قصص و روايات - قصص رائعة :

رواية لأني فتاة للكاتبة دودي أحمد الفصل الثامن

رواية لأني فتاة للكاتبة دودي أحمد الفصل الثامن

رواية لأني فتاة للكاتبة دودي أحمد الفصل الثامن

سرح بتفاصيل وجهها الاحمر كحمرة الفراولة من قربه، عينيها اه من عينيها فهو يتمنى أن يغرق في بحرهم، شفتيها اه من شفتيها وكم يتمنى
إن يتذوق من شهد شفتيها تسائل في نفسه كيف سيكون طعمها
حفظ كل شبر بوجهها أعاد نظره لشفتيها وهي ترتعش من التوتر
أما هيا فتكاد تختفي من الخجل من نظراته لها فهي لم تقترب من رجل
ابدا بهذا القرب سوى ابيها وأخيها لتقول له بصوت هامس
متوتر والحمرة تطغي على وجهها..

ممن فضلك ابعد بقا ميصحش كدا عيب، وهي تهم بدفعه ليبتعد
ولاكن ما أن وضعت يدها على صدره لتدفعه حتى شعرت بكهرباء
تسري في جسدها. فابعدت يدها عنه بسرعة وكان شيئ لسعها
شعر بها ليبتسم برضا فقربه منها يؤثر عليها وهذا يسعده نظر لها وهي
لا زالت تثرثر. لم يستطع التحمل اكثر فمنظرها مغري جدا..
وهو لم يجد طريقة أخرى ليسكتها غير هذه الطريقة لتتوقف عن
الثرثرة ثواني وابتلع كلامها بين شفتيه، ابتعد عنها بعد أن شعر.

بحاجتها للهواء فوجد وجهها يكاد ينفجر من الحمرة. ظن أنه من
الخجل ولاكن سرعان ما اكتشف أنه العكس وأنه كان من الغضب.
فما هي الا تواني وشعر بكفها ينزل على وجهه بكل قوتها
وهي تقول بكل غضب: انت ازاي تسمح لنفسك تلمس حاجة
مش بتاعتك ازاي تأخد اول بوسة مني وهي مش من حقك.
يا حيوان يا قذر وهي تندفع خارج الغرفة بأقصى سرعة..
أما هو فلا يزال على صدمته فهي لثاني مرة تقوم بضربه دون خوف.

منه رغم أنها تعلم أنه مالك المشفى وقادر على طردها.
لاكن سرعان ما ابتسم تم تحولت لضحك بصوت عالي وهو يتذكر
قولها بأنه اختطف قبلتها الاولى..
أما الحرس في الخارج فتكاد أفواههم أن تسقط أرضا لسماع سيدهم
يضحك لثاني مرة في ساعات قليلة..
توقف عن الضحك وهو يتذكر قبلتها فهو قبل الكثيرات والكثيرات
من الفتيات ولاكن لم يشعر بهذا الشعور ابدا الا معها.
تمتم بصوت هامس والإبتسامة الواسعة على فمه حلو اوي.

الفريز زي ماوقعت ومش ممكن اسمح لواحد غيري يذوقوا..
أعاد ملامحه الباردة ليخرج خارج المشفى..
وهو يفكر ماذا سيفعل بفريز خاصته وهو يقسم أنها لن تكون لأحد
غيره. خرج وهو يختال بمشيته بكل هيبة ووقار وغرور وخلفه حراسه.
كانت ثثرثر كالعادة لتشعر بشيء يسكتها شعرت بالصدمة واخذت تضربه
على صدره لحاجتها للهواء عندما ابتعد لم تشعر بنفسها الا وهي تصفعه.

بكل قوتها وتخرج بسرعة بعد أن شتمته، ذهبت الى مكانها المفضل هي و سيلين
كانت تمشي على الشاطئ وهي تبكي وتقول ازاي يتجرأ و يبوسني دانا
هخليه يقول حقي برقبتي، عااااا ليلته سودة الحيوان الزرافة
الغبي. وضعت يدها على شفاهها تتحسسها. فشردت في قبلته وكيف
كان شعورها لتظهر البسمة على فمها من بين دموعها دون أن تشعر
انتبهت على نفسها وهي تقول معقول اكون اعجبت بيه..

لا لااا يمكن يحصل. اعجاب ايه وزفت ايه لتشعر بهاتفها يرن..
أخرجته فوجدتها سيلين..
بعد أن انتهت من العمل في محل الورد استلمت مكانها صديقتها
ميرا انتظرت صديقتها أن تأتي لها كما اتفقت معها ليذهبا معا الى البيت
لاكنها تاخرت. أخرجت هاتفها لتتصل بها. البت دي اتاخرت اوي كدا
ليه اتفقت معاها تيجيلي ونروح مع بعض وهي لحد دلوقتي مجتش
استني عليا يا نجوى والله مهاسيبك. اتصلت عليها. انتظرت قليلا.

فتحت نجوى الخط. لتقول لها انتي فين يا بت انتي احنا مش اتفقنا
تيجيلي ونروح مع بعض. اتأخرنا على هدهد دي هتعملنا كفتة
بسببك ايه ماا، لم تكمل سيلين كلامها بسبب انفجار نجوى بالبكاء وهي
تقول سيلين انا بالمكان بتاعنا ممكن تيجي محتجاكي اوي.
شعرت سيلين بالقلق على صديقتها لتقول لها: ماشي يا حببتي انا جاية
حالا خليكي مكانك اوعي تتحركي اوكي.
لتقول لها وهي تبكي اوكي بس متتاخريش..

ماشي يا حببتي مسافة السكة بس، أغلقت الهاتف وكانت ستخرج
ليوقفها كاظم وهو يقول ايه يا سيلين يا بنتي هي نجوى مش جاية
تاخذك وتروحي معاها زي ما قلتي ولا ايه..؟
حكاية طويلا يا ظاظا حقولها لك بعدين ام روح اشوف البت نجوى
فيها ايه..
ماشي يا بنتي ابقي طمنيني عليها بس تعرفي مالها.
اكيد يلا سلام، وخرجت تركض لتصل إلى نجوى فقد انتابها القلق
بشدة على صديقة طفولتها وشقيقتها. أوقفت سيارة أجرة وهي.

تقول: بسرعة على العنوان ده يا اسطى والنبي، ((اذكروا الله))
وصلت سيلين الى الشاطئ ووجدت نجوى جالسة وهي تبكي
أحست بأحد خلفها فاستدارت فوجدت سيلين. فردت سيلين يديها
لنجوى. فذهبت نجوى بسرعة والقت نفسها بين احضانها وهي تبكي بقوة
اخدت سيلين تمسد على ظهرها حتى تهدأ لكي تعرف ما بها اهدي
يا نجوى قلقتيني فيكي ايه بس منتي كنتي كويسة الصبح.
هدأت نجوى قليلا وابتعدت عن سيلين وبدأت تخبرها ما.

حصل معها وهي تبكي غضبت سيلين كثيرا وهي ترا صديقتها
بل شقيقتها هكذا صحيح انها في مثل عمرها لاكنها تشعر أنها مسؤولة
عنها مسحت سيلين دموع نجوى وهي تقول: خلاص يا حببتي متزعليش نفسك
اوي كده. انتي قولتيلي أن عندك بكرا شفت لساعة ثمانية بالليل
مش كدا..
هزت نجوى رأسها باجل.
خلاص بكرة بعد متخلصي الشفت بتاعك تعالي على المطعم ونروح
سوا ونفرفش عن نفسنا شوية. انا بكرة أن شاء الله معنديش شغل عند.

ظاظا بس عندي شغل في المطعم يخلص المساء على الثمانية ونص كدا ماشي
بس انتي بتبقي تعبانة وعوزة تروحي ترتاحي فمش عوزة اتعبك معايا
يا سيلين.
تعبك راحة يا حببتي هو كم نجوى ليا..؟
عانقت نجوى سيلين وهي تشكرها، مرسي اوي اوي يا سيلين.
على ايه بس يا بنتي..؟
على كل حاجة على وجودك في حياتي اهم حاجة.
قالت سيلين لتضيف بعض المرح وتغير مجرى الحديث وبعدين
بقا يلا نروح زمان هدهد مجمعا شباشب البيت كلها وواقفة مستنية اول.

واحد يدخل البيت.
ليه عملتي ايه المرادي..؟
نعم يا حلتها انتي يا جزمة. نسيتي أنها عزمتك يختي وانا إلى فترة مستنياكي يختي
اوبا دانا نسيت خالص لتقول بخوف مصطنع: طب سلام انا بقا يا سيلين
اصل اتاخرت اوي على الواد ميدو. همت نجوى بالذهاب. لتمسكها سيلين
من الخلف كالارنب وهي تقول على فين يختي امشي قدامي يلا.
لتقول نجوى ببعض التمثيل والنبي ياختي انا مش عاوزة اموت انا لسة.

متجوزتش ولا شفت دنيا وحيات ولادك يا حجة اهي اهي اهي..
هههههههه امشي يا بت اومال اكل العلقة لوحدي. لتقول نجوى بمرح
اه يا وطية بتخلي بيا على كلا انتي بتدخلي من الباب وانا من الشباك.
ههههه امشي يختي قال شباك قال هتلاقيه كله مأمن ولا العسكرية..
هههههه انتي بتخوفيني كده ليه دي هدهد عسل مش ههون عليها وهتشوفي
هههه طب خلينا نروح احسن نتأخر اكتر وتزيد العقوبة..

وصلت سيلين ونجوى الى البيت وما أن فتحت سيلين الباب حتى
تفاجئت ب..

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة