قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية لعنة حب للكاتبة أسماء صلاح الفصل السابع

رواية لعنة حب للكاتبة أسماء صلاح الفصل السابع

رواية لعنة حب للكاتبة أسماء صلاح الفصل السابع

نظرت له و قالت في حاجه...
-بحبك، ، اتوترت ليليان و لكن لم توصف سعادتها عندما سمعت هذه الكلمة منة و قالت انا نازلة...
أمسك أدهم يدها، عارف انك متفاجأه و اني اتسرعت بس انا بحبك...
ليليان: أدهم...
أدهم: وانتي؟
ليليان: انا اي
أدهم: بتحبني ولا...
ليليان: أدهم انت غريب اوووي انهارده
أدهم: بتحبني ولا؟
ليليان: مش هقولك حاجه غير لما اتأكد منةا...
أدهم: ماشي...
ليليان: اي مضايقتش يعني؟

أدهم: عادي اصل دي حاجه بتاعتك انتي انا مش هقدر اغصبك عليها
ليليان: امممممممم
أدهم: بس كدا كدا انتي بتاعتي انا سواء بمزاجك أو غصبن عنك...
ليليان: مش بقول برضو متبقش أدهم لو مهددتنيش...
أدهم: عشان بقولك الحقيقه
ليليان: محدش بيعمل حاجه غصبن عنه
أدهم: لا بتحصل عادي...
ليليان: انا هنزل بقا
أدهم: ماشي لما تتطلعي كلمني، وانا بكرا الصبح هبقي عندك عشان نسافر
ليليان بتوتر: امممم ماشي
أدهم: انتي خايفه تسافري معايا؟

ليليان فعلا خايفه خصوصا أن كلام رضوي عنه و تحذير ليها بس قالت لا
أدهم: امممم مش باين بس ماشي.

نزلت ليليان من السياره وصعدت إلى منزلها
قاد أدهم سيارته و اتصل بزين
أدهم: اي يا زين انت فين؟
زين: في المكتب في حاجه ولا؟
أدهم: لا مفيش هتسافر بكرا بعربيتك
زين: مع اني نفسي اروح بالباص بس هسافر بالعربيه وامري لله
أدهم: هتمشي على أمتي
زين: الباص هيتحرك ٧ واحنا نفس الكلام
أدهم: تمام
زين: سهر و سالي و رضوي و ليليان طالعين في الباص
أدهم: اهااا بس ليليان هتيجي معايا
زين: ليه؟

أدهم: ماانت عارف ان الباص هيبقى في شباب وكدا، و بصراحه انا مش عايز اعمل مشاكل في الجامعه
زين: اهااا، انت مش شايف انك غريب شويه
أدهم: ليه؟
زين: مش عارف بس طريقتك غريب يعني، على كلامك انها مش فارقه معاك ولا تخصك في ليه كل دا، انت لو جوزها مش هتعمل معها كدا
أدهم بضيق: سلام يا زين
زين: بتزعل من الحق انت
أدهم: خلاص يا زين، انا حر وانت عارف ان مفيش واحده بتفارق مع أدهم النشار.

زين: طيب يا عم لما نشوف يا ابني انت مش بتبقى شايف نفسك عامل ازاي اصلا
أدهم: اقفل
فصل أدهم المكالمه...
زين: بتقفل في وشي ماشي يا عم...

سهير طبعا مش موافقه انها تبات برا البيت و قالت هو يا بنتي لازم تروحي
ليليان: اهااا اعمل اي بقا...
سهير: طالما حاجه هتفيدك خلاص بس انا كنت خايفه لابوكي يعرف انك سافرتي
ليليان: ومين اللي هيقوله بس
سهير: اممممم طب حضري حاجاتك و ابقى كلمينا
ليليان: حاضر يا طنط
سهير: بس اسبوع كتير اوووي برضو
ليليان: انا هكلمكم كل يوم و هطمنكم عليا و متخافيش ولا بابا ولا ماما هيعرفوا حاجه...

دخلت ليليان إلى الغرفه و قامت بوضع أغراضها في الشنطه، طرقت منة الباب ودخلت
منه: يا واد يا جامد
ليليان: هههههه ليه؟
منه: اصلي عمري ما طلعت رحله
ليليان: دي مش رحله
منه: اي يا لي لي انتي بتتضحكي عليا طب الكلام دا يخش على بابا اهااا لكن انا لا
ليليان: بصراحه اهااا طالعه رحله بس انا قولتلهم انه معسكر عشان هنصور وكدا...
منه: اممممم المهم خلي بالك من نفسك
ليليان: حاضر.

كانت رضوي تجلس مع والدتها
سميره: انا قلقانه والله
رضوي: يا ماما دا اسبوع واحد وبعدين بابا مش هيجي دلوقتي خالص يعني مفهاش حاجه
سميره: انتي عارفه يعني اي اسبوع بيات برا البيت
رضوي: انا مش لوحدي معايا سالي وليليان...
سميره: يا بنتي برضو
رضوي: متخافيش يا ماما انا مش صغيره
سميره: طيب يا بنتي ربنا يستر بس عشان ابوكي لو عرف هتبقى مصيبه...
رضوي: ربنا هيسترها أن شاء الله...
سميره: حضرتي حاجتك.

رضوي: اهااا وهدخل انام...
دخلت رضوي إلى غرفتها واتصلت بليليان
رضوي: اي نمتي ولا اي؟
ليليان: لا يقلبي صاحيه
رضوي: جهزتي ولا
ليليان: اهاااا، أدهم قالي انه هيوصلني بكرا
رضوي: أدهم؟!
ليليان: اهااا
رضوي: ليليان هو انتي واثقه في أدهم اوووي كدا
ليليان: مش فاهمه
رضوي: قصدي أن أدهم غريب عنك و كمان مش عارفين بعض بقالكم كتير...
ليليان: هو انتي قلقانه من أدهم ليه؟

رضوي: ادهم مستهتر و مش شايل مسئولية حاجه و كمان محدش بيفرق معها...
ليليان: انتي تعرفي حاجه عن أدهم...
رضوي بتهيدة لا بس انا بقولك خدي بالك مش اكتر
ليليان: حاضر، انتي كلمتي سهر وسالي
رضوي: اهاااا
ليليان: اشطا
رضوي: نتقابل في العين السخنة بقا...
ليليان: ماشي يقلبي.

استيقظت رضوي فالصباح و ارتديت ملابسها وقام بالاتصال بسالي...
ذهبت رضوي لمقابلتهم...
سالي: فين ليليان؟
رضوي: هتيجي مع أدهم
سالي: اشمعنا يعني؟
سهر: ما زين قالنا بلاش الباص...
رضوي: عشان نستمتع بالرحله
سالي: هو أدهم و ليليان بينهم حاجه
رضوي: اهااا ارتبطوا
سهر: بجد؟!
رضوي: البااص وصل، صعدت الفتيات إلى الباص.

ذهب أدهم إلى ليليان..
ليليان: الباص لسه طالع
أدهم: عرفت ويوسف و زين لسه طالعين على الطريق
ليليان: اهاااا
بعد مرور ساعتين وصلوا الجميع و كانت الفتيات تنظرهم هناك، وصل يوسف وزين وبعدهم أدهم
زين: طب أي هنطلع نغير وبعدين ننزل
سالي: اهاااا
يوسف: اشطا، رضوي وليليان هتقعدوا مع بعض
رضوي: اهاااا
أدهم: اشطا يلا اطلعوا
ليليان: وانت
أدهم: هطلع برضو
صعدت ليليان و رضوي و سالي و سهر.

سهر و هي تودعهم قبل أن تدخل إلى غرفتها: كلمونا
رضوي: اشطا
دخلت رضوي و ليليان إلى الغرفه و قاموا بوضع اغراضهم في الدولاب
رضوي: هتعملي اي؟
ليليان: معرفش استنى لما نشوف الباقي، ، هي سلمي ف الرحله دي
رضوي: اهااا كانت معانا فالباص
ليليان بحزن: امممم ماشي
رضوي: بلاش نكد على نفسنا
ليليان: حاضر.

فالغرفه عند سالي و سهر
سهر: انا بفكر اناملي ساعتين
سالي: مكنتش متوقع أن ليليان كدا
سهر: كدا ازاي؟
سالي: ارتبطت بالواد كدا من غير ما تقول لحد
سهر: عادي واحنا من امتى بنعلق على حد ولا انت لسه بتفكري في أدهم يا سالي
سالي: لا، هفكر في ليه؟
سهر: يبقى خلاص ملناش دعوه أدهم حر وهي حره
سالي: اهاااا انا هنزل استكشف المكان...
سهر: اممممم ماشي.

خرجت سالي من الغرفه ونزلت...
سلمي: سالي
سالي: اي يا سوسو
سلمي: اي يقلبي رايحه فين؟
سالي: قولت اتمشى شويه
سلمي: طب هاجي معاكي اصل مروه نامت وسابتني
سالي: تعالى، خرجت الاثنين من الفندق...
سلمي: هو أدهم جي ولا؟
سالي: اهااا
سلمي: امممم ماشي
سالي: هو انتي وادهم فركشتوا
سلمي: مش بظبط...!
سالي: اصل أدهم ارتبط بليليان
سلمي: بجد؟
سالي: اهااا والله
سلمي: متعرفيش اوضه أدهم فين
سالي: الدور التالت، ١٢٣...

سلمي: اممممم ماشي.

ذهب يوسف لهم وطرق الباب الغرفه
فتحت ليليان الباب، اتفضل
يوسف: جهزتوا عشان ننزل ولا؟
ليليان: اهااا خلصنا...
يوسف: اشطا احنا هنزل وانتم تعالوا على تحت على طول ليليان: خلاص اشطا...
دخلت ليليان، رضوي خلصتي
رضوي: اهاااا يلا
ليليان: يلا
نزلت ليليان و رضوي ولكنها تذكرت انها نسيت هاتفها في الغرفه
ليليان: رضوي انا نسيت تليفوني فوق.

صعدت ليليان إلى غرفتها ولكنها رأت سلمي تطرق الباب على غرفه أدهم، وقفت ليليان لتراقب ما يحدث، فتح أدهم الباب...
أدهم: سلمي
سلمي: قولت اجي اشوفك
أدهم: اممممم فحاجه ولا اي؟
سلمي: ولا حاجه يا روحي وحشتني
أدهم: اممممم طب ممكن تنزلي بس عشان محدش يشوفنا
سلمي: لو حد شافنا يعني؟
أدهم: طب يلا ننزل
سلمي: ماشي يلا
دخلت ليليان غرفتها سريعا، و بدأت بالبكاء...
نزل أدهم ومعه سلمي...
سلمي: انا هروح لمروه و هجيلك.

أدهم: ماشي، ، اتجه أدهم إليهم
أدهم: هي ليليان فين
رضوي: طلعت تجيب تليفونها
أدهم: اممم ماشي
زين: اي خطتكم
سهر: هنخرج وهنبسط
يوسف: ههههه اكيد
رضوي: اشطا
يوسف: انا عاوز انزل المياه
سهر: ونبي اقعد بدل ما تبرد الجو سقعه.

أتصل أدهم بها ولكنها لم ترد عليه...
رضوي: انا هطلع اشوف ليليان، ولكن وجدت ليليان قادمه، فقالت اتاخرتي ليه يا لي لي
ليليان: كنت بكلم خالو
اضايق أدهم من فستانها القصير الذي يكشف ساقها كامله و شعرها المفرود...
ليليان: تعالى نتمشي
رضوي: اشطا حد قايم
سهر: لا روحوا انتم بقا
رضوي: اشطا
قامت ليليان و رضوي
رضوي: انتي غيرتي ليه؟
ليليان: عادي قولت دا احسن
رضوي: اهااا شكله حلو اوووي عليكي الصراحه.

ليليان: اهاااا قمر انا برضو.

يوسف: هتنزل المياه ولا
أدهم بجمود: هنزل
يوسف: وانت يا زين
زين: المياه متلجه يا عم هنزل اعمل اي
قام أدهم بخلع قميصه و اتجه ناحيه المياه و تابعه يوسف...
زين: متخلفين والله
سهر: ههههه حلاليف يا ابني حد ينزل المياه في شهر ١٢
سالي: انا هموت وانزل بس هتبقى ساقعه اوووي
سهر: نبقى ننزل فالبسين
سالي: اهاااا
خرج يوسف من المياه و اخد منةم فوطه وقام بنشيف جسده و شعره
يوسف: انا متلج بجد
زين: قولتلك.

يوسف: أدهم المجنون بعد اووووي
سهر: ونبي مش هتسكوا غير لما تتعبوا
يوسف: انا هقوم اجبلي حاجه سخنه اشربها...
رجعت ليليان و رضوي...
ليليان: هو آدهم فين
سهر: بيعوم
ليليان بدهشه: بيعوم؟
رضوي: في الجو دا
سهر: اهاااا...
خرج أدهم من المياه وقام باارتدي ملابسه، وقام بسحبها من يدها، اندهش الجميع من فعلته
ليليان: في اي يا أدهم؟
أدهم: اي اللي انت لبسها دا
ليليان: هتبرد كدا.

أدهم: ملكيش دعوه بيا، اي اللي انت اللي لبسها دا رجلك كلها باينه
ليليان: عادى فستان و كل اللي قاعد كدا
أدهم: وأنتي مالك بيهم
ليليان: انا حره
أدهم: مش حره
ليليان: لا حره يا أدهم البس اللي انا عاوزها براحتي و بعدين زيي زي اي واحده قاعده
أدهم: طيب خلي كل اللي قاعد يبص على جسمك، تركها أدهم ومشى
رجعت ليهم ليليان...
زين: في اي
ليليان: مش عارفه
رضوي: هو راح فين
ليليان: مقالش...
زين: اكيد هيجي، آت يوسف...

سالي: اي كل دا
يوسف: كنت بغير و بجيب قهوه
سالي: ربنا يستر و متبردش بس
يوسف: عيب عليكي هي هتبقى اول مره ولا اي
سهر: هههههههه
يوسف: أدهم فين؟
زين: معرفش طلع ومقالش لحد
يوسف: اشطا عايزين بقا نغير ونروح نخرج في مكان مع بعض
سهر: اشطا
زين: هنسهر برا يعني
يوسف: اهااا
سهر: انا هطلع اغير واكلم ماما
سالي: وهاتلي الجاكت بتاعي
سهر: ماشي
ليليان: وانا هطلع اغير
رضوي: وانا
زين: انجزوا بس
رضوي: حاضر.

يوسف: اتصل باادهم
زين: رنيت عليه مردش
يوسف: هو حصل حاجه
زين: لا
يوسف: طيب هستني انا هقوم اطلعله
زين: طيب.

صعد يوسف له، فتح أدهم الباب
يوسف: انت طلعت ليه؟
أدهم: عادي شكلي خدت برد
يوسف: مش هتخرج معانا
أدهم: لا أخرجوا انتم
يوسف: في حاجه ولا اي؟
أدهم: مفيش والله بس بدل ما اتعب
يوسف: ماشي...

في غرفه رضوي وليليان
رضوي: هتلبسي اي؟
ليليان: هخليني بالفستان وخلاص
رضوي: طيب
ليليان: انا مش عاوزه اخرج
رضوي: ليه؟
ليليان: عادي
رضوي: انتي نكديه
ليليان: طب اغير ولا
رضوي: براحتك انا شايفها حلو
ليليان: هو قصير
رضوي: جدا الصراحه و ضيق برضو
ليليان: اممممم...
غيرت ليليان ملابسها هي الأخرى.

خلصت سهر ونزلت لهم...
سهر: ناقص رضوي و ليليان وأدهم
يوسف: أدهم مش جاي
نزلت ليليان و رضوي لهم
ليليان: أدهم فين؟
يوسف: مش جاي قال إنه تعبان
سهر: مش يلا بقا...
مشيت ليليان وتركتهم فجأه
رضوي: ليليان
سهر: هي راحت فين...؟
رضوي بحيره: معرفش، ، طبعا كلهم مشوا و رضوي كانت قلقانه عليها لان سابتهم فجأة..

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة