قصص و روايات - روايات صعيدية :

رواية قسوة الرعد للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الرابع

رواية قسوة الرعد للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الرابع

رواية قسوة الرعد للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الرابع

ميران كانت بتبص فوق و بعدها فتحت عينيها علي اخرهم.
ميران(بصدمة): نبض!
نبض(بالتركية): ايه؟!
-نبض بصت ل ميران لقت علي رأسها ليزر احمر بصت علي مصدر اليزر لقت شخص واقف علي سطح المبني اللي جمبهم و ماسك مسدس و موجهه علي ميران.
نبض(بالتركية): ميران اجري علي تحت.
ميران(بالتركية): مين ده؟!
نبض و ميران قاموا وقفوا و بصوا ل بعض و جريوا علي تحت.
ميران(بالتركية,بتأخد نفسها): مين ده و عايز ايه مني؟!

نبض(بالتركية): اتصلي بالامن يروحوا يشوفوا بيحصل ايه؟!
-نبض و ميران لقوا الشخص اللي كان واقف علي السطح قدامهم و معاه سلاحه.
شخص(بالتركية): بسببكوا فقدنا الهدف...
نبض و ميران بصوا ل بعض و بعدها بصوا للشخص اللي قدامهم باستغراب.
نبض(بالتركية): انت مكنتش عايز تقتل ميران؟!
شخص(بالتركية): احنا كنا عايزين نقبض علي حد بس بسببكوا مقدرناش.
ميران(بالتركية): ايوه لما اشوف مسدس متوجه ناحيتي اسكت.

شخص(بالتركية,بضيق): اسكتوا.
نبض(بالتركية): مش فايقين ل شخص زيك، ورانا شغل.
نبض(بالتركية): ازاد تعالي معايا...
نبض و ازاد راحوا للمرضي اللي لسة جاية النهاردة.
نبض(بالتركية): مدام اصلي.
اصلي(بتعب): ايوه يا دكتورة.
نبض(بالتركية): حاولي تحركي رجلك.
اصلي بدأت تحرك رجليها بس بصعوبة شديدة.
نبض(بالتركية): انتي حاسة بلمستي عليها...
اصلي(بالتركية): اه.

نبض(بالتركية): طيب. كدة مفيش غير رجلك اللي هتأخد وقت لانها اكتر جزء اتعرض لاذي. باقي الجروح درجة اولي.
اصلي(بالتركية): شكرا يا دكتورة، اوغوز كويس؟!
ازاد(بالتركية): المريض التاني يا دكتورة.
نبض(بالتركية): هروح ليه متقلقيش.
نبض خرجت هي و ازاد و راحوا للمريض التاني لقت سلطان عنده.
سلطان(بالتركية): سمعت انكم محتاجين دكتور تجميل صح؟!
نبض(بالتركية): اه.
ميران(بالتركية): رأيك ايه يا دكتور سلطان؟!

سلطان(بالتركية): صعب بس مش مستحيل.
نبض(بالتركية): ودوا المريض 10 ملم من().
سلطان(بالتركية): قبل العملية مينفعش.
نبض(بالتركية): و مين قال انه داخل العملية دلوقتي؟!
سلطان(بالتركية): انا هتدخل.
نبض(بالتركية): المريض تبع دكتورة ميران و هي هتشوف الانسب. بس حاليا مينفعش عملية علي الاقل يومين درجة الحروق عنده من النوع الصعب علشان كدة نهدئ...
نبض(بالتركية): ازاد روح طمن مراته...
ازاد(بالتركية): حاضر يا دكتورة.

ميران(بالتركية): نبض انتي كويسة؟!
ميران قربت من نبض و سلطان لاحظ انها بين الوعي و اللاوعي.
نبض بدأت تغمض و تفتح عينيها و فجأة وقعت في الارض.
ميران(بالتركية,بقلق): نبض.
ميران قربت من نبض هي و سلطان و حاول يفوقها.
سلطان(بالتركية): نبض فتحي عينك...
ميران(بالتركية,صوت عالي): ازاد.
-سلطان شال نبض بين ايديه و حطها علي الكنبة و بدأوا يدلكوا ليها ايديها و يشوفوا النبض.
ازاد(بالتركية): بتنادي يا دكتورة.

ازاد(بالتركية,بقلق): دكتورة نبض.
ازاد جري عليهم.
سلطان(بالتركية): هات كحول بسرعة.
ازاد(بالتركية): حاضر...
الكحول هنا بمعني المادة المعقمة دي.
ازاد(بالتركية): اتفضل.
سلطان خد الكحول من ازاد و سحب الكحول بحقنة و شال سن الحقنة.
سلطان(بالتركية): ابعدي يا ميران امسكي رأسها بس...
ميران ثبتت رأس نبض. سلطان دخل الكحول في انف نبض. نبض اتنفضت بسرعة.
ميران(بالتركية): انتي كويسة؟!

نبض بدأت تفوق و قامت قعدت علي الكنبة سلطان قعد جمبها و حط ايده علي كتفها.
سلطان(بالتركية): احسن؟!
نبض(بالتركية): حصل ايه؟!
ميران(بالتركية): اغمي عليكي.
نبض بدأت تفوق و تفتح و تغمض عينيها لغاية ما بدأت تركز.
نبض(بالتركية): شيل ايدك.
سلطان(بالتركية): ايه؟!
نبض(بالتركية): ايدك الجميلة دي شيلها بدل ما اكسرهالك.
نبض قامت و سابتهم و خرجت من الاوضة كانت حاسة بدوخة شديدة و بدأت تمشي ناحية عربيتها...

اشين(بالتركية): دكتورة نبض.
نبض(بالتركية): ايه يا اشين؟!
اشين(بالتركية): حضرتك مش كويسة، باين عليكي كدة.
نبض(بالتركية): لا انا بخير...
اشين(بالتركية): بس.
نبض(بالتركية): اشين روحي يلا.
اشين مشيت و سابت نبض، و نبض ساقت عربيتها و الرؤية عندها راحت و جت كذا مرة وقفت العربية بسرعة...
نبض قفلت العربية و رجعت رأسها ل ورا بتعب و نامت نوم عميق...
في الصباح الباكر.
نبض لقت حد قاعد عمال يخبط علي ازاز العربية.

نبض فاقت و نزلت الازاز لقت البوليس و محمد و فتون و ميران.
نبض فتحت باب العربية و نزلت لقت جلال حضنها.
جلال(بالتركية): كدة تقلقيني عليكي يا نور عيني.
نبض(بالتركية): هو حصل ايه ل ده كله؟! و ايه اللي جاب البوليس؟!
ظابط(بالتركية): انسه نبض انتي كويسة؟! جالنا بلاغ انك مفقودة من امبارح...
نبض(بالتركية): شكرا يا حضرة الظابط. بس انا بخير حسيت بتعب بسيط امبارح مكنتش قادرة اسوق روحت نمت بقي.

محمد(بالتركية): خلاص حمدلله بالسلامة.
فتون(بالتركية): يا حيوانة متصلتيش بيا ليه؟!
نبض(بالتركية): يا بنتي خليكي في اللي انتي فيه، و كمان عادي يعني نمت في الشارع في عربيتي و انا اهو كويسة...
ميران(بالتركية): معلش يا ستي بس كنا قلقانين عليكي.
نبض(بالتركية): معلش يا اختي.
نبض(بالتركية): طب يلا نمشي بدل الوقفة دي.
جلال(بالتركية): يلا يا حبيبتي.
الكل ركب عربياته و راحوا علي قصر نبض.
نبض(بالتركية): انا جعانة.

جلال(بالتركية): ثريا هتعملنا.
نبض(بالتركية): جبتوها من المستشفي.
جلال(بالتركية): مستقلة بابوكي و لا ايه يا نبض.
نبض(بالتركية): اقدر؟! بحبك يا قمري.
محمد(بالتركية): طب ايه؟!
فتون(بالتركية): ايه عايز ايه؟!
محمد(بالتركية): عايز انام حرام مصحيني الساعة 4 بيقولوا نبض مفقودة.
نبض(بالتركية): كُل و اطلع نام شوية. و متنسوش ورانا مستشفي يلا.
نبض دخلت المطبخ ل ثريا و حضنتها من ورا.
نبض(بالتركية): قمري انتي يا قمري.

ثريا(بالتركية): كدة تقلقيني عليكي يا نبض متعرفيش خفت عليكي ازاي و قولتلهم رجعوني.
نبض(بالتركية): با قلبي انا الجميل ده كان خايف عليا. اسفة يا روحي.
ثريا(بالتركية): طب يلا اطلعي غيري هدومك.
نبض(بالتركية): حاضر يا عيوني.
نبض طلعت اوضتها لقت ميران قعدت بتقلب في البوم الصور.
نبض(بالتركية): بتعملي ايه؟!
ميران(بالتركية): طنط حياة كانت جميلة اوي زيك يا نبض.

ميران(بالتركية): كانت بتخاف عليا اكتر من امي، و لما امي ماتت مزعلتش اكتر ما زعلت علي موت طنط حياة، كنت بحبها اوي كانت هي امي مش التانية.
ميران(بالتركية): حقيقي كنت بحسدك علي وجود ام زي دي في حياتك.
ميران(بالتركية): اينعم معشتش معاها كتير بس حقيقي كانت كل دقيقة بتمر عليا و انا معاها كنت بكون طايرة من الفرح.
ميران(بالتركية): لو ايام الطفولة ترجع تاني.

ميران(بالتركية): بصي في الصورة دي طنط حياة اصرت نلبس زي بعض و كنا شبه بعض بس انتي بعيونك الجميلة دي و انا بعيوني العادية.
ميران(بالتركية): سامحيني يا نبض لو زعلتك مني كنت سخيفة.
نبض قربت من ميران و خدتها في حضنها.
نبض(بالتركية): ماما لو كانت هنا مكنتش هتحب تشوفك زعلانة، علشان كدة اضحكي و افرحي الدنيا مش مستاهلة و الله.
نبض(بالتركية): اضحكي بقي...
ميران ابتسمت ل نبض. نبض حضنت ميران جامد.

نبض(بالتركية): يلا بره عايزة اغير هدومي.
ميران(بالتركية): بتطرديني.
نبض(بالتركية): ايوه.
ميران(بالتركية): طيب.
ميران سابت نبض و راحت اوضتها. نبض قامت خدت دوش و خرجت تغير هدومها.
نبض لبست بنطلون اسود لغاية بعد الركبة بشوية. و فوقه سويت شيرت باللون الابيض و في قلوب باللون الاحمر. سيبت شعرها علي ضهرها.
نبض نزلت لقت الاكل بيتحط.
نبض(بالتركية): جعانة.
ثريا(بالتركية): يلا يا حبيبتي تعالي كُلي.

نبض(بالتركية): حاضر.
محمد(بالتركية): بطلي دوشة بقي.
نبض(بالتركية): اخرس بقي.
محمد(بالتركية): بتهزأيني اوي قدام مراتي.
نبض(بالتركية): انت مهزأ اساسا.
محمد(بالتركية): متشكر يا نبض.
جلال(بالتركية): كلوا بقي بطلوا رغي.
الكل(بالتركية): حاضر.
و بدأوا يأكلوا و مسكتوش فضلوا يتكلموا و يضحكوا كتير...

-في مكان تاني...
في الصعيد.
رعد: امشي يلا.
مهند: يا ابني انا صاحبك.
رعد: يلا يا مهند علي بيتك مش عايز اتكلم كتير.
مهند خد مراته و ابنه و رجع علي بيت اهله.
ملك: رعد الحق ادهم بيتخانق.
رعد خرج بسرعة عادية و خرج راح ناحية الخناقة لقي شباب في سن ادهم و بيتخانقوا.
رعد(بغضب): ايه اللي بيحصل هنا؟!
ادهم(بعصبية): هما اللي غلطانين الكورة بتاعتنا و بتاعت فريقنا هما قاعدين يتحكموا و يتشرطوا.

شاب: جايب لينا اخوك الكبير.
شاب2(بهمس): اخرس هتودينا في داهية. ده الرعد.
شاب: فيها ايه يعني؟! رعد علي نفسه.
الكل بصوا ل رعد و تعابيره متغيرتش بارد جدا.
رعد: ادهم خد حقك بدراعك لاني لو اتعاملت انا هيندم.
شاب: فيها ايه يعني اجبلك اخويا الكبير انا كمان.
رعد كان هيمشي بس رجع تاني...
رعد: ناديه.
بعد فترة اخو الشاب جه و باين عليه انه محترم.
شخص: اهلا استاذ رعد هو حصل ايه؟!
رعد(ببرود): اسأل اخوك.
شخص: عملت ايه؟!

شاب: ادهم جايبلنا اخوه الكبير روحت جبتك هو شايف نفسه علي الفاضي.
شخص: بعتذر جدا يا استاذ رعد غصب عنه عيل مش فاهم حاجة بقي.
رعد: متنازل عن حقك يا ادهم؟!
ادهم: انت الكبير يا رعد و انت اللي تحكم.
رعد: يلا بينا.
رعد خد ادهم و رجعوا القصر...
عادل(بعصبية): عملت ايه يا مصيبة؟!
ادهم: انا معملتش حاجة.
رعد(بغضب): ملك.
ملك(بخوف): نعم.
رعد(بغضب): انتي مش قولتي ليا ايه لازمة الكلام الكتير.

ملك(بخوف): ااا ن ا هو ا(انا هو).
بلال(بحدة): انت بتزعق لبنتي يا رعد.
رعد(بلامبالاة): بنتك.
رعد(ببرود): طيب.
رعد سابهم و طلع علي اوضته، ادم ضرب ادهم علي قفاه.
ادم: تعالي يا مصيبة تعالي احكيلي.
ادهم: حاضر يلا بينا.
بلال: عمر قسما بربي لو ملمتش ابنك هيكون ليا تصرف تاني.
عمر: انت ذات نفسك بتكون خايف و انت بتكلمه متجيش تعمل فيها جوي(قوي) لما مشي.
عادل(بغضب): في ايه ما تضربوا بعض جدامي(قدامي).

هدي: اهدي يا حاج حصل خير، يلا كله يشوف شغله يلا ستات.
ورد: حاضر يا اما(امي).
علا: يلا يا شربات.
شربات: اسنديني يا خيتي(اختي).
علا و ورد بصوا ل بعض و راحوا سندوا شربات.
زهرة: يلا بينا يا ملك.
ملك: حاضر يا خيتي(اختي).
كل الستات دخلت المطبخ تحضر الغداء...
عادل: بلال عمر جدامي(قدامي).
بلال و عمر راحوا ورا عادل لاوضة المكتب بتاعته.
في المطبخ.
ورد: ما تنشفي اكدي(كدة)يا شربات.
شربات: تعبانة يا ضرتي(مرات جوزي).

زهرة(بهمس): دي تِعبانة(ثعبان).
ملك(بهمس): و مين سمعك يا خيتي(اختي)؟!
هدي: يلا اطحنوا زين(كويس).
هدي: الوكل(الاكل)لازم يخلص بدري.
علا: اهو يا اما(امي)متقلقيش.
هدي: طيب يا حبيبتي.
يوسف وقف علي باب المطبخ بيبص عليهم.
علا: تعالي يا حبيبي عايز ايه؟!
يوسف سابهم و مشي كانت علا هتروح وراه.
شربات: متخافيش عليه ده زي الولايا(الستات).
علا(بغضب): مين ده اللي زي الولايا(الستات)يا شربات اتعدلي يا بنت الخدامين.

شربات(بغضب): مين دي اللي بنت الخدامين يا بنت ال.
زهرة(بغضب): لا ده انتي عديمة الرباية(قليلة الادب).
هدي(بغضب): اسكتي منك ليها. اتجننتوا عاد(يعني).
هدي(بغضب): اسمعي يا بت منك ليها لو ماتعدلتوش و ربي لاكون قايلة للحاج و مش ضامنة تصرفه.
هدي قامت و سابتهم و الكل بيبص للتاني بغضب.
بلال: علا تعالي ورايا.
شربات(بعياط): الحقني يا سي بلال.
بلال(بقلق): في ايه؟!
شربات(بعياط): كانوا عايزين يسجطوا(يسقطوا)ولدي(ابني).

بلال(بغضب): ايه اللي حوصل(حصل)؟!
شربات(بعياط): اني(انا).
هدي(بغضب): لا بجحة و كدابة كمان، روح يا بلال علي شغلك.
بلال: بس يا اما(امي).
هدي: انا هحل الموضوع ده.
بلال: طيب.
هدي: شربات علي اوضتك متطلعيش منها الا علي الغداء.
شربات: حاضر يا اما(امي).
علا: بس ده ظلم يا اما(امي).
هدي: بره منك ليها كل واحدة علي اوضتها...
ملك: هساعدك يا جدة.
هدي: لا يلا كله بره.
الكل طلع بره المطبخ و هدي هي اللي عملت الاكل كله.

عند رعد.
رعد كان في اوضته بيلعب رياضة و تليفونه رن...
الخط اتفتح.
رعد: الو يا يزيد.
يزيد: رعد بيه حضرتك راجع امتي؟!
رعد: عايز ايه؟!
يزيد: القضية الجديدة وصلت.
رعد: ابعتها ليا.
يزيد: حاضر يا بيه.
رعد: الباقي فين؟!
يزيد(بخوف): هو هو.
رعد: رد.
يزيد(بخوف): محرم و عز سافروا شرم.
رعد: اقفل.
يزيد: يا با.
رعد قفل التليفون في وش يزيد و كمل رياضة و هو بيفكر في حاجة.

رعد قعد يلعب ضغط كتير و عرق لغاية ما تعب و نام في الارض...

-في مكان تاني.
في تركيا، في المستشفي.
ازاد(بالتركية)دكتورة ميران، الاشاعة اللي طلبتيها جاهزة...
ميران(بالتركية): تمام جاية معاك، باي يا نبض...
نبض(بالتركية): باي.
ميران خرجت سلطان دخل ل نبض.
سلطان(بالتركية): نبض عايز اتكلم معاكي.
نبض(بالتركية,ببرود): اتفضل.
سلطان(بالتركية): ممكن تقومي تقفي؟!
نبض قامت وقفت قدام سلطان و ربعت ايديها. سلطان راح قفل الباب و راح وقف قدامها.
نبض كانت بتبص ل سلطان ببرود.

سلطان(بالتركية): انا بحبك يا نبض من اول تعيينك هنا لغاية دلوقتي، كنت بفرح اوي انك في نفس فريقي و انك تحت اشرافي...
سلطان(بالتركية): بحبك يا نبض بحب اختلافك عن الكل.
نبض كانت واقفة و متغيرتش تعبيرات وشها. سلطان قرب من نبض و حاوط خصرها بأيده و لسة هيقرب اكتر...
نبض ضربته برأسها علي انفه نزل دم، نبض مسك ايده ورا ضهره و حطت ايديها علي قفاه و قربته منها.

نبض(بالتركية): اياك تظهر في وشي تاني يا سلطان، هسافر ارجع ملاقكش موجود احسنلك.
نبض ضربت سلطان برجليها في بطنه و سابته و خرجت...
نبض(بالتركية): اشين علي ما اعتقد دكتور سلطان كان عايزك في اوضتي.
اشين(بالتركية): حاضر يا دكتورة...
اشين راحت اوضة نبض لقت سلطان قاعد في الارض متوجع.
اشين(لنفسها,بالتركية): عملت ايه في الدكتورة علشان تعمل فيك كدة؟!
اشين(بالتركية,بصوت عالي): مساعدة هنا...

في ممرضين جم و نقلوا سلطان اوضة من اوض المرضي...
ازاد(بالتركية): حضرتك كويس؟!
سلطان(بغضب,بالتركية): ايوه.
ازاد(بالتركية): هنسيبك ترتاح، يلا.
عند نبض.
فتون(بالتركية): هتسافري امتي؟!
نبض(بالتركية): هشوف اقرب ميعاد.
فتون(بالتركية): هتوحشيني.
نبض(بالتركية): انتي اكتر يا روحي.
نبض و فتون حضنوا بعض.
ميران(بالتركية): خدوني معاكوا.
-التلت بنات حضنوا بعض و لقوا محمد بيحضنهم هما التلاتة.

محمد(بالتركية): اخواتي القمرات.
نبض(بالتركية): خلاص ايه الدراما دي؟!
ميران(بالتركية): انا عايزة اسهر.
نبض(بالتركية): بعد المستشفي هأخدكوا و اعزمكوا علي مطعم بره.
فتون(بالتركية): تعيش نبض تعيش نبض.
نبض(بالتركية): يلا بقي كله علي شغله.
الكل راح يشتغل لغاية ما اتجمعوا بعد الشغل.
نبض(بالتركية): هدخل اغير هدومي.
نبض دخلت اوضة التغيير و بدأت تغير هدومها...

نبض لبست فستان باللون الابيض طويل لغاية بعد الركبة و واسع و ب ¾ كم. لبست صندل بكعب اسود سيبت شعرها علي ضهرها و كتفها.
نبض خرجت من المستشفي لقتهم منتظرينها.
التلاتة(بالتركية): رائعة.
نبض(بالتركية): المعتاد.
محمد(بالتركية): واثقة.
نبض(بالتركية): يلا يا ميران.
فتون(بالتركية): هركب معاكي انا كمان.
محمد(بالتركية): و الله؟!
نبض(بالتركية): تعالي انت كمان.

-الاربعة ركبوا عربية نبض و خرجوا يسهروا و يأكلوا و يشربوا، نبض وصلت كل واحد فيهم بيته و بعدها رجعت علي بيتها.
نبض(بالتركية): ثريا وحشتيني.
ثريا(بالتركية): و انتي كمان.
نبض(بالتركية): فين بابا؟!
ثريا(بالتركية): في اوضة مكتبه.
نبض(بالتركية): طبب خشي نامي انتي انا اتعشيت...
ثريا(بالتركية): اشتم؟!
نبض(بالتركية): بحبك يا جميل.
ثريا(بالتركية): طيب يا روحي.
نبض راحت لاوضة المكتب و فتحتها و دخلت.
جلال: طيب تمام.

جلال: هشوف.
جلال: باي.
نبض(بالتركية): جلال.
جلال(بالتركية): نعم.
نبض(بالتركية): مالك يا عم؟!
جلال(بالتركية): حاولي تتكلمي عربي يا نبض.
نبض(بالتركية): هحاول طالما مُصِر.
جلال(بالتركية): طيب.
نبض(بالتركية): هطلع اشوف اقرب تذكرة لجزر المالديف.
جلال(بالتركية): هتسافري؟!
نبض(بالتركية): ايوه.
جلال(بالتركية): لا يا نبض بلاش المرة دي.
نبض(بالتركية): حصلت حاجة؟!
جلال(بالتركية): لا بس بلاش.

نبض(بالتركية): يا بابا مفيش سبب لاعتراضك انا كل مرة بسافر.
نبض قامت حضنت جلال و باسته من خده...
جلال(بالتركية): انتي عارفة اني بحبك؟!
نبض(بالتركية): اه. و انا كمان بموت فيك.
-نبض باست خد جلال و طلعت علي اوضتها. نبض مغيرتش هدومها اول حاجة عملتها تشوف اقرب ميعاد لقته بكرة الصبح و حجزت.
نبض(بالتركية): اخيرا.
نبض نامت و هي بهدومها و صحيت علي سبعة الصبح.
نبض قامت حضرت شنطة السفر و دخلت خدت دوش و خرجت.

نبض لبست بنطلون كحلي و تي شيرت صوف باللون الجملي الفاتح باكمام واسعة و لغاية الخصر و لبست فوقه جاكت باللون الاسود. سيبت شعرها علي ضهرها. لبست بوط باللون الاسود مقفول و بكعب.
-نبض بصت علي نفسها مرة اخيرة في المراية و مسكت شنطتها بتاعت السفر كانت صغيرة,نبض نزلت لقت جلال صاحي قاعد في الجنينة.
نبض(بالتركية): صباح الخير.
جلال(بالتركية): صباح النور. راحة فين؟!
نبض(بالتركية): هسافر.

جلال(بالتركية): برضو؟! بلاش يا نبض.
نبض(بالتركية): بابا يلا بقي بحبك.
جلال(بالتركية): طب علشان خاطري؟!
نبض(بالتركية): خاطرك كبير و انا بحبك بس بليز جزر المالديف هي مخططي دلوقتي. بحبك.
جلال(بالتركية): ا.
نبض(بالتركية): باااااي
نبض باست خد جلال و خرجت ركبت عربيتها و راحت للمطار.
جلال: يا رب استرها معاها...
عند نبض.
نبض راحت للمطار و كانت مبسوطة و راحت علشان تختم الباسبور.
الموظف(بالتركية): مرفوض يا فندم.

نبض(بالتركية): ليه حضرتك؟!
الموظف(بالتركية): ممنوع تسافري.
نبض(بالتركية): مين اللي قال ممنوع؟!
الموظف(بالتركية): زوج حضرتك رافض سفرك.
-تبض بصت بصدمة و فتحت عينيها علي اخرهم.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة