قصص و روايات - قصص رائعة :

رواية لأني فتاة للكاتبة دودي أحمد الفصل الرابع

رواية لأني فتاة للكاتبة دودي أحمد الفصل الرابع

رواية لأني فتاة للكاتبة دودي أحمد الفصل الرابع

شعرت سيلين بالغضب لهذا المغرور. استدارت سيلين لترى من المتكلم
لترى رجل طويل أخضر العينين دو شعر اسود فاحم استيقظت سيلين
من تأملها على صوته الساخر وهو يقول..
أسر: عارف اني حلو، اممم، أسر وهو يتاملها من فوق لاسفل
مع اني مليش مزاج بس اهو تجيلي على العنوان ده قالها وهو يمد يده داخل سترته لإخراج شيئ..
شعرت سيلين بالغضب من كلامه لتقوم بلكمه. وهي تقول
دي علشان تعرف ان مش كل الطير يتاكل لحمه.

أسر ووجهه متجه الى الجانب من لكمتها وصدمته. والسائق والحرس
أفواههم ممددة على الأرض من الصدمة.
لتتابع سيلين بحدة. وغرورك ده
بله واشرب ميته بدل ما تتجبر على خلق الله. واحد حيوان..
استدارت سيلين وذهبت ركضا حتى لا تتاخر اكتر..
استفاق أسر من صدمته بعد أن ذهبت سيلين، أصبحت عينيه
مثل الجمر. وهو يفكر كيف بفتاة وضيعة أن تضربه، ابتسم ابتسامة
لا تبشر بالخير، اخرج هاتفه واتصل على أحدهم. تواني واتاه الرد.

ليقول بصوت بارد مرعب ارعب الطرف الآخر: هبعتلك صورة تجيب كل
المعلومات عنها، لما اقول كل يعني اقل تفصيل يكون عندي
معاك اربعة وعشرين ساعة ويكون الملف على مكتبي فاااهم..
قالها بصراخ. ارعبهم جميعا.
الرجل بخوف: اامرك يا فندم.
اغلق أسر الهاتف معه، وأرسل صورة سيلين تم ابتسم بشر
وهو يقول: وقعتي يا حلوة ومحدش هيرحمك مني ابدا
ثم ضحك بغضب..
صعد إلى عربيته وهو يشعر بالغضب الشديد وأخذ يتذكر
كيف حصل على صورتها..

شعر بالملل وهو ينتظر ان تنطلق عربيته فهو تأخر على موعده وهو دقيق جدا في مواعيده. خرج وهو غاضب. فبهت وهو يرى فتاة جميلة جدا
جدا ولاكن ما صدمه لسانها الطويل وهي تشتم محمد السائق
فانتهز الفرصة واخد لها صورة، دون أن تعلم..
أما سيلين وصلت إلى المحل الزهور فوجدت رجل كبير في السن
يقف على الباب ومن منظره أنه ينتظر أحدا. اقتربت سيلين منه
وهي تلهث من كترة الركض وعندما رأى الرجل سيلين امسكها.

من اذنها وهو يعاتبها على تأخرها..
الرجل: كل ده تأخير يا بت انتي كنتي فين لحد دلوقتي
سيلين: اي اي بالراحة يا حج ظاظا امال، حفهمك كل حاجة
لتقول بحزن مصطنع، وانا إلى جيبالك فطير? يا خسارة
ظاظا (كاظم ): انتي يا بت انتي انا عرفك بتعملي كدا ليه وعارف
كمان انك بتاخدي بعقلي حلاوة لأنك عارفة اني بحب الفطير
وخاصة بتاعت مامتك..
سيلين: انا يا ظاظا دنا بريئة ورمشت بعينيها ببرائة?.

ظاظا (كاظم ): مش مهم هاتي الفطير لحد دلوقتي مفطرتش بسببك
سيلين بدهشة: بسببي انا ليه
(((راح اكتب اسم ظاظا طول الوقت بدل كاظم. تمام )))نكمل.
ظاظا: لأنك اتاخرتي اكتر من ساعة كاملة فخالتك نعمة قلقت عليكي
فاقلتلي مفيش فطار الا لما تطمن على حضرتك ومن ساعتها وانا واقف
ناطور لسعادتك?..
سيلين: يا حببتي يا نونو?
اتاهم صوت نعمة وهي تقول مين بيجيب في سيرتي. رائت سيلين.

نعمةبلهفة: سيلين يا حببتي اتاخرتي ليه قلقتيني عليكي. ?
سيلين بحب: ولا يهمك يا قمر انا كويسة بس أعطيت الكلب عبدو درس
لم ترد اخبارها عن الحادث حتى لا تقلق اكتر
نعمة بغضب: هو الكلب ده عمل حاجة تاني.
سيلين بقرف: شفتي يا نونو الكلب دخلت عليه لقيته بيضرب بمراته وبنته المسكينة
مش مكفيه أنه مقعدها عن الجامعة مع انه مجموعها عالي جدا وممكن تدخل
الجامعة إلى هي عوزاها، ولا كمان بخليها تخرج زي البنات إلى بسنها. وهي.

شايفة أختها خارجة وراجعة من الجامعة وهي لا، وفوق ده كله
بتضرب بسبب ومن دون سبب. كله من تحت راس الوسخة سناء
نعمة: يا حببتي يا بنتي
سيلين: شايفة يانونو الدنيا مليانة هموم، كله بياكل ببعضه
ظاظا: خلاص بقى هاتي الفطير قبل ما تيجي البت نجوى
والله ما اعرف البت دي بتطلعلي منين
دخلت نجوى في تلك اللحظة وهي تقول..
نجوى بمرح: مين بيجيب في سيرتي.
لتقول سيلين بضحك: يا ريتك جبت سيرت ربع جنيه.

لتقول نجوى بمرح: ياه ده انا غالية اوي اوي ههههههه
سيلين: ههههههههههه اوي اوي
نجوى: يلا انا جيت فين الفطير بتاعي يا بت انتي لتنظر الى الحج
كاظم لترى بيده الفطير شمرت عن يديها وهي تقول بشر
انت يا ظاظا تاخد الفطير بتاعي هنت عليك ده انت ليلتك
زرقة يا ظاظا واخذت تركض خلفه وهي تقول بمرح
هات الفطير بتاعي يا ظاظا وانا هسيبك ومش هعملك عاهة مستديمة
علشان نونو متزعلش واخذت تضحك ضحكت الشر
هه هه هه هه?.

ظاظا وهو يركض: ابعدي عني يا مجنونة الفطير ده بتاعي
ولا يمكن اتخلى عنه ابدا لو اخدتي روحي. قالها بمزاح
سيلين ونعمه لا يستطعن تمالك أنفسهن من الضحك على تصرفاتهم
رغم كبر سنهم..
سيلين: هههههههه بس يا بت انتي سيبي الراجل في حاله الفطير
بتاعك معايا بالحفظ والصون.
توقفت نجوى لتقول بحزن مصطنع: كدة يا سيلا مبتقليش ده انا
كنت هضيع مستقبله لتنظر له وتبتسم بشر
ظاظا بخوف مصطنع: البت دي مجنونة واللهي دي تصرفات دكتورة.

نجوى وهيا ترفع حاجبها: ايه مش عاجبك..؟
ظاظا: لاااه يختي عجبني اعمل ايه ربنا رزقني ببنات مجانيين بس
ايه بحبهم اوي.
نجوى بحب: حبيبي يا ظاظا انت اكتر واللهي وقامت بمعانقته.
لتقول سيلين بمرح: ايه ده خيانة. كده يا ظاظا تخني
ومع ميين مع صحبتي لا لاااه
ظاظا: تعالي يختي تعالي منا جايب توأم وانا معرفش لتقول
سيلين بمرح: اعمل ايه يعني انا بغير عليك يا ظاظا
ليقوم بمعانقتهم معا بحب ابوي وهو يقول ربنا ما يحرمني.

منكم ابدا، ليسمعوا صوت خلفهم.
نعمه: احم احم ايه ده إلى انا شيفاه.
ليقوم كاظم بدفع سيلين ونجوى وهو يقول بخوف مصطنع ومرح
متفهمناش صح انا مخنتكيش هما حلوين اوي والشيطان شاطر.
لتمسك نعمه ادنه أمام سيلين ونجوى بتقول حاجة يا كاظم.؟
ظاظا بخوف مصطنع: اانا ابدا ده انت إلى بالقلب يا
نونو يا عسل?
نعمه: أيوة كدة اتعدل مبتجيش الا بالعين الحمرة.
سيلين ونجوى لا يستطعن تمالك أنفسهن من الضحك ههههه.

يا خسارة الرجولة يا ظاظا.
نعمة: بس يا بت منك ليها ملكنش دعوة بيه.
ظاظا: يا حببتي يا مراتي يا إلى نصفاني انتي?
نعمة: هههههه مش كدة بس انا إلى ليا الحق ابهدل بس.
سيلين: هههههه قصف جبهة معتبر ههههه.
نجوى: ولا يعلى عليكي يا نونو. يا جامد هههههه..
كاظم بغضب مصطنع: امشي يا بت انتي ملكيش شغل
لتقول نجوى بحزن مصطنع: ماشي يا ظاظا بتوزعني خلاص
انا مخصماك اهي اهي اهي
ظاظا: امشي يا بت يلا.

نجوى خلاص يا عم متزقش اهو رايحة بس اخد الفطير بتاعي..
لتكمل ربنا ما يخلينا بعوزة حد ااه احنا بشتغل وبنصرف على
العيال قالتها بطريقة مضحكة. وذهبت.
ظاظا: ههههههههههه البت دي مجنونة واللهي بس. ايه. عسل.
ووووو..

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة