قصص و روايات - قصص رائعة :

رواية للفهد عرين للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الثامن والعشرون

رواية للفهد عرين للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الثامن والعشرون

رواية للفهد عرين للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الثامن والعشرون

في الصباح الباكر...
حور صحيت قبل فهد لقت ماسدج من نفس الرقم المجهول...
الرسالة وحشتيني يا حور انا ناوي ابين نفسي و نتجوز يا حور انا بحبك اوي تقبلي تكوني مراتي، و هتطلقي من فهد و اه فهد مش بيحبك ده بيلعب بيكي
حور اتعصبت، و بعدين لقت صور لفهد مع كذا بنات في مواضع غلط...
حور(بصوت عالي): فهد فهد...
فهد: ايه حصل ايه؟
حور: و لا حاجة، ايه الصور دي؟
فهد: جبتي الصور دي منين يا حور؟
حور: ملكش فيه، دي حقيقة...

فهد: قبل ما اعرفك يا حور...
حور: ايه اللي يثبت؟
فهد: انتي شاكة فيا، و بعدين جاي يقوم...
حور: لما تحب تلعب يا فهد متلعبش معايا...
فهد: قصدك ايه؟
حور: الصور فوتوشوب، رقم المجهول انت اللي بتستخدمه...
فهد: عرفتي منين؟
حور: باينة، ابقي العب حلو المرة الجاية...
فهد: لا و النبي...
حور: اه انا اساسا لما شكيت في الموضوع كلفت شخص في المباحث يعرف مين، و هو عرف ان الرقم بيستخدم من شركتك فأكيد مين حيعمل كدة غيرك...

فهد: ماشي يا ظريفة و اذكي خلق الله...
فهد: و يلا خشي الحمام علشان اغيرلك على الجرح...
حور: لا انا بقيت تمام هغير لنفسي...
فهد: انا برضو بقول متستحميش...
حور: خلاص اوف...
حور قامت و استحمت و خرجت و فهد غير ليها على الجرح و غير ليها هدومها و هو كمان لبس...
و خدها و نزلوا...
حور: ازيكوا...
ايناس: بخير يا قلبي، انتي عاملة ايه؟
حور: تمام الحمد لله...
سهير: ازيك يا حور...
حور(بإستغراب): اه انا تمام الحمد لله...

حور(بهمس): هو انا بحلم و لا الحكاية ايه؟
فهد: لا مش حلم...
و قعدوا كلوا...
في شقة مالك...
مالك: منة افتحي الباب يا منة...
منة: ابدأ، على جثتي...
مالك: منة بلاش جنون الله...
منة: خالص، عايز تروح تجيب بنت خالتك من المطار صح، تبقي قابلني...
مالك: يا مجنونة افتحي انا هروح اجيبها و اوديها في فندق...
منة: و لو، قابلني...
مالك: منة لو مش خايفة على نفسك افضلي واقفة...
منة: مش هتقدر تعمل حاجة...

و بعدين لقت بابا الاوضة اتكسر...
مالك: ها قولتي بقي ايه من شوية؟
منة(بخوف): مقولتش حاجة، و امشي من هنا...
مالك: خشي البسي علشان اخدك معايا...
منة: بجد...
مالك: انتي اللي غبية مسمعتنيش...
منة: خلاص معلش آسفة...
مالك: خشي البسي...
منة و مالك نزلوا راحوا المطار...
اما عند حبيبة و فارس...
حبيبة: فارس انا عايزة اقعد في؟يلا مامتك لان فيها حور و هنتسلي...
فارس: ماشي يا قلبي و لا يهمك المهم تكوني مرتاحة.

حبيبة: شكرا معلش هتعبك...
فارس: مفيش بينا كدة انتي مراتي فاهمة...
حبيبة: فاهمة...
فارس: بحبك..
حبيبة: احم و انا يعني..
فارس: دي اصرفها ازاي دي..
حبيبة: من البنك...
فارس: خلاص خلاص...
اما عند ندى و جاسر...
ندى: جاسر برضو مش هتجيبه...
جاسر: اه مش هجيبه لانه ضيق و مفتوح عايزاه البسيه هنا في بيتك غير كدة لا...
ندى: بكرهك يا جاسر...
جاسر: يا رب...
و بعدين حضنها...

جاسر: يا حبيبتي انا بخاف عليكي من الهواء بخاف عليكي من نظرات الناس بحبك اوي يا ندى و مش هسمح لحد انه يبصلك و اللي يبصلك هقتله...
ندى(بإحراج): عارفة، شكرا...
جاسر: يلا اوصلك على مكتبك و اروح انا للشركة...
ندى: اوك...
و نزلوا لاتجاهاتهم...
اما في؟يلا ادم الشاذلي...
ادم: نوران...
نوران: ايه؟
ادم: بحبك...
نوران: بس بقي عيب كدة احنا كبرنا...
ادم: مين قال كدة ده احنا لسة شباب...

ادم: اصبري عليا بس نخلص من العيال و نروح في اي مكان مع بعض انا و انتي بس...
جودي: خياااانة...
نوران: في ايه؟
جودي: عمو عايز يستفرد بيكي لوحدك...
يوسف: احسن علشان اعرف استفرد بيكي انا يا شيخة حرام عليكي...
جودي: شايفة يا طنط شايف يا عمو...
ادم: شايف هو بس ناقص تربية...
نوران: عايزاكي تربيه...
يوسف: كلككم عليا و لا ايه؟
جودي: اه...
يوسف: جودي انتي شكلك نسيتي انك في كلية و انها بدأت من شهر...

جودي: ها اه ماشي، انا كان ورايا حاجة...
يوسف مسكها من التي شيرت بتاعها...
يوسف: تعالي هنا، من بكرة الصبح انا هوصلك للكلية و اروح الشركة ارجع اخدك اروحك نتغدي تذاكري انا اروح الشغل اجيلك تاني...
جودي: ان شاء الله، باي، سيبني بقي قفايا، يرضيك كدة يا حمايا انا بتهزأ و انت واقف...
رامي: اووووه بتسخن ابوك يا يوسف...
نوران: اسكت يا رامي...
ادم: سيب البنت يا ولد...
يوسف: اوف ماشي، اهو..
يوسف: فين الفطار؟

احسان: سيبها في حالها يا رزل بقي...
يوسف: مراتي الله...
ادم: مش كدة...
عند فهد و حور...
فهد: يلا يا حور اوصلك الشركة...
حور: اوك يلا...
ايناس: خلي بالكوا على نفسكم...
فهد: احنا عيال...
عبدالحميد: اسمع الكلام يا ولد...
فهد: بضايق من الكلمة دي اوف، يلا ياحور
حور و هي ماشية...
حور همست جمب ودن فهد...
حور: يا ولد...
فهد بصلها بطرف عنيه و زقها على العربية و حاصرها بأيديه...
فهد: يعني انا ولد؟

حور: فهد ابعد يا فهد مينفعش...
فهد: مراتي...
حور: اوف بقي وسع..
فهد: لا...
حور: يااا رب يا رخم وسع بقي، اوف...
فهد: ماشي ماشي، ليكي روقة يا حوريتي...
و بعدين ركبوا العربية و راحوا على شركة حور...
حور نزلت و لقت فهد نزل هو كمان...
حور: خير..
فهد: ملكيش فيه..
حور: دي شركتي...
فهد: عارف اخرسي بقي...
حور سابته و مشيت و كانت هتطلع على السلم...
فهد: حور...
حور: يا رب الصبر من عندك، خير يا فهد...

فهد: تعالي اركبي في الاسانسير...
حور: لا انت عارف اني بتخنق...
فهد: اوك...
و طلع معاها على السلم و حور لسة هتدخل المكتب بتاعها..
حور: رايح فين؟
فهد: حضرتك ملكيش فيه، خشي على مكتبك...
حور دخلت و بدأت تشتغل بعد نص ساعة..
الباب خبط...
حور: ادخل...
رودينا: استاذ فهد و جاسر هنا علشان الصفقة يا فندم...
حور: اه ماشي، دخليهم...
فهد و جاسر دخلوا...
فهد: اهلا...
حور: اهلا استاذ فهد اهلا استاذ جاسر، تحبوا تشربوا ايه؟

جاسر: قهوة مظبوطة...
فهد: عصير مانجا...
حور: رودينا اطلبي واحد مانجا و واحد جوافة و قهوة مظبوطة، و هاتيلي ملف الصفقة..
رودينا: حاضر يا فندم...
جاسر: انتي بتتعاملي برسمية ليه؟
حور: انا مبدخلش الشغل في حياتي الخاصة...
فهد: طب نبدأ...
حور: اوك...
و بعد ما وقعوا عقد الشراكة و مضوا و كل حاجة..
حور: مبروك...
جاسر: طيب الحق اروح لندي...
فهد: ماشي...
فهد قرب من حور لدرجة انه بقي قريب منها جدا...
حور(بتوتر): ابعد...

فهد: و لو مبعدتش...
حور: فهد ابعد...
فهد: ليه يا قلب الفهد؟!
حور: موضعنا غلط كدة...
فهد: حوريتي...
حور: نعم...
فهد: بحبك...
حور: شكرا، عايزة اكمل شغل...
فهد: انا مش معطلك...
حور: اه عارفة...
فهد: فرحنا بعد اسبوع بالظبط يا حوريتي...
حور(بصريخ): نعممممممممممممم! ليه مين قال مستحيل مش موافقة مش عايزة اتجوز ابعد يا فهد قال انا هتجوز بعد اسبوع في أحلامك روح اتغطي كويس و انت نايم...

فهد: هششششش، اهدي امال ايه يا حور؟
حور: يا فهد انا متوترة و خايفة و قلقانة و مكنتش اتخيل اليوم ده مش هقدر يا فهد...
فهد: هنعدي المرحلة دي براحة متخافيش...
فهد: المهم عايزة الفرح يبقي مع كل البنات و لا لوحدك يا حوريتي...
حور(بعد ما هديت ): عادي مش فارقة يستحسن مع البنات...
فهد: إنتي تؤمري يا سنيوريتا...
و بعدين موبايل حور رن...
الخط فتح...
حور: الو يا بابا...

ادم: حور تعالي و جيبي عائلة جوزك علشان ال check up...
حور: حاضر يا بابا...
فهد: ايه؟
حور: يلا علشان الفحص...
فهد: فحص ايه؟
حور: احنا كل 6 شهور بنعمل كدة بنطمن على نفسنا...
فهد: ها ماشي مرة تانية، افتكرت مشوار...
حور: تعالي هنا، مشوار ايه؟كشيت ليه كدة؟
فهد: حووور اتعدلي..
حور: حصل ايه؟
فهد: هقول بس متضحكيش...
حور: قول...
فهد: انا بخاف من الحقن...

حور خدت وقت على ما تستوعب و بعدين نزلت ضحك لغاية ما بطنها وجعتها..
حور: لا هههههههه الفهد بيخاف من الحقن، ههههههههه القيامة هتقوم اومال انا اعمل ايه هههههههههه...
فهد(بغضب): حوووور...
حور: ليه حق عمو يقول ولد...
فهد: طب انا ماشي...
حور: لا استني خلاص يلا تعالي متخافش انا معاك...
حور: انا هتصل بطنط و تيجي...
فهد: ماشي...
حور اتصلت بطنط ايناس...
الخط اتفتح...
حور: ازيك يا طنط...
ايناس: تمام يا قلبي...

حور: طنط جيبي الكل و تعالوا على؟يلا بابا...
ايناس: ليه خير...
حور: هنعمل examining...
ايناس: ماشي يا قلبي، هو فهد جاي؟
حور(بخبث و هي بتبص لفهد): اه طبعا فهد جاي..
فهد: حيوانة يا حور...
حور: لو مش عجبك طلقني...
فهد: هو انا اتجوزتك علشان اطلقك امشي يا بت...
حور: هههههههه، يلا بينا..
حور و فهد راحوا على هناك...
و جودي فحصوها و يوسف و ادم و ايناس و نوران و عبدالحميد و جومانة و سهير، و رامي...

جه الدور على فهد و حور...
و بعدين الباب خبط...
احسان فتحت...
منة داخلة شكلها بتعيط...
حور: في ايه؟
منة: مالك خاين...
فهد: ازاي حصل ايه؟
مالك: محصلش حاجة...
منة: كداب، طلقني طلقني مش هكمل معاك...
و بعدمن لقوا حبيبة داخلة و مضايقة...
نوران: خير...
حبيبة: انا هتطلق من فارس...
حور: نعمممم يا اختي...
فارس: انا عملت ايه؟
حبيبة: انت خاين خاين بكرهك هنتطلق يا فارس...
و بعدين ندى دخلت مبوزة...
ايناس: حصل ايه يا تري؟

ندى: الخاين الخاين ده زبالة زبالة اوي مش هتجوزه ابدا...
جاسر: انا برئ انتي اللي عيلة...
ندى: طلقني...
عبدالحميد: انتوا تلاتة رجالة انتوا...
نوران: انتوا هبل يا بنات، فهمونا حصل ايه؟
ايناس: حور هي اللي عاقلة...
حور بصت لفهد بشك كبير...
فهد(برفعةحاجب): ايه؟
حور: انت بتخوني يا فهد؟
فهد: انتي هبلة يا بت انتي...
حور: مش واثقة فيك بس ماشي...
حور: كل شخص يحكي...

منة: قال ايه رايح يجيب بنت خالته من المطار و بعدين و احنا هناك اول ما جت حضنته و باسته و قعدت تتكلم معاه و هو مش معايا، و بعدين خلاني استني في العربية و طلع معاها الاوضة و نزل...
مالك: اسمعوني...
منة: و لا كلمة...
ادم: منة اسكتي، اتكلم...
مالك: مبدأيا هي كانت معايا و بنت خالتي عايشة بره مش متعودة على تقاليدنا و احنا اساسا اخوات في الرضاعة دماغ بنتك هي اللي شمال و طلعت معاها علشان اتأكد على الاوضة...

حور: احكي يا حبيبة...
حبيبة: الواطي ادخل عليه مكتبه الاقي بنت لابسة لبس، لابسة ايه مكنتش لابسة حاجة اساسا وبتقرب منه اوي لغاية ما كانت هتبوسه...
فارس: انتي لو كنتي دخلتي بعدها كنتي هتلاقيني بزعق ليها...
حبيبة: يا سلام...
فارس: انا قطعت علاقتي بكل البنات اللي اعرفهم...
حبيبة: مش مصدقاك...
نوران: و انتي يا ست ندى...

ندى: روحنا المول نشتري فستان، البنت اللي هناك ازيك يا عسل هو رقم فونك كام، انت قمر و قاعدة عمال تتمايص و تضحك...
جاسر: انا بقي ذنبي ايه؟
عبدالحميد: ملكش ذنب...
ادم: بنات تافهة...
حور: خلاص، هو كان الدور عند فهد في الفحص..
فهد(بغضب و همس): هربيكي يا حور...

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة