قصص و روايات - قصص رائعة :

رواية للفهد عرين للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل السابع عشر

رواية للفهد عرين للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل السابع عشر

رواية للفهد عرين للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل السابع عشر

حور(بصريخ): فهد...
الدادة إحسان سمعت صوتها و طلعت ليها...
إحسان: خير يا حور...
حور: كابوس يا دادة...
إحسان: اهدي، اشربي مايه...
حور شربت المايه...
حور: لازم اتصل بفهد...
احسان: ليه يا حور...
حور: فتحي ضربه بالنار...
حور اتصلت بفهد...
شوية، الخط فتح...
فهد: خير يا حور...
حور: احم كنت عايزة اسأل سؤال...
فهد: عايزة تسألي سؤال في نص الليل...
حور: هي جت كدة...
فهد: امممم اسألي...
حور: انت عارف حد بإسم فتحي..

فهد: ليه؟
حور: مفيش عادي...
فهد: عموما لا معرفش...
حور: اوك...
فهد: بس ليه؟
حور: لا مفيش اصل قابلت حد اسمه فتحي و قالي سلميلي على فهد بس...
فهد: انتي تافهه...
حور: شكرا...
الخط اتقفل...
احسان: ارتاحتي؟
حور: نوعا ما، فهد ملهوش ذنب...
احسان: يا ستي يا ريته الحلم كان حقيقة و يموت، انتي نسيتي انه جابرك على الجواز...
حور: يا دادة ده شئ و ده شئ...
احسان: طيبتك هتوديكي في داهية...
حور: شكرا...

حور نامت و راحت في النوم...
في الصباح الباكر...
الكل صحي ما عدا حور...
حور كانت نايمة، تليفون حور بيرن...
حور: اوف مين المزعج؟!
حور: الو..
فهد: صباح الخير...
حور: ماشي...
فهد: انتي لسة نايمة...
حور: انت مالك هو انا نايمة على رأسك؟
فهد: ده من الاساسيات اني اقطعلك لسانك..
حور: ماشي ان شاء الله...
حور قفلت الخط في وشه...
حور: يعني يوم ما اصحي اصحي على صوت ده...
يوسف: صوت مين يا حلوة؟
حور: مش فايقالك...

يوسف: انا اشوف بنفسي...
حور: اياك، اطلع برة عايزة اغير...
يوسف: ماشي ماشي...
حور قامت غيرت و لبست جيبة قصيرة و تيشيرت..
ادم: اهي عروسة بكرة وصلت...
حور: بابا مبحبش الكلمة دي...
نوران: ليه ده انتي احلي عروسة...
حور: انا ماشية...
حبيبة: مش هتفطري...
حور: نفسي اتسدت...
ادم: مينفعش تخرجي...
حور: ليه؟
نوران: معزومين عند فهد...
حور: هو احنا مش هنشوف بعض بكرة في الخطوبة..
يوسف: فيها ايه؟
حور: انا بقي مالي؟

منة: تلبسي شيك و تتجهزي...
حور: ايوه..
حبيبة: تشتري هدية علشان فهد...
حور: ايوه..
ندى: تروحي تتعاملي بلطف و بلاش تهورك..
حور: ايوه...
ادم: انتي العروسة فلازم تروحي..
حور: برضو مفهمتش اعمل ايه...
نوران: امشي يا جذمة من قدامي...
حور: حلو ادي ماما قالت امشي يعني امشي وانا بحب اسمع الكلام...
نوران: خدي هنا...
حور: خير...
نوران: اطلعي البسي فورا...
حور: اوف ماشي...
في مكان تاني...
في؟يلا عبد الحميد...

عبدالحميد: منورة يا جومانة...
جومانة: شكرا يا اونكل...
فارس(بهمس): الله يرحم...
جومانة: انطي انا كلمت ماما علشان تحضر فرحتكوا..
جاسرو فارس و إيناس اتصدموا...
جاسر (كان ناقص انه يعيط): ليه يا شيخة منك لله.
فهد: متبقاش او؟ر...
فارس: جاسر عنده حق اسكت انت يا فهد...
جودي: خلاص يا جماعة...
إيناس: حبيبتي انا خايفة على يوسف بس...
جومانة: هو خطيب جودي اسمه يوسف بحب الاسم ده...
إيناس: ما انا نسيت اقولك جودي فركشت...

عبدالحميد: بطلوا و؟ر...
الباب خبط، الخدامة فتحت...
الخدامة(بخوف): اتفضلي يا هانم...
مني(والدة جاسر): استر يا رب...
إيناس(بضحكة مصطنعة): ازيك يا سهير...
سهير: ازيك يا إيناس ازيك يا مني...
مني: بخير...
سهير راحت قعدت جمب بنتها جومانة...
سهير: تجوزوا فهد من غير ما تقولوا..
فهد: ظروف...
سهير: لا و النبي، بنتي جومانة مالها...
مني: نصيب...
سهير: و النصيب برضوا ان خطيبي زمان يحبك و يتجوزك..
سهير: وده ابنك..

جاسر: يا رب مش هنخلص...
فارس: احنا هنموت...
سهير: فين اوضتي...
إيناس: اولفت اولفت...
اولفت: نعم يا هانم...
سهير: ازيك يا اولفت عاملة ايه؟
اولفت: بخير يا سهير...
سهير: نسيتي نفسك يا اولفت...
إيناس: خلاص، اولفت نادي حد يوريها اوضتها، بسرعة...
و بعد فترة...
جت عائلة ادم الشاذلي...
رحبوا ببعض...
فارس كان قاعد جمب حبيبة و جاسر جمب ندى و معاذ جمب رودينا و مالك جمب منة...

فهد: اهلا بيكوا و راح قعد جمب حور و مسك ايديها غصب عنها
فهد: إياكي تشيلي إيديك...
حور: يا رزل...
حور: طنط فين الحمام؟
آيناس: اولفت وريها فين الحمام...
حور: بابا فهد ماسك ايدي...
ادم: فهد استني شوية...
فهد(بصلها بغيظ): هتندمي...
حور: بحب الندم...
حور راحت الحمام و هي خارجة جومانة كانت في وشها..
جومانة: روحي يا خدامة جيبي ليا اشرب...
حور: لا..
جومانة: انتي يا حيوانة بتقولي لاسيادك لا...
حور: تعديل بقول للجذم...

جومانة: ده انتي هتطردي...
حور(باستخفاف): وريني...
جومانة راحت مكان ما هما قاعدين...
جومانة: فهد الخدامة دي تترفد و هي بتشاور ناحية حور...
فهد: بس دي مش...
حور: فهد بيه بليز متطردنيش...
حور: فهد بيه ارجوك...
جومانة: علشان تعرفي انك واحدة رخصية...
حور مسكتها من شعرهاا...
حور: هوريكي الرخيصة...
حبيبة: محدش يقرب علشان ميموتش...
حبيبة راحت لحور و نزلوا ضرب في جومانة...
كانوا بيضربوا ضرب خفيف...

منة: حبايب قلبي كدة من غيري...
و راحت تضرب معاهم...
ندى: تو تو كدة حرام سيبوني شوية..
و راحت تضرب هما الاربعة على جومانة...
فهد وجاسر و فارس و مالك مستغربين جدا...
فهد: بس بس اهدوا...
فكوا الاشتباك ما بينهم...
جومانة: فهد اطردها فورا...
سهير جت و شافت جومانة...
سهير: مين عمل كدة؟انطقوا..
حور: انا...
سهير: انتي متعرفيش احنا مين؟
حبيبة: طظ..
منة: بنتك هي اللي مش محترمة نعمل ايه؟
سهير: مسمحلكيش...

سهير: إيناس انتي ساكتة...
ادم: ايه اللي حصل يا حور احكي...
حور حكت...
حور: و انا مش خدامة و لا رخيصة يا بابا، و عرفت اخد حقي...
نوران: و لو برضو يا حور احنا في بيتهم...
حور: انا مبسكتش عن حقي طالما مش غلطانة أيا كنت فين..
ادم: خلاص يا جماعة احنا بنعتذر...
حور: بابا متعتذرش دول ناس متستاهلش...
حور لقت قلم على وشها من والدها...
حور(بصدمة): بابا انا عملت ايه؟
ادم: انك تشتمي الناس و انتي في بيتهم ده غلط...

جومانة: شكلها متربتش..
فهد: جومانة مسمحلكيش، حور تبقي مراتي...
سهير: ازاي تختار الاشكال الزبالة دي؟
فهد: خالتووووو، نهدي شوية دي مراتي...
حور: انا عايزة امشي..
فهد: ادم بيه بما ان حور مش عايزة فرح فخلاص حور مش هتروح معاكوا...
ادم: بس...
فهد: حور مراتي يا ادم بيه...
نوران: و هدومها..
فهد: في اي وقت جبوهم...
ادم: ماشي...
حبيبة: و مين هيبقي معانا بكرة؟
فهد: حور من الصبح هتبقي معاكوا متخافوش...

يوسف: طب نسمع رأي حور...
حور: موافقة...
حور: لو سمحت يا طنط فين اوضتي...
إيناس: تعالي يا بنتي اوريكي...
إيناس طلعتها اوضة فهد...
إيناس: عايزة حاجة؟
حور: لا يا طنط، شكرا...
الكل مشي و حور منزلتش تسلم عليهم...
في العربية...
نوران: مكنش ينفع تعمل كدة يا ادم...
ادم: دي حتى منزلتش تسلم...
يوسف: حور زعلت يا بابا...
حبيبة: حضرتك اول مرة تمد ايدك عليها...
نوران بصت لادم بمعني انها مش اول مرة...

-ادم ضرب حور ساعة ما سافرت الصعيد...
ادم: هصالحها بكرة...
منة: حور هتتصالح بسرعة...
ندى: علشان هبلة...
يوسف: يا بت اخرسي...
ندى: طيبيتها هتوديها في داهية...
عند فهد...
إيناس: مكنش ينفع اللي انتي عملتيه يا جومانة...
جومانة: هي كل اللي قالته كدب...
فارس: لا و النبي...
سهير: انا بنتي متكدبش...
عبدالحميد: خلاص قفلوا على الموضوع...

عند حور...
حور كانت مصدومة خالص و بعدين قامت تشوف الاوضة لقتها اوضة شيك ذوقها عالي، و لقت صور لفهد...
فهد(من وراها): عجبتك؟
حور: ها اه شيك، مش زي صاحبها خالص...
فهد: لا والله...
حور: اه عموما هلبس ايه؟
فهد وداها لبس...
فهد: خدي لبس من جودي...
حور: شكرا معلش تعبتكوا...
فهد: ده بيتك...
حور: معتقدش، هنتطلق بسرعة يا فهد...
فهد مسكها من شعرها...
فهد: فعلا ممكن ميكونش بيتك، بس هيكون جحيمك يا حور...

فهد زقها على الارض...
حور(بدموع): انت شخص غبي و حيوان...
فهد ضربها قلم...
فهد: المرة الجاية لسانك هيتقطع...
فهد: قومي غيري انجزي...
حور قامت غيرت و لبست بنطلون قصير و تي شيرت قصير شوية...
خرجت لقت فهد بالبنطلون بس...
حور طنشت و طلعت تليفونها من شنطتها...
و راحت تنام عند الكنبة و حطت تليفونها جمبها...
فهد: اعتقد دي الليلة الاول ما بينا صح...
حور قامت مفزوعة...
حور: قصدك ايه؟
فهد: اللي جه في بالك...

حور: انسي...
فهد: ليه بس ده انتي هتنبسطي...
حور: انت شخص قليل الادب و الذوق...
فهد اتعصب و كان لسة هيقوم...
تليفون حور رن، حور ردت بسرعة..
حور: الو...
الشخص: ...
حور: ايه؟

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة