قصص و روايات - قصص رائعة :

رواية للفهد عرين للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الخامس والعشرون

رواية للفهد عرين للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الخامس والعشرون

رواية للفهد عرين للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الخامس والعشرون

-حور اتخطفت و خالد هو اللي خطفها، و جودي و حبيبة و منة و ندى و رودينا على خطفهم...
في مكان مهجور يعتبر صحراء...
على وصل و دخل البنات في اوضة...
و خالد وصل و لقي هناك مجموعة حراس...
خالد: انتوا مين؟
حارس1: احنا من طرف الباشا الكبير...
حارس2: متخافش دي اوامر من الباشا و كمان اللي جوه ليه مصلحة زيه زيك...
خالد دخل و حط حور في اوضة لوحدها...
خالد اتعرف على على، و استنوا الاوامر...
اما في المستشفي...

اتصلوا بفهد، و قالوله ان ادم بيه فاق...
فهد اتصل بالباقي و راحوا على هناك...
كل الشباب دخلوا الاوضة...
فهد: حمد لله على السلامة...
ادم: شكرا...
نوران: فين حور؟و البنات...
جاسر: هنلاقيهم في البيت...
خدوا ادم و نوران و راحوا على الفيلا...
دخلوا...
ادم: حور يا حور...
يوسف: جودي تعالي...
إحسان: حمد لله على السلامة...
نوران: الله يسلمك...
فهد: حور فين؟
خدامة: يا فندم محدش من الهوانم جم...

فارس: ازاي يعني؟انتوا أغبية...
جاسر: اهدي يا فارس...
مالك: انتي متأكدة محدش جه و مشي او اتصل او اي حاجة...
الخدامة: لا يا افندم...
معاذ: راحوا فين؟
ادم: انا مجوزهم لشوية عيال...
نوران: بناتي لو مجوش اعتبروا اخر يوم في حياتكوا..
احسان: اهدوا يا جماعة، هيكونوا بخير...
فهد طلع تليفونه و اتصل بكبير حراسه...
الخط اتفتح...
فهد: في اقل من يوم تلاقوا الهوانم، فاهم، فيها موتك...
في مكان تاني...
مكان مهجور...

حور في اوضة، و باقي البنات في اوضة، و كانوا مربوطين...
في اوضة البنات...
حبيبة كانت بدأت تفوق و بعدين افتكرت ايه اللي حصل...
حبيبة(بتهز ندى): ندى ندى قومي يا بت...
منة هي اللي فاقت...
منة: آآه ايه إلى حصل؟
حبيبة: اتخطفنا...
منة: لا حرام...
حبيبة: حاولي تصحي حد منهم...
منة(بتهز رودينا): رودينا يا بت قومي...
جودي بدأت تفوق...
جودي: انا فين؟
منة: اتخطفنا...
جودي: ايه لا كدة حرام...
رودينا فاقت...

رودينا: اه يا دماغي...
حبيبة: سلامتك بس ده مش وقته...
رودينا: ليه؟الله...
جودي: و لا حاجة اتخطفنا...
رودينا: لا ليه انا مالي انا موظفة على حالي يعرفوني منين لا بقي ايه ده اوف...
منة: هششششش، كلنا اتخطفنا...
حبيبة: حد يقوم البت ندى دي...
منة: ندى ندى يا زفتة...
ندى: امممممم...
حبيبة: و لا حاجة مخطفوين...
ندى(و هي لسة مغمضة عنيها): مبحبش الاستعباط...
رودينا: امشي يا بت...
ندى: لا مخطوفة لا حرام...

منة: المهم حور فين؟
حبيبة: احنا بس اللي كنا مع بعض حور راحت مع فهد...
رودينا: يا بختها...
جودي: او ممكن اتخطفت بس في مكان تاني...
ندى: ممكن...
حبيبة: هنعمل ايه و احنا مربوطين اوف..
ندى: لا و النبي اومال المخطوفين بيبقوا مش مربوطين...
اما عند حور...
حور بتبدأ تفوق...
حور: آه ايه ده؟
و بعد ما فاقت و استدركت انها مخطوفة...
حور: لا مش عايزة اتخطف...
(عقلها): يا هبلة هو بمزاجك...

حور: لا برضو، انا مبحبش اقعد لوحدي...
(عقلها): يا رب ايه الهبل ده...
حور: انا خايفة اوي يا رب...
حور قعدت تحاول تفك الحبل و قعدت تحك في اي حاجة قدامها تفك ايديها...
و بعدين لقت الباب بيتفتح...
حور: مين؟
الشخص: معرفتنيش...
حور عرفت مين و عرفت هو كان قاصد يخطفها...
حور: لا، اصل معرفش ستات...
شخص: انا فتحي الشناوي...
حور: عاش من شافك ازيك ليك واحشة و الله..
فتحي: هنتحاسب يا حور، هنتحاسب...

حور: طب ايه هنتحاسب راجل لراجل و لا...
فتحي: بس عايز اوريكي حاجة...
فتحي شاور لرجالته بمعني يفكوها...
الرجالة فكت حور...
حور: يا ترى ايه بقي؟
حور شافت...
واحد ماسك رودينا...
واحد ماسك حبيبة...
واحد ماسك جودي...
واحد ماسك منة...
واحد ماسك ندى...
و زقهم على الارض...
حور: لا...
و جريت عليهم...
حبيبة: انت غبي...
حور: انتوا كويسين؟
جودي: اه انتي عاملة ايه؟
فتحي: تحبوا نجبلكم تلفزيون...
منة: هو انت متعظتش يا عم...

ندى: شكله حب السجن...
فتحي: هجبلكم حد يسليكوا...
و بعدين دخلوا عبد الحميد...
حور: انت بتضحي بصاحبك...
فتحي: شغلنا مفهوش صحاب يا حور، تعرفي انا كنت عاوزك ليه علشان برائتك و صدقك و صراحتك، بس يا خسارة يلا مش مهم بس برضو هدوق يا حور، الصبر...
حور: هتندم يا فتحي...
الكل خرج و ساب البنات و عبدالحميد...
جودي: انا بكرهك بكرهك اوي...
حبيبة: عيب يا جودي...
ندى: سيبيها تتكلم...
حور: حضرتك عملت ليه كدة؟

عبدالحميد(بندم): كنت فاكره مش هيغدر بيا، كنت معتبره صاحبي و هو اخويا...
رودينا: اخوك و يعمل كدة، ازاي؟
عبدالحميد: الطمع عماه، انا ندمان اوي، هخسر الكل بسببه...
حور: خلاص يا جماعة، نشوف هنعمل ايه؟
عبدالحميد: فهد هو اللي يقدر عليه...
حور(بغضب): مش لازم فهد احنا نتصرف...
ندى: قلبتي ليه يا حور؟
حور: محدش ليه دعوة...
جودي: هنعمل ايه؟
حور: هنتصرف...
في مكان تاني...
عند فهد في شركته...

فهد قعد يكسر مكتبه و مطلع كل غضبه على الموظفين و بيزعق...
و بعدين نزل خد عربيته و راح لجوليا...
خبط على الباب..
جوليا فتحتله...
جوليا: ايه؟
فهد مسك شعرها بإيديه و عمال يضربها..
فهد: حور فين؟انطقي حور فين؟
جوليا(بعياط): و الله ما اعرف..
فهد: فين عبدالحميد؟ردي خد حور فين؟
جوليا: معرفش و الله ما اعرف...
فهد سابها و مشي...
فهد راح على مكان عم صابر ممكن تكون عنده...
راح ملقهاش، سأل عليها...

و بعدين راح على شقته، و قلقان عليها...
و بعدين صرخ صرخة بتدل على اللي موجود في قلبه...
اما في؟يلا ادم الشاذلي...
نوران(بعياط): بنتي ارجوكم رجعوها، ندى و حبيبة و منة ارجوكم محتجاهم اوي اوي...
ادم: اهدي يا نوران، بناتي اقوياء هيستحملوا..
يوسف: لو حصلها حاجة مش هستحمل...
جاسر: مش هقدر اتخيل حياتي من غير ندى، يا رب..
فارس قام مشي بسرعة، و ركب عربيته و ساق بسرعة و قعد في مكان علشان يفضل لوحده...

ادم: معاذ يا بني موصلتوش لحاجة...
تامر: رودينا ارجوكم...
مالك: يا ريت انا محتاجها اوي...
معاذ: هيشوف مني عذاب الصبر...
نوران: و يكون حصلهم حاجة انا مش هصبر لا...
اما في مكان تاني...
عند انچي...
انچي بتتصل بعلي بالتليفون...
الخط اتفتح...
انچي: ازيك يا على، انت فين؟
على: انا خلاص قربت من خط النهاية يا انچي...
انچي: ازاي؟
على حكي ليها ايه اللي حصل و قالها على المكان اللي هما فيه...

انچي: بجد ده اسعد يوم يا على...
على: هنتقم...
انچي: سمعني اخبار حلوة...
نرجع لفهد...
فهد جرح ايديه، و عيونه حمراء و وشه بيدل على الحزن الشديد...
فهد: يا ريتني مكنت قولت يا ريتني، يااا رب ارجوك..
اما عند فارس...
فارس: حبيبة ارجعي و اوعدك هعمل كل اللي انتي عايزاه ارجوكي محتاجك اوي...
اما في؟يلا عبدالحميد...
سهير: ايه اللي حصل يا ايناس...
ايناس: مفيش و ابعدي عني يا سهير..
جومانة: في ايه يا طنط؟

ايناس(بصريخ): مفيش مفيش بقي ابعدوا، من ساعة ما جيتوا و انا حياتي اتقلبت حرام...
و بعدين اغمي عليها...
سهير اتصلت بجاسر علطول...
الخط اتفتح...
جاسر: خير...
سهير: ايناس اغمي عليها تعالي بسرعة و جيب دكتور...
جاسر: ماشي ماشي اقفلي...
ادم: خير يا بني...
جاسر: طنط ايناس اغمي عليها...
الكل راح على؟يلا عبد الحميد، و معاهم الدكتور...
الدكتور بعد ما كشف...
الدكتور: انهيار عصبي، لازم تبعدوها عن اي حاجة ليها حزن...

مالك: ماشي يا دكتور...
معاذ: اتفضل هوصلك...
سهير: اختي اختي بقي حرام...
جاسر: بتعيطي على ايه؟انتي بتكرهيها كره العمي يا شيخة بطلي تمثيل...
سهير(بندم حقيقي): عمري ما شوفتها كدة طول عمرها قوية، انا غلطت كتير اوي، يا رب...
نوران: خلاص يا ايناس متقلقيش...
جومانة: هو فين حور و الباقي؟
مالك: انتي بتسألي ليه؟ايه اتغيرتي فجأة...
جاسر: خلاص يا مالك...
جاسر: كل البنات اتخطفت، و فهد و فارس منعرفش فين...

سهير: ده كله يا رب ارجوك سامحنا كلنا...
معاذ: طب صحاب جودي فين؟نسألهم...
مالك: صح..
جاسر: ابن عم انچي...
معاذ: في ايه؟
جاسر: كلم فارس و فهد و نتجمع في شقة فهد...
مالك: ماشي...
و بعدين جه تليفون لجاسر...
الخط اتفتح...
جاسر: الو...
الموظف: والدة حضرتك فاقت...
جاسر: ماشي ماشي...
معاذ: في ايه؟
جاسر: ماما فاقت، و لازم حد يروح يجبها...
ادم: روح يا بني مع مالك و معاذ، و انا و نوران هنجبها...
جاسر: لا يا عمو...

نوران: روح بقي، بس رجعلي بناتي كلهم...
جاسر: شكرا شكرا اوي...
و بعدين ادم و نوران راحوا جابوا مني و رجعوا...
مني: امال فين العيال؟و ايه اللي حصلكوا...
نوران حكت كل حاجة حصلت و عرفتها...
مني: ده كله كدة كتير هما مش مكتوب ليهم الفرحة يا رب...
سهير: الصبر الصبر...
اما عند الشباب...
جاسر: فارس مش عايز يرد...
مالك: طب انا هتصل برامي...
معاذ: ماشي...
مالك اتصل برامي...
الخط اتفتح...
رامي: الو، في جديد؟

مالك: جاسر افتكر حاجة و لازم نتجمع...
رامي: فين؟
مالك: في شقة فهد...
رامي: العنوان؟
مالك: اه(، )..
رامي: جاي...
و بعدين معاذ تتبع تليفون فارس و راحوله..
فارس: في ايه؟
جاسر: اركب هنشرح في الطريق...
و هما في العربية...
مالك: جاسر افتكر حاجة...
فارس: ايه يا جاسر؟
جاسر: فاكر عدو فهد على ابن عم انچي...
فارس: اه...
جاسر: ممكن يكون سبب...
فارس: و هيخطف حور ليه؟و البنات ليه؟

معاذ: حور مكنتش معاهم و دي ممكن يبقي شخص تاني، و باقي البنات كانوا مع جودي، ممكن معرفش ياخد جودي بس راح خطف الباقي..
فارس: هنروح فين؟
جاسر: هنروح للفهد، لارم نساعد بعض...
كان رامي وصل لشقة فهد...
رامي خبط على الباب...
فهد افتكر حور، راح فتح...
فهد: حور...
رامي: لا انا يا فهد...
فهد: عايز ايه؟
رامي: اتصلوا بيا و قالولي هنتجمع هنا...
فهد: خير؟
رامي: معرفش...
جاسر: بس احنا نعرف...
فهد: ايه؟

فارس: على ابن عم انچي عدوك...
فهد: ماله؟
مالك: هو اللي خطف جودي و كانت معاهم كل البنات...
رامي: طب يلا مستنين ايه؟
ركبوا عربية واحدة...
و راحوا على شقة على...
كسروا الباب ملقوش حد خالص...
مالك: هنعمل ايه؟
رامي: نروح لإنچي ممكن تبقي شمال و هو عندها...
مالك: طب يلا...
راحوا عند انچي...
خبطوا على الباب..
انچي: مين انتوا؟
فارس: انا اخو جودي، تعرفي جودي فين؟
انچي: لا هي جودي مالها حصلها حاجة...

مالك: اخر مرة شوفتيها امتي؟
انچي: مش فاكرة، بقالنا كتير...
انچي: بس هي تستاهل علشان تبقي اخت الفهد...
جاسر: اخرسي احسنلك...
انچي: اديني سكت...
و الكل مشي...
انچي استغربت اوي ان الفهد بقي مكسور و حزين اوي كدة...
اما بقي عند البنات...
حور: يا رب زهقت بقي...
حبيبة: اهدي...
رودينا: انا خايفة اوي...
منة: متخافيش خير...
ندى: انا لازم امشي لازم بقي...
جودي: انت السبب يا عبدالحميد، انت السبب منك لله..

حور: جودي ده مهما كان والدك...
عبدالحميد: انا اسف انا فعلا غلطان يا رب سامحني..
و بعدين الباب اتفتح...
و دخلوا ناس معاهم سوط و ماية قذرة...
حور: في ايه؟
فتحي: عايز استمتع...
حبيبة: نقوم نرقص مثلا...
ندى: امشي ياض من هنا، انت مش راجل اساسا...
جودي: مش الراجل اللي يضرب بنت يا كلب انت...
فتحي مسك جودي من شعرها...
جودي: شعري...
حور حاولت تخلصها من ايديه لغاية ما خلصت جودي منه...
الكل كان خايف...

عبدالحميد: فتحي ارجوك سبهم يمشوا، ارجوك...
فتحي: لا لا صعبت عليا...
و بعدين مسك حور من شعرها و مسح بيها الارض كلها...
حبيبة: حور لا ارجوك سيبها...
حور: يا حيوان يا زبالة بكرهك بكرهك، سيب شعري...
و بعدين رش عليها ماية قذرة...
و بعدين سابها و خرج...
و الرجالة نزلوا عليها بالسوط...
حور حاولت تصمد لكن مقدرتش اغمي عليها...
جودي: حور حور...
كل الرجالة خرجت...
حبيبة قربت منها...
حبيبة: حور ردي ردي ارجوكي...

ندى: حور متهزريش مبحبش الهزار...
منة: حور يا حور طب سمعاني...
رودينا: اغمي عليها نتيجة الضرب...

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة