قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية قصة عشق للكاتبة لولو الصياد الفصل الحادي عشر

رواية قصة عشق للكاتبة لولو الصياد الفصل الحادي عشر

رواية قصة عشق للكاتبة لولو الصياد الفصل الحادي عشر

روما لاحظت شخص يقترب عليهم نعم يا سادة انه مالك ويالها من صدفه لم تكن روما تتوقعها ولم تتمنى في حياتها الاختفاء كما هو الان ده حسام بس سمع اسمه الدنيا ولعت ماذا سيحدث الان عندنا يرى مالك امامه استرها يارب...
مالك، روما ايه المفاجأة السعيده دى...
رفع حسام نظره الى مالك وهو لم يعرفه قبل ذلك
روما، ربنا يخليك وكان عيونها تنتقل ما بين حسام ومالك برهبه...
حسام: بسخريه مش تعرفينا يا روما...

روما: دكتور مالك اخو ايه صاحبه سلوى، دكتور حسام اخو سلوى...
مالك، اهلا بيك يا دكتور طبعا سمعت عنك كتير واتشرفت بيك جدا...
حسام، وانا اكتر بس اظن التعارف مكملش ولا ايه يا روما
مالك: مش فاهم...
روما، لم تتكلم نهائيا...
حسام، اصل روما نسيت تقولك انها خطيبتى ومكتوب كتابنا وفرحنا قريب ان شاء الله...
مالك: وهو ينظر لروما بصدمه، مبروووك
روما، شكرا يا مالك، حسام، عقبالك...

روما، بعد اذنكم هروح الحمام، وقامت وتركت حسام ومالك وحدهم...
مالك: طيب عن اذنك يا دكتور وفرصه سعيده...
حسام: بسخريه: انا الاسعد...
دخلت روما الحمام وغسلت وجهها وكانت تشعر بغضب وحزن شديد من كل ما يحدث حولها وتوتر شديد في أعصابها خرجت روما وجدت امامها مالك...
مالك، روما ممكن نتكلم مع بعض شويه...
روما، مش هينفع دلوقتى يا مالك ارجوك حستم عثبى وهيعمل مشاكل...

مالك، خلاص هكلمك ان شاء الله بالليل ونحدد ميعاد اقابلك فيه بعد اذنك...
روما، ماشى سلام...
رجعت روما الى تربيزه حسام ووجدت ابتسامة انتصار على شفتيه
حسام، واضح ان المعجب الولهان اتصدم انك متجوزه
روما: مالك زي اخويا مش اكتر
حسام، هههههههه واضح
روما، بطل استفزاز بئه انا عاوزه اروح...
حسام، يله بينا لان انا كمان اتخنقت...
عدى اليوم بشكل عادى واتصل مالك بروما ووعدته ان يتقابلوا غذا في كافيه محدد بعد الجامعه...

ولكن ما لم تعلمه روما ان حسام كان يريد التحدث معاها وسمع مكالمتها مع مالك...

حسام بقه كده با مريم طيب ورينى ازاي هتروحى تشوفيه مبقاش حسام لو خليته يشوفك...
دخل حسام غرفته واخرج موبايله واتصل بوالد مريم
حسام، الو ازيك يا عمى واخبار طنط ايه...
بصراحه يا عمى انا عاوز حضرتك في موضوع ضرورى جدا...
حسام اغلق مع والد روما وهو يبتسم بشده...
قام حسام وتوجه الى غرفه روما وكانت تجلس هي وسلوى ويضحكون سويا...
حسام طرق الباب...
روما، ادخل...
دخل حسام، بتعملوا ايه.

سلوى: ولا حاجه بنحكى، انت اللي عاوز ايه من غير لف ودوران...
حسام، ماشى با قرده، جعزوا نفسكم لان هنروح بكره عند اهل مريم وفي مفاجأة هناك مستنياكم وبابا كمان رايح معانا هنقعد هناك كام يوم على ما دكتور ماما يوصل مصر...
سلوى: بجد انا مبسوطه أوي هروح اجهز حاجتى
روما: وهي تنزر لحسام: بشك، اشمعنا هنروح بكره وليه مش يوم الاجازه وايه هي المفاجأة...

حسام بابتسامة، مينفعش تعرفى دلوقتى والا متبقاش مفاجاه ولا ايه يا روما...
روما، حاسه انك هتعمل مصيبه
حسام، انا ده انا برىء والله ع العموم ارتاحى دلوقتى وجهزى حاجتك علشان هنمشى بدرى
روما: طيب بشرود...
خرج حسام وترك روما فة حيرتها لا تعلم ما يحدث حولها...
اتصلت روما بمالك...
مالك، اهلا بالقمر
روما، ازيك يا مالك معلش انا بعتذر عن ميعاد بكره
مالك: ليه خير في حاجه...

روما، اصل مسافره عند بابا وماما بكره وكذبت أصل بابا تعبان شويه
مالك: لا الف سلامه عليه ابقى طمنينى بس
روما: حاضر واسفه مره تانيه.
مالك: ولا يهمك اهم حاجه صحه والدك...
روما: ربنا يخليك يا مالك...
مالك، طيب روحى نامى بئه يا روما علشان تصحى فايقه.
روما، اوك، تصبح على خير يا مالك
مالك، احلى تصبح على خير في الدنيا كلها
روما، باى
مالك، سلام يا روما...

اغلقت روما الخط مع مالك واخرجت حقيبتها ووضعت بها بعض الملابس تكفى ثلاثه ايام وهي شاردة تفكر لماذا قرر حسام هكذا فجاءه ذهبنا المنصوره والاغرب هو سفر بابا مصطفى معانا جايز هيغيروا جو عندنا طيب ليه مستناش اجازه سلوى واجازتى في حاجه غريبه، بتحصل وانا مش فاهمه أي حاجه يارب استر ودخلت سريرها ونامت بعد تفكير طويل وتحاول استنتاج ما يحدث ولكن نامت دون الوصول إلى شىء...

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة