قصص و روايات - قصص رائعة :

رواية للفهد عرين للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الخامس

رواية للفهد عرين للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الخامس

رواية للفهد عرين للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الخامس

خلص الفصل اللي فات على انا يونس قال..
يونس: هو معاذ ده شيخ و لا ايه ما احنا زينا زيه..
الكل فضل ساكت و عدوها..
معاذ خرج من مكان شغله، و تليفونه رن..
الخط اتفتح..
معاذ: الو مين؟
الشخص: لحقت نسيتني!
معاذ: فهد لا طبعا انت عارف اني غير الرقم بتاعي معلش..
فهد: و لا يهمك..
معاذ: عامل ايه؟واحشني و فارس و جاسر عاملين ايه؟
فهد: كلنا تمام انت اخبارك ايه؟
معاذ: تمام..
فهد: طب ما تيجي...
معاذ: انت فين؟

فهد: انا في الشركة و معايا جاسر و فارس...
معاذ: اوك جايلك...
معاذ: ثانية...
فهد: ايه؟
معاذ: اي شركة...
فهد: شركة الفهد...
معاذ: كنت حاسس..
فهد: طب اخلص...
معاذ ركب عربيته وراح على شركة فهد...
-(معاذ ده صديق فهد و جاسر و فارس و بيحبوا بعض كالأخوات اوي)...
في مكان تاني...
حيث فيلا ادم الشاذلي، في غرفة حور...
حور قاعدة قدام التليفزيون و منسجمة طبعا لان ده مسلسل تركي(حب ابيض و اسود)؟
تليفونها رن...
الخط اتفتح...

حور: الو..
حبيبة: الو ايه يا بنتي مبتسأليش...
حور: معلش اصلي مطحونة في الشغل و ما صدقت اخد اجازة...
حور: انتي اخبار رجلك ايه؟
حبيبة: تمام، قررنا نسهر...
حور: اوك معنديش مانع...
حبيبة: بس مش عايزين مكان تقليدي، يعني مش مطعم، ولا حديقة كدة يعني...
حور: امال ايه؟
حبيبة: احم ديسكو...
حور: نعممممم! انتي بتهزري..
حبيبة: لا يعني حاجة جديدة من نوع المغامرة...
حور بتفكر...
حبيبة: هاا؟
حور: ماشي بس مش هنتأخر...

حبيبة: ماشي..
حبيبة: بس في مشكلة...
حور: ايه؟
حبيبة: هنلبس ايه؟
حور: مفيش مشكلة انا عندي كام تشكيلة فستان حلوين...
حبيبة: اوك...
حور: اعتقد كلنا نفس الوزن..
حبيبة: اه..
حور: طب اقفلي انا جاية باي..
حبيبة: باي..
حور قامت لبست و خدت الفساتين و نادت على الخدامة...
حور: لو سمحت حطيلي دول في العربية...
الخدامة: حاضر يا حور هانم..
حور: لا انا اسمي حور بس مبحبش هانم..
الخدامة: حاضر يا ست حور...

حور: تاني! انا كدة هزعل مبحبش كدة..
الخدامة: لا خلاص يا حور..
حور: ايوة كدة، باي..
حور: مامااااااااا
نوران: ايه في ايه؟ صوتك عالي...
حور: معلش بقولك انا خارجة مع البنات...
نوران: فين؟
حور: لسة مش متأكدين...
نوران: طب متتأخريش و خلي بالك من نفسك...
حور: ماشي هحاول و لو إتأخرت هبات مع البنات...
نوران: طب قولي لابوكي...
حور: ماشي..
حور: اه صح فين يوسف..
نوران: في اوضته..
حور: ماشي..
عند غرفة يوسف...
البا خبط..

يوسف: ادخل..
حور: ازيك يا عم...
يوسف: تمام و انتي..
حور: تمام مطحونة في الشغل..
يوسف: معلش اومال لما تمسكي شركة هتعملي ايه؟
حور: هعمل صنية بطاطس...
حور و يوسف هههههه
يوسف: دمك يلطش..
حور: ماشي لما ارجع..
يوسف: راحة فين؟
حور: خارجة مع البنات...
يوسف: ماشي خلي بالك من نفسك...
حور: اوك باي..
حور راحت عند غرفة مكتب والدها...
الباب خبط...
ادم: ادخل..
حور: مساء الخير..
ادم: مساء النور...
ادم: شكلك لابسة و خارجة..

حور: اه هخرج مع البنات و احتمال ابات معاهم...
ادم: ماشي بس مطوليش و خلي بالك من نفسك..
ادم: و اه متنسيش شغلك...
حور: اولا اوك هخلي بالي من نفسي ثانيا هحاول مطولش ثالثا انا مبنساش شغلي...
ادم: يا خوفي يا بدران...
حور: الله يسامحك..
حور: باي..
ادم: باي..
حور ركبت عربيتها، و وصلت لشقة البنات، و فتحت الباب...
ندى: ها وريني بسرعة الفساتين...
حور: ايه يا بنتي اهدي...

منة: معلش اصلها مقتنعة انها هتلاقي فارس احلامها...
حبيبة: ههههه معلش عبيطة...
حور: لا دي هبلة، هههههه..
ندى: ماشي هوريكوا...
وضحكوا كلهم...
و قعدوا يتفرجوا لغاية ما اختاروا، و كل واحدة قامت تلبس...
في مكان تاني..
عند شركة فهد، باب مكتب فهد بيخبط...
فهد: ادخل...
معاذ بيدخل..
معاذ: اهلا يا شباب و حشتوني...
فهد: و انت كمان..
و فهد قام حضنه و معاذ حضن جاسر و فارس..
فارس: كنت مختفي فين يا عم؟

معاذ: مطحون في الشغل يا اخويا...
جاسر: ربنا معاك..
معاذ: انت العاقل و الله..
جاسر: احم احم مبحبش اتكلم عن نفسي كتير...
ضحكوا كلهم...
فهد: لازم نحتفل..
فارس: في ديسكوا لسة فاتح تعالوا نروحه...
فهد: ماشي يلا..
معاذ: لا انا بطلت..
بصوا ليه بإستغراب..
معاذ: بس عادي ممكن ارجع...
جاسر و فارس ضحكوا...
فهد: طب يلا...
كلهم: يلا..
و هما في الطريق كانوا بيتكلموا...
فارس: مش هتصدق حصل ايه في غيابك...
معاذ: ايه؟

فارس حكاله على اللي حور عملته مع فهد و كان فهد في قمة عصبيته...
معاذ و فارس و جاسر قعدوا يضحكوا...
معاذ: هههههههه مين الشجاعة دي...
فارس: اسمها حور..
معاذ: اسم جميل..
جاسر: نسيت تقوله حبيبة قالتلك ايه...
فارس: هاااا
معاذ: مين حبيبة؟
فارس: لا مفيش متأخدش في بالك...
جاسر: لا خد...
و قاله كل القصة...
معاذ قعد يضحك عليهم هما الاتنين...
فهد: خلاص اسكتوا بقي...

كلهم سكتوا، و وصلوا لغاية الديسكو، و دخلوا و قعدوا، و اتكلموا مع بعض...
في مكان تاني...
عند حور و البنات، لبسوا كلهم...
ندى و منة و حبيبة و حور لبسوا...
-(معلش يا جماعة شكل الفساتين هيبقي في فصل لوحدهم بعد الفصل ده علطول)
كانوا في قمة الجمال و الرقة...
نزلوا و ركبوا عربية حور و راحوا على الديسكو...
نزلوا و دخلوا الديسكوا، و اول ما دخلوا لفتوا انتباه كل اللي موجودين، حتى فهد و جاسر و فارس ومعاذ..

-فهد اعجب جدا ب حور...
-جاسر اعجب ب ندى و افتكرها...
-معاذ اعجب ب منة...
-فارس اعجب ب حبيبة و افتكرها...
منة و حور و ندى و حبيبة راحوا قعدوا في مكان كان قريب منهم...
ندى خدت بالها من جاسر و قالت...
ندى: اهو يا جماعة اللي حكيتلكوا عنه اللي قابلته...
كله بصوا، و حور اول ما عنيها جت على فهد لفت وشها بسرعة...
حور: ينهاري...
منة: في ايه؟
حور: ده ده الشخص اللي ضربته بالقلم...

و حبيبة بصت على فارس و بصتله بنظرة انتصار...
حبيبة: ايه يا حور انتي خايفة ليه؟
حور: اه صح عادي مفيش حاجة...
فهد كان مركز مع حور جدا..
و جاسر كان بيبص على ندى كل شوية...
و فارس كان بيبص على حبيبة و مركز معاها...
معاذ هو اللي كان مشدود من ناحية منة...
و بعدين انتبه لحالة صحابه...
معاذ: في ايه؟
فارس: دي البنت اللي ضربت فهد، و دي البنت اللي خبطتها...
جاسر: و دي انا قابلتها قبل كدة...
معاذ: اه علشان كدة...

فجأة اغنية لمبادا اشتغلت...
فحور صرخت بحماس و جذبت انتباه الرجالة حولها...
حور: يلا نرقص انا بحبها اوي...
حبيبة: يلا..
و قامت حبيبة و حور و قاموا رقصوا..
و منة و ندى بيتكلموا...
جاسر قام..
معاذ: رايح فين...
جاسر: رايح اخد حقي...
جاسر راح على ندى...
جاسر: ممكن نتكلم؟
منة: مين حضرتك؟
جاسر: اكيد الانسة عارفاني...
ندى لسة هتتكلم...
معاذ جه..
معاذ: لو سمحت يا انسة ممكن لحظة (قصده منة)..
منة بصتله...

منة: اوك، سابت ندى و جاسر..
و معاذ خد منة على مكان تاني قريب منهم...
منة: افندم...
معاذ: انا قولت نسيبهم شوية..
معاذ: و كمان ممكن نتعرف...
منة كانت متوترة...
عند جاسر و ندى...
جاسر: اعتقد ان احنا مكملناش كلامنا...
ندى: كلام ايه، و كمان انا معرفكش...
جاسر: ممكن نتعرف، انا جاسر...
ندى: و انا ندى هانم...
جاسر ضحك و قال..
جاسر: ماشي يا ندى هانم...
و قعد معاها...
حور و حبيبة خلصوا رقص و راحوا...

لقوا ندى بتتكلم مع واحد غريب...
حور: انت مين و بتعمل ايه؟
ندى: ده الشخص اللي حكيتلك عنه يا حبيية...
حور: و لو، قوم يلا...
حبيبة: فين منة؟
ندى شاورت على منة...
حور و حبيبة بصوا لبعض...
حبيبة راحت على منة..
حبيبة: بتعملي ايه يا هانم؟
منة: ها مبعملش..
حور: ندى يلا نمشي..
و فجأة حور لقت ايد بتتلف على وسطها...
فبصت للشخص ده لقته فهد...
فهد: جاسر كمل، و سحب حور معاه لبرا المكان...

و فارس قام برضو من مكانه و راح على حبيبة و قال...
فارس: ما تسبيهم يستمتعوا...
حبيبة: انت مالك اصلا انت غبي...
فارس شدها من ايديها و راح بيها على مكان تاني جمبهم...
فارس: اهدي و اقعدي، شكلك مبتحبيش لصحابك خير...
حبيبة جاية تتكلم...
فارس: خلااااص نتعرف من الاول انا فارس..
حبيبة: و انت اكيد عارف اسمي..
فارس: مغرورة...
عند فهد و حور، فهد اول ما سبها...

حور رفعت ايديها علشان تضربه، مسك ايديها و لواها ورا ضهرها...
فهد: ايديك طويلة و عايزة تتقطع...
حور: هي بتبقي طويلة على اللي مش متربي و قليل الادب...
فهد(بخبث): بحب انا قلة الادب...
حور(في سرها): حيوان و غبي...
فهد: متشتميش...
حور اتصدمت..
حور: انت عرفت منين!
فهد: خمنت...
حور حست بإن ايديها بدأت توجعها و لاحظت انها قريبة منه...
حور بعدت بسرعة و سابته و مشيت بسرعة، و دخلت على الديسكو..

حور راحت على ندى و قالتلها بعصبية...
حور(بعصبية): ندى يلا بسرعة من غير نقاش..
ندى لاحظت تعصبها و عرفت انه حصل حاجة..
ندى: ماشي..
ندى ل جاسر: فرصة سعيدة...
جاسر: انا أسعد...
و حور راحت على منة، و شدتها من ايديها و قالتلها...
حور(بغيظ-و هي شايفة فهد واقف مبتسم باستفزاز): قدامك ثانتين و تجيب حاجتك و تيجي يا منة بسرعة...
منة: اه ماشي..
منة: باي يا استاذ معاذ...
معاذ: فرصة سعيدة...

حور راحت لحبيبة و شدتها من ايديها...
حور: يلا بسرعة..
حبيبة: آآه براحة يا حور...
و خدتهم و راحت على عربيتها و ساقت بسرعة غريبة لغاية ما وصلت شقتهم و فتحت الباب و رزعته...
و البنات مستغربين...
حور: انا داخلة انام هنتكلم بكرة...
عند فهد و جاسر و معاذ و فارس، الابتسامة مفارقتش فهد...
جاسر. : بس انت عملت ايه للبت خليتها متعصبة كدة...
فهد: و لا حاجة...
معاذ: شكلك سيطرت...
فارس: الله يسامحك منك لله...

جاسر و معاذ استغربوا...
جاسر: ليه طيب...
فارس: ملحقتش اخد رقمها...
معاذ: انا اخدت رقمها...
فارس: يبختك...
فهد: يلا هتباتوا معايا في شقتي...
كلهم وافقوا...
فارس: بس جودي هنسيبها لوحدها...
فهد: في حراسة...
وصلوا كلهم شقة فهد...
عند حور...
حور مش عارفة تنام كويس و بتتقلب يمين و شمال..
و فجإة جالها رسالة، فتحتها، لقت مضمونها..
الرسالة: كان شكلك حلو انهاردة..
حور اتصدمت و بعتت تقول..
حور: مين؟!
الراسل: مش لازم...

الراسل: نامي و نتكلم بعدين...
حور(اتعصبت): هتقول مين و لا؟
الراسل: و لا...
ندى لقت رسالة على تليفونها مضمونها...
الرسالة وحشتيني..
ندى اتصدمت..
ندى: مين؟
الراسل: جاسر...
ندى: اه اوك طب تصبح على خير...
جاسر: بالسرعة دي...
ندى: اه...
جاسر: طب خلي بالك على نفسك...
ندى: ليه هو انا نايمة على الدائري...
جاسر: مجنونة...
جاسر: باي...
منة لقت رسالة على تليفونها، مضمونها..
الرسالة ازيك..
منة: مين؟!
الراسل: معاذ..

منة: اه اهلا...
منة: معلش هنام عليا شغل...
معاذ: طيب تصبحي على خير...
منة: و انت من اهله.
معاذ: باي...
عنذ حبيبة كانت هتموت من الغيظ و مضايقة علشان حور خدتها قبل ما تاخد رقمها و بعدين...
حبيبة(بتكلم نفسها): هو مين ده علشان افكر فيه...
-انا هنام محدش يستحق افكر فيه..
حاولت تنام معرفتش، قامت
حبيبة: اووووف انا هنام بقي لازم...
و ناموا كلهم...
في مكان تاني..
في فيلا عبد الحميد والد فهد، في غرفة جودي...

جودي كانت نايمة و فجأة حست بحركة في الاوضة قامت لقت قدامها...

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة