قصص و روايات - قصص رائعة :

رواية للفهد عرين للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل السابع والعشرون

رواية للفهد عرين للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل السابع والعشرون

رواية للفهد عرين للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل السابع والعشرون

إن حور فاقت و فهد رجعها البيت و سلمت على الكل و دخلت نامت هي و فهد...
في الصباح الباكر...
كان فهد حاضن حور و نايم نوم عميق، و حور بتبدأ تقوم...
حور: فهد فهد...
حور: فهد اصحي عايزة اقوم، اوف...
حور(بصوت عالي): فهد...
فهد: في ايه؟حصلك حاجة؟انتي كويسة؟
حور: و لا حاجة عايزة اقوم...
فهد: تافهة...
حور: شكرا، و لسة هتقوم فهد زقها على السرير...
فهد: ملكيش انك تقومي من هنا فاهمة...

حور: لا طبعا مش فاهمة، ابعد يا فهد...
فهد: و لو مبعدتش...
حور: اوف يا رزل...
فهد: ماشي هتنازل، و باسها و قام...
حور: اه يا زبالة...
فهد: لسانك طول زيادة يا حور...
حور: ياااااا رب، زهقت خلصني منه...
و بعدين قامت و استحمت، و خرجت بروب الحمام...
و لسة هتخش على اوضة الملابس...
فهد: حور...
حور: اممم، ابعد هغير...
فهد: تعالي اقعدي...
حور: فهد حد قالك انك حيوان و سافل و اللي في دماغك مش هيحصل...

فهد(بخبث): و انتي عرفتي ايه اللي في دماغي؟
حور: اه علشان انت سافل...
فهد: هو لما أنا اغيرلك على الجرح دي تبقي سفالة...
حور(بإحراج): هخش البس الاول...
فهد: دلوقتي، و قام مسكها و قعدها على السرير و فتح جزء بسيط من الروب بحيث يقدر يغيرلها على الجرح، و حور كانت بتموت من الاحراج...
فهد: تمام، يلا تعالي البسك...
حور: هو انا عيلة صغيرة، هقدر البس نفسي...
فهد: هشششششش اسكتي انا هلبسك...
حور: بس...
فهد: يلا...

و فهد لبس حور فستان طويل و بإكمام و واصل لغاية رقبتها...
حور: ايه ده يا فهد؟كدة هفطس...
فهد: مليش فيه...
حور: فهد اخرج و الله حرانة انا هلبس نفسي...
فهد: اوف، يا رب...
حور: كلمتي...
فهد: ما انا و انتي واحد...
حور: بجد اتخنقت من الفستان...
فهد نقالها واحد تاني طويل شوية و بنص كم...
حور: ايوه كدة، شكرا...
فهد لبس و خرج ليها...
حور: يلا...
فهد شالها و نزل بيها...

حور: لا يا فهد كدة كتير اوي، انا مش عاجزة الحمد لله، و مش رجلي هي اللي اضربت فيها رصاصة...
فهد: تعرفي تسكتي...
حور: اوف...
و بعدين نزلوا قعدوا على السفرة...
ادم: أخيرا اتجمعنا...
حور: ناقص عمو يا بابا متجمعناش...
فهد: مش عايز اسمع سيرته يا حور...
حور: ده والدك يا فهد...
فهد: ملكيش فيه...
حور: هخرجه...
فهد: يبقي موتك يا حور...
حور: هنشوف...
فهد قام و مشي...
نوران: ليه يا حور عملتي كدة اهو مكلش و زعل...

حور: براحته...
و بعدين حور قامت و خدت شنطتها...
حبيبة: راحة فين؟
حور: مشوار مهم، باي..
جاسر: خدي حراسة...
حور: اه ماشي ان شاء الله...
و بعدين حور راحت على القسم و اتنازلت عن القضية و خرجت عبدالحميد...
عبدالحميد: شكرا اوي و انا اسف اسف اوي يا حور...
حور: و لا يهمك يا عمو...
حور: المهم هنعمل ايه في فهد، لانه معصلج دماغه..
عبدالحميد: مش عارف خسرت الكل بسبب شخص انا حيوان...
حور: هو الصراحة يعني متزعلش مني...

عبدالحميد: ايه؟
حور: انت قمر و عسل، و يلا بينا...
عبدالحميد: بجد تسلمي يا حور...
حور خدت عبدالحميد و رجعت بيه على الفيلا..
عبدالحميد: السلام عليكو...
ايناس(بعتاب): لسة فاكر اهلا...
عبدالحميد(بندم): اسف اسف اوي يا ايناس انا كنت غلطان سامحوني...
و بعدين راح حضن ايناس..
ندى: امممم. يا سلام على الحب و طعم الحب...
جاسر: امشي يا بت...
ندى: يا رخم...
مالك: ههههههه الصراحة رخم..
منة: وانت بتنقط سكر مثلا...

مالك: جايبة منين الظرافة دي يا بت...
عبدالحميد: سامحيني يا جودي...
جودي: و لا يهمك يا بابا...
حور: طيب استأذن انا...
نوران: راحة فين؟
حور: مشوار اهم بقي، باي...
و حور ركبت عربيتها و راحت على شركة فهد...
حور راحت عند مكتبه...
السكرتيرة: مين؟
حور: ملكيش فيه و متزعجنيش...
السكرتيرة: مش لازم اعرف مين الاشكال دي؟
حور: الاشكال دي تبقي مرات اللي مشغلك، و كمان انا سيدة اعمال حور ادم الشاذلي...

السكرتيرة: اتفضلي يا فندم، اسفة...
حور: محدش يدخل و يزعجنا...
حور خبطت...
فهد: ادخل...
فهد كان مركز في الشغل اللي قدامه...
حور دخلت و وقفت قدامه...
حور: ينفع اقعد يا استاذ فهد...
فهد عرف مين صاحبة الصوت ده...
فهد: لا...
حور: ليه بس ده انا كل الشباب بيحبوني...
فهد: احترمي نفسك...
حور: ده انا برئية...
و بعدين قربت منه و عملت نفسها هتقع وفهد مسكها و وقعت على رجله و هو قاعد على الكرسي...
فهد: انتي كويسة؟

حور: يعني، اصل متخانقة مع حبيبي...
فهد: قومي يا حور...
حور: لا، يعني يرضيك كدة تبقي ايدي وجعاني و تسبني اقوم اخص عليك اخص و كمان مش كفاية اني قولت حبيبي، انا سحلانة...
فهد: اسحلي براحتك...
حور: يا واطي...
فهد: ممكن برضو...
حور: عايزة اخرج في مطعم شيك انا و انت، يلا...
فهد: حور انتي سامحتيني؟
حور: اه بس بشرط...
فهد: عيوني...
حور: تصالح والدك، و يلا علشان نروح المطعم...
فهد: يلا يا حور...

فهد: بس بالنسبة لموضوع اني اصالحه مش دلوقتي..
حور: ماشي...
فهد: يلا...
و بعدين ركبوا عربية فهد و راحوا ناحية المطعم اللي حور قالت عليا، و اول ما دخلوا فهد لقي كل العائلة موجودة...
فهد: كدة انا و انتي بس اومال لو كانوا العائلة كلها كنا هنبقي قد ايه؟ليكي حساب يا حور اصبري...
حور: ماشي...
و راحوا ناحية العائلة، و فهد كان مضايق...
جاسر: ايه يا فهد هي المفاجأة معجبتكش؟

حبيبة: او كان فاكر انه هيقعد مع حور لوحدهم...
ندى: مش عارفة ايه ده؟
فارس: مالك يا فوفو؟
حور قعدت تضحك، فهد بص لفارس بصه خلته يموت و هو واقف...
فهد(بغضب): حوووووور...
حور: عيونها...
فهد: تبطلي ضحك، ثانيا انا مش هقعد في مكان واحد مع الراجل ده(شاور على عبدالحميد)...
حور: بس...
عبدالحميد: عندك حق يا بني انا ماشي، انا اسف يا جماعة...
حور: لا يا عمو اقعد...
ادم: اقعد يا عبدالحميد، اللي مش عاجبه يقوم...

فهد: قصد حضرتك اني انا اللي اقوم صح...
نوران: افهموا براحتكوا...
حور: بس بس بس علشان زهقت بجد اوف يا ربي...
حور: فهد اه عمو غلط بس برضو مهما كان والدك و لولا رضاه مش هتدخل الجنة و بما ان الكل سامحه يبقي انت اجباري تسامحه، هو غلط فيا انا و انا مسمحاه يبقي تتقبلوا اللي انا عملته بس...
منة: عين العقل...
و بعدين و هما ماشين كان فهد قريب من عبدالحميد، عبدالحميد كان هيقع...
فهد: بابا حاسب، و مسكه...

فهد: انت كويس؟
عبدالحميد: شكرا يا ابني، انا اسف اوي...
فهد: خلاص اهدي مفيش حاجة، المهم انت بخير...
عبدالحميد: مسامحني؟
فهد: اه يا بابا...
فارس: يا سلام على حبي و حبك...
ندى: كلمتي...
جاسر: يا ستي ما تسبيه يتكلم...
منة: راحتها اهم...
مالك: انتي بتعومي على عوم اي حد...
حبيبة: اخرس يا مالك علشان متزعلش...
معاذ: هتعملي ايه؟
جودي: ممكن نفركش كلنا...
يوسف: ليه هو احنا عملنا حاجة...
رودينا: ممكن عادي يعني...

حور: يا رب يا رب، فهد هموت وانام يلا بدل شغل العيال ده...
فهد: يلا...
كل واحد خد مراته و راح على شقته...
فارس و حبيبة...
فارس: حبيبة انا مش بعتمد على فلوس والدي دي شقتنا بعد الجواز، و لو عاوزة؟يلا معنديش مانع...
حبيبة: مش فارقة كلها شكليات..
فارس: طب مش ناسية حاجة...
حبيبة: ايه؟
فارس: انا شايف ان احنا شكلنا مش هنعمل فرح او دخلة يعني كدة...
حبيبة: يا سافل يا قليل الادب..

فارس: يا ستي بهزر هنعمل اكبر فرح متخافيش...
اما عند منة و مالك...
منة: ااحنا هنعمل الفرح امتي علشان نفسي البس الفستان الابيض...
مالك: متخافيش قريب، قريب اوي، يلا ننام..
اما عند جودي و يوسف...
يوسف: بصي يا جودي شوفي انتي عايزة تقعدي لوحدك و لا مع بابا و ماما هنا في الفيلا..
جودي: مش فارقة، عادي..
يوسف: بحبك يا اللي خذتي قلبي...
جودي: ههههه...
اما عند جاسر و ندى...

ندى: يا جاسر الفستان عاجبني و عايزة اشتريه...
جاسر: لا ضيق و مفتوح...
ندى: يا جاسر دي الموضة...
جاسر: لا...
ندى: يا رخم...
جاسر: ممكن اجبهولك بس بشرط..
ندى: ايه؟
جاسر: تلبسيه هنا في الشقة...
ندى: غور من هنا علشان متعصبش اكتر يا جاسر...
جاسر: طب انا هنام...
ندى: اوف...
اما عند معاذ و رودينا...
معاذ: يا رب الشقة تكون حلوة لجنابك يا مولاتي..
رودينا: شكرا اوي يا معاذ...
معاذ: بحبك...
رودينا: وانا كمان...

عند فهد و حور...
فهد: حور...
حور: امممم...
فهد: تعالي...
حور: هلبس و اجي...
حور لبست تي شيرت طويل لغاية الركبة و شورت قصير جدا..
فهد: تعالي شوفي التصاميم دي...
حور: واو شكلهم حلو، لمين؟
فهد: لينا...
حور: بس احنا قاعدين هنا اهو...
فهد: بصي يا حوريتي، انتي قدامك تختاري هنا او؟يلا ليكي لوحدك او قصر او شقتي...
حور: بص براحتك انا بثق فيك، بس مش عايزة قصر و مش عايزة شقتك علشان كنت بتجيب فيها ستات..

فهد: و انتي عرفتي منين؟
حور: عرفت ايه؟
فهد(بخبث): اني كنت بجيب فيها ستات...
حور: ها انا قولت كدة...
فهد: اه قولتي كدة...
حور: اوف يا فهد، انا قبل ما بخوض اي صفقة او كدة لازم اسأل على اللي انا هتعامل معاه خلاص...
فهد(بخبث): يعني عرفتي اني بتاع ستات و وافقتي، اكيد كنت عاجبك..
حور: لا طبعا ايه ده، انا عرفت اه انك بتجيب ستات و كدة بس طباعك في الشغل زي الساعة بتحب الشغل و منضبط فيه بس مش اكتر...

حور: و كمان دلوقتي بقيت اثق فيك انك مش هتعمل كدة...
فهد: يعني بتثقي فيا...
حور: اه...
فهد: حور...
حور: يا رب امممم...
فهد: مش ملاحظة حاجة...
حور: لا في ايه؟
فهد: يعني احنا متجوزين بقالنا في حدود شهرين و يعني...
حور: ايه بقي؟
فهد: مش هنتمم جوازنا...
حور: لاااااا مستحيل انت سافل و منحرف و قليل الادب...
فهد: و النبي، امال ايه؟
حور: الفرح فين الاول؟و كمان ممكن مكنش موافقة عليك...

فهد: حور اتعدلي، هو مش انتي قولتي انك مش عايزة فرح...
حور: انا قولت كدة لاني مكنتش بحبك...
فهد(بخبث): يعني انتي دلوقي بتحبيني؟!
حور: ها لا مفيش انا عايزة انام...
فهد: نامي يا قلب الفهد...
و بعدين ناموا...
في الصباح الباكر...
حور صحيت قبل فهد لقت ماسدج من نفس الرقم المجهول...

الرسالة وحشتيني يا حور انا ناوي ابين نفسي و نتجوز يا حور انا بحبك اوي تقبلي تكوني مراتي، و هتطلقي من فهد و اه فهد مش بيحبك ده بيلعب بيكي
حور اتعصبت، و بعدين لقت صور لفهد مع كذا بنات في مواضع غلط...
حور(بصوت عالي): فهد فهد...

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة