قصص و روايات - قصص رائعة :

رواية للفهد عرين للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الثامن عشر

رواية للفهد عرين للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الثامن عشر

رواية للفهد عرين للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الثامن عشر

حور: الو..
الشخص: ...
حور: إيه؟
الخط اتقفل...
فهد: في إيه؟
حور: رامي صحي...
فهد: اعمل ايه يعني؟
حور: انت مجنون، هيكون ايه اكيد هنروح يلا...
فهد: مفيش خروج احسنلك...
حور: ممكن اعمل اي حاجة و اخرج...
فهد: اوك...
و شاور بإيديه على السرير...
حور خدت وقت علشان تستوعب و تفهم...
حور: مستحيل...
فهد: خلاص ماشي...
فهد طلع تليفونه...
الخط اتفتح..

فهد: خلي الحراس كلهم واقفين و اي حد اي حد مهما كان حاول ينزل اضربوا عليه نار، فاهمين...
حور: انت كدة بتخوفني...
فهد: افهمي براحتك...
و بعت ماسدج على الواتس...
مضمون الرسالة الغوا الكلام ده
حور: ياااا ربي...
حور طلعت تليفونها...
حور: لو سمحت ودي التليفون للمريض رامي...
الشخص: بس مينفعش...
حور: لو سمحت ارجوك، يعني..
حور: ازيك يا رامي...
رامي: مش هتعرفي تيجي ليه؟
حور: انا تعبانة اوي...
حور: اصل عربيتي انفجرت...

رامي: حصلك حاجة؟
حور: متخافش انا بخير...
فهد شد التليفون منها و رماه..
حور: انت غبي بقي...
فهد شدها من شعرها...
فهد: شكلك مش بتتعلمي...
حور: و اكيد مش هتعلم منك...
فهد: تعالي نامي جمبي...
حور: احلم...
فهد: كلمة واحدة تعالي هنا..
حور: لا...
فهد شالها و رماها على السرير...
حور: يا زبالة...
فهد: كلمة كمان وهقطعلك لسانك...
حور(بهمس): ربنا يإخدك...
فهد: بتقولي حاجة؟
حور: مبقولش...

حور مش عارفة تنام خالص، و نامت على جمبها..
فهد نام و حضنها من ورا...
حور: ايه؟
فهد: هششششش، و لا كلمة نامي...
حور: مش هعرف...
فهد: انا بقول بلاش ننام برضو..
حور: خلاص خلاص...
ناموا الاتنين...
في الصباح الباكر...
حبيبة: يلا نوران بقي الله...
نوران: انتوا مستعجلين على ايه...
منة: يا نوران ابوس أيديك هنتأخر...
ندى: يلا بقي...
تليفون ندى رن...
الخط اتفتح...
ندى: ايه يا جاسر؟

جاسر: ماما تعبانة اوي هنروح بيها على المستشفي...
ندى: خلاص ماشي مستشفي ايه؟و احنا هنيجي..
جاسر: مستشفي(، )...
ندى: ماشي...
حبيبة: في ايه؟
ندى: مامت جاسر في المستشفي يلا بينا الفرح هيبقي حزن...
منة: متزعليش يا ندى...
حبيبة اتصلت بفارس...
الخط اتفتح...
حبيبة: الو..
فارس: ايه؟
حبيبة: هي حور فين؟
فارس: لسة هي و فهد مصحيوش...
حبيبة: ازاي؟
فارس: يعني مش عارفة؟
حبيبة: لا..
فارس: لما نتجوز...

حبيبة: يا سافل يا قليل الادب...
منة: خير...
حبيبة: مفيش..
عائلة الشاذلي راحت للمستشفي...
في مكان تاني...
في؟يلا عبد الحميد...
جودي و سهير و جومانة مرحوش المستشفي...
سهير: هو اخوكي مش هيصحي؟
جودي: اطلعي اسأليه...
جومانة: في ايه يا جودي؟انتي ملكيش اكس و لا ايه؟
جودي: يا رب...
جودي قامت و سابتهم...
سهير: احنا لازم نتصرف في اقرب وقت...
جومانة: اكيد يا ماما...
في اوضة فهد و حور(حديثا؟)...

حور نايمة جمب فهد و فهد حاضنها اوي...
فهد صحي قبل حور...
فهد بصلها...
(قلب فهد): الكائن ده يتعذب و يتذل..
(عقله): اه مش ذلت اختي و عذبتها...
(قلبه): و انت صدقت اوي، من امتي و انت بتصدق اي حاجة تتقال...
(عقله): بابا هو اللي قال يبقي اكيد مش هيكدب...
(قلبه): هتندم هتندم اوي يا فهد...
(عقله): مش الفهد اللي يندم...
حور بتتقلب من نومها، و بتتكلم كلام مش مفهوم..
حور: اه هو نلا لتهولبرمميكيككمادطظدر...

فهد قعد يضحك و يحاول يكتم ضحكه لغاية. مبقاش قادر قعد يضحك، ههههههههههههههههههههههههههههه.
حور صحيت على صوت ضحكه العالي...
حور: امممم يا ربي على الرخامة و الرزالة...
فهد: كنتي مسخرة، ههههههههه
حور(بخوف): عملت حاجة و انا نايمة؟
فهد: هو انتي بتعملي حاجة وانتي نايمة اكتر من كدة.
حور: ليه حصل ايه؟
فهد: قعدتي تتكلمي بكلام مش مفهوم ملهوش علاقة بالعربي اساسا...
حور: ظريف...
فهد: قومي البسي...
حور: البس ايه بقي؟

فهد: هو انتي فاكرة حاجة حصلت امبارح...
فهد: انتي مش خايفة...
حور: no هخاف ليه علشان ضربتني، نسيت اقولك معلومة عني...
-مش بنت حواء اللي تتكسر يا ابن ادم، (قالتها بكبرياء)..
فهد: هنشوف يا بنت حواء...
حور: ماشي يا ابن ادم...
فهد قام دخل الحمام، و حور رتبت السرير...
فهد خرج مش لابس غير بنطلون...
حور: طب بما إني هنا يبقي مفيش داعي لجسمك يبان...
فهد و هو بيقرب منها...
فهد: ليه؟

حور كانت ميته من الاحراج و مش عارفة تعمل ايه..
حور: فهد ابعد اوف...
فهد: بس طلعتي ست بيت...
حور: لا انا بس بحب النظام و النظافة، متتعودش...
باب اوضتهم خبط...
فهد: ادخل...
جودي دخلت و سلمت عليهم...
جودي: يا رب اللبس يكون عجبك..
حور: شكرا يا قلبي..
جودي: على ايه تعبك راحة...
جودي: انتوا خيمتوا و لا ايه؟
فهد: ليه في ايه؟
جومانة: اصل مامت جاسر راحت المستشفي...
حور: انتي حمارة ازاي تخشي اوض الناس من غير استأذان...

جومانة: داخلة اوضة ابن خالتو...
حور: يا بجاحتك...
جومانة: ما جودي دخلت...
حور: جودي اخت فهد يعني ينفع تشوفه كدة اما حضرتك مش اخته و لا مراته علشان تشوفيه كدة، و يلا بره بقي هنرش مايه...
جومانة خرجت متعصبة...
جودي: ابسط يا عم...
حور: هو فعلا مامت جاسر راحت المستشفي..
جودي: اه...
حور: يعني كدة الخطوبة اتلغت...
جودي: اه...
حور: متخافيش يوسف ممكن يخطفك عادي، مجنون و يعملها...
جودي: زي اخته...
حور: ماشي...

جودي: طب البس علشان اكيد هتروحوا المستشفي و تاخدوني معاكوا...
فهد: ماشي...
فهد: اسميه غيرة...
حور: غيره؟
حور: الغيرة نصف الحب، و كمان انا عملت كدة علشان دي الاصول، و كمان انا لو بحبك واحد في المائة تبقي معجزة اساسا...
حور لبست لبس امبارح و فهد لبس بدلة، و خدوا جودي و لسة هيركبوا عربيتهم...
سهير: استني يا فهد...
حور: يا رب...
جومانة: خدنا معاك...
حور(بهمس): هي معندهاش دم ليه؟
فهد: اتفضلوا...

جومانة كانت هتركب جمب فهد...
حور: بتعملي ايه يا ماما؟وسعي...
جومانة: ايه التخلف و التراجع ده...
حور: سيبنالك التقدم...
سهير: انا اللي هركب قدام...
حور: لا يا طنط خليكي ورا في النص علشان توزني العربية...
و بعدين حور ركبت قدام جمب فهد، و جودي كانت قاعدة عمالة تضحك، و فهد كان هيموت و يضحك بس مسك نفسه...
ركبوا و فهد كان رايح على المستشفي، و طلعت ان دي نفس مستشفي رامي...
نزلوا و راحوا على مكانهم...

ادم قام حضن حور، و حور حضنته عادي...
فهد كان مستغرب انها سامحته بسرعة...
فهد: خير يا جاسر متقلقش...
ندى: اهو بدل فرح بقي حزن...
حور: خلاص يا ندى...
جاسر: قصدك ايه يا ندي؟
حور: مش قصدها...
جاسر: خطوبتنا افضل من مرض امي، بجد للدرجة دي...
حور: متفهمش غلط...
جاسر: اومال افهم ايه...
نوران: اهدي بس يا بني...
جاسر: ردي يا ندى افهم ايه ردي...
ندى: افهم اللي عاوزه...
حور شدت جاسر من ايديه و راحت بيه على الجنينة...

فهد راح وراهم...
حور: تسمعني للأخر..

حور: ندى من النوع اللي ما بتصدق تفرح اللي بدور على السعادة بنفسها مش زي ناس السعادة بتيجي ليها على طبق من دهب، اصبر هتلاقيها جاية تعتذر بس بطريقة مختلفة بتخاف تعتذر للاشخاص يعتبروها ضعيفة مبتحبش تبان ضعيفة متعرفش ان في ناس بيتمنوا سعادتها متعرفش ان هي قلبها طيب و تتحب سامحها ما بتصدق تفرح، للاسف يتيمة ملقتش اللي يطبطب عليها وقت حاجتها ملقتش اللي تقوله على سرها ملقتش اللي وقت ما تحتاج حضنه يبقي موجود، سامحها، طيبة اوي، بس عنيدة زي الحديد، لازم درجة حرارة معينه علشان تبقي الشكل الكويس و الاحلي و الانضف، اصبر بس...

فهد كان معجب جدا جدا بحور و طريقة كلامها و طريقة شرحها و تبسيطها للامور، و كان فخور بيها..
جاسر: ياااه ده كله ندى فيه و انا مش عارف...
حور: شخصيتها معقدة بس طيبة اوي...
جاسر: شكرا ليكي بجد بجد انتي احلي اخت، انتي كنز في ايد الجميع...
حور: انا اختك و تحت الخدمة...
راحوا مكان الباقين...
جاسر راح ناحية ندى و باسها من جبينها...
ندى اتحرجت خالص...
جاسر لقي قلم على قفاه...
جاسر: ايه؟
ادم: تحب اجيب المأذون...

جاسر: يا ريت و تبقي بدل خطوبة دخلة زي فهد..
فهد: ملكش دعوة بفهد...
نوران: اول ما مامتك تخرج بالسلامة نعمل فرح علطول من غير خطوبة...
فارس: من اول ما قعدتي مقولتيش احسن من الكلمتين دول...
إيناس: اخرس ياض...
عبدالحميد: مفيش مانع...
سهير: انا عندي مانع...
حور: يا رب يا ساتر، خير...
سهير: انا كلامي مع الكبار...
حبيبة: ليه هو حضرتك حجم كبير، الكل ضحك
حور: ههههههههههههه ممكن...
ندى: او ممكن حجم عائلي...

منة: هههههههههه عندكوا حق..
سهير: اخرسوا...
فهد: خير يا خالتوا..
سهير: و هما بقي من عائلة مين؟
ادم: دول بناتي انا و نوران...
سهير: ايه ده، استاذ ادم ازيك جدا ده انت شركاتك مغرقة العالم...
و مدت ايديها و سلمت...
سهير(و هي لسة ماسكة ايده): انت من اشرف و اجدع و احسن الناس و الله بجد من غير منتجاتك مكناش هنعرف نعمل ايه بج...
حور(بهمس): ماما جوزك بيتشقط...
يوسف: ايه يا عم ادم اتشقطت و لا لسة...

حبيبة: لسة في اول مرحلة مرحلة تعارف...
نوران: و اخر مرحلة ان شاء الله...
منة: عايزة سكينة يا نوران؟
ندى: لا لاسكينة لا، تاخدي مسدس..
حبيبة: لا كدة هتموت و مش هتتعذب فكروا في حاجة اصعب...
حور: هههههههههه خلاص الست كشت...
فارس: هو احنا نسينا ان احنا في مستشفي..
حبيبة: معلومة جديدة...
فهد: حور ثانية...
حور راحتله مسك إيديها...
حور: سيب ايدي اوف...
فهد خدها لاوضة رامي...
فهد: بصي عليه و يلا نمشي...

حور بصت على رامي...
فهد: للاسف دخل في غيبوبة تاني...
حور: ان شاء الله خير...
حور: شكرا...
باسته من خده...
حور: شكرا جدا...
فهد: العفو...
فهد راح مكان الباقين...
لقوهم متثبتين بمسدسات...
شخص ملثم1: روح جمب اخواتك ياض...
فهد كان لسة هيتكلم...
لقي مسدس ناحية حور...
خد حور و راح ركع على الارض جمب الباقي...
فارس(بهمس): هنعمل ايه؟
نوران(بهمس): انا خايفة...
حور(بهمس): متخافيش خير...

حبيبة(بهمس): فارس هتفادي روحك مكان روحي...
فارس(بهمس): اتنيلي اسكتي...
حبيبة(بهمس): واطي...
ندى(بهمس): هنعمل ايه؟
جاسر(بهمس): معرفش اصبري...
حور(بهمس): هنفضل كدة انا مش بحب اقعد كتير..
فهد(بهمس): تافهة اوي..
حور(بهمس): شكرا...
منة(بهمس): يا جماعة انا بخاف...
ادم(بهمس): هو انا كنت هجوز بناتي لإيه بالظبط؟
فارس(بهمس): قصدك ايه يا عمي...
عبدالحميد(بهمس): قصده انكم مش رجالة...
يوسف(بهمس): متشكرين يا رجولة...

جودي(بهمس): يوسف عايزة اعمل بيبي...
يوسف(بهمس): و حياة امك...
نوران(بهمس): ولد احترم نفسك...
يوسف(بهمس): ده موقف يبقي فيه احترام..
إيناس(بهمس): هو احنا هنموت..
سهير كانت متشعقلة في ايد ادم...
سهير(بهمس): ادم بيه الحقني...
ادم(بهمس): لو انقذت مراتي هبقي الحقك...
نوران(بهمس): كانت بتقول ايه؟
يوسف(بهمس): ده وقت غيرة يا شيخة اتلهي...
حور(بهمس): هو احنا بس اللي متثبتين...
جومانة كانت متشعقلة بفهد...

جومانة(بهمس): فهد انا خايفة...
فهد(بهمس): اعملك مساچ يعني...
حور(بهمس): لو مقولتش للحية الصفراء دي تسكت هقوم اعضعضها بسناني...
فارس: برضو هنعمل ايه؟
فهد: هنعمل كدة..

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة