قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية قصة عشق للكاتبة لولو الصياد الفصل السادس

رواية قصة عشق للكاتبة لولو الصياد الفصل السادس

رواية قصة عشق للكاتبة لولو الصياد الفصل السادس

عدى اليوم عادى بدون احداث تذكر كانت روما طول اليوم مع سلوى تنظم ملابسهﻻ وغرفتها ويتحدثون مع بعضهم البعض وتحكى لها عن طفوله حسام وروما تضحك بشده الى ان طرق الباب عليهم
سلوى، مين...
حسام: انا ممكن ادخل...
سلوى، اتفضل...
دخل حسام ونظر الى روما، مرتاحه ولا محتاجه أي حاجه تانية...
روما، لا شكرا ليك كل حاجه تمام
حسام: طيب كويس
سلوى، خير يا ابيه شكلك عاوز حاجه...

حسام: اصل ماما عاوزه تشوف مريم وكنت جاى علشان أقولها تجهز علشان نروح سوا...
سلوى، والنبى اجى معاك انا مروحتش ليها انهارده ارجوك
حسام: خلاص خلاص روحى البسى...
ذهبت سلوى الى غرفتها وتركتهم وحدهم ولكن وهي خارجه قفلت باب الاوضه، وقتها شعرت روما بتوتر شديد وخوف وتذكرت ما حدث من رامز لها وكانت ترتعش
لاحظ حسام خوفها وانها ترتعش اقارب منها وهي ترجع للخلف بخوف
حسام: مريم: مالك أنتي كويسه.

مريم: بخوف: اه بس أبعد عنى ارجوك
حسام: هو انا عملت حاجه ضايقتك
روما، لا بس ارجوك أخرج ارجوك...
حسام، خلاص خلاص هنزل تحت وانتى البسى وانزلى أنتي وسلوى
روما، حاضر حاضر
خرج حسام من الغرفه وسندت رونا على الباب وهي ترتجف وهي خائفه يارب انا خايفه منه اووى يارب ميعملش زي رامز انا مرعوبه انا احسن حاجه مكنش معاه في مكان لوحدنا وبالليل اقفل بالباب الاوضه بالمفتاح...

بعد وقت قصير نزلت روما وسلوى ورونا ركبت ورا في السياره بسرعه وسلوى قدام جنب حسام وحسام ام يعاق على ذلك وطول الطريق سلوى تتكلم ولا تتوقف عن الحديث واحيانا يشاركها كل من حسام ومربم الكلام
وصلو المستشفى...
سلوى، ماما حبيبتي وحشتني أوي
الام: وانتى كمان ياروحى اخبار المزاكره ايه
سلوى: كله تمام قومى أنتي بس بالسلامه
روما: اخبارك يا ماما يارب تكونى بخير...
الام: الحمد لله اخبارك ايه وحشتيني...

روما، الحمد لله...
الام، توعى يكون حسام عملك حاجه وهي تنظر لحسام هقطعه على طول
حسام، هههههههه دايمافهمانى غلط
روما، لا لا هو معملش حاجه
الام: ربنا يخليكم لبعض...
وظلوا يتحدثون بعض الوقت الا ان قالت الام
الام: حسام حد سلوى وسبنى انا ومريم لوحدنا شويه
حسام: بشك خاضر...
واخد سلوى وخرجوا...

الام، مريم انا كنت عاوزه احكيلك شويه عن حسام وطباعه
روما: اتفضلى يا ماما.

الام: بصى يا حبيبتي حسام كتوم جدا مش بيبين اللي جواه وكمان بيغير على أي حاجه تخصه جدا وساعتها بيقفد عقله خالص لو شعر بالغيره والأهم من ده كله انه مش بيحب الكدب ولا حد يخبى عليه حاجه يعنى مهما حصل لازم تقولى له على أي حاجه تخصك ولو حصل أي موقف معاكى مهما كان صغير تقولى له والاهم العند متعنديش معاه لو اتعصب مترديش عليه وبعد كده هو هيعرف غلطه وهيعتذر انما لو رديتى عليه هيتعصب اكتر والمشكلة هتكبر...

روما، حاضر يا ماما
الآم: ربنا يحميكى يا بنتي ويسعدكم...
في الوقت ده دخل حسام: ها ندخل ولا لسه
الام، هههههههه لا تعالى
سلوى: كل ده كلام ايه بتحلوا مشكله القدس
الام: غلباويه هههههههه
روما، بس ماشاء الله دمها خفيف
سلوى: ربنا يخليكى يا روما يا حبيبتي
روما: ويخليكى ليا يا سو
حسام، وانا اطلع منها بئه...
في الوقت ده دخل الطبيب من المستشفى وكان يعمل فحص لوالده حسام.

الطبيب واسمه اسر: اهلا دكتور حسام وكان ينظر لروما ولكنها نظرت في الارض
حسام: كويس
الطبيب، كنت عاوزك في موضوع...
حسام اتفضل وخرج معاه...
الطبيب: بصراحه انا شفت اختك كذا مره وطالب القرب منك
حسام: اختى...
اسر، ايوه انسه مريم...
حسام، نهارك زي وشك.

روما، هو في حاجة...
حسام، بسخريه أنتي شايفه ايه...
روما، مش عارفه بس ملاحظة انك متغير من ساعه ما كنا في المستشفى مش عارفه ليه...
حسام، فين دبلتك
روما، بصت لايديها انا مش بلبسها علشان الجامعه زي ما اتفقنا
حسام بعصبيه، لا والله وانا لما وافقت وافقت ان محدش يعرف انك مراتى بس انما الدبله دى تتلبس ومتتقلعش من ايدك
روما، بس...

حسام: مفيش بس وانا حذرتك يا مريم والله العظيم لو الدبله اتقلعت من ايديك لهتشوفى مني ايام سودا ومحدش هيحوشنى عنك
روما، بخوف: حاضر حاضر
حسام، يله انزلى.

نزلت روما وتوجهت الى غرفتها مباشره وظلت تبكى بشده في هذا الوقت كان يمر من امام غرفتها وسمعها وهي تبكى بشده...
حسام: لنفسه يووه انا مكنش قصدى انى اخليها تعيط: في ايه يا حسام الاول غيرت عليها ودلوقتى زعلان انها بتعيط ليه شكلك حبيتها، لالا حب ايه انا بس صعبت عليا زي سلوى، ايوه هي سلوى
ذهب حسام الى غرفه سلوى، خبطت
سلوى: ادخل...
دخل حسام: ايه يا سوسو...
سلوى، مدام قلت سوسو يبقى عاوز حاجه...

حسام: فقسانى دايما هههههههه بصى يا ستى انا زعلت مريم وعاوزه تروحى تشوفيها شويه اوك
سلوى: حرام عليك تزعلها ليه بس
حسام، اللي حصل روحى بئه ليها
سلوى: هروح: بس هسال سؤال وتجاوب بصراحه...
حسام: قولى يا لمضه...
سلوى، انت بتحب روما، ومن غير كدب...

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة