قصص و روايات - روايات صعيدية :

رواية قسوة الرعد للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الخامس

رواية قسوة الرعد للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الخامس

رواية قسوة الرعد للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الخامس

نبض راحت للمطار و كانت مبسوطة و راحت علشان تختم الباسبور.
الموظف(بالتركية): مرفوض يا فندم.
نبض(بالتركية): ليه حضرتك؟!
الموظف(بالتركية): ممنوع تسافري.
نبض(بالتركية): مين اللي قال ممنوع؟!
الموظف(بالتركية): زوج حضرتك رافض سفرك.
-نبض بصت بصدمة و فتحت عينيها علي اخرهم.
نبض(بالتركية): بص حضرتك انا مش متجوزة و اكيد مش هتجوز من دون علمي يعني.
الموظف(بالتركية): حضرتك قدامي انه مرفوض طب انا اعمل ايه؟!

نبض غمضت عينيها بغضب و فتحتهم.
نبض(بالتركية): ممكن الاسم؟!
الموظف(بالتركية): اكيد.
الموظف(بالتركية): رعد عمر السيوفي.
نبض(بالتركية): تمام شكرا.
نبض خرجت من المطار ركبت عربيتها و رجعت القصر لقت جلال بيركب عربيته.
نبض(بالتركية): ممكن افهم ايه اللي بيحصل؟!
جلال(بالتركية): ايه؟!
نبض(بالتركية,بصوت عالي): يعني ايه اكون راحة اسافر الاقي نفسي متجوزة.
جلال(بالتركية): اهدي يا نبض نتكلم و هفهمك كل حاجة.

نبض(بغضب,بالتركية): يعني انت كمان عارف؟! و كمان مجوزني صعيدي.
جلال(بالتركية): مالهم الصعايدة يا نبض انا صعيدي و انتي عارفة.
نبض(بالتركية): هتبعد عن الموضوع الاصلي بقي...
نبض(بالتركية,بغضب): انا دلوقتي متجوزة ازاي؟!
جلال(بالتركية): لما تهدي.
نبض ضربت العربية بغضب برجليها.
نبض(بالتركية,بغضب): متخلنيش اتعصب اكتر. متخلنيش اقول كلام ممكن اخسرك بيه. خليني محافظة علي ذرة الهدوء اللي عندي...

جلال(بالتركية): طيب يا حبيبتي تعالي.
جلال مسك ايد نبض و دخلوا القصر، نبض قلعت الجاكت بتاعها و رمته علي الكنبة...
ثريا(بالتركية): في ايه؟!
جلال(بالتركية): روحي دلوقتي يا ثريا.
ثريا(بالتركية): حاضر يا بيه.
ثريا دخلت المطبخ و نبض كانت بتهز رجليها بعصبية.
نبض(بالتركية): ممكن افهم؟!
جلال(بالتركية): انا مرمتكيش لاي حد يا نبض.
نبض(بالتركية,بغضب): اومال اسمي انك تجوزني من غير اذني ده ايه؟!

جلال(بالتركية): اهدي يا نبض علشان نتفاهم.
نبض خدت نفس عميق و هدت نفسها و ربعت ايديها و بصت ل جلال...
جلال(بالتركية): كويس. انا جوزتك ل شخص هيقدر يحميكي من كل اللي عايز يأذيكي.
نبض(بالتركية): مين دول؟!
جلال(بالتركية): نبض متقاطعنيش.
نبض(بالتركية): اتفضل.
جلال(بالتركية): في طار(ثأر)قديم اوي بين عائلة السيوفي اللي هي عائلتك و عائلة الشرقاوي.
جلال(بالتركية): و كان لازم الطار ده يخلص بس بشروط.

جلال(بالتركية): يحصل نسب بين العائلتين. و علشان مضمنش تصرف عائلة الشرقاوي هيبقي ازاي، جوزتك ابن عمك يا نبض، صدقيني يا نبض هيحافظ عليكي.
نبض(بالتركية): انا الوحيدة اللي موجودة يعني في العائلة.
جلال(بالتركية): واحدة متجوزة و التانية في ناس متكلمين عليها.
جلال(بالتركية): صدقيني يا نبض انا.
نبض(بالتركية): انت معملتش حاجة غير انك دمرت حياتي.
جلال(بالتركية): اسمعيني اكمل...

نبض(بالتركية): كمل بس الاول الجواز ده تم ازاي؟!
جلال(بالتركية): و انتي عندك 18 سنة خليتك تمضي علي ورقة و كنت انا وكيلك.
جلال(بالتركية): و بما انك عرفتي احنا لازم ننزل مصر، لان عائلة الشرقاوي مش مصدقة لانهم مشافوكيش و لا مرة شافوا عقد الجواز بس.
جلال(بالتركية): و كمان يا بنتي انتي عندك 25 سنة و عندك كل حاجة ناقص بس راجل يحميكي انا سني مبقاش يستحمل، كنت هفاتحك في الموضوع امبارح هنسافر مصر...

نبض(بالتركية): لا.
نبض(بالتركية): انا مش هسافر و الجواز ده هينتهي فجأة لانه جواز بدون علمي و مش معني انك كنت وكيلي و ولي امري يبقي همشي الموضوع و الجوازة صحيحة...
نبض(بالتركية): زي ما جوزتني زي ما هطلقني و ساعتها ابقي قابلني لو شوفت وشي.
نبض(بالتركية): ازاي جالك قلب تضحك عليا سبع سنين.
نبض(بالتركية): ازاي قدرت تخدعني و تخون الامانة اللي ماما سايباها ليك.

جلال(بالتركية): امك قالتلي اعمل كل اللي واجب علشان حمايتها و ده طار مفهوش كلام يا نبض، كنتي ممكن تموتي و انا اموت و كان هيبقي في موت كتير و بحور دم.
نبض(بالتركية): و انا الضحية صح؟!
جلال(بالتركية): اهدي يا نبض.
نبض(بالتركية,صوت عالي): طب و الله ما انا مسافرة و هطلق غصب عن الكل.
جلال ضرب نبض قلم علي وشها و سابها و مشي. نبض كانت مصدومة لانه و لاول مرة جلال يضربها.

نبض وقعت في الارض و قعدت تعيط و ثريا خدتها في حضنها.
ثريا(بالتركية): يا حبيبتي اهدي بس. اهدي علشان خاطري.
ثريا(بالتركية): متزعليش هو غصب عنه كان متعصب معلش يا روحي.
ثريا(بالتركية): و غلاوة النبي عليه افضل الصلاة و السلام تبطلي عياط...
نبض(بالتركية,بدموع): انا انا مصدومة يا ثريا مصدومة.
ثريا(بالتركية): سُنة الحياة انك تتجوزي يا حبيبتي.

نبض(بالتركية,بدموع): ماشي اتجوز بس بالطريقة دي. دي اسوء طريقة ممكن اتجوز بيها علشان طار ازاي بابا قبل بكدة.
ثريا(بالتركية): طب اهدي اطلعي غيري هدومك يلا يلا يا حبيبتي.
نبض قامت طلعت اوضتها و غيرت هدومها.
نبض لبست بنطلون ضيق باللون الاسود و تي شيرت صوف باللون الاصفر لغاية الركبة بكم و سيبت شعرها علي ضهرها.
نبض طلعت علي السرير و قعدت تعيط لغاية ما نامت...
بعد فترة.
نبض فاقت علي صوت في اوضتها.

نبض(شبه نايمة,بالتركية): بتعملي ايه يا ثريا؟!
ثريا(بالتركية): بجهزلك هدومك.
نبض(بالتركية): ليه؟!
ثريا(بالتركية): جلال بيه حجز طيارة و هنسافر بليل.
نبض(بالتركية,بصدمة): ايه!
نبض قامت بسرعة و جريت علي تحت و دخلت اوضة المكتب.
نبض(بالتركية): اخرج انت.
حارس(بالتركية): حاضر.
نبض(بالتركية): دي مفهاش كلام انا مش هسافر مصر.
جلال(بالتركية): سافري احسن بالحسنة يا نبض.
نبض(بالتركية): تهديد.

جلال(بالتركية): لا مش تهديد يا بنتي و الله مصلحتك مهمة عندي علشان كدة اسمعي كلامي.
نبض(بالتركية): و حياتي؟! شغلي؟!
جلال(بالتركية): جوزك هيعملك كل اللي انتي عايزاه.
نبض(بالتركية): و لحد امتي هنفضل متجوزين؟!
جلال(بالتركية): مفيش واحدة بتطلق يا نبض.
نبض(بالتركية,بصدمة): انت مجنون؟
نبض(بالتركية): انا مستحيل اكمل حياتي مع شخص معرفش عنه اي حاجة و لا بيربطني بيه غير ورقة.

جلال(بالتركية): نسافر بس يا نبض، اطلعي ساعدي ثريا يلا.
نبض طلعت بغضب لاوضتها و قعدت علي السرير تهز رجليها بعصبية.
ثريا(بالتركية): طلعتلك طقم تلبسيه يا حبيبتي.
نبض(بالتركية): شكرا يا ثريا.
نبض دخلت الحمام خدت دوش طويل و خرجت تغير هدومها.

نبض لبست فستان ل بعد الركبة باللون الاسود ب كم بس مبين كتفها و رقبتها و لبست بوت بكعب باللون الاسود و لبست جاكت باللون الابيض طويل لغاية بعد الركبة بطول الفستان، سيبت شعرها علي ضهرها و كتفها. حطت روچ احمر غامق و كحل حدد عينيها.
نبض نزلت ل تحت و هي مش طايقة نفسها و طلعت ركبت العربية.
جلال(بالتركية): نبض ا.
نبض(بالتركية): لو سمحت مش عايزة اتكلم.

-نبض سندت برأسها علي شباك العربية و غمضت عينيها,بعد فترة وصلوا للمطار و نزلوا ختموا الباسبورات.
نبض بصت ببرود ل جلال.
نبض(بالتركية): تحت امر سيادته انا.
ركبوا الطيارة جلال في كرسي لوحده و نبض و ثريا جمب بعض...
نبض غمضت عينيها و نامت نوم عميق فاقت لما ثريا بدأت تصحيها.
ثريا(بالتركية): نبض نبض.
نبض(بالتركية): وصلنا؟!
ثريا(بالتركية): اه.

-نبض طلعت نضارتها و لبستها و نزلوا اول ما نبض نزلت علي ارض المطار غصب عنها ابتسمت لانها عارفة كتير عن مصر و كان نفسها تيجي.
جلال(بالتركية): الصعيد هتعجبك اكتر.
نبض(بالتركية): معنديش شك بس الاشخاص معتقدش...
ركبوا العربية و بعد فترة وصلوا للصعيد.
في الصعيد.
هدي(بفرحة): يلا منك ليها بنت جلال جاية...
شربات: هي مين دي يا اما(امي).
هدي(بفرحة): بنت جلال ابني يا شربات...

هدي: و لا مرة شوفتها و لا شوفت امها بقالي فترة,اخر مرة شوفت حياة لما كانت حامل في بنت جلال.
هدي: ربنا يسامح اللي كان السبب. حتى جلال مش بيكلمني زي الاول.
علا: معلش يا اما(امي). اهي هانت كلها ساعات و تيجي.
ملك: اكيد جمالها عادي يعني...
زهرة: هنشوف...
ورد: يلا كملوا شغل...
كل الستات كانت بتشتغل و بتعمل الاكل و جابوا خدامين ينضفوا البيت، و كانت هدي مبسوطة اوي.
عند الرجالة...

عادل: لما تيجي مرتك(مراتك) يا رعد بعدها بيومين هتبجي(هتبقي) الليلة الكبيرة...
عادل: لازم نكسر عين عائلة الشرقاوي.
عمر: اكيد يا ابوي(بابا).
بلال: جلال هيفضل يا ابوي(بابا) و لا هيرجع؟!
عادل: معرفاش(معرفش) يا بلال.
عمر: في حاجة يا بلال؟!
بلال: لا مجصدش(مقصدش) اجصد(اقصد)اني اتوحشته(وحشني).
بلال: عايز اجعد(اقعد) معاه وقت اكبر.
ادهم: هيجي و هنتكلم معاه كلنا يا عمي.
ادم: شايف الكل بيعمل علشان مجيتهم.

عادل: جلال مجاش من 25 سنة يا ادم.
ادهم: ده كله!
عمر: ايوه ربنا يسامح اللي كان السبب...
حارس: عادل بيه عادل بيه جلال بيه وصل...
-الكل قام بلهفة نوعا ما، رعد قام بكل برود حاطط ايده في جيبه و ايده التانية ماسك بيها السيجارة.
الرجالة كلها خرجت بره، الستات كانوا مستنينهم قدام عتبة البيت...
بره.
العربية وصلت و في حارس نزل فتح ل جلال و حارس فتح ل نبض و ثريا نزلت...

ادم و ادهم ركزوا مع نبض اول ما نزلت. النضارة كانت مخبية ملامحها...
جلال(بفرحة): ابوي(بابا).
جلال راح ل عادل و باس ايده و حضنه جامد.
جلال: اتوحشتك جوي(وحشتني اوي).
عادل: حمدلله بالسلامة...
عمر: حمدلله بالسلامة يا جلال.
جلال: ازيك يا اخوي(اخويا).
جلال حضن عمر جامد و راح حضن بلال.
بلال: نورت بيتك يا جلال.
ادم: نورت يا عمي.
ادهم: النور رجع و الله.
جلال: علي ما اعتقد انت ادم لما مشيت كنت انت لسة مولود...

ادم: ايوه انا يا عمي...
ادهم: انا ادهم يا عمي اخو ادم.
جلال: اهلا يا ادهم...
جلال: ازيك يا رعد.
رعد: اهلا يا جلال بيه.
جلال: نبض تعالي.
نبض قلعت النضارة و قربت من جلال.
ادم(بصدمة): يا نهار! دي عيونها خضرة يا عم.
ادهم(بصدمة): ايه الملاك اللي انا شايفه ده.
ادم: اسكت دي قربت مننا، بس البت يعني استغفر الله العظيم.
ادهم: احترم نفسك رعد واقف جمبنا.
جلال: سلمي علي جدك يا نبض.

نبض(بالتركية): اتمني انك تكون فاكر اني معرفش عربي.
جلال(بالتركية): سلمي علي جدك.
نبض قربت من عادل لقته مد ايده ليها بمعني تبوسها، نبض بصت ل جلال.
جلال(بالتركية): يلا يا نبض.
نبض باست ايد عادل و حطت ايده علي جبهتها زي التركيين.
جلال: عمك عمر عمك بلال.
نبض قربت و سلمت علي عمر و بلال.
جلال: ولاد اعمامك ادم و ادهم...
ثريا(بالتركية): ولاد عمك يا نبض.
نبض(بالتركية): تشرفت بمعرفتكم.

ثريا: بتقول انها تشرفت بمعرفتكوا.
نبض سلمت علي ادم و ادم مسك في ايديها جامد و كان باصص في عيونها.
نبض قربت من ادم.
نبض(بهمس): عينك علشان مشلهمش ليك.
نبض كانت بتتكلم عربي بس مكسر نوعا ما.
ادهم و ادم بصوا ل بعض بصدمة و ادم ساب ايد نبض فورا، نبض سلمت علي ادهم.
ادم(بصدمة و همس): مين دي يا عم؟!
ادهم(بصدمة): و حياتك ما اعرف.
جلال: رعد...
نبض قربت من رعد و وقفت قدامه و رعد رفع عينيه في عينيها.

نبض(بصوت واطي): رعد عمر السيوفي. مش بطال طويل مش مشكلة. عيونك مش ملونة هنعديها. عندك عضلات اممم يعني طيب عادي مش بطال.
-رعد رفع حاجبه غصب عنه و بصلها باستغراب.
نبض: طيب تشرفت بيكوا.
عادل: تعالي الحاجة مستنياكي.
ثريا و جلال بصوا ل بعض بصدمة.
نبض دخلت و اول ما دخلت لقت هدي خدتها في حضنها و قعدت تبوسها كتير.
ملك(بصدمة): الحقي يا خيتي(اختي) البت كيف(زي) البدر المنور.
زهرة(بصدمة): دي شمعة يا بنتي شمعة.

زهرة(بصدمة): هو في حلاوة اكدي(كدة).
ملك(بصدمة): انا مصدومة.
نبض(بالتركية): اللعنة.
نبض: يا طنط طنط...
هدي(بفرحة): اتوحشتك جوي جوي(وحشتيني اوي) يا نور عيني.
هدي(بفرحة): جلال حبيبي.
جلال حضن هدي و باس ايديها و رأسها.
جلال: وحشتيني يا اما(امي).
هدي(بدموع): حبيب جلب(قلب)امك.
هدي: بنتك كيف (زي)الورد ما شاء الله.
هدي قعدت تملس علي شعر نبض.
هدي: سلمي علي مراتات(زوجات) عمك يا بنتي.
هدي: بنتك اسمها ايه يا جلال؟!

جلال: نبض...
شربات: ايه الاسم المايع ده؟!
هدي: اسم جميل يا حبيبي.
هدي: دي ورد مرت عمك(مرات عمك).
نبض: تشرفت بيكي.
ملك و زهرة ضحكوا علي طريقة كلام نبض.
هدي: و دي مرت عمك(مرات عمك)علا.
نبض: تشرفت بحضرتك.
هدي: و دي مرت عمك(مرات عمك) شربات.
نبض: اهلا...
هدي: و دول ملك و زهرة بنات مرت عمك(مرات عمك)ورد...
نبض: هاي.
زهرة: و عليكم السلام و رحمة الله و بركاته.
نبض: و ده؟!

نبض شاورت علي يوسف اللي كان واقف في ركن لوحده و ساكت.
هدي: و ده ولد(ابن) عمك يوسف ولد(ابن)ورد.
نبض قربت من يوسف و مدت ايديها ليه.
نبض: هاي انا نبض، طريقة كلامي مش طبيعية نوعا ما بس يلا اهو علي قدي.
نبض: قولي انت في سنة كام و لا عامل ايه و لا ايه نظامك؟!
يوسف لا رد...
علا: احم معلش يا حبيبتي اصله ابكم.
نبض: لا و لا يهمك يا طنط هو عسول و جميل ربنا يخليه ليكي.
مسعد: زهرة ت.
مسعد: مين دي؟!

زهرة: دي بنت عمي جلال يا مسعد.
مسعد نزل و قرب من نبض و سلم عليها.
مسعد: تشرفت بمعرفتك جدا. اسمك ايه؟!
نبض: ايدي.
مسعد: حاضر.
نبض: اسمي نبض.
مسعد: احلي اسم، و.
عادل(بحدة): يلا علي الوكل(الاكل).
الكل راح قعد علي السفرة الا نبض.
جلال: تعالي يا نبض.
نبض: طيب...
نبض راحت قعدت جمب يوسف و بصتله و ابتسمت.
الكل بدأ يأكل، نبض بعد ست دقايق بالظبط.
نبض: الحمد لله.

هدي: ايه يا بنتي ده؟! انتي وشك اصفر و رفيعة كيف العصاية(زي العصاية). اجعدي(اقعدي) كملي وكلك(اكلك).
نبض: لا يا طنط تسلمي.
ملك: اسمها جدة.
نبض لا رد.
نبض: ممكن الحمام؟!
علا: تعالي يا حبيبتي.
نبض: شكرا يا طنط. بعتذر هتعبك معايا.
علا خدت نبض و نبض غسلت ايديها و وشها.
نبض: شكرا.
علا: و لا يهمك يا حبيبتي.
نبض باست خد علا و حضنتها.
علا: تعالي اطلعك اوضتك ترتاحي.
نبض: طيب.

ثريا: خليكي يا مدام علا انا هطلع نبض. قوليلي بس الاوضة فين؟!
نبض: لا يا ثريا انتي تعبانة زيي اطلعي انتي كمان ارتاحي.
هدي: روحوا يلا يا جماعة بقي.
علا ودت ثريا اوضتها و ودت نبض اوضتها.
-نبض قلعت الجاكت بتاعها و رمته علي الكنبة و رمت نفسها علي السرير كانت تعبانة و جسمها تعبان.
تحت...
عادل(بغضب): هتجبلنا العار و لا ايه يا جلال؟!
جلال: يا ابوي نبض مش زي زهرة و لا ملك نبض غير الكل، و اتربت في بيئة غير هنا.

عادل(بغضب): الرباية(التربية) في كل وجت(وقت).
جلال: انا مربيها علي كل حاجة حلوة و نبض من انقي الشخصيات اللي هتقابلها.
جلال: نبض متربية احسن تربية و عارفة الاصول.
جلال: متحكموش عليها من اول مرة.
جلال: اوضتي كيف هي يا اما(امي)؟!
هدي: ايوه يا نور عيني، جومي(قومي) يا ملك مع عمك.
جلال: لا انا عارف الطريق.
جلال طلع لاوضته و غير هدومه و نام...
عند الباقي.
هدي: براحة شوية يا حاج...
عادل(بغضب): مش عايز اسمع صوت حد.

عادل قام و سابهم و كل واحد قام لاوضته.
آخر الليل.
نبض قامت من نومها و لقت ان الليل جه قامت من علي السرير و بدأت تبص علي الاوضة لقتها اوضة جميلة عجبتها...
نبض دخلت الحمام غسلت وشها و خرجت غيرت هدومها...

نبض لبست بنطلون اسود مقطوع من عند الركب بسيط، و فوقه تي شيرت اسود و فيه قلوب باللون الابيض بكم لغاية الخصر و لبست كوتشي ابيض عالي نوعا ما، رفعت شعرها كحكة و نزلت كام خصلة من شعرها و حطت روچ هادي جدا و جميل.
نبض فتحت باب اوضتها و خرجت لقت الدنيا ضلمة نزلت علي السلالم و خرجت للجنينة.
-نبض كانت هتخرج من القصر كله لقت يوسف قاعد بيبص للسماء و بيعيط بصمت نبض قربت منه و قعدت جمبه و بصت قدامها.

يوسف مسح دموعه بسرعة و بص في الارض.
نبض: السماء جميلة.
نبض: النجوم بتدينا امل.
نبض: تعرف ان كل حاجة في الدنيا حلوة احنا بنخلي الدنيا وحشة، حب الدنيا هتشوف حلاوتها.
نبض: انت جميل و باين عليك انك جميل اوي و كيوت.
يوسف(بتقطع): اا ا ن ا ا. (انا).
نبض(بصدمة): انت بتتكلم!
يوسف(بتقطع): اا ا هه(اه).
نبض: مش قولت ليهم ليه؟!

يوسف(بتقطع): ع عل لش شش اااا ان اا ا ن ا ا مم مل يي شش لل ااا ا ز مم ة(علشان انا مليش لازمة).
نبض: مين قال كدة؟!
يوسف(بتقطع): مم م تت قو لل يي شش لل ح دد(متقوليش ل حد).
نبض: حاضر، بس السكوت مش حل يا يوسف.
نبض: السكوت مش حل و الله.
يوسف(بتقطع): عع نن ن ااا ذذ نن ك(عن اذنك).
يوسف قام و كان عايز يضرب نفسه و طلع علي اوضته، نبض بصت علي يوسف و بعدها بصت للسماء.
نبض قامت و حاولت تخرج من البوابة لقت حراس كتير.

حارس: راحة فين؟!
نبض: هخرج شوية.
حارس: مفيش خروج من اهني(هنا).
نبض: و ده ازاي؟!
حارس: خلاص جولي(قولي) لحد من رجالة البيت.
نبض دخلت الجنينة تاني و بصت علي السور نبض لفت ورا القصر و حاولت تنط كتير لغاية ما طلعت علي السور و نطت علي الارض.
نبض(بوجع): آه.
نبض شافت جرح ركبتها لقته بسيط بصت علي السور تاني و كانت بتفكر ترجع و لا لا.
نبض(بالتركية): لا بما اني اتجرحت و خاطرت يبقي اكمل.

نبض بدأت تتمشي في البلد و بتبص علي الخضرة.
نبض: يا رب.
نبض اتعلمت عربي من مامتها و هي صغيرة,و كمان كانت بتتعلم عربي و ازاي تتكلم عربي online. بس مقالتش لحد.
نبض لقت حركة غريبة قدامها قربت من الشجرة اللي قدامها لقت ادم و معاه واحدة بنت.
نبض(بصدمة): انت!
ادم(بخضة): يا نهار اسود! امشي.
البنت اللي كانت مع ادم جريت علي بيتها، ادم وقف متعصب قدام نبض.
ادم(بعصبية): جنابك بتعملي ايه في ساعة زي دي؟!

نبض(بغضب): انت اللي بتعمل ايه؟! انت عيل سافل و حقير انت راجل انت.
ادم(بعصبية): انا راجل و سيد الرجالة يا روح امك.
نبض(بغضب): واضح الرجولة بتاعتك واضح اوي انت عايز تتربي فعلا.
نبض(بغضب): و انا هقول ليهم علي اللي انا شوفته. و نشوف انت غلطان و لا لا؟
رعد(ببرود): راجل في الاول و في الاخر.
-نبض لفت لقت رعد وراها علطول خبطت في صدره نبض بعدت عنه شوية...
نبض(بغضب): انت بدل ما تربيه تقف في صفه فين العدل.

رعد(ببرود): و المفروض اني احاسبك علي خروجك من البيت بدون اذن اي حد.
نبض(بغضب): ما انت اخوه اكيد هتبقي حقير و سافل زيه...
رعد(ببرود): روح علي البيت يا ادم.
ادم: رعد ا.
رعد(بصوت عالي نسبيا): سمعت قولت ايه؟!
نبض غصب عنها اتخضت. ادم سابهم و مشي.
نبض(بغضب): شكله مش هو بس اللي ناقص تربية انت كمان ناقص تربية.
رعد ضرب نبض قلم علي وشها بغضب و مسك شعرها.

رعد(بغضب): قسما بربي اسمع كلمة كمان منك و اقصلك شعرك ده و انا راجل و قد كلمتي.
رعد(بغضب): لو الموضوع ده اتذكر لاي حد مهما كان مين حتى لو غصب عنك. شوفي هيحصلك ايه؟! قبل ما تعملي حاجة ملهاش لازمة زيك اسألي مين هو الرعد و انتي تعرفي اني مش بهزر.
رعد(بغضب): فاهمة؟!
نبض كانت حاسة بوجع علي خدها و كانت عايزة تعيط بس مسكت نفسها و بصت ل رعد.

-نبض ضربت رعد علي رجله برجليها و ضربته بكوعها في جمبه و في دراعه اللي ماسك شعرها و طلعت تجري...
-نبض لقت نفسها مرفوعة من علي الارض لان رعد مسكها من خصرها و رفعها و حط ايده علي بوقها.
رعد(بغضب): شكلك مش بتسمعي الكلام من اول مرة.
نبض قعدت ترفص برجليها بغضب و رعد راح ناحية البيت و طلع علي اوضة نبض و رماها علي السرير و قفل الباب.
نبض كانت لسة هتصرخ بس رعد اتكلم.
رعد: قسما بربي اسمع حسك و اقص شعرك.

رعد راح مسك مقص كبير حامي و قرب من نبض.
رعد: و كمان مش هاممني شعرك فهقصه و اقهرك عليه.
نبض بصت للمقص و رجعت برأسها لورا.
نبض(بعصبية): انت شخص متستاهلش انه يتقال عليك اخ كبير اساسا بدل ما بتعلم اخوك الصغير الصح بتجاريه في الغلط.
نبض(بعصبية): و انا اسااسا مش خايفة منك. و حاول بس تقرب مني هصرخ و الم كل اللي في البيت هنا.

رعد(ببرود): راجل جاي ينام مع مراته، و كمان منصحكيش بحاجة هبلة زي دي لان انا كلمتي اللي بتمشي و محدش يقدر يمنعني من حاجة انا عايزها.
-رعد ساب نبض و مشي و نبض قعدت علي السرير تعيط جامد لغاية ما نامت زي ما هي.
عند رعد.
رعد راح لاوضة ادم و فتح الباب لقي ادم كان هينام.
رعد(بهدوء): تعالي عايزك.
رعد نزل ل تحت و ادم وراه خايف من ردة فعل رعد.
ادم: جبتنا هنا ليه؟!
رعد(بهدوء): هتعرف.
ادم لقي رعد جايبه اسطبل الخيول.

ادم(بوجع): آآآه.
رعد ضرب ادم بوكس في وشه قوي نزل دم من انفه.
رعد: قوم.
ادم قام وقف بس رعد ضربه تاني في ضلعه.
ادم(بصريخ): آه يا رعد. حرام عليك.
رعد: قوم.
ادم حاول يقوم من علي الارض بس رعد ضربه برجله في بطنه.
ادم(بوجع): حرام عليك انا اخوك.
رعد: قوم.
ادم قام وقف رعد تني ايديه ورا ضهره و ضغط عليهم...
ادم(بوجع و صوت عالي): خلاص انا اسف سامحني خلاص.
رعد زق ادم علي الارض بغضب.
رعد: قوم.

ادم سند علي الارض و قام وقف، رعد مسكه من التي شيرت بتاعه و ضربه برأسه.
رعد(بغضب): المحك بس قريب من اي بنت اي بنت ايا كانت هقتلك يا ادم مش هكتفي بضربك بس.
رعد(بغضب): طول ما انت في البلد هنا اياك تقرب علي اي بنت فاهم.
رعد(بغضب): عايز تعاكس بنات عايز تعمل حاجة اعملها لما تنزل مصر.
رعد(بغضب): لو عملت حاجة تُسئ ليك و للعائلة هقتلك.
رعد زق ادم و طلع غير هدومه و نام...

ادم سند نفسه و طلع لاوضته خد دوش و غير هدومه و نام بتعب...
في الصباح الباكر...
(بصريخ): الحقوووووووووووووووني...
الكل صحي علي اثر الصوت ده و قاموا مفزوعين.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة