انتوا الاتنين...
جاسر: الصراحة اه...
فارس: مش عارف...
فارس: مالك يا فهد ساكت ليه...
جاسر: بيفكر في حوريته...

معاذ: مين بالظبط؟
فارس: اه حور...
فهد: ما تسكتوا انتوا التلاتة...
فهد: انا لو بفكر في حور فبفكر ازاي اكسرها بس مش اكتر...
معاذ: و انا كنت فاكرك واقع...
فهد: مش الفهد اللي يقع...
جاسر: هتندم...
فهد: مش برضو الفهد اللي بيندم على حد...
فارس: ده انت اول حد هتقع...
فهد: المهم مين اللي إتجرأ و خطف اخت الفهد...
جاسر: تبقي امه داعية عليه...
فهد: معاذ دي مهمتك...
معاذ: عيوني...
عبد الحميد دخل عليهم، و قال..

عبد الحميد: احكولي ايه اللي حصل...
فارس حكي اللي يعرفه و فهد حكي و جاسر
يعتبروا كلهم حكوا اللي يعرفوه...
عبد الحميد: قولتوا عيلة مين؟
فهد: ادم الشاذلي...
عبد الحميد: وبنته حور صح؟
فهد: اه هو في ايه؟
عبد الحميد: اخرجوا كلكوا...
كلهم كانوا مستغربين...
عبد الحميد: ما عدا فهد...
فارس: بس ليه؟
عبد الحميد: ملكش فيه...
جاسر: هو في حاجة؟
معاذ: يلا يا رجالة يلا، سلام..
اول ما خرجوا..
فهد مستني والده يتكلم...

عبد الحميد: تتجوز حور؟
فهد الصدمة أثرت عليه...
فهد: نعم!

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة