قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية قصة عشق للكاتبة لولو الصياد الفصل الرابع عشر

رواية قصة عشق للكاتبة لولو الصياد الفصل الرابع عشر

رواية قصة عشق للكاتبة لولو الصياد الفصل الرابع عشر

حمل حسام روما ووضعها على السرير وأعطاها حقنه مهدئه وظل بجانبها الى ان تحسنت وقام بتغير ملابسها وكان يشعر بداخله بغضب شنيع وحزن لايوصف فهل تكون تلك الفتاه البريئه، قد خدعته بتلك الطريقة كانت لا تريد الزواج منه لكى لا تنفضح وخدعته هكذا ليه ده انا حبيتك يا مريم ايوه حبيتك وياريتنى ما حبيتك أنتي خاينه، لاحظ حسام انها ابتدت تفيق من نومها...
حسام، أنتي كويسه
روما: هزت راسها دليل الموافقة.

حسام، قام من جنبها واشعل سيجاره وكانت اول مره روما تشاهده يدخن فيها ومن الواضح عليه الغضب، وروما في نفسها انا لازم افهمه ان رامز حاول يغتصبني واني مش خنته
حسام: أنتي هتفضلى مراتى، لحد سنه وبعدها هطلقك لانك مش الست اللي تحمل اسمى واحده زيك نزلت من نظرى وبحتقرها متلزمنيش انها تفضل في حياتى وفي الفترة دى محدش يعرف اللي بينا فاهمه
روما: حاضر بس.

حسام: مش عاوز اسمع منك أي حاجه ومضطر انام معاكى في اوضه واحده علشان اهلى وان بصراحة اخر شخص اتمنى اشوفه أنتي وتركها وخرج
روما بس انت متعرفش الحقيقه والله انا مخنتكش انا بحبك يا حسام ايوه والله بحبك وزعلك ده بيقطع قلبى ومش قادره استحمله انا لنا تهدى هحكيلك كل حاجه ان شاء الله...

عدت ايام كتير لا يتحدث حسام مع روما الا للضروره او في وجود احد من اهلها او اهله يعاملها بحب شديد وكانت روما حزينه بشده من كره حسام الواضح لها وعندما يكونوا وحدهم يتعامل كانها ليست موجودة بالمره وخسرت رونا الكثير من الوزن بشده وفي ذلك الوقت قامت والده حسام بعمل العملية وتحسنت حالتها بشده وخرجت من المشفى وكانت مبسوطه للغايه بزواج مريم وحسام وتعامل مريم كانها ابنتها، عدى كذا شهر الى ان جاء اليوم الذى تغير فيه كل شى...

كانت رونا في كافيتريا الجامعه الى ان اقترب منها مالك
مالك: ازيك يا روما عامله ايه
روما: انا تمام مبروك عرفت من سحر انكم هتتخطبوا
مالك: الله يبارك فيمى مشفتيهاش
روما: لا روحت لان مامتها تعبت شويه
مالك، اوك وانتى مالك شكلك حزين أوي ليه
روما: عادى مفيش أي حاجه...
وقطع حدبثها صوت هاتفها وكانت سما بنت عمتها
سما: بعياط: الو: روما الحقينى ماما تعبانه هاتى دكتور وتعالى بسرعه
روما، حاضر حاضر...
مالك، في ايه...

روما، عمتو تعبانه أوي انت دكتور تعالى معايا بسرعه
مالك، طيب يله بينا...
ركبت روما مع مالك سيارته ولكن كان هناك من رائها تركب الى جانب مالك سيارته وكان يتابعها ورمب سيارته بسؤعه وانطلق خلفهم ووجد رونا ومالك يدخلون فيلا...
يتخونينى تاتى يا مريم وانطلق بالسياره وهو غاضب بشده.

دخلت روما منزل عمتها...
سما: الحقينى يا روما مانا تعبانه أوي
روما: هي فين...
سما، فوق...
رونا: يله يا مالك بسرعه
طلع مالك وروما وسما وكشف على والده سما وواضح ان ضغطها كان واطى شويه واعطها حقنه وكتب على ادويه واصبحت حالتها الصحية كويسه
روما، شكراً جدا يا مالك ربنا يخليك
مالك، عيب احنا اخوات
سما، متشكره أوي يا دكتور الحمد لله لحقت ماما مش عارفه اقولك ايه.

مالك: ولا يهمك اهم حاجه انها كويسه بس تاخدى بالك من اكلها وصحتها وميعاد الدوا وان شاء الله كله يبقى تمام. عن اذنكم انا بئه تحبى اروحك يا روما
روما، لا شكرا يا مالك انا قاعدة شويه
مالك، طيب عن اذنكم ولو احتاجتوا حاجة كلمونى
روما، ان شاء الله وشكراً مره تانيه مع السلامة
مالك، عيب كده احنا اخوات، سلام...

تركهم مالك وخرج وجلست روما مع عمتها قليلا وبعد ذلك ركبت تاكسى وذهبت الى المنزل وكان الوقت قد تاخر ولكن من يسال فحسام لا يفرق معه حتى لو ماتت...
روما وصلت البيت وكانت والده حسام تجلس بالصالون
الام، حمدالله بالسلامة يا روما اتاخرتى ليه يا حبيبتي
روما، اصل عمتو تعبت وكنت بشوفها
الام، طيب يا حبيبتي اطلعى جوزك فوق من زمان وانا هخرج دلوقتى انا وعمك وسلوى في درس: سمعت صوت السياره اهو عمك جه سلام انا بئه.

روما: مع السلامه يا ماما...
طلعت روما الى غرفتها هي وحسام ووجدته يجلس وكان باين عليه ملامح الغضب والغرفه مليئه بدخان السجائر وواضح انه كان يدخن بشراهه...
روما: مساء الخير.
حسام: كنتى فين.
روما، عند عمتي...
حيام قام من مكانه وضربها عل وجهها وسحبها من شعرها وقعت على الارض وظل يسحبها من شعرها على الارض ويكيل لها ضربات متتاليه: بتخونينى تانى انت زباله وانا غلطان انى سترتك.

روما، بعياط والله ما حصل والله ما خنتك انا مخنتكش ابدا
حسام: انا لازم اتمتع زي غيرى اشمعنا انا وخلع ملابسه ومزق ملابس روما وفعل بها ما يريد وسط صراخها ورجائها له لكن الغضب كان يعمى حسام...
قام حسام بعد فتره وكانت المفاجأة انها مازالت عذراء...
حسام: أنتي ازاي عذراء: ردى
روما، انا بكرهك.

حسام: ههههههه بتكرهينى لا واضح انك كنتى بستغليهم بس ولا بوس واحضان بس اخرك ويا ترى ايه المقابل ولا انهاردة مكنش في وقت ليكى انت والاستاذ مالك...
قامت روما من مكانها ودخلت الحمام وهي تبكى ولا تعلم لماذا يحدث لها ذلك فمن تحبه يعتقد انهﻻ فتاه سيئه ويتهمها بالخيانه ولكن قررت ترك المنزل والعوده الى اهلها فاليوم كان اخر بوم امتحانات وسوف تترك حسام ولن تعود مره ثانيه...
خرحت مريم وام تجد حسام في الغرفه...

أحضرت حقيبتها ووضعت ملابسها ونظرت حولها ولكن اخذت صوره لحسام وتركت هذا المنزل الذى شعرت به بالكثير من الاهانه وذهبت الى اهلها الى مدينه المنصوره وهاهى تتذكر اول يوم ذهبت فيه الى القاهره لكى نجرس وكانت فتاه بريئه سعيده بحياتها وهاهى الان محطمه الى نهايتها ولاتعلم ماذا سوف يحدث لها بعد ذلك...

وصلت روما المنصوره واستقبلها اهلها بترحيب شديد وسالها والدها عما حدث ولكنها فضلت الصمت واحترم والدها رغبتها ولان الوقت كان متاخر لم يتصل بحسام واجل الحديث الى الصباح...
رجع حسام المنزل ودخل غرفته ونظر بداخلها ولاحظ ان ملابس روما غير موجود وعلم انها تركت المنزل ولكنه سمع صوت هاتفها المحمول واضح انها نسيته وجد المتصل سما.
سما، الو روما.
حسام، الو انا خسام روما نسيت التليفون في الاوضه.

سما: اهلا يا دكتور انا اسفه بس حبيت اشكر روما على انهارده
حسام: ليه هو ايه اللي حصل.
حكت له سما ما حدث وتعب والدتها ومالك وانقاذه لها وايضا ان سحر ومالم سوف ينخطبوا وان روما قالت لها ذلك وانها تتصل لتذهب معها تعبير عن شكرها لمالك
حسام: انتم بيتكم فين
سما، العنوان...
حسام: بصدمه: متشكر انا هقول لروما انك اتصلتى والف سلامه لوالدتك
سما: شكرا مع السلامه...

جلس حسام مصدوم مما سمعه وانه فهم غلط ما يحدث وان ﻻونا مظلومه نعم هي مظلومه بالنسبه لمالك لكن رامز لا
قطع تفكير حسام صوت طرق على باب غرفته وكانت والدته ويلوى وسلوى
الام: حسام فين روما البواب قال انها اخدت شنطتها وكانت بتعيط ومشيت
حسام: ضربتها واهانتها ومشيت...
سلوى: ليه يا ابيه روما طيبه...
حسام بكى بشده وحكى لهم ماحدث منذ ليله الزفاف الى الان...
الام بس ده نش جليل دليل وانت غلطت.

سلوى: حرام عليك بئه روما مظلومه ورامز ده واحد واطى
الام: ازاي...
سلوى: روما حكت ليا انها كانت قاعده عندهم علشان الجامعه وانه كان سكران وحاول يغتصبها وعمتها واخته لحقوها وأنها دخلت المستشفى لما انت علاجتها وكانت تعبانه جدا
حسام، انا مكنتش اعرف انا حيوان وغلكت اعمل ايه يا امى ومان يبكى في حضن امه بشده
الام: اللي غلط لازم يعتذر يا حسام وانت غلطت ولازم ترجع مراتك تانى معززه مكرمه بيتها.

حسام: يارب تسامحنى يارب انا هسافر لها اول لما النهار يطلع على طول
الام، ان شاء الله...

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة