قصص و روايات - قصص رائعة :

رواية للفهد عرين للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الرابع والعشرون

رواية للفهد عرين للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الرابع والعشرون

رواية للفهد عرين للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الرابع والعشرون

حور كانت نايمة في حضن فهد و مرتاحة و كانت ماسكة في فهد اوي، و فهد كان ماسكها خايف لتقع منه كإنها حاجة قيمة و غالية ممكن تقع منه...
باب اوضة فهد كان بيخبط جامد...
ايناس: الحقني يا فهد...
ايناس: فهد...
فهد صحي على صوت مامته، كان لسة هيحط حور على السرير، لقاها صحيت...
حور: في ايه؟
فهد: معرفش...
فهد قام فتح لمامته...
فهد: في ايه يا ماما؟
كان الكل طلع على صوت ايناس...
فارس: خير يا ماما...

حور لاحظت ان ايناس ماسكة ورقة، قربت منها و خدتها، و قرائتها بصوت عالي...
حور: انا كنت متأكد انك هتعملي كدة يا ايناس انك تلجئ لفهد بس و لو عبد الحميد هيفضل زي ما هو عضو في المافيا، و مستحيل يخسرني علشانك يا ايناس و لا حتى ولاده، ابعدي عنه يا ايناس هو سافر و مش راجع تاني خالص سابلك عيالك سيبيه بقي، و اه خلوا بالكوا على حور انا مش هسيبها...
ندى: مين ده؟
حبيبة: لو اللي في بالي يبقي فعلا حور في خطر..

فارس: مين اللي في بالك؟
حبيبة لسة هتتكلم...
حور: مش حد يا فارس، متشغلوش بالكوا...
جاسر: احنا عايزين نفهم برضو، ايه يا فهد؟
فهد: حبيبة احكي و متبصيش لحور...
حور: ده شئ يخصني انا، ملكش فيه...
فهد(بحدة): تخرسي يا حور، الموضوع ده يخص والدي و انتي مراتي فاهمة...
حور: إذا انا اللي هحكي بس بيني و بينك يا فهد...
فهد: فارس خد ماما و اقعد معاها و انتي يا جاسر خد البنات و امشي...
حور دخلت اوضتها و فهد دخل وراها...

فهد: احكي...
حور خدت نفس عميق...
حور حكت كل اللي حصل من 3 سنين و فتحي و كل اللي بيحصل دلوقتي...
و خلصت...
فهد: ده كله حصلك...
حور: للاسف، انا عشت في ذل و إهانة كتير حتى اخويا مكنش يعرف عارف يعني ايه تكون وحيد و بتحاول تقاوم علشان غيرك، كنت بعيش في رعب و خوف كل يوم..
فهد حضن حور جامد و فضل ماسك فيها و حور كمان مسكت فيه جامد و قعدت تعيط...

فهد: اوعدك اوعدك هجبلك حقك من الكلب ده اوعدك هخليكي تخلصي من خوفك و رعبك يا حور..
حور بصتله و بتبص في عين فهد، بتحاول تعرف بيكدب و لا لا...
حور: وعد...
فهد: وعد، و كمان ممكن تخلصي من جحيمي بعد ما الامور تهدي...
فهد: دلوقتي احنا لازم نعمل كفريق...
فارس(من وراه): كثنائيات...
حبيبة: اه مكنش ينفع نسمعكوا بس برضو...
جاسر: انا اسف يا حور مكنتش اعرف ان ده كله حصل...
حور: و لايهمك...
ندى: بس ايه جحيمي دي يا فهد؟

فهد: اعتقد دي حاجة خاصة بيني و بين مراتي...
حور: طيب منة و مالك و معاذ لازم يكونوا موجودين...
حبيبة: و رودينا، و كل ثنائي يبقي مسؤول عن حاجة...
فهد: دلوقتي ننام و بكرة نتكلم...
جومانة: خير ايه اللمة دي؟
فهد: جومانة بره...
جومانة: انت بتطردني انا يا فهد...
حور: هو في حد اسمه جومانة هنا غيرك...
و بعدين الكل مشي...
فهد: حور...
حور: اممم..
فهد: اسف...
حور: ليه؟
فهد: هتعرفي، يلا ننام...
حور و فهد ناموا...

في الصباح الباكر...
فهد قام قبل حور و لبس...
حور: انت صحيت بدري، غريبة...
فهد: انتي لسة متعرفيش الفهد يا حور..
حور: ممكن...
حور دخلت لبست، و خرجت...
فهد: جاهزة؟
حور: هنعمل ايه؟
فهد مسك ايديها و نزل...
على السفرة...
سهير: بتطرد بنتي ليه امبارح يا فهد؟
حور: يا رب، يا طنط مفيش بنت بتدخل اوضة راجل بعد الساعة 12 علفكرة يعني...
جومانة: ما حبيبة و ندى دخلوا...
فارس: كنت مع حبيبة و جاسر مع ندى...
فهد: يلا يا جماعة...

حبيبة: يلا...
حور: طنط ايناس متخافيش خير...
و كل ثنائي خرج، ركبوا عربيتهم...
في؟يلا ادم الشاذلي...
رامي: منورانا يا جودي...
جودي: شكرا يا استاذ رامي...
يوسف: انا جتلي رسالة من فهد ان احنا التلاتة نروح شركة حور معرفش ليه يلا...
رامي: ماشي...
و ركبوا عربيتهم، و راحوا على شركة حور...
في مكان تاني...
في مكان شبه مهجور...
فتحي: قولتلك متثقش في حد يا عبدالحميد...

عبدالحميد: حرام عليكي يا فتحي، انا خسرت الكل علشانك...
فتحي: هههههههه، بإمارة انك معترفتش اني اخوك...
عبدالحميد: انت مش اخ في حد بيعمل كدة! انا اتخدعت فيك...
فتحي: اللي يكدب على ابنه و اللي يرضي يكسر بنت ميستاهلش اثق فيه...
عبدالحميد: حرام حرام...
في مكان تاني...
في شقة مالك...
منة: شقتك طلعت حلوة اوي...
مالك: شكرا...
منة: طب ايه مش هننزل، نخرج...
مالك: انا جاتلي رسالة من فهد نروح على شركة حور..

منة: طب يلا...
مالك: يلا..
نزلوا و ركبوا العربية و راحوا على شركة حور...
في مكان تاني...
في شركة حور...
حور و فهد و جاسر و ندى و حبيبة و فارس، قاعدين...
الباب خبط...
حور: ادخل...
رودينا و معاذ دخلوا...
معاذ: خير يا جماعة...
رودينا: في ايه؟
فهد: استنوا...
و بعد شوية الباب خبط...
فهد: ادخل...
يوسف و جودي و رامي، دخلوا..
رامي: اللمة دي مش مطمناني...
حور: الصبر، ناقص منة و مالك...
يوسف: طب في ايه؟

حور: الحقيقة هتتقال يا يوسف...
جودي: حقيقة ايه؟
فهد: الصبر...
و بعد شوية الباب خبط...
حبيبة: اتفضل..
منة و مالك دخلوا...
منة: مش مطمنة...
مالك: خير...
فهد: طيب بما اننا اتجمعنا، نتكلم بقي...
حور: رامي انت كنت تعرف حاجة لكن اضربت بالنار ايه اللي انت تعرفه؟
رامي: عادي قدام الكل...
فهد: احنا في مركب واحدة يا رامي...
رامي: ماشي، اللي عرفته ان فتحي
مالك: مين فتحي؟
معاذ: اه فعلا...
منة: حور...
حور: احكوا...

فهد: انا اللي هحكي...
فهد حكي كل حاجة لكن محكاش عن انه حاول يعتدي على حور...
مالك: ده كله...
يوسف: ازاي يا حور مقولتيش...
حور: كنت مسافر يا يوسف...
جودي: بما ان الحقيقة بتبان، فانا اقول اللي عرفته..
فهد: ايه يا جودي؟
جودي: انا مش بنت ماما ايناس...
فارس: ازاي؟!
جودي حكت كل اللي سمعته...
فارس: يعني ايه ده كله بيحصل و احنا منعرفش حاجة!
جاسر: بس برضو ازاي؟
يوسف: ده مستحيل يأثر على علاقتي بيكي يا جودي..

جودي: شكرا يا يوسف...
يوسف: مفيش شكر بينا يا روحي...
حبيبة: ما تقوموا من هنا احسن...
يوسف: اه يا ريت...
حور: اخرس شوية...
فهد: خلاص يا جماعة، برضو اختنا...
رامي: بما ان الحقيقة بتظهر...
رامي: فتحي راجل مافيا و كل الناس بتخاف منه، و لما دخل السجن، كان ليه صاحب بره بيشتغل مكانه، الراجل ده اسمه عبدالحميد...
جاسر: مستحيل! انت مجنون...
رامي: في ايه؟
يوسف: ده يبقي والد فهد...

رامي: ده اللي انا عرفته، و كانوا بيرتبوا علشان يخسروا حور شرفها، و يعذبوها...
يوسف: حور ذنبها ايه؟
حور: رفضته...
جودي: ازاي؟
حور: مقبلتش اوديله شرفي؟
حبيبة: احنا لازم ننتقم...
فهد: بس الاول لازم اخلص حاجة الاول...
حور: في ايه يا فهد؟
فهد: مفيش انا هخلص حاجة و اجي...
حور: جاية معاك...
فهد: لا...
فهد نزل علشان يركب عربيته...
حور: هنعمل كثنائيات متنسوش، انا هروح معاه...

حور: باي، خلوا بالكوا من نفسكوا، لو في حاجة اتصلوا...
حور نزلت بسرعة لقته بيركب عربيته، فتحت الباب بسرعة و ركبت...
فهد: انزلي يا حور..
حور: لا...
فهد: حور انزلي...
حور: اوك لو نزلت هركب عربيتي و ممكن تنفجر و ساعتها هموت، باي...
فهد طلع بسرعة بالعربية...
حور: ناس مبتجيش الا بالعين الحمراء...
فهد ساق بسرعة قاصد يخبطها...
حور خبطت فيه...
حور: حاسب...
فهد: لما تسكتي...
حور: يعني انت قاصد، اه يا واطي...

فهد: قوليلي قبل ما اطلقك اقصلك لسانك..
حور: متخافش هقصه لوحدي...
فهد وصل للمكان...
حور: هو احنا فين؟
فهد: مش انتي اللي جيتي، استحملي...
فهد و حور طلعوا الشقة اللي فهد قاصدها...
خبط على الباب...
الخدامة فتحت...
الخدامة: فهد بيه اتفضل...
فهد دخل و حور دخلت...
فهد: اطلعي بره...
الخدامة: حاضر يا بيه...
فهد قفل الباب...
فهد(بهمس): جاريني...
حور: ماشي...
فهد دخل و معاه حور...
جوليا: حبيبي يا فهد...

فهد: وحشتيني يا جوليا...
حور(بهمس): و حياة امك...
فهد(بهمس): اهدي...
جوليا: مين دي يا فهد؟
فهد: دي حبيبتي...
حور: اهلا...
جوليا: اسمك ايه؟
فهد: جومانة...
حور(بهمس): ايه؟
جوليا: جومانة ازيك يا حبيبتي...
حور: اه تمام، و انتي؟
جوليا: انا تمام، انا ابقي اخت فهد جوليا...
حور(بصدمة بتحاول تخبيها): اه تمام فهد قالي...
فهد: نلعب على المكشوف يا جوليا...
جوليا: قصدك ايه؟هي فين الخدامة؟
فهد: مشيتها...
جوليا: اه ماشي...

فهد: برضو لسة هتكدبي صح...
جوليا: في ايه يا فهد؟هو فين بابا؟
فهد: شكلك ناوية تكملي تكدبي...
فهد: احب اعرفك حور تبقي مراتي...
جوليا: ها!
فهد قام و شدها من شعرها وقعت على الارض...
حور: سيبها يا فهد، دي قعيدة...
فهد: القعيدة دي هي سبب جوازي منك..
حور: ولو يا فهد سيبها فورا..
فهد قعد يضرب في جوليا...
جوليا: ابوس ايديك يا فهد بيه سيبني...
حور: فهد ارجوك سيبها...
فهد سابها...
فهد: تحكي كل حاجة، حالا...

جوليا قامت وقفت على رجليها و راحت قعدت...
حور: انتي مش قعيدة؟
جوليا: انا كنت بشتغل في البار، و عبدالحميد بيه شافني و قضي معايا ليلة و بعدين جه ليا و قالي اعمل دور واحدة قعيدة و انك اخويا و حفظني الكلمتين اللي قولتهم لحضرتك و بسس...
حور: كلمتين ايه؟
فهد: حور يلا بينا...
حور: انا عايزة افهم يا فهد..
فهد: هفهمك لما نمشي من هنا...
فهد: راجعلك..
و مسك حور و مشي...
فهد و حور في العربية...

حور: عايزة افهم يا فهد حالا...
فهد: اصبري...
و ساق العربية ناحية شقته...
في مكان تاني...
في شركة حور...
يوسف: ده كله يحصل و احنا منعرفش...
رامي: قصدك ده كله حور شايلاه في قلبه و ساكتة..
حبيبة: حور اتعذبت اوي...
ندى: انا عايزة امشي...
جاسر: اوصلك...
ندى: لا...
منة: يلا يا بنات نروح...
مالك: استني يا منة، نوصلكوا..
جودي: لا، عايزين نقعد لوحدنا...
في شقة ما...
التليفون بيرن...
الخط اتفتح...
شخص: ازيك يا على...

على: مين معايا؟
شخص: اللي هيوديك مرادك...
على: مين برضو؟
شخص: دلوقتي هيجولك مجموعة حراس، تأخدهم و تروح تخطف جودي مش دي مرادك برضو، يلا يا بطل...
على: هستفاد ايه؟
شخص: تنتقم لابوك، تأخد 3 مليون، تستمتع...
على: موافق، بس في بنت معصلجة معايا و عايزها هي كمان..
شخص: حور صح...
على: تعرفها...
شخص: متخافش في حد هيقوم بالعملية دي، و ليك نصيب اصبر...
شخص: و الرجالة هيروحوا على مكان تبقوا فيه...

على: ماشي يا باشا، تسلم...
و بعدين باب شقة على خبط...
على فتح الباب لقي 20 شخص قدامه...
على(بابتسامة شر): يلا يا رجالة...
في ارجاء الصعيد...
كان خالد قاعد في اوضته، جاله تليفون...
الخط اتفتح...
خالد: الو مين؟
شخص: مش مهم يا خالد، المهم جايلك في مصلحة...
خالد: ايه؟
شخص: حور..
خالد: مالها؟
شخص: تخطفها و هيجيلك اشخاص هتساعدك متخافش..
خالد: طب و هستفاد ايه؟
شخص: 10 مليون، تستمتع بحور..
خالد(بشر): موافق...

و بعدين خالد نزل و قابل الرجالة و خدهم و مشي...
في شقة فهد...
حور: فهد احكي..
فهد: انا اتجوزتك علشان انتقم...
حور: ليه؟
فهد: علشان والدي قال انك انتي و عائلتك كانوا السبب في شلل جوليا و قال ان جوليا تبقي اختي..
حور: و انا ذنبي ايه؟
فهد: حور عارف...

حور(بصريخ): عارف ايه؟كنت بتعذبني من غير ما تعرف الحقيقة كنت تيجي تسألني كنت قولتلي كنت هثبتلك اني معرفهاش ايه بقي حرام حرام عليك اوي ابعد عني بقي ابعد مش عايزاك في حياتي...
و خدت شنطتها و خرجت..
نزلت من باب العمارة...
لقت قدامها خالد...
خالد: ازيك يا حور...
حور: ابعد...
و بعدين اتنين ثبتوها من ورا و هو رش في وشها بخاخ اغمي عليها، و خدوها و مشيوا...

في شركة حور...
حبيبة: يلا يا بنات...
كل البنات نزلوا...
جودي لقت قدامها على...
على: ازيك يا جودي...
جودي: ابعد يا على...
على خلي الحراس يخطفوا كل البنات و ركبوهم العربية...

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة