قصص و روايات - قصص رائعة :

رواية للفهد عرين للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الرابع

رواية للفهد عرين للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الرابع

رواية للفهد عرين للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الرابع

هنبدأ من صباح جديد..
هنبدأ في مكان مذكرنهوش قبل كدة و هي شقة فهد الخاصة بيه...
يستيقظ فهد من نومه يجد بجانبه فتاة شبة عارية ينادي عليها و تقوم...
الفتاة: صباح النور يا حبيبي..
فهد مسكها من شعرها و شدها و قال..
فهد: انتي صدقتي نفسك انتي مجرد جارية تعملي اللي انا عاوزه، و طلع فلوس من محفظته و رماها في وشها و قالها...
فهد: لو خرجت من الحمام ولقيتك اعتبري ان موتك جه...
البنت لبست هدومها و مشيت بسرعة..

و جاسر و فارس كانوا صاحين من بدري و البنات اللي كانت معاهم مشيت فهد خرج من اوضته..
جاسر: عملت ايه للبت دي خارجة منهارة...
فهد: ده صنف حواء محتاج كدة..
جاسر: غبي و هتفضل غبي..
فهد: ملكش فيه..
فارس: طب يلا على الشغل...
جاسر: من امتي و انت ليك في الشغل!
فارس: ملكش فيه..
فهد: جاسر عرفت اي اخبار عن البنت دي؟
جاسر: لا لسة الرجالة بتدور..
و مشيوا هما التلاتة على شغلهم...
في مكان تاني
في شقة البنات..

حور لسة نايمة و الساعة دلوقتي8: 30 و شغلها بيبدأ 9: 00 و المنبه بيرن كأنه خلاص زهق من كتر ما رن و هي مصحيتيش؟
حبيبة صحيت على صوت المنبه المرة دي..
حبيبة: حور قومي علشان شغلك...
حور مفيش رد..
حبيبة(بصريخ): حووووووور..
حور قامت مخضوضة...
حور: في ايه؟!
حبيبة: و لا حاجة فاضل نص ساعة على شغلك..
حور: نعممممم لا...

و قامت بسرعة دخلت الحمام ملحقتش تستحمي و لبست هدومها بسرعة و كأنت عبارة عن جيبة اسود قصيرة و قميص ابيض و شعرها على شكل ديل
حصان و نزلت جري على عربيتها...
حور (وهي في العربية): يا ربي دلوقتي..
-في اجتماع مهم يا ربي اعمل ايه؟
حور وصلت الشركة و هي بتجري..
(معلومة: حور بتتخنق لما بتركب اسانسير و بتصدع و بتدوخ و بتخاف لو لوحدها)..
حور طالعة جري على السلم..

وصلت مكتبها خدت ملف الصفقة جريت على اوضة الاجتماعات...
فتحت الباب و هي بتقول..
حور(بنفس متقطع): آسفة على التأخير...
حور اتصدمت جدا لما جت تقعد..
لقت فهد و فارس قدامها...
بينت انها متعرفهمش..
و ادم(ميل عليها و قال): حسابنا بعدين..
ادم: دي حور اللي مسؤلة عن كل حاجة بعدي..
فهد انبسط اوي انه عرف اسمها و عجبه اكتر اسمها بس اول ما افتكر القلم قلب علطول فهد البارد...
فهد(ببرود): اه ما هو واضح التأخير بين..

حور(اتعصبت): انا مسمحلكش انا منضبطة في مواعيدي بس حصلت ظروف عادي، زي اي ظروف..
فارس(ميل على جاسر و قال): دي هي هي نفس البنت..
جاسر(في نفسه): علشان كدة اتعصب..
فهد: خلص الكلام انا مش فاضي ورايا حاجات اهم..
حور(اضايقت اكتر و غضبت): طالما انت مش فاضي في باب تقدر تخرج منه و متورنيش وشك تاني، على الاقل هرتاح من اني اشوف وشك...
ادم: حووووور، اهدي..
ادم: انا اسف يا فهد بس هي تعبانة شوية...

فهد: اه ما هو باين، (بسخرية)
-حور لسة هترد ادم مسك ايديها بمعني و لا كلمة...
ادم: اتفضلي يا انسة حور اشرحي التصاميم..
حور قامت و شرحت شرح تفصيلي لكل حاجة و جاسر مدح فيها و فهد عجبه طريقه شغلها و فارس كان بيفكر في حبيبة...
بعد الاجتماع، حور استأذنت..
حور: استاذ ادم بعد اذنك ورايا شغل...
ادم: اتفضلي على مكتبك دلوقتي..
في مكان تاني...
في مكتب تصوير..
ندى موجودة في المكتب ده الخاص بيها لانها فوتجرافر..

و كان المكتب مليان صور لرجال اعمال مهمة و صور زفاف اشخاص مشهورين...
فكانت ندى في شغلها و متبعاه بتركيز لانها بتهتم بالحاجات اللي بتحبها...
في مكان تاني..
حيث فيلا عبد الحميد..
جودي: مينفعش يا انچي..
انچي: ليه بس؟
جودي: فهد مش هيرضي خالص..
انچي: طب حاولي..
جودي: ماشي..
انچي: انك تيجي عيد ميلادي ده شئ مهم يا جودي..
جودي: عارفة بس متنسيش انك تبقي بنت عم عدو اخويا...
انچي: بس انتي عارفة اني بحبك...

جودي: عارفة، me too
انچي: باي..
جودي: بااي..
عند انچي..
انچي: أخيرا هننتقم لموت عمي..
ابن عمها و اسمه(على): اخيرا...
(ايوة هو ده على اللي كان بيرزل على حور بس دي صدفة مش اكتر)...
في مكان تاني...
عند جاسر و فهد و فارس...
جاسر: طب يا جماعة امي مستنياني، عايزين حاجة؟
فارس: سلملي عليها...
جاسر: يوصل...
جاسر: فهد!
فهد: ايه؟
جاسر: انت مش معانا خالص...
فهد: لا معاكوا..
جاسر: طب تمام باي.
فهد و فارس: باي..

فارس: يلا نروح..
فهد: يلا...
في مكان تاني...
عند ندى...
ندى بتتصل بحور..
الخط اتفتح...
ندى: الو..
حور: الو يا ندى في ايه؟
ندى: انا هتأخر شوية...
حور: طب اجي اوصلك؟
ندى: لا انا هروح، هطلب اوبر...
حور: اوك ماشي..
ندى: ماشي..
حور: ندى..
ندى: اممم؟
حور: خلي بالك من نفسك، باي..
ندى: باي...
في مكان تاني...
عند جاسر..

جاسر كان سايق العربية و الطريق ضلمة و ندى كانت لسة خارجة من مكتبها و كان الشارع ضلمة و هي ماشية لقت قدامها بنت مرمية قدام عربية شخص...
ندى: انت قتلتها!
الشخص: اخرسي خالص مامتتش...
ندى: انت قاتل...
الشخص: ده شكل قاتل بذمتك، يلا بس نلحق البنت قبل ما تموت...
ندى: يعني هي ماتت صح...
جاسر: يااااا رب الصبر..
جاسر: يا بت هتعصب عليكي...
ندى: نعم انت شخص حيوان و قاتل كمان عايز تتعصب عليا انت شخص مقرف...

جاسر: احترمي نفسك في ايه...
ندى: انا محترمة غصب عنك...
جاسر: يا ربي، ما تسكتي شوية الله، انتي رغاية كدة علطول..
ندى: انت معفن و و و سكتت لما لقت الغضب باين على وشه...
جاسر و هو بيقرب: و ايه كملي...
ندى: يا مامااااااا، و طلعت تجري...
لغاية ملقت عربية و ركبت فيها و وصلت...
اما جاسر فخد البنت المستشفي و دفع التكاليف و مشي راح بيته...
في مكان تاني...
عند حور..
حور روحت بيتها بتاع عائلتها، لقتهم بيتعشوا..

حور: مساء النور...
نوران: مساء الخير يا حببتي..
نوران: اخبار الشغل ايه؟
ادم(ضحك بسخرية): كانت هتخسرني صفقة انهاردة...
حور: يا بابا هو اللي شخص قليل الادب..
ادم: و انتي اللي كنتي غلطانة و جاية متأخرة..
حور: خلاص بقي يا دومي يرضيك ازعل و اجيب ناس تزعل...
ادم: انا بس خايف عليكي يا قلبي...
حور: عارفة بحبك، و حضنته.
يوسف: كلت عقلك بكلمتين، الله يرحم..
حور: بس ياض يا رخم انت...
حور: انتم اعداء النجاح...

نوران: يلا نأكل بقي انا جعت...
قعدوا كلوا كلهم...
و بعدين ادم و نوران طلعوا يناموا...
و حور و يوسف قعدوا يتكلموا...
يوسف حكي لحور على جودي(اللي هو ميعرفش اسمها اساسا)
حور قالتله: ممكن صدفة او القدر هيجمعكوا مع بعض تاني ادعي لربنا، و لو في اي حاجة قولي..
يوسف: ربنا يخليكي ليا يا احن اخت في الدنيا، و حضنها و باسها من خدها و قالها...
يوسف: تصبحي على حاجة حلوة..
حور: حلوة شبهك...
في مكان تاني...
عند معاذ...

معاذ هو الفرقة بتاعته رجعوا سالمين و انتصروا...
اللواء مراد كان فخور بمعاذ، و يونس كان غضبان..
اللواء مراد: معاذ هو فخرنا معاذ هو قوتنا و بجد لو خسرناه يبقي خسرنا حاجة عظيمة، ربنا يخليك يا فخر العرب...
معاذ: بس مش انا...
قاطعه يونس و قال...
يونس: هو معاذ ده شيخ و لا حاجة و لا احنا ملناش لازمة مثلا ما احنا كنا زينا زيه...

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة